Kunta ei suostu korjaamaan sähköuuniani... Vinkkejä leivän tekoon paistinpannulla?
Voiko paistinpannulla paistaa jotain leipälättösiä, riittääkö lämpötila?
Kommentit (71)
Jos et ole syyllinen uunin hajoamiseen niin voit vaatia kunnalta vuokran alennusta johtuen uunista. Uuni kuuluu asunnon kalustoon mitkä on mukana vuokraus sopimuksessa. Eli viestiä vaan alennuksesta jos eivät korjaa tai hanki uutta.
Jos olet vuokralla, korjaaminen tai vaihtaminen kuuluu vuokranantajalle, ei kunnalle. Omassa asunnossa asuva kustantaa ja järjestää itse korjaukset.
Pannurieska on ainakin hyvin valurautapannulla onnistuva leipä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vuokralla, korjaaminen tai vaihtaminen kuuluu vuokranantajalle, ei kunnalle. Omassa asunnossa asuva kustantaa ja järjestää itse korjaukset.
Pannurieska on ainakin hyvin valurautapannulla onnistuva leipä.
Kun kunta on vuokranantaja, silloin kuuluu. Mutta missä on kunta enää vuokranantajana? Yleensähän lähes joka paikassa nuo entiset kunnan asunnot omistaa joku Kiinteistöyhtymä Oy. Oletko ap kysynyt oikeasta paikasta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kunnan pitäisi korjata sinun sähköuunisi?
No varmaan siksi että kunnanvuokra kämpissä ja vuokrakämpissä yleensäkin olkoon (yksityinen tai julkinen) niin ne kalusteet ja kämppä kokonaisuudessaan on vuokranantajan. Ei vuokralaisen. Vuokralainen vain saa oikeuden asua ja käyttää. Et sä esm. sieltä muuttaessa saa ottaa vaikka jääkaappia mukaan itsellesi. Näitäkin sankareita varmasti löytyy. Sama kuin niitäkin jotka ilman lupiaa vaikka remppaavatt ja muuttavat vaikka asunnon rakenteitakin jos vain silmä välttää. Kuulostat joltain todellisuudesta ertaantuneelta kokoomuslaiselta joka luulee että vuokrakämppä on yhtä kuin itse omalla rahalla ostettu omakotitalo omalla tontilla ja muilla herkuilla.
Olisiko sinulla mahdollisuutta käydä tänään esim. SPR:n kierrätyskeskuksessa? Sieltä voisit saada ostettua leipäkoneen edullisesti. Vaihtoehtoisesti käyt ostamassa hävikkikassin leipää ja pistät pakkaseen, niin ei tarvitse leipoa. Tämähän ei toki ongelmaa ratkaise, vuokranantajan vastuulle kuuluu uunin korjaus. Toki siinä voi jokunen viikko mennä, mutta ei kyllä kauempaa. Soita sinne ja vaadi korjaus välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kunnan pitäisi korjata sinun sähköuunisi?
No varmaan siksi että kunnanvuokra kämpissä ja vuokrakämpissä yleensäkin olkoon (yksityinen tai julkinen) niin ne kalusteet ja kämppä kokonaisuudessaan on vuokranantajan. Ei vuokralaisen. Vuokralainen vain saa oikeuden asua ja käyttää. Et sä esm. sieltä muuttaessa saa ottaa vaikka jääkaappia mukaan itsellesi. Näitäkin sankareita varmasti löytyy. Sama kuin niitäkin jotka ilman lupiaa vaikka remppaavatt ja muuttavat vaikka asunnon rakenteitakin jos vain silmä välttää. Kuulostat joltain todellisuudesta ertaantuneelta kokoomuslaiselta joka luulee että vuokrakämppä on yhtä kuin itse omalla rahalla ostettu omakotitalo omalla tontilla ja muilla herkuilla.
Silloin kun nuorempana vielä asuttiin vuokralla ja jääkaappi hajosi, vuokranantaja sanoi että käykää ostamassa sellainen kun haluatte, tosin sanoi että perusmalli, niin vähennetään sitten seuraavan kuun vuokrasta. Tämä oli toimiva systeemi kun vuokranantaja itse asui kauempana. Hän ei kysellyt edes kuittia, kysyi vain paljonko maksoi ja käski vähentää. Oli meillä kyllä hyvä vuokranantaja näin jälkeenpäin ajatellen. Moni muukin juttu toimi.
Tuttava olisi halunnut itse ostaa paremman lieden kunnan vuokra-asuntoon. Olisi saanut vaihtaa, mutta pois lähtiessä olisi pitänyt viedä parempi liesi mukanaan ja laittaa huono takaisin paikalleen. Kunnon vuokra-asunnon tasoa ei saanut nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava olisi halunnut itse ostaa paremman lieden kunnan vuokra-asuntoon. Olisi saanut vaihtaa, mutta pois lähtiessä olisi pitänyt viedä parempi liesi mukanaan ja laittaa huono takaisin paikalleen. Kunnon vuokra-asunnon tasoa ei saanut nostaa.
Poika sai laittaa tiskikoneen opiskelijakämppään, kun siinä oli varaus, ohje oli vain että ei saa asentaa itse. Mutta se pitää myös viedä pois kun muuttaa pois. Nyt kun on valmistunut, saanut töitä ja oma kämppä etsinnässä, niin aika monessa on tiskikone valmiina. Hän on katsonut että osassa on huonompi kuin hänen ja osassa parempi, eli sitten koettaa saada myytyä joko seuraavalle asukkaalle tai jollekin muulle sen nykyisen jos ei itse enää tarvitse.
Jos asut vuokralla niin taloyhtiön kuuluu korjata tai ostaa uusi. Mä sain uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu? Outoa.
Kunnan PITÄÄ tuoda uusi hella rikki menneen tilalle.
Ei tarvitse tuoda uutta, voi olla käytettykin tai sen vanhan voi korjata. Ensimmäiseksi pitää tehdä vikailmoitus huoltoyhtiölle. Jos se ei saa sitä kuntoon/vaihdettua, niin sitten pitää valittaa vuokranantajalle eli oikealle organisaatiolle kunnassa, joka hoitaa vuokrausta.
Mitä ihmettä se uuni kunnalle kuuluu?