Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
61/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei sitä tarjottakkaan vaan sä hankit sen. 

Vierailija
62/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikilla "köyhillä", kävipä töissä tai ei, se kämpän maksaminen vie 80% tulosta.

Jos ei ikinä peri kämppää, pysyy melko vähävaraisena koko ikänsä, näin se pienituloissa pääsääntöisesti menee.

Itselläni oli kämppäkavereita kun olin köyhä. Oletko kokeillut sitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Olet täysi idari. Ei sinne mäkkärin kassallekaan kaikkia hakeneita palkata.

Kerro nyt minkälainen ihminen ei pääse edes mäkkiin töihin.

Ap

Yli 40v ihminen.

- eri

Ikäsyrjintä on laitonta ja tuskinpa se mäkkärin pikkupomo välittää minkäikäisiä on siellä töissä.

Ap

Niinhän sitä voisi luulla, kun elää mamman helmoissa eikä ole aikuisten maailmaa nähnytkään. 

Vierailija
64/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Olet täysi idari. Ei sinne mäkkärin kassallekaan kaikkia hakeneita palkata.

Kerro nyt minkälainen ihminen ei pääse edes mäkkiin töihin.

Ap

Minä en nuorena päässyt mäkkiin enkä siivoamaan. Mussa oli joku "paskaduunikarkoitin", en millään kelvannut yksinkertaisiin töihin vaikka hain. Onneksi opiskeluaikana sitten vihdoin pääsin "parempiin" töihin ja siitä eteenpäin. Mutta ei kaikki tosiaan pääse noihin hommiin, vaikka olisi järkevä, tunnollinen, reipas, eikä "mitään vikaa".

Nykyään nelikymppisenä ei varmaan enää palkattaisikaan, enkä pystyisi tekemäänkään, koska sairauteni vuoksi en pysty seisomaan pidempiä aikoja. Täytyy siis toivoa, että asiantuntitöitä riittää, koska jos nämä loppuisivat, ei musta fyysisen sairauden vuoksi olisi "duunaritöihin" enää.

Vierailija
65/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaa, ettet ole tehnyt päivääkään töitä saati hakenut töitä. 

Nuorena kesätöitä, opiskelun ajalla tein töitä it-tukihenkilönä. Valmistumisen jälkeen insinööri.

Ap

Vain yksi ammattitutkinto? Aika laiska ihminen, suorastaan saamaton ja neuvoo muita?! 😂

Eihän tuo mitään neuvo. Länkyttää vain paskaa. 

Vierailija
66/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikilla "köyhillä", kävipä töissä tai ei, se kämpän maksaminen vie 80% tulosta.

Jos ei ikinä peri kämppää, pysyy melko vähävaraisena koko ikänsä, näin se pienituloissa pääsääntöisesti menee.

Itselläni oli kämppäkavereita kun olin köyhä. Oletko kokeillut sitä?

Ap

Ei sun äitisi ole sun kämppäkaveri. Se on sun äiti. 

Vierailija
67/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus asiasta. Olin yksinhuoltajan lapsi ja valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi opintolainat niskassani. Elämä oli näköalatonta, kävelin päivät pitkät ympäriinsä, keräilin tyhjiä pulloja ja ostin rahoilla nuudeleita ja tein kotiolutta.

Niin sitä vaan aikanaan päästiin töihin, kaupungin vuokra-asunnosta asp:lla omaan asuntoon ja se tonnin Toyotakin vaihtui vähän parempaan.

Vaan se opetti nuukaksi ja säästäväiseksi. Nyt on sitten miljoona ja silti vanhojen traumojen takia pelkää saman toistuvan. Ei auta 6000€:n palkka, terapiat eikä eläkekarttuma. Elämä on.

Niinpä. Ei se elämä meillä rikkaillakaan ole niin helppoa.

Ap

Vierailija
68/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin korkealle et ole ainakaan kouluttautunut. Tämän huomaa siitä, että et osaa edes perusasioita kieliopista. 

Kerrohan virheet.

Eri

Vierailija
69/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT JUMALAUTA NIITÄ NEUVOJA! ALKAA AIKA LOPPUA!!!

Vierailija
70/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla oli tuossa kyllä erinomainen neuvo yhdessä viestissä: Menkää opiskelemaan stem-alaa. Keskinkertaiselle osaajallekin löytyy töitä.

Vierailija
71/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa köyhät alapeukkujen sijaan aloitus motivaatiopuheena. Suomi tarvitsee lisää ap:n kaltaisia veronmaksajia eikä kateellisia nurkujia.

Vierailija
72/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin korkealle et ole ainakaan kouluttautunut. Tämän huomaa siitä, että et osaa edes perusasioita kieliopista. 

Kerrohan virheet.

Eri

Sanoi antavansa neuvoja, mutta ei ole vielä yhtään näkynyt. 

Vierailija
73/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ilmainen neuvo kun Apn neuvot on vähän kehnoja. On ihan turha tuhlata aikaansa lukemalla jotain työpaikkailmoituksia ja kirjoittelemalla nettihakemuksia. Ei niitä kukaan lue. Suomessa töitä saa suhteilla. Piste. Käyttäkää aikanne ja voimavaranne suhteiden muodostamiseen ja unohtakaa ne motivaatiokirjeet ja videoCVt ja muut pilipalihommat.

Vierailija
74/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut keskituloinen mutta nyt köyhä tulojen mukaan (tuet eivät ole tuloja)  vaikka saankin osa-aikatyön palkasta +tuista mukavan summan tilille ( aikalailla saman kun sain kokoaikatyöstä). Toki saan vähemmän kun leikkaukset astuu voimaan mutta silti tule pärjäämään ihan hyvin ja pystyn elämään sellaista elämää kuin haluan.  Vakituista kokoaikatyötä  toki haen mutta siihen asti jos joskus tärppää niin menen näin eteenpäin.

Vierailija
75/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla oli tuossa kyllä erinomainen neuvo yhdessä viestissä: Menkää opiskelemaan stem-alaa. Keskinkertaiselle osaajallekin löytyy töitä.

Onko stem-ala joku trollikoulutus? Ap:n jutuista voisi päätellä, että on. 

Vierailija
76/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enään:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
77/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa köyhät alapeukkujen sijaan aloitus motivaatiopuheena. Suomi tarvitsee lisää ap:n kaltaisia veronmaksajia eikä kateellisia nurkujia.

On taidettu tehdä enemmän töitä ennen kuin tämä yhden tutkinnon ihmenuori on edes syntynyt.

Vierailija
78/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä neuvon painamaan kovaa töitä. Ainakin Helsingin seudulla on kova valtti jo se, että osaa suomen kieltä. Siivousfirmoista ravintoloihin paikat joutuvat vastentahtoisesti palkkaamaan muita.

Palkasta kannattaa sitten säästää kuukausittain muutama satanen ja sijoittaa se esim. Dow Jones -indeksiin. Sillä tavoin äänestät vielä jonain päivänä Kokoomusta.

Vierailija
79/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NEUVOJA SAATANA!

Sinua neuvoisin ensi alkuun rauhoittumaan. Kiihtyneessä mielentilassa tulee tehtyä valintoja ja sanottua asioita, jotka eivät ole harkittuja.

-eri

Vierailija
80/522 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NEUVOJA SAATANA!

Sinua neuvoisin ensi alkuun rauhoittumaan. Kiihtyneessä mielentilassa tulee tehtyä valintoja ja sanottua asioita, jotka eivät ole harkittuja.

-eri

AP:LTA PYYSIN, EN SINULTA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi