Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Ei anopilla eli ketjun aloittajalla ole mitään kollektiivista velvollisuutta puolustaa mitään "nuoria naisia" vaikka itsekin on nainen. Huonoa käytöstä ei todellakaan tarvitse eikä pidä puolustella. Miniä katsokoot peiliin ja miettikööt että menikö nyt oma käytös ns. ihan putkeen. Ulkopuolisena (ja naisena, jos sillä nyt on merkitystä) voin kertoa että ei mennyt!
Aika moni nuori taitaa saada täysin tavallisesta elämästä poikkeavat ihanteensa ja ideologiansa internetin virtuaalitodellisuudesta. Naisille ei ilmeisesti oltu kotona opetettu edes käytöstapoja saati vanhempien kunnioittamista. Onneksi meidän suvussa tai tuttavapiireissä ei moista käytöstä esiinny eikä hyväksytä, syököön jokainen vaikka pieniä kiviä, ei se ketään kiinnosta.
Olettteko te kaikki kommentoijat hulluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Ihan turha tehdä asioista vaikeita.
Allergia on eria asia kuin kasvissyöjä. Ei voi verrata toisiinsa. Ap. oli ottanut kaikki huomioon. Oli syötävää jokaiselle.
Miksi hän laittaa turhaan jokaiselle erikseen jotain? Aivan turhaa. Yhdesäsolohan siinä on tärkeintä.
Seuraavalla kerralla pöytään kannullinen omalta pihalta kerättyä sadevettä eikä mitään muuta. Vesijohtovesikin varmaan riistää joltain jotain.
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Eli annetaan äänekkään vähemmistön manipuloida kaikkia ja perinteet siinä mukana? Allergiat erikseen, muut päätökset erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Olettteko te kaikki kommentoijat hulluja?
Ainoastaan mielenvikaisen vegaanin käytöksen puolustelijat ovat hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli anopin pitäisi alistua miniän tahtoon omassa kodissaan?
45 v setämiehen kommentti sivusta...
No Fukc|n way.
Anopit tekee näemmä aina väärin, on ne miten päin tahansa. Vähintään syytetään uhriutumisesta. Nyt ei olisi anoppi saanut olla hiljaakaan.
Eiköhän se uhriutuja tuossa ollut miniä. Uhriutui olemalla mielestään kaikin tavoin väärin kohdeltu ja ymmärretty.
Luulenpa, että eniten sitä suututti oma miehensä, joka ei asettunutkaan puolelleen. Sen takia piti viedä asia mahdollisimman pitkälle. Poistua uhriutuneena pöydästäkin ja uhota lapsesta, miten tämäkään ei tule saamaan mitään muuta kuin vegaanisyötävää, ja siihenkään ei puoliso tullut mukaan.
Vituttaahan se varmasti besserwisseriä.
Veikkaan noille eroa vielä jossain vaiheessa. Ei vaikuta pariskunnalta, jotka pystyy hyväksymään toisensa sellaisena kuin ovat. Vieläpä muitten kotona tulee valtava riita.
Ja vegaanin on otettava huomioon se, että hän edustaa vähemmistöä ja on itse tehnyt valinnan. Hänen on pystyttävä ahdistumatta olemaan tilanteissa, missä tämä hänen valintansa näkyy.
En minäkään voi sietää tiettyjä ruokia tms, mutta en ahdistu muiden seurassa jos he niitä nauttivat. Olen esim. täysin raitis, enkä tupakoi. Silti en ala paasaamaan jossain illanvietossa toisten epäterveellistä tavoista juoda ja tupakoida. Minä olen tehnyt valintani vain omalta kohdaltani.
Tuolla miniällä on vielä paljon opittavaa tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun appivanhempani sovelsivat tuota Meidän nenällehän ei räkänokat hypi -ideologiaa. Elivät viimeiset vuotensa hyvin yksinäisinä. Appi kuoli yksin hoitokotiin.
Heille oli tärkeämpää pitää ehdottomasti päänsä kuin tutustua miniöihinsä tai lastenlapsiin.
Oman päänsä pitäjiähän te olitte tekin, ei missään vaiheessa tullut mieleen hellittää jostain omista erinomaisuuksistanne ja lopettaa nenille hyppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veget riehuvat, puhuvat aiheen vierestä ja valehtelevat. Ravinnossako vika tuollaiseen käytökseen?
Olen aikaisemminkin huomannut että he ovat kiukkuisia paremmin tietäjiä.
On kokemusta myös. Meillä puoliso koittaa syödä kaikenmaailman vegaanisia juttuja, en edes tiedä mitä ne kaikki on mutta ihan hyvä kilohinta niillä on ainakin. Olen sanonut aina että sitten kun löytyy maukas ja kohtuuhintainen uusi ruoka, olkoon se mikä vaan niin sitä voin syödä. Syödään kyllä paljon perinteisiä kasviksia ja salaatteja. Ja totta, ei ne idut ja siemenet ole häntä ystävällisemmäksi muuttaneet. Sanonkin joskus että koitas syödä tavallista ruokaa, jospa kireys hellittää :)
Niin mutta se saa ikuisen nuoruuden ja täydellisen terveyden, ei tarvitse sun koskaan kiikuttaa sitä lasareettiin eikä tarvi lääkkeitä, nehän on kalliita.
Se vielä tanssia ketkuttelee lihansyöjien haudoilla, kun nämä on ajat sitten kuolleet tauteihinsa. Ottaa vielä nuoren miehenkin ilokseen vanhoilla päivillään.
Äitinikin pahoitti mielensä kun siskoni alkoi aggressiiviseksi vegaaniksi,sanoi ettei äitini ruoat ja kermakakku jonka leipoi syntymäpäivänä eivät käy ja päälle paasausta kuinka kaikki me lihansyöjät ollaan mrhaajia yms yms.
Pitäkää seuraava yhteinen aterianne ravintolassa! Jokainen tilaa omat ruokansa omaan piikkiin, ja jos normaalit hyvät käytöstavat unohtaneet idiootit päättävät alkaa riehumaan ruokatarjonnasta, he voivat alkaa herjata ravintolaa, joka ei taatusti moista paskaa kuuntele kovin kauaa.
Aateruokavammaisten meuhkaaminen on samaa tasoa kuin ääri-islam -öyhötys: kovaa ääntä, alistamista, kiristämistä, haukkumista, vaatimista, rangaistuksia (henkinen pahoinpitely "väärin ajattelevia" kohtaan) ja niin edelleen. Sairaita ovat.
Uskomatonta, että kaupungit vielä tukevat näitä hulluja viharikollisia ja mielenvikaisia "kasvisruokapäivillään". Ei ihme, että pahoinvointi lisääntyy varsinkin nuorten keskuudessa. Hullujen keskellä eläminen tuhoaa kaikkien mielenterveyden.
Vegaanit ovat ajattelemattomia, kun syövät kasveja - eläviä ja tuntevia eliöitä. Kasveilla on taju, ne kommunikoivat keskenään, tunnistavat sukulaisensa ja muistavat.
Silti jostain kumman syystä vegaanit oikeuttavat järjettömän kärsimyksen aiheuttamisen näille eliöille, kun syövät niitä, kasvattavat niitä ahtaissa tarhoissa ja syövät niiden vauvat elävinä.
https://tieku.fi/luonto/kasvit/valokoe-paljasti-kasvien-hermoston
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi nimität itseäsi mummoksi? Anoppi sinä olet.
Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.
Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.
Nyt ei ole kyllä kaikki muumit laaksossa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.
Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.
No hyvä kun kerroit tilanteestasi, arvasimme jo sen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä kun kerroit tilanteestasi, arvasimme jo sen kyllä.
Kiireellinen hoitoonohjaus.
Yhteiset ateriat kannattaa lopettaa jos on noin lapsellisia kasvissyöjiä porukassa. Kaikki saa syödä kotonaan ihan mitä itse tykkää. Kasvisyöjien kannattaa kuitenkin muistaa B vitamiini koska kasvisruokavalio ei ole täydellinen ihmiselle.
Suosittelen vain kahvittelua. Vegekakut on helppo leipoa. Niin saa miniäkin pitää päänsä ja ei tule riitaa. Lihansyöjät pitivät suunsa kiinni joka oli fiksua.
Oisit heittänyt koko jengin pihalle ja jäänyt ukon kanssa yhdessä syömään hyvillä mielin !!!!
Vävy on lihansyöjä parhaasta päästä, miniä ja tytär kasvissyöjiä. Mukava oli katsoa heidän syövän porkkanafalafelejä tsatsikin ja sitruunaohraton kera. Ihan aidosti kehuivat ruokaa. Liekö koulutuskysymys; kaikki olivat akateemisia. Ruoanlaittaja on ihan duunari vaan.
En halua kasvissyöjää ruokapöytääni suolikaasujen takia.
On kokemusta myös. Meillä puoliso koittaa syödä kaikenmaailman vegaanisia juttuja, en edes tiedä mitä ne kaikki on mutta ihan hyvä kilohinta niillä on ainakin. Olen sanonut aina että sitten kun löytyy maukas ja kohtuuhintainen uusi ruoka, olkoon se mikä vaan niin sitä voin syödä. Syödään kyllä paljon perinteisiä kasviksia ja salaatteja. Ja totta, ei ne idut ja siemenet ole häntä ystävällisemmäksi muuttaneet. Sanonkin joskus että koitas syödä tavallista ruokaa, jospa kireys hellittää :)