Suomen evankelisluterilaisesta kirkosta eroaminen jatkuu edelleen kiivaana
13.3.2024 käynnistynyt eroaalto jatkuu edelleen voimakkaana ja ei osoita pienenemisen merkkejä.
Pelkästään Digi- ja väestötietorekisterin kautta on eronnnut näiden päivien aikana jo lähes 3000 henkilöä ja kun tähän lisätään eroa kirkosta-palvelun kautta eronneet kasvaa määrä entisestään.
Miksi tukeakaan yhteisöä joka on toiminnallaan toistuvasti osoittanut toimivansa tavoin, joilla on merkittävästi yhteiskuntaa rapauttavia seuraamuksia?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
10 käskyn laki on ihmeellinen.
Synti saa siitä aina aiheen itsellensä.
Ilman lakia en koskaan olisi tullut tietämään, mitä synti on.
Tarkoittaa, että laki on tehty rikottavaksi. Laki orjuuttaa. Synti on siinä, että vaatii muita noudattamaan lakia, vaikka ei itse sitä noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jari-Pekasta ei saa kortsuja, kaljaa tai pokea mutta sunnuntaina painetaan duunia 24h?
Onko Jumala julkaissut päivityksen että sapatti on valinnainen?
Jari-Pekassa saa myös pelata uhkapelejä, jotka kielletään Raamatussa.
Raamatussa kielletään paljon muutakin. Ei kukaan voi elää niin. Me vedotaan raamattuun vain jos kyseessä on homous tai tasa-arvo. Muuten saa tehdä mitä vaan.
t.tosiuskis
Vierailija kirjoitti:
"Vaihtoehtoja on kaksi, Syyrian antiokian käännös ja egyptiläinen käännös. Egyptiläinen lähdeteksti on tahallaan väärennetty ja siitä on käännetty suurin osa raamatuista. Suomalaiset Raamatut jotka ovat käännetty 1925 jälkeen, ovat kaikki käännetty väärästä lähdetekstistä.
Oikeita käännöksiä ovat mm. Vanha King James Bible, suomalainen Biblia 1776 ja toivo koilon suuri ilosanoma. Löytyvät netistä ilmaiseksi.
Egyptiläinen lähdeteksti on niin huono että UT:n puolella on n 35000 jaetta joista ainakin 5000 on tahallaan peukaloitu. Näistä virheistä n 200 on vakavia, kokonaan poistettuja jakeita ym.
Ei ole mitään väliä kuinka tarkasti väärästä lähdetekstistä käännetään Raamattu, lopputulos on joka tapauksessa kelvoton. Ensin pitää lähdeteksti olla oikea ja vasta sitten keskittyä että kuinka tarkasti käännetään.
Egyptin okkultistit eivät pitäneet Raamatun sisällöstä joten muokkas
Kysyit että mikä on muutettu, täydellisen vastauksen antaminen olisi kuukausien täysi työ. Mutta annan tähän vain yhden esimerkin 5000:sta lue bibliasta 1776 roomalaiskirje luku 8 jae 1.
Menee näin: Room 8:1: "Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen."
Sitten sama jae Raamatun käännös 1992: Room. 8:1: "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."
Poistamalla viimeinen lause, on koko asiasisältö saatettu mahdottomaksi ymmärtää. Esimerkkejä on lukemattomia, enkä todellakaan tähän ryhdy kaikkia käymään läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on kyllä surullisia todisteita uskonnon tuhoavasta vaikutuksesta ihmisen kykyyn käyttää älyään.
Päättely on tasoa raamattu todistaa raamatun. Oikeesti kuinka syvällä kuitissa pitää olla ettei tuon sanominen herätä tajuamaan.Kaikki ei usko, vaikka tulisi ihminen haudan takaa kertomaan miten asiat on. Ei Jeesukseenkaan läheskään kaikki uskoneet, vaikka näkivät ihmetekoja.
Et sinäkään usko että minä olen uudelleen maanpäälle ilmestynyt Jeesus. Kuiten olen 100% varmasti.
Rienaaja sinä olet, siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on kyllä surullisia todisteita uskonnon tuhoavasta vaikutuksesta ihmisen kykyyn käyttää älyään.
Päättely on tasoa raamattu todistaa raamatun. Oikeesti kuinka syvällä kuitissa pitää olla ettei tuon sanominen herätä tajuamaan.Kaikki ei usko, vaikka tulisi ihminen haudan takaa kertomaan miten asiat on. Ei Jeesukseenkaan läheskään kaikki uskoneet, vaikka näkivät ihmetekoja.
Et sinäkään usko että minä olen uudelleen maanpäälle ilmestynyt Jeesus. Kuiten olen 100% varmasti.
Näin sanottiin myös Jeesuksesta. Pahimmat kieltäjät olivat kaikkein eksyneimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rienaaja. On oikea Jeesus. Tulin haudan takaa kertomaan.
"Niinpä sitä pahaa, jota minä teen, en teekkään minä itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sanottiin myös Jeesuksesta. Pahimmat kieltäjät olivat kaikkein eksyneimmät.
Kuitenkin Jeesus opetti kuten se jolla on valta, eivätkä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
Hedelmistä puu tunnetaan.
Evlut on pahuuden vallassa, ja levittää demonista kasvustoa. Se on luopunut sekä opista että traditiosta. Palvelee jumalan sijaan ihmistä ja egoa.
Vierailija kirjoitti:
"Niinpä sitä pahaa, jota minä teen, en teekkään minä itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen tähden ei tarvita poliisia. Lahkon vanhemmat määrävät Pertille 55 katumusharjoituksia. Lissu 11 on hiljaa ja rukoilee. Ei poliisia. Poliisi ei ymmärrä syntiä. Ovat itsekkin syntisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tähden ei tarvita poliisia. Lahkon vanhemmat määrävät Pertille 55 katumusharjoituksia. Lissu 11 on hiljaa ja rukoilee. Ei poliisia. Poliisi ei ymmärrä syntiä. Ovat itsekkin syntisiä.
Poliisi onkin väärintekijöitä varten, ei kristittyjä varten. Varkaita ja murhamiehiä varten poliisi on
Miksi uskovaiset hyvksikäyttää lapsia? Messut, katolliset ja mikä tahansa kultti ikinä, noin esimerkiksi.
Saatenkaari ihminen luki kirjastossa satuja. Jengi pillastui klassisesti. Ajatelkaa edes lapsia. Tilastojen valossa se on kuitenkin uskonto missä lapset vaarassa.
Hirveä itku ja parku ja isoon ääneen eroaminen/tilauksen lopettaminen ym. kun joku taho, eli kirkko, tai hesari tai milloin mikäkin ei julista nykyhallituksen aatteita, vaan kehtaa mainita epäkohtiakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovaiset hyvksikäyttää lapsia? Messut, katolliset ja mikä tahansa kultti ikinä, noin esimerkiksi.
Saatenkaari ihminen luki kirjastossa satuja. Jengi pillastui klassisesti. Ajatelkaa edes lapsia. Tilastojen valossa se on kuitenkin uskonto missä lapset vaarassa.
Ei kristityt lapsia käytä hyväksi, kirkko sitä tekee. Äläkä nyt vaan väitä kirkollisia kristityiksi ja kirkon tekoja kristityiden teoiksi, kirkolla ja kristityillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaihtoehtoja on kaksi, Syyrian antiokian käännös ja egyptiläinen käännös. Egyptiläinen lähdeteksti on tahallaan väärennetty ja siitä on käännetty suurin osa raamatuista. Suomalaiset Raamatut jotka ovat käännetty 1925 jälkeen, ovat kaikki käännetty väärästä lähdetekstistä.
Oikeita käännöksiä ovat mm. Vanha King James Bible, suomalainen Biblia 1776 ja toivo koilon suuri ilosanoma. Löytyvät netistä ilmaiseksi.
Egyptiläinen lähdeteksti on niin huono että UT:n puolella on n 35000 jaetta joista ainakin 5000 on tahallaan peukaloitu. Näistä virheistä n 200 on vakavia, kokonaan poistettuja jakeita ym.
Ei ole mitään väliä kuinka tarkasti väärästä lähdetekstistä käännetään Raamattu, lopputulos on joka tapauksessa kelvoton. Ensin pitää lähdeteksti olla oikea ja vasta sitten keskittyä että kuinka tarkasti käännetään.
Egyptin okkultistit e
Kylläpäs löytyy hintsusti tietoa noiden eroista. Tai sitten en keksi oikeita hakusanoja. Kumminkin laajempikin vertailu egyptiläisen ja antiokialaisen tekstin välillä kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatenkaari ihminen luki kirjastossa satuja. Jengi pillastui klassisesti. Ajatelkaa edes lapsia. Tilastojen valossa se on kuitenkin uskonto missä lapset vaarassa.Ei kristityt lapsia käytä hyväksi, kirkko sitä tekee. Äläkä nyt vaan väitä kirkollisia kristityiksi ja kirkon tekoja kristityiden teoiksi, kirkolla ja kristityillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
No siinähän se tuli. Ei sitten mitään hätää. Antaa homman jatkua.
"Arkkipiispa Tapio Luoman mielestä ihmisen arvoa ei määrittele se, onko hän palkkatyössä. Onko hurskas ajatus unohtunut nyky-Suomessa? Ketkä ovat arvokkaampia kuin toiset? "
Ylen Perjantai-ohjelman kuvaus.
Tässä siis asioita mitä ei saisi nykyhallituksen aikaan sanoa ääneen.
Aikamoista jeesustelua, että tukiloisillakin olisi joku ihmisarvo?
Vierailija kirjoitti:
"Arkkipiispa Tapio Luoman mielestä ihmisen arvoa ei määrittele se, onko hän palkkatyössä. Onko hurskas ajatus unohtunut nyky-Suomessa? Ketkä ovat arvokkaampia kuin toiset? "
Ylen Perjantai-ohjelman kuvaus.
Tässä siis asioita mitä ei saisi nykyhallituksen aikaan sanoa ääneen.
Aikamoista jeesustelua, että tukiloisillakin olisi joku ihmisarvo?
Luoma, kuten postmoderniin narsismiin kuuluu, kääntää ajatuksen jumalasta ihmiseen. Raamatun viesti on se, että olemme Jumalan edessä yhtä, eli samanarvoisia. Mutta valitettavasti täällä maan päällä asia ei ole näin. Ihmiset eivät ole samanarvoisia, vaikka kuinka intersektionaali niin huutaa. Esim. Bach tuotti tähän maailmaa valtavan universaalin musiikin, mihin koko ihmiskunnasta vain muutama yksilö on pystynyt.
Kirkko on konservatiivinen. Miksi polyamoriset eivät saa kirkkohäitä? Haluaisin naimisiin kahden thaitytön kanssa. Rakkautemme on subjektiivinen kokemus, joten sitä ette voi kyseenalaistaa. Sambaryhmä olisi kiva. Iloa ja elämää!
Mene, äläkä enää syntiä tee kohta tulisi muuttaa nykyaikaan sopivaksi. Mene, ja jatka synnin tekemistä.