Miksi miehet roikkuvat parisuhteissa, joissa heille nainen on yks hailee?
Miten tämä ilmiö selittyy? Monet miehet suorastaan avoimesti vihaavat puolisoaan, mutta miksi ne ei kasvata palleja ja eroa?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu naisen rupsahtamisesta että mies kyllästyy naiseen ja parisuhteeseen. Näin naisille tapahtuu kun ikää tulee tarpeeksi. Eroaminen on monille liian iso kynnys jos on lapsiakin ja siksi roikutaan suhteessa.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Pitäisikö tuon jälkeen vielä arvostaa heitä?
Pitäisikö arvostaa naisia kun ne turpoaa kuin pullataikina parisuhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmis ruoka, puhtaat vaatteet kaapissa ja sängyssä. Koti mihin mennä.
Lässyn lässyn. Vain palstajankkaajien kodissa elämä on tuota. Ei se, että te väsäätte puolivalmisteista jotain kerran viikossa ole mikään syy miksi joku on teidän kanssa.
Einesnaisten kanssa ollaan rakkaudesta <3
Jo nainen häipyy niin pitäisi itse maksaa asuminen, ruoka jne ja tehdä ruokaa, siivotakin. Ja tuollainen surkimus mies tietää, ettei menekki deittimarkkinoilla ole häävi, ja sukulais- ja kaverisuhteetkin tuli jossain vaiheessa ulkoistettua sille vaimolle, eli yksinäinen elämä odottaa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Näettekö miehet, että suomalaisia miehiä tulisi tuon luettuaan vielä jotenkin arvostaa?
Itsetuntoni ei ole kiinni teidän naisten arvostuksesta. Minussa nyt vaan sattuu olemaan enemmän niitä narsistisia piirteitä, kuin niitä nollaavia tekijöitä.
Sorry, aina välillä pääsee unohtumaan, että tekin "ei terveet" kirjoitatte tänne. Sitä jotenkin olettaa, että toinenkin vastaaja olisi normaali.
Yrititkö nyt jotenkin loukata? Kaikki ei koskaan kasva aikuiseksi ja opi tunnistamaan niitä omia vikoja ja puutteita vaan elää läpi elämänsä luullen, että he ovat jotenkin suhteessa muita parempia ihmisiä.
Oon myös ihmetellyt tätä. Mulla oli erillissuhde (ei asuttu yhdessä), jossa oli tällaista. Seksi oli tosin pääosin hyvää. Ilmeisesti sen vuoksi mies halusi olla suhteessa, vaikka muuten seurani ei häntä kovin paljon kiinnostanut. Huonolla itsetunnolla varustettuna annoin tuon jatkua liian pitkään. Valitettavasti tuo lähinnä huononsi itsetuntoa lisää :( Jatkossa suojelen itseäni enkä rakastu enää keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet, jaetut kulut ja sitä seksiä.
Onko suomalaiset miehet tällaisia? Näettekö miehet, että suomalaisia miehiä tulisi tuon luettuaan vielä jotenkin arvostaa?
Itsetuntoni ei ole kiinni teidän naisten arvostuksesta. Minussa nyt vaan sattuu olemaan enemmän niitä narsistisia piirteitä, kuin niitä nollaavia tekijöitä.
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä
Oletko kertaakaan edes vahingossa miettinyt mikä on oma motiivisi olla tuossa suhteessa? Ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja muita on helppo syyttää, mutta katseen nostaminen peiliin on niin helvetin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn. Vain palstajankkaajien kodissa elämä on tuota. Ei se, että te väsäätte puolivalmisteista jotain kerran viikossa ole mikään syy miksi joku on teidän kanssa.
Einesnaisten kanssa ollaan rakkaudesta <3
Edellisessä suhteessa koin "en halua tällaista suhdetta" -hetken, kun exän kotona olin alkamassa laittaa ruokaa (olettaen, että tehdään yhdessä). Ex totesi, että hänpä jättää minut nyt rauhassa tekemään kun osaan ruoanlaiton niin paljon paremmin :), ja hilpaisi omiin puuhiinsa.
Siinä vihanneksia pilkkoessa mietin, että en halua suhdetta, jossa olen keittiössä tekemässä yksinään ruokaa jo suhteen alussa. Etenkin, kun mitään en saanut sitten vastapainoksi, ei viety treffeille, ei ravintolaan, kylpyläviikonlopusta puhuttiin muttei koskaan toteutettu kun aina meni muut asiat edelleni, synttäreinäni oli ostanut pakastealtaan halvimman mutakakun tietäen, etten pidä mutakakusta.
Oli niin ovimatto-olo jo tuossa vaiheessa, että suhde päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä
Kerron nyt sinulle surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan sinulle anna. Ei mies eikä kukaan muukaan toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä sinulle velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa. Niin sinun kuin sinun miehesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Ei, vaan hyvän kotipalvelun.
En kyllä tajua tätä yhtään. Elät ihmisen kanssa joka ei kiinnosta, myöskään seksi ei kiinnosta. Ja sen vuoksi ettet jaksa imuroida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä
-----
Olitko sinä se itseään narsistiseksi kuvannut, joka kirjoitit sisäisestä tuskasta ja feikkihymystä? Eli onko se kuvausta sen miehen todennäköisestä elämästä, joka pysyy huonossa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä
Joku muu on näköjään alapeukuttanut kehotusta itsetutkiskeluun, joka oli suunnattu minulle. Itse yläpeukutin sitä, sillä se on tärkeä huomio. Pitäisi enemmän kyetä miettimään ja tunnistamaan, että miksi itse pysyy huonossa suhteessa. Tällä hetkellä päävastaus on kai se, että elätän yhä toivoa, että se vielä muuttuisi paremmaksi ja enemmän sellaiseksi kuin se oli alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillun vuoksi.
Ei selitä. Mies on kieltäytynyt seksistä jo 2 vuotta.
Vakihoito olemassa jossain.
Eli edelleen ihmetyttää, miksi pysytellä yhdessä naisen kanssa, jota ilmeisesti inhoaa.
Ne on tuolla edellä mainitut puhtaat pyykit, ruoka ja laskujen maksaminen mitä puoliso tekee. Sen vakihoidon kanssa sitten on sänky ilottelut, käydään ulkona syömässä ja vietetään yhtä juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on vastapainona jossain se ns.hyvä suhde niin kestää hyvinkin. Sinä olet ainoa joka kärsii. Sanon tämän ihan omalla kokemuksella juuri samanlaisesta ihmisestä, itseasiassa kaksi miehistäni on ollut tuollaisia. Ero tuli kummallekin yllätyksenä. Kai ne ajatteli, että olen kynnysmattona ja hyväksikäytettävä lopun ikääni kun en ikinä sano mihinkään mitään.
Entä oma roolisi tässä ? Jostainhan se kehitys lähtee. Varsinkin jos olette aikaisemmin pitäneet toisistanne? Onhan se vähän outoa jos mies lähtee matkoille , esim. lomamatkalle ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen jää parisuhteeseen, jossa mies kohtelee noin? Ei se ero miehen aloitetta vaadi eikä edes lupaa.
mies pysyy suhteessa täysihoidon vuoksi ja nainen rahan.
mies ei eria, koska menettää täysihoidon ja nainen ei eroa koska menettää elintason.typeriä molemmat
Naisilla on omat rahat ja elintaso miehen kanssa on huono, jos joutuu olemaan miehen ilmainen palvelija palkallisen päivätyön ohessa.
Miten ihmeessä joutuu?
Minun oli vähän pakko pysyä yhdessä taloudellisista syistä. Ei ex siis mistään maksanut enempää, päinvastoin, mutta eron jälkeen asumiskulut kasvoivat, maksoin lasten elatuksen sekä luonani, että exän luona, ruokaa piti ostaa ja tehdä pienempinä satseina (kalliimpaa) jne.
Vaikka maksoin valtaosan jo yhdessä ollessa, eron jälkeen maksoin vielä enemmän.
Tiedän naisen, joka seurusteli jonkin aikaa miehen kanssa vain sen takia, että mies oli taitava käsistään ja mielellään korjasi ja remontoi naisen omakotitaloa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ero tulee tuollaisen suhteen ja palvelun jälkeen miehelle yllätyksenä. Aina.
Mikä se syy sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Entä oma roolisi tässä ? Jostainhan se kehitys lähtee. Varsinkin jos olette aikaisemmin pitäneet toisistanne? Onhan se vähän outoa jos mies lähtee matkoille , esim. lomamatkalle ihan yksin.
Se on totta. Miten muut ihmiset kykenevät näkemään objektiivisesti oman osuutensa suhteessa, pystyvätkö muut siihen? On helpompaa nähdä vika toisessa. Toisaalta se menee myös niin, että kun ajattelee, että itse on myös syyllinen ja ottaa suhteen ongelmista vastuuta omalle kontolleen, niin sitten on vielä vaikeampi erota. Miten ihmeessä muut pystyvät olemaan objektiivisia ja löytävät tasapainon näissä asioissa?
Tätä olen miettinyt. Että onko narsistisen oloinen mieheni niin tunnekylmä, että häntä ei ollenkaan haittaa kodin ikävä ja ahdistava tunnelma. Että hän katsoo vielä hyötyvänsä sen verran yhdessä asumisesta, että ei siksi eroa. Vaikka ei halua seksiä, eikä tunnu edes haluavan puhua kanssani joka päivä, liikkuu täysin omien aikataulujensa mukaan, eikä kerro suunnitelmistaan ja matkoistaan jne. Jos jotkut ihmiset vaan eivät kertakaikkiaan lainkaan kärsi huonosta ihmissuhteesta ja kodin ahdistavasta tunnelmasta, voivat sivuuttaa ne tunteet ja olla kokematta niitä?