Onko BDSM itsetuhoisuuden muoto?
Itsetuhoinen aiheuttaa itselleen tahallaan kipua. Tuo porukka haluaa kokea kipua. Onko näillä yhteys?
Kommentit (218)
kyllähän joku nolimit orjuus kuoleman asti mitä kapteeni suunnitteli on sekä sairasta, että laitonta. amputaatit ja tee se itse kastraatiot ilman paykologista arviota myös. joku pikkulutkan läpsiminen pyllylle nyt on aika karvahattua ja sitä harrastavat muutkin kuin pervot.
miksi tämä ei muuten ole seksi foorumilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa olla se sadistinen osapuoli. Harvassa kuitenkin ovat ne alistujat. Joku nuori nainen jaksaa tuota hetken, kunnes hakee masennuslääkkeet.
Hah. voi kuule!
BDSM-bileissä alistavien naisten luokse on miehiä jonossa.
Vastaavale miehelle sen sijaan tuskin on naisia jonossa. Nainen ei voi oikeasti pahoinpidellä normaalikokoista miestä. Jotkut alistajamiehet haluavat pahoinpidellä oikeasti. BDSM on vain termi välttää syyte. Heitä ei suostumukset tai turvasanat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BDSM:ää on montaa tasoa, mutta äärimmillään se on hyvinkin väkivaltaista. Siinä ei vain larpata väkivaltaa, vaan oikeasti satutetaan toisen kehoa. Luvan kanssa tai ei, jotain hyvin kipeää ja väärää toiminnassa on. Pahimmillaan se voi johtaa kuolemaan. Mielenterveysongelman ja harmittoman seksimieltymyksen välinen ero on hiuksen hieno. Domien tulisi osata erottaa nämä kaksi toisistaan ja ymmärtää rajat.
Aina luvan kanssa muuten kyseessä ei ole BDSM vaan pahoinpitely.
Lupa ja lupa. Luvan antaminen pitää olla innostunutta, vapaasta tahdosta tapahtuva ja hetkellinen. Hetkellisyydellä tarkoitan sitä, että millä sekunnilla tahansa voi muuttaa mielensä, kuten esim jos kokee epämukavuutta, joka ei tunnu sopivalta.
Luvan antaminen EI tarkoita sitä, että vastapuolelle on annettu avoin valtakirja tehdä mitä tahtoo ja miten tahtoo ja luvan antaja on kuin uhrilammas prosessin loppuun asti, halusi sitä tai ei.
Tässä luvan antamiskeskustelussa, consent-keskustelussa ollaan menty sivuraiteelle ja pääasia unohdettu, se, että lupa on hetkestä hetkeen.
Ylipäänsä sopimukseen perustuva seksuaalisuus, seksi on suoritusperäistä seksuaalista mielen ja ego käsikirjoittamaa toimintaa, eikä aistimuksiin, kehollisuuteen perustuvaa spontaania aistimusten ja kehon tuntemuksiin perustuvaa kokemista, joka on nautintoperusteista ja kehoperusteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa olla se sadistinen osapuoli. Harvassa kuitenkin ovat ne alistujat. Joku nuori nainen jaksaa tuota hetken, kunnes hakee masennuslääkkeet.
Hah. voi kuule!
BDSM-bileissä alistavien naisten luokse on miehiä jonossa.
Vastaavale miehelle sen sijaan tuskin on naisia jonossa. Nainen ei voi oikeasti pahoinpidellä normaalikokoista miestä. Jotkut alistajamiehet haluavat pahoinpidellä oikeasti. BDSM on vain termi välttää syyte. Heitä ei suostumukset tai turvasanat kiinnosta.
nainen voi vaikka suolistaa elävältä. näin on myös tapahtunut. laillista ei toki ole vaikka suostumus olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta suhteemme seksiin on usein "antautumista" ja siihen on monin tavoin nivottu syyllisyyttä ja synnintuntoa ja vastuuta. Ajatus siitä että antautuu "väkisin otetuksi" ja tulee "rangaistuksi" ja että "luopuu kontollista" saattaa kuvitelmissa auttaa ehkä ohittamaan nämä esteet, ja miksi ei sitten todellisuudessakin.
Toinen on se että kohtuullinen kipu on seksuaalisen nautinnon sukulainen ja nämä kaksi yhdessä saattaa toimia paremmin.
Tämä on vain minun arvailuani. Minä olen itse sadisti. Nautin nähdessäni kipureaktioita ja tykkään alistaa ja pakottaa. En tiedä miksi. Teen vain sen mistä on sovittu ja lopetan heti jos käsketään. En myöskään halua jättää fyysisiä jälkiä - punoitus ja kirvely on ok mutta arvet ja mustelmat ei. Tämäkin on vain pieni, irrallinen osa seksuaalisuuttani. Puolisoni ei halua tätä vaan tavallista seksiä. Hän antaa minun joskus käydä harrastamassa tätä sado-asiaa tutun masokistin ka
"Kohtuullinen kipu on seksuaalisen nautinnon sukulainen"?
Ei ole. Jos sä kiihotut kivusta, niin se ei tee siitä hommasta normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.. Seksissä pitää aina olla sopimus koska muuten se on r. a. i. s. k. a. u. s
Näin juuri. Siksi ihmettelen, miksi tuolla joku kritisoi juuri bdsm:ää siitä, että siinä on kontrollia, sääntöjä, toistoa ja sopimuksia. Kun oman käsitykseni mukaan näitä on myös vaniljaseksissä - tietenkin. Eivätkä ne ole huono asia.
Miten vanilijaseksi eroaa normaalista seksistä vai onko haluttu jostain syystä luoda lisätermi jotta saadaan asia monimutkaiseksi?
No vaniljaseksi on sellaista, missä ei ole bdsm-elementtejä tai fetissejä mukana. Kyllä se keskustelua helpottaa, kun on selkeät termit kuvaamaan erityyppisiä seksin muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BDSM:ää on montaa tasoa, mutta äärimmillään se on hyvinkin väkivaltaista. Siinä ei vain larpata väkivaltaa, vaan oikeasti satutetaan toisen kehoa. Luvan kanssa tai ei, jotain hyvin kipeää ja väärää toiminnassa on. Pahimmillaan se voi johtaa kuolemaan. Mielenterveysongelman ja harmittoman seksimieltymyksen välinen ero on hiuksen hieno. Domien tulisi osata erottaa nämä kaksi toisistaan ja ymmärtää rajat.
On ihmisiä jotka fantasioivat todella äärimmäisistä asioista. Voidaan perustellusti kysyä ymmärtävätkö eron fantasian ja toden välillä. Sadistisia domeja tämä ei välttämättä kiinnosta, koska haluavat päästä toteuttamaan omia fantasioitaan. Ihan hyvällä omallatunnolla voi todeta kuvion olevan sairas. Ja huom,
Sadisti nauttii kumppanilleen fyysisen kivun tuottamisesta seksuaalisesti ja sitä pidetään psykiatriassa häiriönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupa ja lupa. Luvan antaminen pitää olla innostunutta, vapaasta tahdosta tapahtuva ja hetkellinen. Hetkellisyydellä tarkoitan sitä, että millä sekunnilla tahansa voi muuttaa mielensä, kuten esim jos kokee epämukavuutta, joka ei tunnu sopivalta.
Luvan antaminen EI tarkoita sitä, että vastapuolelle on annettu avoi
Itse asiassa bdsm:ssä ihmiset ovat usein tästä jopa paremmin perillä kuin vaniljaseksin harrastajat.
Alistajista on BDSM-piireissä pulaa, sekä naisista että miehistä. Yleisempää on haluta alistua.
Olen sub-henkinen nainen, tervepäinen ja traumaton. Seksi on minusta kivointa monipuolisena, pieni kipu ja käskyttäminen kiihottaa. Hyvän domin hoidossa olo on turvallinen ja intiimiys voimakkaampaa kuin vaniljaseksissä. Rajut leikit vaativat suurta luottamusta ja keskustelutaitoja, en halua vaarantaa itseäni millään tavoin.
Täällä meuhkaa nyt porukkaa, joka ei tiedä näistä asioista mitään. En ymmärrä miksi pitää esittää mielipiteitä, jos ei ole edes tutustunut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos uhri on suostuvainen? Kikkeli poikki vaan?
"uhri" antaa suostumuksen niin silloin on lupa.
Ei mene näin lain edessä vaan pahoinpitelyssä viranomainen syyttää viran puolesta ei
Ihan normi seksistäkin voi nostaa jälkikäteen syytteen. Se raja on taas täysin veteen piirretty viiva ja harkinnan varainen tapauskohtainen jne.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta suhteemme seksiin on usein "antautumista" ja siihen on monin tavoin nivottu syyllisyyttä ja synnintuntoa ja vastuuta. Ajatus siitä että antautuu "väkisin otetuksi" ja tulee "rangaistuksi" ja että "luopuu kontollista" saattaa kuvitelmissa auttaa ehkä ohittamaan nämä esteet, ja miksi ei sitten todellisuudessakin.
Toinen on se että kohtuullinen kipu on seksuaalisen nautinnon sukulainen ja nämä kaksi yhdessä saattaa toimia paremmin.
Tämä on vain minun arvailuani. Minä olen itse sadisti. Nautin nähdessäni kipureaktioita ja tykkään alistaa ja pakottaa. En tiedä miksi. Teen vain sen mistä on sovittu ja lopetan heti jos käsketään. En myöskään halua jättää fyysisiä jälkiä - punoitus ja kirvely on ok mutta arvet ja mustelmat ei. Tämäkin on vain pieni, irrallinen osa seksuaalisuuttani. Puolisoni ei halua tätä vaan tavallista seksiä. Hän antaa minun joskus käydä harrastamassa tätä sado-asiaa tutun masokistin ka
Kipu EI ole seksuaalisen nautinnon sukulainen, koska seksuaalinen kipu estää kiihottumisen. Fysiologisesti kiihottuminen edellyttää parasympaattisen hermoston aktivoitumista, eli että olet rentoutunut, jos olet pakene tai taistele moodissa et taatusti saa erektiota olit mies tai nainen.
Voit testata itse kuinka kiihottumiselle käy, jos satutat itseäsi, kokeile vaikka kouraista kovaa kiveksistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvan antaminen EI tarkoita sitä, että vastapuolelle on annettu avoi
ei olla menty sivuraiteille kun alkuperäinen väite oli ettei mitään lupia kuulu olla lainkaan ja tämä oli se mikä nyt tässä on tyrmätty monessa viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.. Seksissä pitää aina olla sopimus koska muuten se on r. a. i. s. k. a. u. s
Näin juuri. Siksi ihmettelen, miksi tuolla joku kritisoi juuri bdsm:ää siitä, että siinä on kontrollia, sääntöjä, toistoa ja sopimuksia. Kun oman käsitykseni mukaan näitä on myös vaniljaseksissä - tietenkin. Eivätkä ne ole huono asia.
Miten vanilijaseksi eroaa normaalista seksistä vai onko haluttu jostain syystä luoda lisätermi jotta saadaan asia monimutkaiseksi?
No vaniljaseksi on sellaista, missä ei ole bdsm-elementtejä tai fetissejä mukana. Kyllä se keskustelua helpottaa, kun on selkeät termit kuvaamaan erityyppisiä seksin muotoja.
No miten olisi ihan seksi?
Vierailija kirjoitti:
miksi tämä ei muuten ole seksi foorumilla?
Nyt on pitkäperjantai. Pääsiäinen.
Ei. Kipu tuottaa orgastisia oloja ja täysin toisen vallassa alistettuna oleminen tuottaa suunnattoman suurta vapauden tunnetta.
Minulle bdsm on sitä, että mies pitää kevyesti kättä kurkulla, vetää hiuksista sen verran että minä nautin, puristelee tissejä ja persettä vähän normaalia kovempaa, joskus läpsii kevyesti jos haluan. Joskus ottaa seistessä tiukasti kiinni ja painaa seinää vasten. Kaikki nämä on minun, "alistujan" toiveesta. Joskus sidotaan käteni kevyesti. Kaikki nämä ovat omasta pyynnöstäni, turvasanaa ei tarvita, riittää että sanon esim. "ei nyt tuota" "tuo on vähän liian kovaa" tms. Yleensä haluan tämän yhteyteen myös hellyyttä, esim. intohimoisia suudelmia, käsistä pitämistä (tai käsien painamista lujemmin sänkyä vasten) helliä katseita, hiusten ja kasvojen silittelyä yms. Joskus en halua näitä kevyitäkään alistusasioita ollenkaan vaan pelkkää hellyyttä ja silittelyä. Mies tekee aina sen mitä tahdon.
Minulla ei ole traumoja, suhteeni mieheeni on hyvä. Ei alistusleikkien aina tarvitse olla mitään verille piiskaamista ja kunnon kipua. Kun uskalsin nämä toiveeni kertoa, seksielämämme parantui koska saan aina juuri mitä haluan. Mies kysyy aina mitä haluan ja nauttii itsekin tästä kevyestä altistuksesta.
Joku varmaan pitää tätäkin sairaana, mutta miksi?
Vierailija kirjoitti:
No miten olisi ihan seksi?
Se ei yläkäsitteenä ehkä oikein toimi silloin, kun keskustellaan erityyppisistä seksin muodoista. Miksi sinusta EI voisi puhua vaniljaseksistä ja bdsm-seksistä, tai miksi termi "vaniljaseksi" häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Minulle bdsm on sitä, että mies pitää kevyesti kättä kurkulla, vetää hiuksista sen verran että minä nautin, puristelee tissejä ja persettä vähän normaalia kovempaa, joskus läpsii kevyesti jos haluan. Joskus ottaa seistessä tiukasti kiinni ja painaa seinää vasten. Kaikki nämä on minun, "alistujan" toiveesta. Joskus sidotaan käteni kevyesti. Kaikki nämä ovat omasta pyynnöstäni, turvasanaa ei tarvita, riittää että sanon esim. "ei nyt tuota" "tuo on vähän liian kovaa" tms. Yleensä haluan tämän yhteyteen myös hellyyttä, esim. intohimoisia suudelmia, käsistä pitämistä (tai käsien painamista lujemmin sänkyä vasten) helliä katseita, hiusten ja kasvojen silittelyä yms. Joskus en halua näitä kevyitäkään alistusasioita ollenkaan vaan pelkkää hellyyttä ja silittelyä. Mies tekee aina sen mitä tahdon.
Minulla ei ole traumoja, suhteeni mieheeni on hyvä. Ei alistusleikkien aina tarvitse olla mitään verille piiskaamista ja kunnon kip
Joidenkin mielestä seksin pitäisi vain olla sitä, että käsin tai suulla kiihotetaan ensin esileikkinä ja sitten suoritetaan yhdyntä, mahdollisesti hiukan asentoja vaihdellen. Seksin aikana suudellaan ja silitellään. Kaikki muu on heidän mielestään sairasta.
Ei mene näin lain edessä vaan pahoinpitelyssä viranomainen syyttää viran puolesta eikä lupakirja vaikuta mitään. Luvan kun voi pakottaa allekirjoittamaan. Lievä pahoinpitely voi olla vaikka pelkkä läpsåys ja jos pahoinpitelystä jää jälkiä saati pysyvä vamma, on kyseessä törkeä pahoinpitely. Tämän riskin siis jokainen ottaa