Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
321/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä näissä ketjuissa ihmetyttää aina se, että lähes kaikki ehdotukset, joita tarjotaan tilanteen parantamiseksi, torpedoidaan joukkorynnäköllä: "ei ole mahdollista", "ei kaikkia hyväksytä", "ei kaikille riitä töitä", ei... ei... ei... koska että...

Eihän tarkoitus olekaan lopettaa maailmasta nälänhätää tai kaikkia sotia tai työllistää kaikki Suomen työttömät, vaan ehkä se joku ehdotus voisi oikeastikin olla juuri sinulle toimiva. 

Tuntuu monesti, että mikään ei käy, koska "tilanteeni on nyt tällainen eikä sille mitään voi, kuolema korjaa"... 

En minäkään syntyessäni ollut asianajaja. En edes syntynyt sellaiseen sukuun, jossa olisi ollut yhtäkään korkeasti koulutettua. Pirusti on töitä vaatinut, että nyt voin allekirjoittaa tämän kommentin

asianajaja

Ei niitä torpedoida vaan todetaan että on kokeiltu/haettu

Nämä lainaukset..... No tarkoitus vastata tähän:

"Et sinäkään olisi asianajaja, jos olisit sairastunut missään elämäsi vaiheessa. Hyvällä terveydellä pääsee lapsuuden köyhistä oloista...."

Ok. Sairastuin erittäin pahaa kokovartalopsoriin 13-14 -vuotiaana. Nukkuminen oli vaikeaa sen jatkuvan kutinan vuoksi, tyynyt tarttui päähän yön aikana, sillä päänahkakin oli avoinna ja juoksin koko opiskeluajan eri lääkäreillä ja valohoidoissa. Myös tentteihin lukeminen oli hankalaa, sillä aina kun rauhoittui, niin se kutina valtasi mielen. Vasta 47 -vuotiaana psori helpotti. Olen nyt 52 v. Oli uskomaton tunne, kun tyynyliinaa ei tarvinnut vaihtaa joka aamu ja se, että ei päivittäiseen rasvaamiseen mennyt enää 1,5 h päivässä... Tällä hetkellä lähes oireeton; kyynärpäissä edelleen ja välillä laikkuja kasvoissa. 

Työaikana sairastuin psykoosiin. Diagnoosina kaksisuuntainen mielialahäiriö. Kaksi kertaa olen ollut suljetulla hoidossa. Eka kerran reilu 20 v sitten. Toinen kerta 10 v sitten. Toinen kerta johtui siitä, että luulin jo parantuneeni ja lopetin lääkkeiden syömisen. Olen tajunnut tuosta kerrasta, että olen loppuelämäni lääkityksellä. Sairaus pysyy täysin kurissa lääkkeillä. 

Kaksi vuotta sitten eli vuonna -22 sairastuin syöpään. Kävin läpi sytostaattihoidon ja kemoterapian. Olin aika heikossa kunnossa monta kuukautta. Tällä hetkellä kontrollit 6 kk välein. 

Eli kyllä näitä sairauksia riittää itselläni. 

En niistä vaan valita tai ole valittanut. Syöpähoidotkin oli jo puolivälissä, kun kerroin asiasta yhdellekään ihmiselle, äidilleni. Tämänkin tein vain siitä syystä, että tuli heinäkuu ja olen joka vuosi mennyt viikon lomalle äidin luokse tuolloin enkä keksinyt syytä, miksi en nyt tuona vuonna tulekaan... Ja ei, minulla ei ole perhettä, joka olisi auttanut päivittäisissä asioissa tai kaupassakäynneissä. Tosin, kuntoni vuoksi en pystynyt kyllä syömäänkään...

Parikymmentä vuotta sitten, en minäkään saanut työpaikkaa. Perustin sitten yrityksen ja sillä edelleen elätän itseni. 

Mutta tämä tästä "terveenä" pysymisestä. Kyse on monesti myös siitä, miten asioihin suhtautuu. Ajatteleeko, että "ei tälle nyt mitään voi, elämäni on surkeaa" vai että "tämän kanssa on nyt elettävä, miten eteenpäin".

asianajaja

Vierailija
322/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kannattaa mennä, vaikka laskisi tuilla pärjäävänsä yhtä hyvin tai paremmin, koska töissäoleva/ollut saa paremmin uusia töitä, ja itsetuntokin on parempi, mikä myös vaikuttaa moneen asiaan, ei vähiten työllistymiseen. Olin onneksi jo kotona saanut sen opin, että kaikki työ on arvokasta (toki joitakin moraalittomia juttuja kuten itsensä myymistä sisältämättä), joten ei ollut kynnystä tehdä sellaisia töitä, joita nykyään usein halveksuvasti p*skaduuneiksi kutsutaan.

-90-luvulla hyvän yliopistotutkinnon jälkeen paljon raskaita ja likaisia keikka- ym. töitä tehnyt, sittemmin "siisteissä" duuneissa 

Näitä töitä nyt vaan ei tänä päivänä enää helposti saa. Niitä ei kenellekään tarjota, niitä pitää kerjätä. Itsetunto ei myöskään välttämättä työpaikalla kohene vaan päinvastoin. Työssä olevat ovat usein hirvittävän ankaria, tuomitsevia, pilkallisia. Syrjivät ja kiusaavat, nokkivat ja pilkkaavat jos ei heti osaa täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 2-3 päivää on nopeasti jos on muutenkin rahaa. Jos se on ainoa ruokaraha, kolme päivää pelkällä hanavedellä on pitkä aika.

Tämä selittääkin miksi olet köyhä. Jos et osaa ENNAKOIDA edes jääkaappisi sisältöä 2-3 päivän päähän niin sitten kyllä parempi tyytyä siihen köyhän elämään. Ei sinulla ole tulevaisuutta. 

Olen köyhä koska olen työkyvytön. Ennakoida osaan ja ruokaa on varastoissa moneksi kuukaudeksi. En puhunut itsestäni.

Vierailija
324/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kannattaa mennä, vaikka laskisi tuilla pärjäävänsä yhtä hyvin tai paremmin, koska töissäoleva/ollut saa paremmin uusia töitä, ja itsetuntokin on parempi, mikä myös vaikuttaa moneen asiaan, ei vähiten työllistymiseen. Olin onneksi jo kotona saanut sen opin, että kaikki työ on arvokasta (toki joitakin moraalittomia juttuja kuten itsensä myymistä sisältämättä), joten ei ollut kynnystä tehdä sellaisia töitä, joita nykyään usein halveksuvasti p*skaduuneiksi kutsutaan.

-90-luvulla hyvän yliopistotutkinnon jälkeen paljon raskaita ja likaisia keikka- ym. töitä tehnyt, sittemmin "siisteissä" duuneissa 

Kun olin Mäkkärissä töissä se kyllä pikemminkin huononsi itsetuntoani eikä se kyllä auttanut saamaan niitä parempiakaan töitä. Paremman työpaikan sain lopulta kuin kouluttauduin nettikurssin avulla.

Vierailija
325/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.

Älä syö ulkona, älä wolttaa, älä syö valmisruokaa tai leikkekepäällysteisiä leipäsiä. Älä pieniä 1-2dl pikarillisia yhtään mitään. Älä limua, vesiä, ööliä, viinaa, nuuskaa, tupakkia, huumehia.

Jos haluat jotain namia - opettele tekemään se itse. Lisäaineet ja mikromuovi eivät ole terveellisiä.

Vierailija
326/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 2-3 päivää on nopeasti jos on muutenkin rahaa. Jos se on ainoa ruokaraha, kolme päivää pelkällä hanavedellä on pitkä aika.

Tämä selittääkin miksi olet köyhä. Jos et osaa ENNAKOIDA edes jääkaappisi sisältöä 2-3 päivän päähän niin sitten kyllä parempi tyytyä siihen köyhän elämään. Ei sinulla ole tulevaisuutta. 

Ihmisille sattuu myös onnettomuuksia ja muita yllättäviä menoja joten välttämättä ei voi ennakoida onko edes huomenna ruokaa kaapissa. Jos on koko elämänsä ollut hyvä tuuri, on elänyt vähän pumpulissa eikä todellisuudessa.

Vierailija
327/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä koska olen työkyvytön. Ennakoida osaan ja ruokaa on varastoissa moneksi kuukaudeksi. En puhunut itsestäni.

Eli  keksit ongelmia joita todellisuudessa EI OLE. Kun kaikki normaalijärkiset osaa katsoa jääkaappiin ja tietää että "kohta se on tyhjä". Silloin normaalijärkiset osaavat myös katsoa että "onko s minulle tulossa rahaa ennen kuin jääkaappi on tyhjä, vai tarviiko vararahastosta ottaa".

Silloin 2-3 päivää EI OLE ylitsepääsemätön aika. Ja jos on tehnyt fiksuja valintoja niin juuri noista vararahastoista voi tulla tuottoa sopivasti tässä välin. Minulla esim ei ole yhtään viikkoa etteikö jostain tulisi rahaa.

Vierailija
328/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä näissä ketjuissa ihmetyttää aina se, että lähes kaikki ehdotukset, joita tarjotaan tilanteen parantamiseksi, torpedoidaan joukkorynnäköllä: "ei ole mahdollista", "ei kaikkia hyväksytä", "ei kaikille riitä töitä", ei... ei... ei... koska että...

Eihän tarkoitus olekaan lopettaa maailmasta nälänhätää tai kaikkia sotia tai työllistää kaikki Suomen työttömät, vaan ehkä se joku ehdotus voisi oikeastikin olla juuri sinulle toimiva. 

Tuntuu monesti, että mikään ei käy, koska "tilanteeni on nyt tällainen eikä sille mitään voi, kuolema korjaa"... 

En minäkään syntyessäni ollut asianajaja. En edes syntynyt sellaiseen sukuun, jossa olisi ollut yhtäkään korkeasti koulutettua. Pirusti on töitä vaatinut, että nyt voin allekirjoittaa tämän kommentin

asianajaja

Ei niit

No nyt tuli satua oikein olan takaa 😄

Vierailija
329/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli  keksit ongelmia joita todellisuudessa EI OLE. Kun kaikki normaalijärkiset osaa katsoa jääkaappiin ja tietää että "kohta se on tyhjä". Silloin normaalijärkiset osaavat myös katsoa että "onko s minulle tulossa rahaa ennen kuin jääkaa

En keksi ongelmia, todellisia tilanteita jotka sattuneet lähipiirissä. Tietenkin jos sinulle ei ole sattunut niin "ei voi sattua kenellekään". Näinhän se menee :D.

Vierailija
330/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi ongelmia, todellisia tilanteita jotka sattuneet lähipiirissä. Tietenkin jos sinulle ei ole sattunut niin "ei voi sattua kenellekään". Näinhän se menee :D.

En kyllä keksi MITÄÄN todellista tilannetta jossa ruokakaappi olisi YHTÄKKIÄ täysin tyhjä yllättäen (siis siten että siellä olisi ruokaa ollut edellisellä avauskerralla) ja rahat olisi samaan aikaan nollilla. 

Vierailija
331/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.

Säästäkää kuitit ja reklamoikaa aiheellisista asioista ajoissa ja asiallisesti.

Olen itse hyötynyt tässä terästäytymisellä nyt alkuvuonna noin 200€ sen sijaan että ottanut kiltisti takkiini.

Yksi aivan kahelin huonoksi aspaltaan muuttinut tuttu pulju maksoi minulle väkisin rahat takaisin pyytämättä plus perään tuli vielä ilmoitus uudesta maksusta. Elämä on joskus omituista. Jos se noin menee, saan 2 x sen mitä alun perin itse edes maksoin.

Kaikki reklamointi hyvin ystävällistä ja asiallista.

Vierailija
332/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli? Ap kertoo opiskelleensa ahkerasti, mutta kielioppivirheitä piisaa.

Vierailija
333/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni suosii valmistautunutta. Sateen luonto on yksi ja sama: yhdessä paikassa se kasvattaa orjantappuroita ja toisessa ruusuja.

Olen itse neljääkymmentä lähestyvä ja työskentelen asiantuntijana unelma-ammatissani. Palkkaa saan 70ke vuodessa, riittävästi siis. Minulla on puoliso ja yksi lapsi. 

Olen avioeroperheestä ja isäni hylkäsi minut kun olin 17. Koin lapsena väkivaltaa ja yksinäisyyttä. Tämän lisäksi lapsuuden toksinen ilmapiiri antoi minulle mm. yleistyneen ahdistuneisuushäiriön, esiintymisjännityksen, seksuaalielämän ongelmia ja taipuvaisuuden päihteiden käyttöön. Melkoisen määrän hidasteita siis. 

Mutta miten minä oikein onnistuin tässä? Onko minulla jotain vinkkejä muille annettavaksi?

Ehkäpä? Kaksi niistä löytyy viestini ensimmäisestä lauseesta. Pitkäjänteisyys ja asenne. 

Älä koskaan ikinä luovuta, nouse aina ylös kun kaadut ja ole samalla nöyrä. Päätä hiljaa itseksesi, että sinua ne eivät voita. Jos et nyt usko itseesi, se on ok. Huomenna on uusi päivä. Etene tipuaskelin. Muodosta järkeviä välitavoitteita. Älä koskaan sano ei, mikäli jokin ovi avautuu. Ymmärrä, että pelko on aina pahempi, kuin se itse asia mitä pelkäät. Tiedosta että kuolet, joten ala elämään. Näe kauneutta kaikessa. Keskity ja tiedosta, niin kypsä päärynä voi olla suurempi elämys, kuin hienoin ravintolajälkiruoka.

Ennen kaikkea ota apu vastaan, äläkä käperry itseesi. On ihanaa, kun ymmärtää ettei ole mitenkään ainutlaatuinen omien ongelmiensa kanssa. Minä kiitän, että sain veromaksajien kustantamaa terapiaa. Oma osuuteni on siinä, että pakotin itseni läpi kivuliaan alkutilanteen, missä piti hankkia b-lausunto ja terapeutti. 

On hetkiä jolloin kukaan muu kuin sinä ei voi auttaa sinua. Ymmärrä milloin on kyse sellaisesta ja toimi. Ne hetket nimittäin määrittävät lopulta elämäsi. 

Toivon onnea ja menestystä jokaiselle kärsivälle.

Vierailija
334/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille sattuu myös onnettomuuksia ja muita yllättäviä menoja joten välttämättä ei voi ennakoida onko edes huomenna ruokaa kaapissa. Jos on koko elämänsä ollut hyvä tuuri, on elänyt vähän pumpulissa eikä todellisuudessa.

Harvoin se meteoriitti päähän putoaa tai sattuu jotakin, että jääkaapissa kaikki pilaantuu eikä mitään kuivamuonaakaan ole. Toki jos kaikkeen haluaa vängätä vastaan, niin myönnettäköön, että elämään liittyy epävarmuutta. Ei kaikkea tehdä puolestasi ja taata, että jos tartut tähän tai tuohon mahdollisuuteen, niin kaikki menee putkeen. Se on elämää.

Vierailija
335/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on 2 vuotta vanha Nokia 3310, eikä rahaa ruokaan. Ongelmana on se, että olen hakenut yli 1000 työpaikkaa, mutta en saa työtä. Tutkinnot on opiskeltu ja velkaa sen vuoksi on 22 000 euroa. Ei sekään kannattanut, eikä johtanut hyvään toimeentuloon, saati rikkauksiin.

Sinussa on sitten varmasti jotain vikaa. Et ole sopiva, pätevä, tms. Tai olet epämiellyttävä persoona. Ei pelkällä tutkinnolla mihinkään pääse.

Vierailija
336/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat meistä ovat ponnistaneet köyhistä oloista minäkin, tosin en ole rikas vaan aika keskiluokkaa. Olen tehnyt aina ruokani itse, matkustellut vain kun on varaa ja käyttänyt paljon ilmaisia palveluita esim kirjasto. Työttömien alennushinnat esim uimalippuihin käytin myös ja venytin penniä esim ruuassa (kaali, pavut, linssit ja porkkana esim halpoja). Töitä olen tehnyt mm lehdenjakajana, siivoojana toimistolla ja rakennuksilla, toimistossa aspan ja taloushallinnon parissa. Tutkintokin on se parjattu markkinoinnin tradenomi. Siltikin työllistyin ja sain 5v määräaikaisena oltuani vakipaikan. Tässä työpaikassa ylenin eri tehtäviin. Sinnikkyys ja työnteko kannattaa aina, eikä kannata luovuttaa. Se on minun vinkkinä, jos joku sellaisen haluaa.

Vierailija
337/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähävarainen mutta selviän kohtuullisen hyvin.  Siksi voin antaa vinkkejä. Tärkein vinkki on, että älä koskaan osta yhtään alkoholia, tupakkaa, karkkia, sipsiä, limua äläkä koskaan käy baareissa ravintoloissa. Näin rahaa jää olennaiseen ja säästöönkin muutama euro joka kuukausi. Mutta! Sitten voi kysyä onko tämä mitään elämää, jos käytännössä kaikki nautinnot on jätetty vuosiksi pois.

Ei minulla ole jäänyt säästöön yhtään, vaikka en ole eläissäni yhtään viinapulloa tai tupakka-askia ostanut.

Mutta sinulla on varmasti ollut se 8,99 euron Netflix, joka on kaatanut taloutesi ja pitänyt sinut rahattomana.

t. Rikkiviisas palstatrolli

Ei ole edes sitä.

Vierailija
338/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se "paskaduuni" kannattaa kyllä ottaa vastaan kun tarjotaan. Ei kukaan tuu kotisohvalta repimään kymppitonni kuussa toimarin työpaikkaan. Jos ei edes osata tai viitsitä tehdä sitä paskaduunia, niin miten sitten joku vaativampi työ sujuisi?

Ap

Entäs kun kroppa ei enää kestä?

Se on sinun ongelmasi, ei muiden.

Vierailija
339/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi MITÄÄN todellista tilannetta jossa ruokakaappi olisi YHTÄKKIÄ täysin tyhjä yllättäen (siis siten että siellä olisi ruokaa ollut edellisellä avauskerralla) ja rahat olisi samaan aikaan nollilla. 

Jotenkin surullista että jollakin on noin huono kyky ymmärtää elämää. Mutta joo, kun elää pumpulissa, voihan se olla mahdollista ettei "Kauniit ja rohkeat" kerro näistä tilanteista. En ole itse katsonut kuin joskus 30 v sitten. Sen sijaan jos lukee vaikka tositarinoita ja uutisia, voisi ehkä älykkyys kasvaa. No ehkä se elämä ehtii sinullekin opettaa.

Vierailija
340/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5.

Hävitä laitteiltasi sellaiset sovellukset ja kirjanmerkit joissa on firmoja jotka houkuttelevat sinut kuluttamaan yli varojesi.

Lopeta niiden seuraaminen somessa. Käy niiden firmojen sivuilla somessa tekemässä se ja selaimessa asiakastiedoissa ruksimassa pois ne oikeudet lähettää sinulle mainoksia. Häivy ryhmistä mitkä ovat sitä asiaa. Et sinä tarvitse enempää.

Hävitä laitehistoriasta. Jos sähköpostiin tulee houkutuksia, klikkaa unsubscribe.

Käy sähköposti läpi ja tee houkutuspaikkojen joka löydettävälle sähköpostille tämä. Sinoastaan jätä tekemättä jos asioit arjessa pakollisia paikasta X  tai Y ja saat sieltä hyvät alet.

Sen ja sen merkin naamarasvat ja meikit ei kuulu siihen kategoriaan. Se on se pesuaine ja vessapaperit kategoria, ei  se turhamaisuuksien kategoria.

Tämä auttaa monia joille olen sen omakätisesti neuvonut! 

Monilla alkavat rahat ihmeesti r

En osta naamarasvoja, eikä ole välillä edes vessapaperia. En ole koskaan käyttänyt facea, instagramia ym, en seuraa mitään. Mainosblokkerit on käytössä. Silti olen köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi