Kunta ei suostu korjaamaan sähköuuniani... Vinkkejä leivän tekoon paistinpannulla?
Voiko paistinpannulla paistaa jotain leipälättösiä, riittääkö lämpötila?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mitä te nyt ostamista ehdottelette, jos on kunnan vuokrakämppä niin se kuuluu taatusti kunnan korjata. Joskushan sitä tietysti voi joutua vääntämään jonkun aikaa...
No luultiin ettei ole vuokra, kun ap ei sanonut. On ihmisiä joilla on muu kuin vuokra-asunto ja voi olla joku poikkeustilanne.
onko kunta siis vuokranantajasi? ellet itse ole paskonut uunia kyllä se pitäisi saada kuntoon. tai pyydä uunin verran alennusta vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ei voi käyttää mikroa eikä halua sitä. Se on periaate.
Leivotko mikrossa leipää?
Helposti onnistuu,leikkaa kypsynyttä osaa vaiheittain pois ja paistaa loppuja.
Vierailija kirjoitti:
Voileipägrilli, sellainen vohveliraudan näköinen parilasysteemi ei maksa kovin paljoa.
Mä teen paljon tällaisella leipäsiä, mutta tässäkin on paras pysyä niissä ihan ohkasissa rieskasissa, kuten pannullakin.
Oletan nyt että ap haluaa siis raakaa taikinaa kypsentää.
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu? Outoa.
Ei ole outoa. Itse asuin Saton kämpässä aikoinaan ja jääkaappi hajosi ennen joulua. Meni 3 kk, ennenkuin suostuivat tuomaan uuden jääkaapin. Syyttelivät minua jääkaapin hajoamisesta, vaiķka jo muuttaessani reklamoin jääkaapin liian lämpimästä lämpötilasta, sekä siitä, että kaappi oli mallia kivi ja keihäs. Keittiössä ei ollut edes paikkaa jääkaapille, vaan se nökötti lattialla, keittokomeron nurkassa. Oli muutenkin oikea mörskä koko kämppä. Marsinkuja, Vantaa.
Paistinpannulla voi paistaa lättyjä. Itselläni on keliakia, näin ei vehnä sovi, mutta käytän lättyihin maissi-ja teffjauhoja. Hyvän, valurautaisen neljän lätyn pannun löysin monia vuosia taaksepäin metallinkeräyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä haluan tehdä yhden tai kaksi, miksi vi t ussa laittaisin uunin päälle sitä varten??? Ei nyt tehnyt mieli säilyttää mitään känttyjä ja syödä niitä kylmänä.
Siksi, että taikina kypsyisi uunissa.
Siis luuletteko te ihan oikeasti, että kannattaa lämmittää koko uuni paistaakseen pari leipää jotka aikoo syödä heti, eikä säilytellä pellillistä jossain? Tajuatko, että se taikina kypsyy pikalevyllä pannulla nopeammin? Ei tarvitse odotella sataa vuotta uunin kuumenemista ja sitten odotella sitä leipää siellä. Ttu te olette tyhmiä lehmiä.
Känttyä se helposti onkin, jos kovin paksua leipää pannulla paistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ei voi käyttää mikroa eikä halua sitä. Se on periaate.
Leivotko mikrossa leipää?
Helposti onnistuu,leikkaa kypsynyttä osaa vaiheittain pois ja paistaa loppuja.
Vertaatko tota oikeasti pannulla paistamiseen? Ootko ikinä kokeillut? Eikö riitä aivokapasiteetti? Pistä naamas siihen ja kakaras uuniin ja kokeile kumpi poksahtaa nopeammin:)
Naanleipää tulee tehtyä valurautapannulla. Joskus olen tehnyt myös perunarieskoja tähteeksi jääneestä muusista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä haluan tehdä yhden tai kaksi, miksi vi t ussa laittaisin uunin päälle sitä varten??? Ei nyt tehnyt mieli säilyttää mitään känttyjä ja syödä niitä kylmänä.
Siis luuletteko te ihan oikeasti, että kannattaa lämmittää koko uuni paistaakseen pari leipää jotka aikoo syödä heti, eikä säilytellä pellillistä jossain? Tajuatko, että se taikina kypsyy pikalevyllä pannulla nopeammin? Ei tarvitse odotella sataa vuotta uunin kuumenemista ja sitten odotella sitä leipää siellä. Ttu te olette tyhmiä lehmiä.
Leipä ei taida paistua keskeltä, vaikka alta ja päältä paistuisikin. Siis OIKEA leipä. Ruisleipä etenkin vaatii korkeamman lämpötilan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että korjautat uunisi osaavalla ihmisellä tai ostat uuden lieden käytettynä Torista noin 20-50 euroa, tai ilmaispalstalta jolloin maksat vain kuljetuksen ja sukulainen lienee osaa asentaa, tai jos laillisesti niin sähköluvat omaava naapuri.
Kunnan vuokrakämppä. Ei saa tehdä omia remontteja.
Minä remppasin koko keittiön ja tein sähkötyötkin tuollaisessa kämpässä. Mitään lupia ei ole mihinkään, mutta kukaan ei ole perään huudellut ja talokin taitaa olla vielä pystyssä.
Et sä nyt mitään leipää ala paistamaan vaan tilaat pizzan, voi vttu tuota nykyajan uusavuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt mitään leipää ala paistamaan vaan tilaat pizzan, voi vttu tuota nykyajan uusavuttomuutta.
Kun ei ole rahaa. On vain jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että korjautat uunisi osaavalla ihmisellä tai ostat uuden lieden käytettynä Torista noin 20-50 euroa, tai ilmaispalstalta jolloin maksat vain kuljetuksen ja sukulainen lienee osaa asentaa, tai jos laillisesti niin sähköluvat omaava naapuri.
Kunnan vuokrakämppä. Ei saa tehdä omia remontteja.
No pyydä uus jos on oikeasti toimimaton. Ei noita kukaan korjaa nykyisin. Mutta jos on vain likainen tai et osaa käyttää sitä on turha vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä ei taida paistua keskeltä, vaikka alta ja päältä paistuisikin. Siis OIKEA leipä. Ruisleipä etenkin vaatii korkeamman lämpötilan.
Eli ei mitään hajua. Kyllä paistuu. Kokeile joskus ruoanlaittoa.
Älä anna periksi, kyllä kunta joutuu vielä taipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol kylläpä sulla kolahti nyt miehisyyteen kun noin itkettää :DDD
Jos mä v ttu haluan yhden leivän? Niin miksi lämmittäisin koko helvetin uunin kun siinä kestää niin helvetin pitkään?