Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet roikkuvat parisuhteissa, joissa heille nainen on yks hailee?

Vierailija
30.03.2024 |

Miten tämä ilmiö selittyy? Monet miehet suorastaan avoimesti vihaavat puolisoaan, mutta miksi ne ei kasvata palleja ja eroa?

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet yrittää saada huononkin suhteen toimimaan eikä luovuta ensimmäiseen pieneen ongelmaan niin kuin naiset

Miten suhdetta parantaa puhumattomuus ja kaikki muut tyypilliset tavat, joita tässä(kin) ketjussa on esitetty?  Kuvittelevatko miehet, että kun "mielenosoitusta" jatkaa sitkeästi tarpeeksi kauan, nainen alkaa toimia kuten mies hiljaa päänsä sisällä toivoisi?

Vierailija
102/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esittää ettei viihdy, jotta toinen pysyisi epävarmana, jollainen itse oikeasti on. Eron jälkeen stalkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla tunnetarpeiden vajaus näkyy niin, että ei oikein osata olla vähän kevytkenkäisiä ja ottaa hyvää vastaan. Helposti mennään suorittajan rooliin, palvellaan kotia niin, vielä kun miehille ei opeteta vahvaa (tai edes heikkoa) vastuunottoa perheestä, niin helposti nainen vielä katsoo, että pakko itse pitää kaikki langat käsissä, muuten mistään ei tule mitään. 

Tämäkin aloitus kertoo siitä, että nainen sen sijaan että miettisi omista tunnetarpeistaan käsin (en saa tarpeeksi hyvää tunnevuorovaikutusta) yrittää ratkaista ongelmaa miettimällä miksi mies toimii niin kuin toimii eikä eroa tai hanki tunneyhteyksiä muualta. Se on läheisriippuvuutta naisen puolelta, jos takertuu henkisesti mieheen, jolta ei saa henkisesti mitään. 

Vierailija
104/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehenä kannata erota. Sen takia naiset yleensä lähtevät ensin, että jos mieheltä loppuu kiinnostus, niin se voi edelleen lypsää suhteen etuja (pillu, kodinhoito, lastenhoito, elintaso, status). Koska mikä on pahin asia mitä voi tapahtua? Nainen eroaa. Sitähän se mies halusikin. Tämän takia se kuuluisa nalkutus ei toimi. Sen voi päästää korvistaan läpi.

Vierailija
105/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla tunnetarpeiden vajaus näkyy niin, että ei oikein osata olla vähän kevytkenkäisiä ja ottaa hyvää vastaan. Helposti mennään suorittajan rooliin, palvellaan kotia niin, vielä kun miehille ei opeteta vahvaa (tai edes heikkoa) vastuunottoa perheestä, niin helposti nainen vielä katsoo, että pakko itse pitää kaikki langat käsissä, muuten mistään ei tule mitään. 

Tämäkin aloitus kertoo siitä, että nainen sen sijaan että miettisi omista tunnetarpeistaan käsin (en saa tarpeeksi hyvää tunnevuorovaikutusta) yrittää ratkaista ongelmaa miettimällä miksi mies toimii niin kuin toimii eikä eroa tai hanki tunneyhteyksiä muualta. Se on läheisriippuvuutta naisen puolelta, jos takertuu henkisesti mieheen, jolta ei saa henkisesti mitään. 

Pakko sanoa, että kuvasit minut aika hyvin tällä.

En vaan oikein tiedä, miten asiaa työstäisi. Suhteeseen en enää mene, kun lähtee heti tuohon suuntaan, että minä olen kaikkea koordinoiva työsuhteeseen, joka ei itse saa mitään takaisin.

Tekisin mielelläni parisuhteessa toiselle herkullisia ruokia ja huolehtisin muutoinkin, kunhan vastapainoksi myös minusta pidettäisiin huolta. Kun nyt suhteet olleet sitä, että pidän yksin huolta kaikesta, myös itsestäni. 

Vierailija
106/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet yrittää saada huononkin suhteen toimimaan eikä luovuta ensimmäiseen pieneen ongelmaan niin kuin naiset

Miten suhdetta parantaa puhumattomuus ja kaikki muut tyypilliset tavat, joita tässä(kin) ketjussa on esitetty?  Kuvittelevatko miehet, että kun "mielenosoitusta" jatkaa sitkeästi tarpeeksi kauan, nainen alkaa toimia kuten mies hiljaa päänsä sisällä toivoisi?

Miehillä ei usein ole keinoja parantaa suhdetta, jos sitä haluaisivatkin. Eikä tajua, että jokin on huonosti koska tunneyhteyttä siihen naiseen ei ole. 

Vierailija
107/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen jää parisuhteeseen, jossa mies kohtelee noin? Ei se ero miehen aloitetta vaadi eikä edes lupaa. 

mies pysyy suhteessa täysihoidon vuoksi ja nainen rahan. 

mies ei eria, koska menettää täysihoidon ja nainen ei eroa koska menettää elintason.

typeriä molemmat

Itse yritin miellyttää miestä, koska halusin paremman suhteen ja kuvittelin sellaisen saavani tekemällä  ja maksamalla kaiken. Maksoin laskuja, huolsin lapset, kotikin oli aina siisti. Elintaso itselläni oli huono.

Mies oli aina pahantuulinen ja tympeä ja siksi yritin helpottaa hänen elämää. Lopulta hän ei oikeastaan edes puhunut. Silloin itsellä alkoi suru ja ahdistus. Olin aina yksin. Siitä lähti eroajatus sitten. Ei se eron alulle pano mikään helppo ollut, kun oli lapset ym. Oli sitten pakko oman hyvinvoinnin vuoksi.

Elintasoni par

Miehet ja naiset näkevät huonontuneen suhteen eri tavalla. Kun parisuhde on huono, niin nainen miettii, että minä teen jotain väärin. Mies ajattelee, että kumppani tekee jotain väärin. Sitten naiset venyy, vanuu ja uhrautuu ja miehet murjottaa, kun kumppani ei näköjään veny ja uhraudu tarpeeksi kun se edelleen ärsyttää.

Opettakaa niille pojilllenne vastavuoroisuutta ja tytöillenne rajojen asettamista

Vierailija
108/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset?

Vierailija
109/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen jää parisuhteeseen, jossa mies kohtelee noin? Ei se ero miehen aloitetta vaadi eikä edes lupaa. 

mies pysyy suhteessa täysihoidon vuoksi ja nainen rahan. 

mies ei eria, koska menettää täysihoidon ja nainen ei eroa koska menettää elintason.

typeriä molemmat

Itse yritin miellyttää miestä, koska halusin paremman suhteen ja kuvittelin sellaisen saavani tekemällä  ja maksamalla kaiken. Maksoin laskuja, huolsin lapset, kotikin oli aina siisti. Elintaso itselläni oli huono.

Mies oli aina pahantuulinen ja tympeä ja siksi yritin helpottaa hänen elämää. Lopulta hän ei oikeastaan edes puhunut. Silloin itsellä alkoi suru ja ahdistus. Olin aina yksin. Siitä lähti eroajatus sitten. Ei se eron alulle pano mikään helppo ollut, kun oli lapset ym. Oli sitten pakk

Eiköhän asia mene tasan tarkkaan toisinpäin? Miten joku voi kuvitella edes muuta tämän ketjun luettua?? Tämän ja miljoonan muun vastaavan. Ainahan vika nähdään miehessä ja itsellä ei ole mitään vastuuta mistään... 

Pojalle nimenomaan opetan rajojen asettamista ja puolien pitämistä, ettei suostu mihin tahansa ja tule huonosti kohdelluksi. Kyllä naiset aivan varmana puolensa pitävät. Turha muuta esittää.

Vierailija
110/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kyllä yleensä niitä tyytyväisempiä suhteessa eli siinä mielessä nää monet miesvihamieliset teoriat menee pieleen.

Naiset ne turhautuu ja ovat onnettomia ja tyytymättömiä 

Vierailija
111/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehelle parisuhde on vähemmän tunnepitoinen asia ylipäätään. Mies ei odota parisuhteelta pitkällä aikavälillä jotain suurta rakkauden huumaa, vaan lähinnä tiettyä perusarkea ja tasaisuutta. Siksi miestä ei tee samalla tavalla onnettomaksi asiat, jotka saattavat tehdä naista onnettomaksi.

Siinä vastaus näin miehenä.

Vierailija
112/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne miehet eivät oikeasti vihaa puolisojaan ja puoliso ei oikeasti ole heille yks hailee. Mutta nainen kun tulee tiettyyn ikään, hän alkaa ikäkriiseilemään. Hän katsoo sosiaalisesta mediasta muiden tilejä, missä aina ollaan paistamassa vaahtokarkkeja Levin laavulla, juomassa Aperol spritziä Veranolaisella terassilla tai katsomassa puolison kanssa musikaalia Lontoossa. Sitten he ajattelevat, että tuo on sitä oikeaa ja todellista elämää. En ole tässä liitossa onnellinen ja haluan että tuo minun Pekka alkaa nyt välittömästi käymään kuntosalilla. Sen lisäksi Pekan pitää tulla minun kanssa puistokävelyille, hot joogaan ja meidän pitää alkaa harrastaa yhdessä akryylimaalausta. No Pekka ei ajatuksista innostu. ja siitä alkaa vaimon kriisi sitten syventyä. Aina vaan onnettumuutta päivästä toiseen, kun toiset tuolla elää, menee ja tekee kaikenlaista. Tässä ei voi olla muusta kyse, kuin että Pekka ei enää rakasta minua ja ei enää vä

Hyvin sanottu ja varmasti tässä on totuuden siemen! 

Uskon, et jos useampi nainen ottais vastuun onnellisuudesta omiin käsiin, elämä muuttuisi selvästi nautinnollisempaan suuntaan. Eikä tarvitse miestä kaikesta syyttää. 

Vierailija
113/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillun vuoksi.

Poikkis ei halunnut erota, vaikkei koskaan halunnut paritellakaan. Ehkä se oli sitten tuo parisuhdestatus, hän kun oli poikkeuksellisen ruma ja minä kaunis.

Vierailija
114/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottu mutta toinen ei tajua lähteä. 

Vierailija
115/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt oikeasti vihaa puolisoaan? Kuulostaa enemmän jonkun kateellisen mietteeltä, miksi AP mietit/puutut toisten asioihin? Ettei vaan ole oma LEHMÄ ojassa... 

Vierailija
116/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehelle parisuhde on vähemmän tunnepitoinen asia ylipäätään. Mies ei odota parisuhteelta pitkällä aikavälillä jotain suurta rakkauden huumaa, vaan lähinnä tiettyä perusarkea ja tasaisuutta. Siksi miestä ei tee samalla tavalla onnettomaksi asiat, jotka saattavat tehdä naista onnettomaksi.

Siinä vastaus näin miehenä.

Hyvä vastaus!

On itsekeskeistä tulkita toisen onnea oman käsityksen mukaan. Jos mies sanoo, et hän on onnellinen, sen voi ihan uskoakin joskus. Jos itse olet onneton, tee asialle jotain, aikuinen ihminen!

Vierailija
117/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillun vuoksi.

Ei selitä. Mies on kieltäytynyt seksistä jo 2 vuotta.

Vakihoito olemassa jossain.

Eli edelleen ihmetyttää, miksi pysytellä yhdessä naisen kanssa, jota ilmeisesti inhoaa.

Siksi homma jatkuu, koska näitä ihmettelijöitä riittää ja niitä yksinkertaisia ihmisiä voi käyttää hyväksi oikealta ja vasemmalta. 

Vierailija
118/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehenä kannata erota. Sen takia naiset yleensä lähtevät ensin, että jos mieheltä loppuu kiinnostus, niin se voi edelleen lypsää suhteen etuja (pillu, kodinhoito, lastenhoito, elintaso, status). Koska mikä on pahin asia mitä voi tapahtua? Nainen eroaa. Sitähän se mies halusikin. Tämän takia se kuuluisa nalkutus ei toimi. Sen voi päästää korvistaan läpi.

Joka sekin on tosi tosi väärin koska nainen LYPSÄÄ miehen erossa kuiviin vaikka on yhdessä hankittu ja tehty omaisuus jossa pääosin nainen on tehnyt ne pyykit, ruuat ja lapset oman päivätyön ohella.

Hyi me naiset kun lähdemme kävelemään kun seuramme on epätoivottua ja vi hattua.

Vierailija
119/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse roikuin parisuhteessa, koska mies oli paras kaverini mutta en enää halunnut seksiä hänen kanssaan. Eli nautin hänen seurastaan kuitenkin, ja en tietenkään halveksinut häntä.

Vierailija
120/193 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi voimaannutti naisen luulemaan itsestään liikoja osa 23984720985672938762097.

tätä tilasimme, tätä saimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi