Miksi miehet roikkuvat parisuhteissa, joissa heille nainen on yks hailee?
Miten tämä ilmiö selittyy? Monet miehet suorastaan avoimesti vihaavat puolisoaan, mutta miksi ne ei kasvata palleja ja eroa?
Kommentit (193)
Uskoton mies kertoo tarinan, jonka kakkosnainen haluaa kuulla. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi voimaannutti naisen luulemaan itsestään liikoja osa 23984720985672938762097.
tätä tilasimme, tätä saimme.
Ihminen ei luule itsestään liikoja, jos hän ajattelee, että hän on yhtä arvokas kuin muutkin ihmiset riippumatta sukupuolestaan. Jos mies ajattelee, että nainen, joka kokee olevansa yhtä arvokas kuin mieskin "luulee itsestään liikoja", miehessä on jotain vikaa. Miehet, jotka haluavat, että heitä palvellaan ja heidät nostetaan jalustalle, eivät omaa kovin hyvää itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Eihän suomalaiselta naiselta pitänyt saada tuollaisia palveluja, vain niiltä ulkomaan tuonneilta.
Vierailija kirjoitti:
Pillu on pillu vaikka kantaja on arvoton
Tavallisen ihmisen kutsuminen arvottomaksi, osoittaa sanojan olevan luonnevikainen.
Vierailija kirjoitti:
Valmis ruoka, puhtaat vaatteet kaapissa ja sängyssä. Koti mihin mennä.
Sitähän se on. Potkia pitäisi pellolle tuollainen loinen!
Vierailija kirjoitti:
Onpa kova jätkä🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Ei selitä. Mies on kieltäytynyt seksistä jo 2 vuotta.
Vakihoito olemassa jossain.
Eli edelleen ihmetyttää, miksi pysytellä yhdessä naisen kanssa, jota ilmeisesti inhoaa.
Se ekalla sivulla mainittu parisuhdestatus. Erittäin tärkeä miehen arvostuksen ja omanarvontunnon kannalta. Etenkin saamattomampaa miestä helpottaa myös suuresti kun voi lähteä kaveriporukan kanssa ulos ilman paineita seuran löytämisestä ja muista peliliikkeistä, koska on varattu. Sosiaalinen paine on muuten valtava koska sinkkumies on outo tapaus jos naisia ei pyöri elämässä.
Joku sen tuossa jo sanoi: miehen oletettu yks-hailee-suhtautuminen on usein vaimon korvien välissä. Ei mies niin itse ajattele. Hän ajattelee että pitkä suhde on pitkä suhde. Ei silloin joka päivä panna, käydä jatkuvasti matkoilla ja tehdä kaikkia elämän asioita aina yhdessä. Ikäkriiseilyä sanon minä.
Pillu? Ei tarvi kun kaksi aivosolua, Ap. Ootko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Näettekö miehet, että suomalaisia miehiä tulisi tuon luettuaan vielä jotenkin arvostaa?
Itsetuntoni ei ole kiinni teidän naisten arvostuksesta. Minussa nyt vaan sattuu olemaan enemmän niitä narsistisia piirteitä, kuin niitä nollaavia tekijöitä.
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä
Miksi sinä roikut siinä suhteessa?
Itse joskus tuollaisessa suhteessa arvottomana naisena olleena sanoisin, että hänelle tärkeintä oli palvelija ja mukavan arjen mahdollistaja. Minä jonkun aikaa hoisin kaikki pyykit, kodin siivoamisen, ruuanlaiton, tein hankintoja, osallistuin hulppean elektroniikan ostoon jne. Läheisyyttä mies ei halunnut kuin joskus darrassa. 3 vuotta tuota valitettavasti jaksoin, kunnes sanoin, että minä lähden nyt muualle ja otan kaikki mitä olen ostanut mukaan. Taisi miestä kirpaista, kun lähti esim. hulppea tv ja sänky.
Tyhmähän minä olin, ensimmäisen vuoden mies esitti mitä ihaninta ja lupasi, lupasi ja lupasi... Mitään lupauksia ei pitänyt. Aina suunnitellut yhteiset viikonloppuillat peruuntui, kun piti lähteä kavereiden kanssa baariin... Juhannukset, joulut jne. vietti kavereiden kanssa ryypäten enkä minä mahtunut mukaan. Sitten kun arki taas koitti könysi kotiin valmiiseen pöytään ja hakemaan puhtaat kalsarit... Yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen jää parisuhteeseen, jossa mies kohtelee noin? Ei se ero miehen aloitetta vaadi eikä edes lupaa.
mies pysyy suhteessa täysihoidon vuoksi ja nainen rahan.
mies ei eria, koska menettää täysihoidon ja nainen ei eroa koska menettää elintason.typeriä molemmat
Itse yritin miellyttää miestä, koska halusin paremman suhteen ja kuvittelin sellaisen saavani tekemällä ja maksamalla kaiken. Maksoin laskuja, huolsin lapset, kotikin oli aina siisti. Elintaso itselläni oli huono.
Mies oli aina pahantuulinen ja tympeä ja siksi yritin helpottaa hänen elämää. Lopulta hän ei oikeastaan edes puhunut. Silloin itsellä alkoi suru ja ahdistus. Olin aina yksin. Siitä lähti eroajatus sitten. Ei se eron alulle pano mikään helppo ollut, kun oli lapset ym. Oli sitten pakko oman hyvinvoinnin vuoksi.
Elintasoni par
Hyvä Sinä!
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti ihan jo siinäkin mielessä, ettei tuollaiset miehet mitään pillua halua siltä kotinaiseltaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle miehelle ei tunnu olevan tosiaan edes mitään väliä minkälainen luonne, arvomaailma tai tulevaisuuden tavoitteet sillä naisella on älykkyydestä puhumattakaan, eniten tuntuu olevan väliä tissien koolla ja pyllyn muodolla.
Ja siitä miten palvelu pelaa kotona.
Oma vika jos palvelette! Ani harvassa parisuhteessa nainen palvelee yhtään mitään. Marttyroida kyllä osaa senkin puolesta.
"Oma vika". No, kyllä, oma vikahan se on, että jää siihen toivottomaan ankeaan pskaan... Kuitenkin pyykkiä on pestävä, ruokaa laitettava, kotia siivottava ja se yksi lokki sieltä sitten nappaa ne rusinat pullasta. Onneksi myös moni tajuaa erota! Tulee usein näille miehille "ihan puskista".
Vierailija kirjoitti:
Joku sen tuossa jo sanoi: miehen oletettu yks-hailee-suhtautuminen on usein vaimon korvien välissä. Ei mies niin itse ajattele. Hän ajattelee että pitkä suhde on pitkä suhde. Ei silloin joka päivä panna, käydä jatkuvasti matkoilla ja tehdä kaikkia elämän asioita aina yhdessä. Ikäkriiseilyä sanon minä.
Tuollaisesta suhteesta puuttuu kommunikaatio ja sen myötä kaikki. Jos ei puolison kanssa jaa ajatuksia ja päivittäin edes jotain pieniä hellyyden eleitä, ei ihme, jos toinen ajattelee, että hänestä ei välitetä lainkaan. Hyvässä suhteessa ei tarvitse matkustaa ikinä mihinkään, mutta läheisyyttä ja kommunikaatiota tarvitaan. Ei toista voi hylätä elämään kuin yksin saman katon alle.
Mm siitä syystä että perhessä vaimo hoitaa kaikki raha- ja muut pankki, laina, vakuutus yms asiat. Nainen hallinnoi siis miehenkin (vähiä) rahoja ja on päässyt ns kiristysasemaan, kietonut miehen sellaisen verkon sisään, että mies ei voi vaan lähteä pois vaikka haluaisikin.
Toinen syy on se että mies pelkää yksinoloa ja joutuisi tekemään kaiken itse jos lähtisi. Todennäköisesti ei edes osaisi pestä pyykkiä ym jos jäisi yksin.
Miehelle naimisissaolo on statussymboli, miehille sinkkuus olisi häpeä ja epäonnistumisen merkki.
Ei voi erota ennenkun on löytynyt joku uusi. Ihan sama olla sen vanhan tutun kanssa vaikka onneettomssakin suhteessa kuin nähdä se vaiva erota ja joutua sitten ehkä taloudellisestikin ahtaammalle ja vieläpä tekemään kaikki kotityöt itse ja hoitamaan asiat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Ei selitä. Mies on kieltäytynyt seksistä jo 2 vuotta.
Vakihoito olemassa jossain.
Eli edelleen ihmetyttää, miksi pysytellä yhdessä naisen kanssa, jota ilmeisesti inhoaa.
Se ekalla sivulla mainittu parisuhdestatus. Erittäin tärkeä miehen arvostuksen ja omanarvontunnon kannalta. Etenkin saamattomampaa miestä helpottaa myös suuresti kun voi lähteä kaveriporukan kanssa ulos ilman paineita seuran löytämisestä ja muista peliliikkeistä, koska on varattu. Sosiaalinen paine on muuten valtava koska sinkkumies on outo tapaus jos naisia ei pyöri elämässä.
Klassinen resepti onnettomaan suhteeseen: otetaan joku, lähes kuka tahansa, vain statuksen vuoksi. Ennemmin kannattaisi keskittyä omanarvontunnon parantamiseen ja haistattaa pitkät sosiaaliselle paineelle. Fiksu ihminen ei pidä ketään outona sinkkuuden takia ja ymmärtää, että sille on olemassa niin paljon muitakin selityksiä kuin se perinteinen "ei saa ketään".
Vierailija kirjoitti:
Sen suhtautumisen näkee siinä, jos mies ei ikinä ehdota mitään yhteistä tekemistä ja suunnitelmia. Vaimon ehdotuksiin mies sanoo ei ja kavereiden kyllä.