Miksi miehet roikkuvat parisuhteissa, joissa heille nainen on yks hailee?
Miten tämä ilmiö selittyy? Monet miehet suorastaan avoimesti vihaavat puolisoaan, mutta miksi ne ei kasvata palleja ja eroa?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sen tuossa jo sanoi: miehen oletettu yks-hailee-suhtautuminen on usein vaimon korvien välissä. Ei mies niin itse ajattele. Hän ajattelee että pitkä suhde on pitkä suhde. Ei silloin joka päivä panna, käydä jatkuvasti matkoilla ja tehdä kaikkia elämän asioita aina yhdessä. Ikäkriiseilyä sanon minä.
Tuollaisesta suhteesta puuttuu kommunikaatio ja sen myötä kaikki. Jos ei puolison kanssa jaa ajatuksia ja päivittäin edes jotain pieniä hellyyden eleitä, ei ihme, jos toinen ajattelee, että hänestä ei välitetä lainkaan. Hyvässä suhteessa ei tarvitse matkustaa ikinä mihinkään, mutta läheisyyttä ja kommunikaatiota tarvitaan. Ei toista voi hylätä elämään kuin yksin saman katon alle.
Ja tämä kommunikaatio on näemmä sitten miehen vastuulla? Se on miehen vika kun vaimo luulee ettei hänestä välitetä, kun keskinäinen kommunikaatio on puutteellista. Mies on se joka hylkää, kun kahden ihmisen välillä kommunikaatio ei toimi. Sehän aikuisten maailmassa menisi niin, että jos nainen tuntee ettei hänestä välitetä, niin hän kysyy mieheltä välittääkö tämä ja mies sitten vastaa siihen. Mutta ikäkriiseilevä ja varhaisvaihdevuosien kourissa tuskaileva naisoletettu ei kuitenkaan niin tee, vaan hän hämmästelee asiaa yksin pimeässä komerossaan ja miettii miksei mies ota hänestä eroa, kun ei kerran välitä. Selvä juttu. Vaikuttaa selväpäisen loogiselta.
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Eräs eronnut, jonkin aikaa sinkkuna ollut kolmekymppinen kaverini valitti, ettei hän enää varmaan "koskaan saa pesää". Eli naisella on vain se yksi tarkoitus, vähät muusta.
Olen elämäni aikana kohdannut muutamia pariskuntia, joissa molemmat osapuolet vaikuttivat inhoavan toisiaan. Olisi kyllä mielenkiintoista saada tietää miksi tällaiset ihmiset ovat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Eräs eronnut, jonkin aikaa sinkkuna ollut kolmekymppinen kaverini valitti, ettei hän enää varmaan "koskaan saa pesää". Eli naisella on vain se yksi tarkoitus, vähät muusta.
Tai ehkä sinä vain tulkitsit hänen kommenttinsa tuolla tavoin, koska vihaat miehiä? Mielenkiintoista että kuitenkin ylläpidät kaverisuhteita miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sen tuossa jo sanoi: miehen oletettu yks-hailee-suhtautuminen on usein vaimon korvien välissä. Ei mies niin itse ajattele. Hän ajattelee että pitkä suhde on pitkä suhde. Ei silloin joka päivä panna, käydä jatkuvasti matkoilla ja tehdä kaikkia elämän asioita aina yhdessä. Ikäkriiseilyä sanon minä.
Tuollaisesta suhteesta puuttuu kommunikaatio ja sen myötä kaikki. Jos ei puolison kanssa jaa ajatuksia ja päivittäin edes jotain pieniä hellyyden eleitä, ei ihme, jos toinen ajattelee, että hänestä ei välitetä lainkaan. Hyvässä suhteessa ei tarvitse matkustaa ikinä mihinkään, mutta läheisyyttä ja kommunikaatiota tarvitaan. Ei toista voi hylätä elämään kuin yksin saman katon alle.
Ja tämä kommunikaatio on näemmä sitten miehen vastuulla? Se on miehen vika kun vaimo luule
Kun sanat ja teot ovat ristiriidassa, pitää katsoa tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Ei selitä. Mies on kieltäytynyt seksistä jo 2 vuotta.
Vakihoito olemassa jossain.
Mahdollisesti. Kysymys kuuluukin, miksi ei ota eroa. Varsinkin, jos on olemassa toinen vakihoito.
Vierailija kirjoitti:
Vakipillu sekä parisuhdestatus. Jos eroaisi niin joutuisi kunnostautumaan, jotta saa napattua uuden onnettoman.
Myönnetään. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole syy. Ei noissa suhteissa peitot heilu!
Juuri näin, seksi haetaan muualta.
Eikä aina naisilta, tarvitsevat sekä taloudenhoitajan että kulissin.
Mies ei ole kasvanut aikuiseksi, jos nainen on yks hailee.
Mies täällä: Meillä miehillä on aivan valtava paine olla parisuhteessa. Mies ilman naista on täysi nolla, mitättömyys, toisen luokan kansalainen. Te naiset sitten maksatte siitä hinnan.
Kun ex aviomieheni ja lasteni isän todella pitkä salasuhde paljastui, hän huusi kurkku suorana että olen ollut jo vuosia hänelle vain vakipillu. Selvä.
Toki erottiin saman tien. Erosta kolme vuotta ja tuntuu että en pääse exästä eroon. Tällä viikolla se on ollut taas kaksi kertaa mun oven takana. Aina löytyy muka-syy tulla ovelle vaikka olen jo poliisitkin soittanut sen perään. Mikä siinä on että pitää sitten roikkua siinä vakipilluexässä vuosikausia? Oikeasti rukoilen että karma iskisi ex mieheen ja hoitaisi sen puolen.
Ilmeisesti joku vain pitää olla... ettei vain alettaisi houmouksi haukkumaan 🥴
Itse olen lasten takia suhteessa nain on ihan hyvä kaveri. Onneksi ei kuitenkaan olla naimisissa vaikka nainen usein vihjailee halusta mennä. Itselläni on tökkässy koko homma seksin takia. Haluissani ei ole vikaa mutta koskaan ei tule aloitteita tai edes vihjettä. Yleensä saa pyytää ja jäädä ilman. Lisäksi kortsu ehkäisy vie lopunkin motiivin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lasten takia suhteessa nain on ihan hyvä kaveri. Onneksi ei kuitenkaan olla naimisissa vaikka nainen usein vihjailee halusta mennä. Itselläni on tökkässy koko homma seksin takia. Haluissani ei ole vikaa mutta koskaan ei tule aloitteita tai edes vihjettä. Yleensä saa pyytää ja jäädä ilman. Lisäksi kortsu ehkäisy vie lopunkin motiivin.
Palstamammat alapeukuttaa. Jos suhteessa on ongelmia, kommunikaation puutetta mitä lie, niin se on aina miehen vika. Naisen haluttomuus tms. ei koskaan voi olla syy tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Eräs tuttavamies valitteli puolestaan mulle, kun ei ole naista, niin ei pääse höyläämään.
En tiedä, tätä samaa ihmetellyt kun tapaillut varattua miestä, joka ei vain eroa vaikka kaikki kotona päin helvettiä. Menee ja tekee omiaan, on poissa kotoa pitkiä aikoja, käy vaihtamassa kassista vaatteet kun ketään muuta ei kotona. Aina odottaa puhtaat vaatteet, siisti koti ja huolehditut lapset. Silti ei itse tee eroamisen eteen mitään, mutta eipä tee toinenkaan osapuoli.
Itse en puutu tähän, koska oma elämä niin kunnossa, etten tarvitse häntä tähän kuin silloin tällöin. Mutta kun vierestä seuraa ja kuuntelee tätä toimintaa, niin miettinyt monesti, että eikö nainen tajua vai eikö vaan lähde, koska mies maksaa aivan kaiken? Vai osaako mies olla niin hurmaava ja ihana just sen pienen hetken jos näkevät, ettei toinen vaan tajua tätä kuviota?
Vierailija kirjoitti:
Mies täällä: Meillä miehillä on aivan valtava paine olla parisuhteessa. Mies ilman naista on täysi nolla, mitättömyys, toisen luokan kansalainen. Te naiset sitten maksatte siitä hinnan.
Tuota minä en ymmärrä, että miehet ovat vastentahtoisesti parisuhteessa toisten miesten takia. Kuulostaa kauhealle. Näin naisena minulle sinkkuelämä on parempaa mitä huono parisuhde, jossa koko perhe voi huonosti.
Lähisuhderiippuvuus. Mies itse on sitä mieltä, että on tässä, koska ei kuitenkaan halua kuitenkaan olla yksin. Rakkaus ja kunnioitus on kadonnut ja rytmit erilaiset. En minäkään osaa lähteä, vaikka siitä haaveilen, vaikka yksinäisyys ei pelota.
Hieno ketju. Voin pitkään huonosti omassa parisuhteessani ja mietin mikä minussa on vialla. No paljonkin, mutta pohjalla oli kuitenkin se, että mies oli menettänyt mielenkiintonsa minuun. Olin sellainen "ihan sama" juttu, jota oli mukava tavata välillä, mutta ei nyt mitenkään välttämätöntä. Kaverien kanssa tehtävät jutut menivät poikkeuksetta aina edelle (jos kehtasin tästä huomauttaa, olin liian vaativa) ja juhlapäivät kuluivat ryypäten. Minäkin "sain" toki halutessani osallistua...
Edelleen on ikävä, koska rakastin ja rakastan häntä. Mutta en voi olla tuollaisessa parisuhteessa.