Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysynpä vaan; mitä etua Suomelle on siitä, että työväestön palkkoja ja työsuhteen ehtoja lasketaan?

Vierailija
28.03.2024 |

Niin? Onko tarkoitus, että tämä maa pyörii ulkkareiden ja eläkeläisten rahoilla? 

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kysymysmuoto: siis mitä etua Suomelle, ei EK:lle ja yritysjohtajille sekä osakkeenomistajille. 

Vierailija
2/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailukyky kasvaa kun saadaan halvempia ja edullisempia työntekijöitä. Työnantajan riskit pienenee myös kun irtisanominen helpottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailukyky kasvaa kun saadaan halvempia ja edullisempia työntekijöitä. Työnantajan riskit pienenee myös kun irtisanominen helpottuu.

Mitä se kilpailukyky on? Tuottaako se verotuloja enemmän Suomelle peruspalvelujen ylläpitoon paremmin vai valuuko osinkoina osakkeenomistajille ja bonuksina kapealle johtoryhmälle? Mitä luulette?! 

Vierailija
4/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia alkaa syntyä enemmän.

Faktahan on, että hyvinvointivaltioissa syntyvyys on alhaisempaa.

Vierailija
5/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on omistajille enemmän työntekijöiden kustannuksella. Valtio ei hyödy uudistuksista mitenkään. Kokoomuksen tuntien valtio menettää rahaa.

Vierailija
6/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kilpailukyky on? Tuottaako se verotuloja enemmän Suomelle peruspalvelujen ylläpitoon paremmin vai valuuko osinkoina osakkeenomistajille ja bonuksina kapealle johtoryhmälle? Mitä luulette?! 

Suurin osa suomalaisista ei ole töissä pörssiyrityksissä. Jokainen voi itse perustaa yrityksen ja ryhtyä rikkaaksi. Mikä on sinun tekosyysi sille, että et noin viitsi tehdä?

Vierailija
7/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitäään. Hallitus tulisi tuomita isänmaanpetoksesta. Minulle ainakaan ei ole vielä selvinnyt, mitä pahaa suomalaiset ovat tehneet ansaitakseen perskokkareiden vihan ja halveksunnan? Heidänhän pitäisi olla isänmaallisia...?

Vierailija
8/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo auttaa? Pitäisi olla tuotteita, joita halutaan ostaa. Orpon hallitus vie kehityksen 1900-luvun alkuun. 

Vierailija
9/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele työväestö! Kuuluuko esim. Sanna Marin siiihen, hänhän ei saa palkkaa vaan laskuttaa yrityksensä kautta ja nauttii osingoista. Puoluekirjan kannessa on silti  SDP.

Vierailija
10/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen syntyvyys 1990-luvulla oli pohjoismaiden kärkeä, kun tuet ja palkat olivat sillä tasolla että perheen perustaminen oli järkevää muillekin kuin pääomatuloilla eläville.

Vierailija
11/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko konkreettisen esimerkin, että miten niitä työehtoja ollaan heikentämässä? Siis ihan oikea konkreettinen esimerkki, eikä mitään ay-liittojen höpöhöpö-propagandaa 3e tuntipalkoista. Ja noista lain sallimista heikennyksistä jopa toivoisin, että se ensimmäinen saikkupäivä tulisi palkattomaksi. Sehän ei tule, kun tessit määrää toisin, mutta saisi tulla. Mä sairastan ehkä kerran vuoteen, usein en edes sitä. Mutta meilläkin duunissa on vakinaamat, mitkä saikuttaa vähintään joka toinen viikko milloin milläkin perusteella ja mm. mä olen sitten se, joka joutuu tekemään niidenkin työt. Voit uskoa, että ihan hirveästi mulla ei sympatiaa heille löydy.

Vierailija
12/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, just näin. Ja pystytään rohkammin työllistämään ihmisiä, kun irtisanominen helpottuu. Tulee yritttäjälke kalliiksi, jos sattuu ottamaan töihin vääränläisen ihmisen, esim. jonkun lusmun tai änkyrän. Hånestä ei millään pääse eroon, irtosaniomineb on niin tiukkaa.

Myös joustavuutta täytyy tyälmarkkinoilla lisätä, kuten paikallista sopimista.

Vierailija
13/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sijoita osakkeisiin ja antaisi valuttaa myös omaan lompakkoosi niitä huikeita soinkoja vinkumisen sijaan? Nykyään pääsee jo hyvin pienillä rahallisilla investoinneilla ostamaan niitä osakkeita, ei tarvitse kuin istua tietokoneen ääreen ja aloittaa sijoittaminen. Muutaman vuoden päästä sullakin voisi olla sijoituksia jo enemmänkin 

Vierailija
14/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo auttaa? Pitäisi olla tuotteita, joita halutaan ostaa. Orpon hallitus vie kehityksen 1900-luvun alkuun. 

Vaikka olisi tuotteita, mitä ostaa, ei ole rahaa, millä ostaa. Lasketaanko kaikki toivottu kasvu vientiteollisuuden varaan?

Vierailija
15/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitko konkreettisen esimerkin, että miten niitä työehtoja ollaan heikentämässä? Siis ihan oikea konkreettinen esimerkki, eikä mitään ay-liittojen höpöhöpö-propagandaa 3e tuntipalkoista. Ja noista lain sallimista heikennyksistä jopa toivoisin, että se ensimmäinen saikkupäivä tulisi palkattomaksi. Sehän ei tule, kun tessit määrää toisin, mutta saisi tulla. Mä sairastan ehkä kerran vuoteen, usein en edes sitä. Mutta meilläkin duunissa on vakinaamat, mitkä saikuttaa vähintään joka toinen viikko milloin milläkin perusteella ja mm. mä olen sitten se, joka joutuu tekemään niidenkin työt. Voit uskoa, että ihan hirveästi mulla ei sympatiaa heille löydy.

Meillä sama ja pitkän valituksen ynnä muutaman irtisanoutumisen jälkeen työnantaja ryhtyi ottamaan käyttöön pakollisen sairauslomatodistuksen myös sairastuneesta lapsesta. Eikä kelpaa mikään neuvolasta lasta näkemättä saatu paperi. Yllättäen muutaman työkaverin lapset parani sairauskierteestä, enää ei keskiviikkona keskellä päivää aloitettu viikonloppua ja lykätty töitä muille.

Vierailija
16/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, rikkaissa länsimaissa syntyvyys on alhaisempaa. Tämän takia Orpon hallitus tekee Suomesta heimovaltion, jolloin syntyvyys saadaan jälleen nousuun. Persut ovat aina salaa ihailleet talebaneja. 

Vierailija
17/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Syntyvyys tulee laskemaan tästä vielä vähemmän.

Vierailija
18/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen syntyvyys 1990-luvulla oli pohjoismaiden kärkeä, kun tuet ja palkat olivat sillä tasolla että perheen perustaminen oli järkevää muillekin kuin pääomatuloilla eläville.

Jaa 90 luvun lamassa? Kaikesta leikattiin, lapsilisät olivat paljon pienempiä, eikä mitään kotihoidontukia tai päivähoitoa työttömien lapsille tunnettu, alakoululaiset kierrättivät koulukirjatkin seuraaville oppilaille. 

Syntyvyys näyttää tosiaan laskevan sitä mukaakun hyvinvointia jaetaan enemmän 

Vierailija
19/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on palauttaa orjuus ja samalla halutaan tehdä se niin, että unohdetaan jopa orjilla olleen oikeuksia.

Vierailija
20/107 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan helpompaa irtisanomista. Näissä töihin käskevissä tyypeissä (itsellä on työpaikka, minulla on nyt talviloma kuten joka vuosi tähän aikaan) on välillä niin todella typerää porukkaa, että ihmettelen mitä he osaavat töissäkään tehdä.