Kunta ei suostu korjaamaan sähköuuniani... Vinkkejä leivän tekoon paistinpannulla?
Voiko paistinpannulla paistaa jotain leipälättösiä, riittääkö lämpötila?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu? Outoa.
Ei ole outoa. Itse asuin Saton kämpässä aikoinaan ja jääkaappi hajosi ennen joulua. Meni 3 kk, ennenkuin suostuivat tuomaan uuden jääkaapin. Syyttelivät minua jääkaapin hajoamisesta, vaiķka jo muuttaessani reklamoin jääkaapin liian lämpimästä lämpötilasta, sekä siitä, että kaappi oli mallia kivi ja keihäs. Keittiössä ei ollut edes paikkaa jääkaapille, vaan se nökötti lattialla, keittokomeron nurkassa. Oli muutenkin oikea mörskä koko kämppä. Marsinkuja, Vantaa.
Mä sain uuden uunin, olin muuttamassa taloon ja siitä oli luukun kiinnike paskottu. Sanoin että lasten kanssa turvallisuusriski ja riski kyllä muutenkin, vaihtoivat samantien.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat leipoa leivän itse niin osta jostain käytettynä leipäkone.
Air fryerillä voi myös leipoa pieniä annoksia. Lidlissä on joskus tarjolla miniuuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt mitään leipää ala paistamaan vaan tilaat pizzan, voi vttu tuota nykyajan uusavuttomuutta.
Kun ei ole rahaa. On vain jauhoja.
Minigrip pussissa myyt ne jollekkin
Alotuksessa puhuttiin "jostain leipälättösistä" ja niitä ei turvoteta vaan paistetaan "taikina" eli se leipä heti. Siinä menee pari minuuttia ja siitä tulee kypsä sisältä. Minä sanoin haluavani yhden tai kaksi, joten muutama minuutti menee pannun kuumentamiseen ja leipien paistoon. Voitko vihdoin kertoa, MIKSI lämmittäisin uunin yhtä tai kahta leipää varten? Ymmärrät varmaan, että siinä kestää aika kauan ja se on turhaa. Siis jos olet ikinä käyttänyt uunia.
Voitko myls kertoa miksi halusit alkaa lesoilla jollain leipätietoudella, kun et ymmärtänyt ton vertaa? Oletko ikinä edes pitänyt paistinpannua kädessä? Tulenko näyttämään ihan v i tun läheltä ja kovaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ei voi käyttää mikroa eikä halua sitä. Se on periaate.
Leivotko mikrossa leipää?
Helposti onnistuu,leikkaa kypsynyttä osaa vaiheittain pois ja paistaa loppuja.
Vertaatko tota oikeasti pannulla paistamiseen? Ootko ikinä kokeillut? Eikö riitä aivokapasiteetti? Pistä naamas siihen ja kakaras uuniin ja kokeile kumpi poksahtaa nopeammin:)
Veikkaan että pannulla palaa pinta ja sisus jää raa'aksi.Näin käy airfryerissa.
Ei edelleenkään käy noin.
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu? Outoa.
Kunnan PITÄÄ tuoda uusi hella rikki menneen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt mitään leipää ala paistamaan vaan tilaat pizzan, voi vttu tuota nykyajan uusavuttomuutta.
Kun ei ole rahaa. On vain jauhoja.
Minigrip pussissa myyt ne jollekkin
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko tota oikeasti pannulla paistamiseen? Ootko ikinä kokeillut? Eikö riitä aivokapasiteetti? Pistä naamas siihen ja kakaras uuniin ja kokeile kumpi poksahtaa nopeammin:)
Jopas on kärttyinen vastaus, taitaa olla kunnon menkkäkänkkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipägrilli, sellainen vohveliraudan näköinen parilasysteemi ei maksa kovin paljoa.
Mä teen paljon tällaisella leipäsiä, mutta tässäkin on paras pysyä niissä ihan ohkasissa rieskasissa, kuten pannullakin.
Oletan nyt että ap haluaa siis raakaa taikinaa kypsentää.
Tein just kyl kaksi leipää jotka eivät olleet mitään ohuita rieskoja, tosin eivät mitään isoja paksuja ns. normileipiäkään. Laita nyt sinne v i t un googleen pannuleipä, h e lvetin idiootti :) muuuuu!
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu? Outoa.
Varmaan viisi kirjainta kunnan nimessä. Ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on kärttyinen vastaus, taitaa olla kunnon menkkäkänkkä
Eiköhän ne kirjoittele koksupäissään.
Ajatella, että joku voi seota noin puheenaiheesta leipä...
Vierailija kirjoitti:
toimivaa käytettyä uunia saa 10-20 euron hintaan.
Ap varmaan rarvitsee kokonaisen uunin.
Kyllä vuokranantajan kuuluu korjauttaa uuni/hankkia uusi. Jos et siis jotenkin ole rikkonut sitä tahallasi tai huolimattomuutta itse.
Ole sinnikäs ja ole tarvittaessa yhteydessä muuhun auttavan tahoon, jos vuokranantaja ei taivu. Että saisit jonkun olemaan puolestasi yhteydessä vuokrantantajaan ja kertaamaan sen velvollisuudet !
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että korjautat uunisi osaavalla ihmisellä tai ostat uuden lieden käytettynä Torista noin 20-50 euroa, tai ilmaispalstalta jolloin maksat vain kuljetuksen ja sukulainen lienee osaa asentaa, tai jos laillisesti niin sähköluvat omaava naapuri.
Osanee. Ei lienee osaa. Älä käytä potentiaalia jos et tiedä miten sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Hulluja on joka lähtöön voidaan todeta
Hanki puukamiina ja liitä hormi liesituulettimeen. Ota lisäksi iso kotivakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä haluan tehdä yhden tai kaksi, miksi vi t ussa laittaisin uunin päälle sitä varten??? Ei nyt tehnyt mieli säilyttää mitään känttyjä ja syödä niitä kylmänä.
Siksi, että taikina kypsyisi uunissa.
Vastaisitko kysymykseen vai lopetanko sut.
Mennyvittuun vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia se elättää
Veikkaan että pannulla palaa pinta ja sisus jää raa'aksi.Näin käy airfryerissa.