Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
81/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla oli tuossa kyllä erinomainen neuvo yhdessä viestissä: Menkää opiskelemaan stem-alaa. Keskinkertaiselle osaajallekin löytyy töitä.

Jokaisella alalla on rajallisesti työpaikkoja eli jos vaikka 10000 menee opiskelee jotain  tiettyä alaa niiin murto-osa saattaa työllistyä.  

Vierailija
82/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Ei ole edes sitä "paskaduunia" tarjottu minulle.

Niitä pitää HAKEA, eikä "agressiivisesti odottaa" että joku tulee tarjoamaan työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NEUVOJA SAATANA!

Sinua neuvoisin ensi alkuun rauhoittumaan. Kiihtyneessä mielentilassa tulee tehtyä valintoja ja sanottua asioita, jotka eivät ole harkittuja.

-eri

Lässyn lässyn lää. Kukaan ei kysynyt sinulta mitään. 

Vierailija
84/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap Ongelma paskaduuneissa on se että ovat enimäkseen rekrytoimistojen nollatuntisoppareita, hyvä jos edes 2 vuoroa saa viikossa. Kiva ruveta hankkimaan toinen tai kolmaskin paskaduuni viereen ja sitten venklata vuorojen kanssa. Tuo syö mielenterveyttä ja stressaa pitkällä tähtäimellä saada tasapainoiset vuorot ja odottaa saako ensiviikolle mitään vuoroja. Eli et tajua mistään mitään, olet rikastunut silloin kun mahdollisuudet oli paremmat työllistyä, eli onni ollut matkassa. Mene ottamaan päikkärit snobi. Huomaa kyllä että vauraus nostaa kusen päähjän ja omaa pärjäävyyttään korostaa vaikka oikeasti työmarkkinatilanne vaikuttaa paljonkin siihen saako töitä omalta alalta tai paskaduunista. Minähän en saanut kummaltakaan joten olen siten itseäni työllistänyt. Sinä snobi et varmasti siihen kykenisi tässä maailman tilanteessa, olisit kusisukassa, eli et ole varallisuuttasi oikeasti ansainnut. Tulit tänne pätemään vain kuten loputkin rikkaan valittajat. 

Vierailija
85/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs kun kroppa ei enää kestä?

Vierailija
86/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemattomia viisauden helmiä. "Mene töihin, köyhä".

Vierailija
87/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihanko totta? Uskomatonta.🙄

Kuka tai mikä taho näitä paskaduuneja sitten oikein tarjoilee, joita ihmiset voisi ottaa vastaan?😑

Vierailija
88/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan "Mene paskatöihin, köyhä" 

Vierailija
89/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan.

Eli tarjoat töitä? No mihin osoitteeseen voin huomenna tulla töihin?

Vierailija
90/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20/80 sääntö. Pätee ihan mihin tahansa.

Firmassa 20% työläisistä tekee 80% yhtiön tuloksesta. 

Suomessa 20% firmoista ja yrittäjistä kustantaa 80% suomalaisten toimeentulon. jne.

Vierailija
91/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole edes sitä "paskaduunia" tarjottu minulle.

Niitä pitää HAKEA, eikä "agressiivisesti odottaa" että joku tulee tarjoamaan työtä.

Se on aggressiivisesti.🧐Eri. 

Vierailija
92/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sitten noita vinkkejä kun niistä vingutte.

Laadi budjetti. Monelle köyhälle vieras käsite.

Vertaile hintoja kauppojen välillä. Älä koskaan maksa täyttä hintaa. Älä käy keskellä yötä alepassa ostamassa kalliilla eineksiä kuten työtön tuttu tekee.

Osta käytettyä. Tunnen monta köyhää jotka eivät moiseen alennu. Itse ostin vaatteet kirpparilta kun olin köyhä.

Karsi pois netflixit sun muut turhat jutut. Juttuja joissa on kuukausimaksut pitää vältellä kuin ruttoa.

Opettele kokkaamaan halpoja ruokia.

Opettele sijoittamaan. Pankkitilillä ei saa kummoista korkoa.

Ap

Vierailija
93/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan "Mene paskatöihin, köyhä" 

Paskatöitäkin riittää joka kymmenennelle työttömälle työnhakijalle, give or take.

Vierailija
94/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaile hintoja kauppojen välillä. Älä koskaan maksa täyttä hintaa. Älä käy keskellä yötä alepassa ostamassa kalliilla eineksiä kuten työtön tuttu tekee.

Osta käytettyä. Tunnen monta köyhää jotka eivät moiseen alennu. Itse ostin vaatteet kirpparilta kun olin köyhä.

Karsi pois netflixit sun muut turhat jutut. Juttuja joissa on kuukausimaksut pitää vältellä kuin ruttoa.

Ap

Kaikki tuo on tehty jo ennen kuin sinä opit paskomaan pottaan. Oikeita neuvoja tarvitaan, ei itsestäänselvyyksiä. 

Vierailija
95/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille ylivoimaisen vaikea juttu.

Vierailija
96/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettele sijoittamaan."

Tämän kun oppis. Yli 20v harjoitellut ja pelkkää turskaa tullut.

Toki tarvitaan pääomaa, eli pitää pyytää isukilta pikkiriikkistä ihan vain parin millin lainaa, kuten Trump.

Vierailija
97/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäs se köyhä sijoittaa? Oravannahkojako? Rahaahan köyhällä ei ole sijoituksiin asti. 

Vierailija
98/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituhannen vaihteessa lähdin kotoa maailmalle noin 3000 markan kanssa. Ei ollut sellaisia ylellisyyksiä kuin televisio tai kännykkä.

Opiskelin kuitenkin huippuarvosanat ja lähdin valmistuttuani epäröimättä töihin periferiaan lyhyen sijaisuuden perässä. Pari vuotta myöhemmin oli virka. Vähän sen jälkeen tarjottiin pomon paikkaa. Siinä se ura eteni. Nyt asun Helsingissä ja nostan isoa palkkaa.

Mitään kummallista en mielestäni ole. Monet voisivat tulla perässäni.

Vierailija
99/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niille, joita ei oteta töihin.

Vierailija
100/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helppo juttu on. Kerro osoite niin tulen töihin vaikka heti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme