Miksi miehet roikkuvat parisuhteissa, joissa heille nainen on yks hailee?
Miten tämä ilmiö selittyy? Monet miehet suorastaan avoimesti vihaavat puolisoaan, mutta miksi ne ei kasvata palleja ja eroa?
Kommentit (193)
Mies kärvistelee huonossakin suhteessa käytännöllisistä syistä niin pitkään kuin uusi on katsottuna. Miehet ei oikein pärjää yksin
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajattelee hyötyä. Jos on lapsia yrittävät pysyä suhteessa niin kauan kunnes lapset ovat pieniä. Eivät halua luopua lapsista vuoroviikkoina tai kokonaan eikä maksaa elatusmaksuja varsinkin, jos ero johtaisi miehellä huonoon taloudelliseen tilanteeseen.
Lainat, joita kumpikin maksaa. Odottavat kunnes asuntolaina maksettu tai kumppanin perinnöt saatu jne. maksimoivat taloushyödyn tai saavat loppuun opintonsa tai vakiinnuttavat aseman työmarkkinoilla.
Miehessä jokin vika luonteessa tai fyysisesti, jonka takia pelkäävät, että jäävät ihan yksin erossa varsinkin kun ikää alkaa olla jo reippaasti. Tietää, ettei omien ominaisuuksien vuoksi löydä uutta kovin helposti tai sellaista minkä tasoisen naisen itse haluaisi.
Luonne voi olla ilkeä, narsistinen, päihdeongelmainen, laiska... jokin minkä tietää olevan taakka suhteessa tai ulkonäkö on rapistunut eikä miellytä edes itseä. Seksissä mies voi olla liian pikainen tai hu
Naiset ovat parisuhteessa puhtaasti epäitsekkäistä syistä?
Jäsentymättämästi/epävakaasti turvaton kiintymyssuhdetyyli ja käytännön hyödyt (nainen kokkaa, siivoaa ja jakaa vielä puolet kuluista).
Monelle miehelle ei tunnu olevan tosiaan edes mitään väliä minkälainen luonne, arvomaailma tai tulevaisuuden tavoitteet sillä naisella on älykkyydestä puhumattakaan, eniten tuntuu olevan väliä tissien koolla ja pyllyn muodolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu naisen rupsahtamisesta että mies kyllästyy naiseen ja parisuhteeseen. Näin naisille tapahtuu kun ikää tulee tarpeeksi. Eroaminen on monille liian iso kynnys jos on lapsiakin ja siksi roikutaan suhteessa.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Pitäisikö tuon jälkeen vielä arvostaa heitä?
Pitäisikö arvostaa naisia kun ne turpoaa kuin pullataikina parisuhteen aikana.
Kyllä minä rehellisesti yhden suhteen loppuaikana mietin oliko ne terveelliset elämäntavat alussa vain pelkkää feikkiä? Nainen jumppasi saadakseen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Näettekö miehet, että suomalaisia miehiä tulisi tuon luettuaan vielä jotenkin arvostaa?
Itsetuntoni ei ole kiinni teidän naisten arvostuksesta. Minussa nyt vaan sattuu olemaan enemmän niitä narsistisia piirteitä, kuin niitä nollaavia tekijöitä.
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä
Ainakin oma exä oli. Raivostui kun sanoin että vain hänen navalla on hänelle merkitystä.
Naiset jää paskaan suhteeseen, koska läheisriippuvuus (huonot ihmissuhdemallit, pelkäävät olla yksin) ja kiintymyshormonit, miehet koska saavat suhteista konreettista hyötyä (kotipalvelut).
Vierailija kirjoitti:
Olitko sinä se itseään narsistiseksi kuvannut, joka kirjoitit sisäisestä tuskasta ja feikkihymystä? Eli onko se kuvausta sen miehen todennäköisestä elämästä, joka pysyy huonossa suhteessa?
Valitset mielipiteesi sen mukaan kuka kirjoittaa sen sijaan, että lukisit mitä joku kirjoittaa? Vai miksi tämän tietäminen on sinulle tärkeää?
Kysyin lähinnä siksi koska se kova sisäinen tuska ja feikkihymy yms siinä tekstissä kirjoitetut jutut olivat niin kaukana omasta todellisuudestani, että yritin ymmärtää, liittyikö se siihen itseään narsistiksi kuvanneen kokemusmaailmaan. Eli että onko sellaisella ihmisellä sen tyyppisiä kokemuksia, että hänellä on kova sisäinen tuska ja kokee joutuvansa näyttelemään koko ajan. Olen siis aiemmin luullut narsistia pikemminkin tunteettomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Näettekö miehet, että suomalaisia miehiä tulisi tuon luettuaan vielä jotenkin arvostaa?
Itsetuntoni ei ole kiinni teidän naisten arvostuksesta. Minussa nyt vaan sattuu olemaan enemmän niitä narsistisia piirteitä, kuin niitä nollaavia tekijöitä.
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä
Tyypillinen torjuvan kiintymyssuhdemallin ja ripustautuvan kiintymyssuhdemallin nainen -suhde. Nainen ihmettelee, että mies ei eroa, eikä tajua itse ottaa vastuuta ja erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu naisen rupsahtamisesta että mies kyllästyy naiseen ja parisuhteeseen. Näin naisille tapahtuu kun ikää tulee tarpeeksi. Eroaminen on monille liian iso kynnys jos on lapsiakin ja siksi roikutaan suhteessa.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Pitäisikö tuon jälkeen vielä arvostaa heitä?
Pitäisikö arvostaa naisia kun ne turpoaa kuin pullataikina parisuhteen aikana.
Kyllä minä rehellisesti yhden suhteen loppuaikana mietin oliko ne terveelliset elämäntavat alussa vain pelkkää feikkiä? Nainen jumppasi saadakseen miehen?
Elätkö itse terveellistä elämää?
Itse olen suhteiden aikana passivoitunut terveellisten elämäntapojen suhteen, koska olisin ollut yksin vastuussa sen terveellisen ruoan valmistamisesta.
Taloudellinen hyöty ja erilaiset tarpeet mitä toinen ihminen tyydyttää. Ei se parisuhde mitään romantiikkaa vaadi ainoastaan kovaa sietokykyä ja joustavuutta. Siksi kaikista ei parisuhteeseen ole tai jotkut hankkii alisteisen puolison oli se sitten mies tai nainen.
Minkä "täysihoidon"???
Ei nykyään naiset passaa miehiä. Ei tuo ole mitään todellisuutta enää ellei kyseessä ole joku 80 v pari.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ilmiö. Minunkin exä piti minusta kiinni kynsin ja hampain, kun itse vihdoinkin otin eron tapetille. Tyyppi oli ollut avoimen vihamielinen minua kohtaan jo vuosia. Mitä ihmettä sellaisella suhteella tekee? Tarvii jonkun jolle oksentaa omaa pahaa oloaan?
Katsokaas naiset kun te ette kertakaikkiaan ymmärrä sitä miten raskasta 95% miehillä on parisuhderintamalla. Se että vuonna 2024 saa naisen on verrattavissa jo pienimuotoiseen lottovoittoon. On se niin hirvittävän vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Minkä "täysihoidon"???
Ei nykyään naiset passaa miehiä. Ei tuo ole mitään todellisuutta enää ellei kyseessä ole joku 80 v pari.
Ehkä hyvissä suhteissa ei joudu passaamaan.
Jotkut miehet eivät vaan tee kotitöitä millään. Vaikka olisi kuinka puhuttu ja nainen elättäisi miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajattelee hyötyä. Jos on lapsia yrittävät pysyä suhteessa niin kauan kunnes lapset ovat pieniä. Eivät halua luopua lapsista vuoroviikkoina tai kokonaan eikä maksaa elatusmaksuja varsinkin, jos ero johtaisi miehellä huonoon taloudelliseen tilanteeseen.
Lainat, joita kumpikin maksaa. Odottavat kunnes asuntolaina maksettu tai kumppanin perinnöt saatu jne. maksimoivat taloushyödyn tai saavat loppuun opintonsa tai vakiinnuttavat aseman työmarkkinoilla.
Miehessä jokin vika luonteessa tai fyysisesti, jonka takia pelkäävät, että jäävät ihan yksin erossa varsinkin kun ikää alkaa olla jo reippaasti. Tietää, ettei omien ominaisuuksien vuoksi löydä uutta kovin helposti tai sellaista minkä tasoisen naisen itse haluaisi.
Luonne voi olla ilkeä, narsistinen, päihdeongelmainen, laiska... jokin minkä tietää olevan taakka suhteessa tai ulkonäkö on rapistunut eikä miellytä edes i
Naiset ovat suhteessa koska rakastavat ja myös odottavat sen toisen osapuolen rakastavan. Ikävä käytös ei ole rakkautta, vaan vihaa. Siksi naiset ottavat useammin eron. He eivät viihdy toksisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Monelle miehelle ei tunnu olevan tosiaan edes mitään väliä minkälainen luonne, arvomaailma tai tulevaisuuden tavoitteet sillä naisella on älykkyydestä puhumattakaan, eniten tuntuu olevan väliä tissien koolla ja pyllyn muodolla.
Ja siitä miten palvelu pelaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Ei mua ainakaan kiinnosta pätkääkään naisen luonne ym tollaiset mitättömät seikat kunhan on hoikka ja hyvännäköinen. Mieluummin siedän hoikan naisen kiukutteluja kuin läskin naisen lempeää luonnetta. Kieltämättä välillä se kävi hermon päälle kun nainen on välillä kuin mielisairaalasta karannut hullu mut kyl se hoikkuus loppupeleissä kompensoi nekin
Vierailija kirjoitti:
Minkä "täysihoidon"???
Pakko todeta, että edellisessä liitossa itse huolehdin viikkosiivouksesta, siitä että kaapissa oli puhtaita vaatteita, ruokahuollosta terveellisinä ruokineen jne.
Ja olin ollut jo vuosia niin itsestäänselvyys, että uuden ihastuksen löydyttyä ero laitettiin heti vireille.
Että juu, tiedän ainakin että kannattaa jatkossa huushollata ihan vaan omaa asuntoaan, niin ettei asu kenenkään kanssa yhdessä.
Olitko sinä se itseään narsistiseksi kuvannut, joka kirjoitit sisäisestä tuskasta ja feikkihymystä? Eli onko se kuvausta sen miehen todennäköisestä elämästä, joka pysyy huonossa suhteessa?
Valitset mielipiteesi sen mukaan kuka kirjoittaa sen sijaan, että lukisit mitä joku kirjoittaa? Vai miksi tämän tietäminen on sinulle tärkeää?