Suomen evankelisluterilaisesta kirkosta eroaminen jatkuu edelleen kiivaana
13.3.2024 käynnistynyt eroaalto jatkuu edelleen voimakkaana ja ei osoita pienenemisen merkkejä.
Pelkästään Digi- ja väestötietorekisterin kautta on eronnnut näiden päivien aikana jo lähes 3000 henkilöä ja kun tähän lisätään eroa kirkosta-palvelun kautta eronneet kasvaa määrä entisestään.
Miksi tukeakaan yhteisöä joka on toiminnallaan toistuvasti osoittanut toimivansa tavoin, joilla on merkittävästi yhteiskuntaa rapauttavia seuraamuksia?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaihtoehtoja on kaksi, Syyrian antiokian käännös ja egyptiläinen käännös. Egyptiläinen lähdeteksti on tahallaan väärennetty ja siitä on käännetty suurin osa raamatuista. Suomalaiset Raamatut jotka ovat käännetty 1925 jälkeen, ovat kaikki käännetty väärästä lähdetekstistä.
Oikeita käännöksiä ovat mm. Vanha King James Bible, suomalainen Biblia 1776 ja toivo koilon suuri ilosanoma. Löytyvät netistä ilmaiseksi.
Egyptiläinen lähdeteksti on niin huono että UT:n puolella on n 35000 jaetta joista ainakin 5000 on tahallaan peukaloitu. Näistä virheistä n 200 on vakavia, kokonaan poistettuja jakeita ym.
Ei ole mitään väliä kuinka tarkasti väärästä lähdetekstistä käännetään Raamattu, lopputulos on joka tapauksessa kelvoton. Ensin pitää lähdeteksti olla oikea ja vasta sitten keskittyä että kuinka tark
Ei näistä oikein tietoa löydy, pitää itse etsiä. on kirkon toimesta vaiettu asia, paljastaisi kirkolliset huijareiksi eihän ne sitä halua. Koine Kreikan osaaminen on hyvä alku, siitä kun sitten lähtee vertaamaan egyptiläistä ja antiokian käännöstä, on asia ilmeinen.
Harvat ovat tämän tehneet ja heidän ääni ei helposti pääse kuuluviin.
Raamatusta kun ottaa muutaman kohdan, pääsee jyvälle kummasta laitoksesta on käännetty. Yksi on tämä room 8 ja 1. Puuttuuko viimeinen lause vai ei jossa kerrotaan hengen mukaan vaeltamisesta
Toinen on vaikkapa luuk 6 ja 1, onko määritelty minä sapattina vai vain eräänä sapattina jolloin tapahtumaa ei voi asettaa kalenteriin. Biblian jälkisapattina tarkoittaa suuren sapatin jälkeen, niin se voidaan ymmärtää milloin tapahtui. 92:sen mukaan "eräänä sapattina" ei mahdollista tapahtumien ymmärtämistä.
Mutta hyvä lähtökohta on tosiaan että 1925 jälkeen kaikki paitsi Toivo koilon suuri ilosanoma on käännetty väärästä egyptiläisestä tekstistä. Koilon käännös on paras suomalainen raamattu
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on konservatiivinen. Miksi polyamoriset eivät saa kirkkohäitä? Haluaisin naimisiin kahden thaitytön kanssa. Rakkautemme on subjektiivinen kokemus, joten sitä ette voi kyseenalaistaa. Sambaryhmä olisi kiva. Iloa ja elämää!
Sikäli olen kanssasi samaa mieltä, että koska valtio tukee ev.lut. kirkkoa, ja sinä oletettavasti kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa, niin kyllä sinulla pitäisi olla oikeus saada siunaus suhteellesi.
Naimisiinmeno vaatisi lakimuutosta, sillä nykyisen lain mukaan avioliittoa ei voi solmia kuin kaksi henkilöä keskenään. Edes maistraatissa.
Toki voit olla kummankin kanssa vuoron perään vaikka vuoden kerrallaan naimisissa, ja sitten erota. Siten saat joka kerta papin siunauksen avioliitoillesi.
Vierailija kirjoitti:
10 käskyn laki on ihmeellinen.
Synti saa siitä aina aiheen itsellensä.
Ilman lakia en koskaan olisi tullut tietämään, mitä synti on.
Siis puuttuko teiltä uskovaisilta täysin normaaleissa ihmisissä esiintyvä sisäinen omatunto ja moraalis-eettinen koodisto ja tarvitsette jotkin "lait" osaaksenne olla ja elää ihmisiksi?
Tämähän on aivan käsittämätöntä.
Teidän henkinen evoluutionne on kyllä pysähtynyt aivan alkutekijöihinsä ja edustatte hyvin kehittymätöntä ihmisjoukkoa, henkisiä pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis puuttuko teiltä uskovaisilta täysin normaaleissa ihmisissä esiintyvä sisäinen omatunto ja moraalis-eettinen koodisto ja tarvitsette jotkin "lait" osaaksenne olla ja elää ihmisiksi?
Teidän henkinen evoluutionne on kyllä pysähtynyt aivan alkutekijöihinsä ja edustatte hyvin kehittymätöntä ihmisjoukkoa, henkisiä pikkulapsia.
Yksinkertaista ajattelua sulla. Mitä tapahtuisi kun Suomen laki heitettäisiin sivuun?
Ja heitäpä hetkeksi ajatus siitä, millaisen kulttuurin keskelle juutalaisuus ja kristinusko syntyivät? Ajatteletko että se oli nättejä keraamisia ruukkuja ja vain ylevää filosofiaa?
Juutalaisia ympäröivissä kansoissa uhrattiin lapsia alttarilla ja orjuus oli todellakin orjuutta, ja ihmisellä ei ollut mitään arvoa (juutalaisuudessa ja kristinuskossa orjat olivat hyvin pidettyjä palvelijoita).
Kristinusko tuli Rooman valtakuntaan jossa keisari kiksautteli temppelipoikia, porukalla jatkuvat orgiat päällä.
Mitä maailman kulttuureissa kautta vuosituhansien? Lapsiuhreja, pedariutta, alkoholismia, kidutusta.
Joten ihmiset TODELLAKIN tarvitsevat lain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tulee laki suoraan Luojalta niin siihen voi luottaa, eikä tarvitse ihmisen yksin yrittää järkeillä. Ihminen kun yrittää keksiä omia sääntöjä, niin usein tuloksena on vain surua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun hieno moraalis-eettinen koodistosi on kristinuskoisen maan koodistosta muovautunut. Ei sulla muuten mitään olisi.
On niin helppo mussuttaa kristinuskoa vastaan sohvan pohjalta länsimaisessa maailmassa, jossa turvaverkot ja yhteiskuntajärjestys on pitkälti myös kristinuskon ansiota (en kiellä etteikö myös antiikin filosofian ja valistustyön ansiota).
Tulee aika, jolloin kristityt on poistettu tai muutoin vaiennettu.
Siinä saatte nauttia sekasorrosta, hillittömyydestä ja raakuudesta, kun tylsät ja varoittelevat uskikset on torpattu. Parit mellakat ja rais*ausaallot, mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tulee laki suoraan Luojalta niin siihen voi luottaa, eikä tarvitse ihmisen yksin yrittää järkeillä. Ihminen kun yrittää keksiä omia sääntöjä, niin usein tuloksena on vain surua.
Kyllä. Ja Jumala ei muutu, kuten ihmiset. Jumalan laki on ikuinen.
Koska jos ihmiskunta on vain ihmisten kehittelemien ja muuttuvien lakien vallassa, niin mikä niistä valitaan?
Otetaanko woke, vai onko Iranin malli hyvä? Entä Etelä-Jemenin?
Mikä vuosisata valitaan? Entä jos kuolemantuomio on hyvä asia, entä moniavioisuus?
Vuonna 2023 pedarius on kiellettyä, mutta 2057 sallittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista ajattelua sulla. Mitä tapahtuisi kun Suomen laki heitettäisiin sivuun?
Ja heitäpä hetkeksi ajatus siitä, millaisen kulttuurin keskelle juutalaisuus ja kristinusko syntyivät? Ajatteletko että se oli nättejä keraamisia ruukkuja ja vain ylevää filosofiaa?
Juutalaisia ympäröivissä kansoissa uhrattiin lapsia alttarilla ja orjuus oli todellakin orjuutta, ja ihmisellä ei ollut mitään arvoa (juutalaisuudessa ja kristinuskossa orjat olivat hyvin pidettyjä palvelijoita).
Kristinusko tuli Rooman valtakuntaan jossa keisari kiksautteli temppelipoikia, porukalla jatkuvat orgiat päällä.
Mitä maailman kulttuureissa kautta vuosituhansien? Lapsiuhreja, pedariutta, alkoholismia, kidutusta.
Joten ihmiset TODELLAKIN tarvitsevat lain.
Ei, vain syntiset ihmiset tarvitsevat lain, jotta voivat tuomita muita.
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Matt. 7:1,2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat kyllä outoa sakkia, tarvitsevat kivitaulut ohjeineen etteivät vaivu anarkiaan, rikoksiin, kannibalismiin ja yleiseen barbarismiin. Normaali ihminen ymmärtää jotenkin sisäsyntyisesti mikä on oikein ja mikä väärin, mutta eivät uskovaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat kyllä outoa sakkia, tarvitsevat kivitaulut ohjeineen etteivät vaivu anarkiaan, rikoksiin, kannibalismiin ja yleiseen barbarismiin. Normaali ihminen ymmärtää jotenkin sisäsyntyisesti mikä on oikein ja mikä väärin, mutta eivät uskovaiset.
Edelleen: mitä tapahtuisi jos Suomessa tai missä yhteiskunnassa otettaisiin laki pois?
Uskomattoman lyhytnäköistä settiä sulla.
On hyvä asia että kylmäsydämiset, tuomitsevat kpnservatiivikristityt lähtevät. Kun Räsänen vielä ilmoittaa erostaan niin minä liityn takaisin
Perussuomalaisten Vigelius yllyttää puolueen kannattajia kirkon kommareita vastaan.
Perussuomalaisten Vigelius sanoo, että kirkolla on oikeus tehdä haluamiaan kannanottoja. Hän kuitenkin katsoo, että kirkko ottaa vetoomuksellaan kantaa vasemmistolaisesti.
-Meilläkin toki on kristittyjä jäseniä. Uskon heidänkin miettivän, että minkä takia kirkot linjaavat maahanmuuttopolitiikasta näin tiukasti.
Toisin sanoen Vigelius yllyttää perussuomalaisten kannattajia kirkkoa vastaan.
Hyvää pääsiäistä!
Vierailija kirjoitti:
On niin helppo mussuttaa kristinuskoa vastaan sohvan pohjalta länsimaisessa maailmassa, jossa turvaverkot ja yhteiskuntajärjestys on pitkälti myös kristinuskon ansiota (en kiellä etteikö myös antiikin filosofian ja valistustyön ansiota).
Tulee aika, jolloin kristityt on poistettu tai muutoin vaiennettu.
Siinä saatte nauttia sekasorrosta, hillittömyydestä ja raakuudesta, kun tylsät ja varoittelevat uskikset on torpattu. Parit mellakat ja rais*ausaallot, mitä väliä.
Antiikin kulttuureissa perheen pää (mies) sai laittaa lapsensa hengiltä eikä siihen ollut kenelläkään mitään sanottavaa. Lapsia hylättiin kaduille koirien syötäväksi. Tätä kai kristittyjä parjaavat haluavat takaisin.
Eroaaltojahan nykyään tulee syystä jos toisesta; kansankirkko kuihtuu pelkäksi valtionkirkoksi, joka on avoimesti poliitikkojen johdettavana. Hyvä vai paha?
Jo vuonna 2070 islam on maailman suurin uskonto. Kuulostaako hyvältä, sellaiselta mitä ateistien, homojen ja lesbojen kannattaa odottaa ja tukea eroamalla kirkosta jolloin Suomenkin suurimmat seurakunnat ovat pian islamilaisia? Jostain syistä kyseiset ryhmät ovat kaikkein vapaimpia ilmaisemaan itseään niissä maissa joiden lipussa on risti.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on konservatiivinen. Miksi polyamoriset eivät saa kirkkohäitä? Haluaisin naimisiin kahden thaitytön kanssa. Rakkautemme on subjektiivinen kokemus, joten sitä ette voi kyseenalaistaa. Sambaryhmä olisi kiva. Iloa ja elämää!
Et saa koska taikaukko pilvenpäällä sanoo ettei käy.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten Vigelius yllyttää puolueen kannattajia kirkon kommareita vastaan.
Perussuomalaisten Vigelius sanoo, että kirkolla on oikeus tehdä haluamiaan kannanottoja. Hän kuitenkin katsoo, että kirkko ottaa vetoomuksellaan kantaa vasemmistolaisesti.
-Meilläkin toki on kristittyjä jäseniä. Uskon heidänkin miettivän, että minkä takia kirkot linjaavat maahanmuuttopolitiikasta näin tiukasti.
Toisin sanoen Vigelius yllyttää perussuomalaisten kannattajia kirkkoa vastaan.
Hyvää pääsiäistä!
Sama juttu kesällä Helsingin sanomien kanssa, kun kehtaisivat julkaista jotain juttuja jotka eivät menneet yksi yhteen sen kanssa, miten hallituksessa haluttiin vaieta tietyistä aiheista koskien ministereitä ja heidän tekemisiään ja kannanottojaan.
Elämme poikkeuksellisia aikoja. Sananvapaus edelleen on, mutta jos kehtaa puhua mitään mikä ei kuulu hallituksen viralliseen totuuteen, niin seuraukset on sen mukaiset.
Nyt on persujen kampanja kirkkoa vastaan menossa. Sebu ja Hamekangas rummuttaa omilla fb-seinillään kirkosta eroamisen puolesta ja nää heitä äänestäneet ääliöt jauhaa vauvapalstalla...
Kuten Paavali kirjoitti. "Kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä."
Paavali tarkoittaa elämän puun hedelmän syömistä. Sen eteen on tehtävä työtä, eli kuunneltava.
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.