Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikä ja sijoitus-salkun koko.

Vierailija
30.03.2024 |

Olen 32 ja 10500€

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52 1497€

Vierailija
42/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks salkku on jossa säilytän muutamia papereita. En tiedä, onko se ikä- ja sijoitussalkku, kun en tiedä, mikä sellainen on... koko on 50cm*60cm*10cm. En ymmärrä,  miksi täällä puhutaan euroista, ei ap kysynyt mitään sijoituksiin käytetystä tms rahasta. Ymmärrän,  että koko ei määritä mitenkään rahaa tai arvoa, paitsi jos puhutaan rahan koosta, ei arvosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 800€. Omistusasunto, josta velkaa. Olen voittanut geenilotossa, joten se kompensoi salkuttomuuden.

Vierailija
44/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v ja sijoitusten arvo yhteensä noin 205k€. Yli puolet on PS-sijoituksissa, mihin ei pääse käsiksi ennen kuin eläkkeellä.

Miehellä ikää pari vuotta enemmän ja sijoituksia melkein 1,8M€ eikä mitään puhettakaan, että malttaisi töitä vielä lopettaa. 

Pitäisi oikeasti jossain kohtaa miettiä, mikä olisi kohtuullinen perintö (yhdelle lapselle) ja minkä verran voitaisiin kuluttaa itse hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
45/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54v ja sijoitusten arvo yhteensä noin 205k€. Yli puolet on PS-sijoituksissa, mihin ei pääse käsiksi ennen kuin eläkkeellä.

Miehellä ikää pari vuotta enemmän ja sijoituksia melkein 1,8M€ eikä mitään puhettakaan, että malttaisi töitä vielä lopettaa. 

Pitäisi oikeasti jossain kohtaa miettiä, mikä olisi kohtuullinen perintö (yhdelle lapselle) ja minkä verran voitaisiin kuluttaa itse hyvällä omallatunnolla.

Tää ei voi olla totta! Tuossa pitäisi jo kiireesti siirtää omaisuutta lapselle. Turhaa perintöveron maksua tulossa.

Vierailija
46/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62v. ja 56 000, sekä yksi sijoitusasunto. Viihdyn töissä ja jatkan todennäköisesti yli vanhuuseläkeiän. 

Mulla enemmän pelkästään kryptoja, otin 10 vuotta sitten jo. Arvo hiukka noussut 

40+

Vierailija
47/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas tämän palstan lukijat varakkaita, suurimalla osalla tuntuu olevan satojen tuhansien omaisuus. Joillain jopa miljoonien

Vierailija
48/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei voi olla totta! Tuossa pitäisi jo kiireesti siirtää omaisuutta lapselle. Turhaa perintöveron maksua tulossa.

Lapsi sai 18-vuotiaana hallintaansa 75k€ salkun ja vielä 10k€ lisää 21-vuotiaana. Nyt kun lapsi on 23v, noista ei ole enää mitään jäljellä. Vain osa meni asuntoon, enimmät kuluivat erilaisiin menopeleihin ja kaikenlaiseen sälään. Tämän vuoksi on nyt vähän tauolla tuo omaisuuden siirtäminen lapselle, ei ole sen kanssa kiirettä. 

Vierailija
49/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai 18-vuotiaana hallintaansa 75k€ salkun ja vielä 10k€ lisää 21-vuotiaana. Nyt kun lapsi on 23v, noista ei ole enää mitään jäljellä. Vain osa meni asuntoon, enimmät kuluivat erilaisiin menopeleihin ja kaikenlaiseen sälään. Tämän vuoksi

Ei tullut mieleen opettaa lapselle talousasioita? Itse opetin omaani jo vauvaikäisestä alkaen ja kannatti, mutta tietty muiden asiat eivät minulle kuulu. Sivusta

Vierailija
50/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ikä ja sijoitus -salkkua, mikä se on?

Onkohan se joku karttuva salkku.

Ittellä 65 v. n. 2200 euroa, saan muutaman kympin tuottoa.

Vierailija
51/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus on varsin hajallaan ja arvokkaimmat (kiinteistö*2) omistetaan miehen kanssa puoliksi. Erilaisissa omissa sijoituksissa (rahastot&osakkeet ja tilivarallisuus) on 250k€ ja niiden velattomien kiinteistöjen puolikkaan arvo tänään on varmaan suunnilleen toiset 250k€. Ikää 53v ja puolella miljoonallakaan ei tosiaankaan pitkälle pötkitä. Eläkkeellä varmaan näkee nälkää eikä ainakaan ole varaa itsensä hoitamiseen. Saati minkään perinnön jättämiseen. Masentavaa.

Vierailija
52/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sijoitussalkku on n. 170k,käteistä 50k, kun en ole oikein keksinyt mihin sen laittaisin. Lisäksi 350keur arvosta metsää. En todellakaan uskalla jäädä pois töistä.

N40

Vierailija
53/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 v ja noin 2500 €

Vierailija
54/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 ja 0€. Kaikki varallisuus kiinni asunnossa, jossa itse asun.

Vierailija
55/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas tämän palstan lukijat varakkaita, suurimalla osalla tuntuu olevan satojen tuhansien omaisuus. Joillain jopa miljoonien

Juuri sen takia kirjoitinkin oman viestini (41 v ja 2500 €), jotta saadaan vähän tasapainoa. Aika monella ei ole sijoituksia lainkaan. Heistä kovin moni tuskin innostuu edes avaamaan tätä ketjua.

Vierailija
56/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä jutuista on puhdasta fantasiaa. Ei rahamiehet/naiset todellakaan pyöri vauvapalstalla vaan ihan jossain muualla

Vierailija
57/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 33 ja 62 000€

Vierailija
58/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v, n. 1500e. Eli mun kuukausipalkan verran :D Veronpalautuksista saan elokuussa laitettua toisen samanmoisen (juu oli prosentti vähän viturallaan). Lisäksi ajattelin laittaa kuukausittain menemään jonkun 150-200e rahastoihin automaattisesti kun työtilanne ensi kuussa tasoittuu.

Vasta aloitin, aikaisemmin en tiennyt että näin pienestäkin palkasta voi nykyään sijoittaa ja että se on ihan järkevääkin. 

Vierailija
59/94 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä jutuista on puhdasta fantasiaa. Ei rahamiehet/naiset todellakaan pyöri vauvapalstalla vaan ihan jossain muualla

Voi pyöriäkin, mutta tuskin pääsiäisenä rehvastelemalla salkuillaan. Edelleen 99,9% palstalla on paskaa...

Vierailija
60/94 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te nää satojentuhansien säästöt keräätte? Vai onko yleensä takana perintöjä? Vai myytyjä yrityksiä? Palkkatuloilla perheellisen on Suomessa aika mahdoton vaurastua; pk-seudulla on hyvät palkat mutta kalliit asunnot; muualla Suomessa asunnot halvempia mutta niin on palkkatasokin. Julkisella taas on pelkkiä pätkätöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi