Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?
Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!
Kommentit (173)
"Ja meidän toimistosiivouksen taso on niin surkea, että 5 min omaa siivousta viikossa olisi parempi. Tekijät vaihtuu koko ajan eivätkä todella vaikuta ammattilaisilta. Likaiset välineet, vessan roskikset tyhjentämättä, imurikin tuntuu ennemmin pölyttävän kuin puhdistavan.
"Siivouksen" jälkeen kun menee vessaan pitää pönttö puhdistaa/kuivata käsipaperilla, muuten ällöttää liikaa."
Mekin ollaan monesti puhuttu, että voitaisiin tyystin alkaa itse siivoamaan toimistolla. Vessoja monesti siivotaankin. Siis siivoojan lisäksi. Roskia viedään myös itse ulos. Jokainen, jolla on oma työpöytänsä, siivoaa sen itse. Kukaan ei edes halua sitä siivoojaa kajoamaan omaan pöytäänsä. Itse asiassa siivoussopimuksissa ihan lukeekin, että siivooja saa ja tulee siivota vain sellaiset työpöydät, jotka ovat tyhjillään (tavaroista ja ihmisistä). Neukkareihin siivoojalla ei ole mitään asiaa, jos ne on varattuja.
Ei se siivous tosiaan mitään rakettitiedettä ole. Huvittavaa on se, että meillä ne sijaiset ovat aina parempia ja ystävällisempiä siivoojia kuin se vakkarisiivooja, joka on aina naama mutrussa ja jättää pölypallerot jälkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun siivoustyötä tein, toimistot olivat onneksi tyhjiä (iltaisin). Tuo olisi ollut minulle ihan painajainen, että pitää mennä sinne ihmisten paikalla ollessa siivoamaan :(
Tsemppiä ap. En käsitä, miksei siivousta järjestetä niin, että tila olisi tyhjä, kun siivooja tulee (joo, jossain 24/7 paikoissa toki ei mahdollista, mutta toimistoissa yleensä kyllä ihan järjestettävissä).
Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.
Kyllä kuules kottarainen on yhtä ja toista paperia ja dokumenttia tullut nähtyä niillä sekasilla pöydillä, et taida olla tietoinen että siivoojilla on samat vaitiolovelvollisuudet kuin teilläk
Missähän Nasalla kuvittelet olevasi töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole siivooja vaan toimistotyöntekijä ja ai että mua ärsyttää toimistosiivous!!
En ymmärrä miksi pitää aloittaa vielä työaikaan ja pyöriä siinä häiritsemässä työntekoa. Jos vielä siivoojaa ärsyttää, että siinä on ihmisiä tiellä. Lose-lose.
Tiedätkös, meilläkin on työaika. Ja mielellään halvin mahdollinen.
Voitkin itse ruveta siivoamaan oikeiden töittesi lomassa, kun se ei ole työtä. Vessat myös. Ja kaikki muutkin. Muista tarkistaa ja tilata pesuaineet, paperit ja välineet! Koneta tarpeeksi usein! Suunnittele kausisiivoukset, huolla lattiat oikein! Kilpailuta ikkunanpesu!
No tuota kaikkeahan teen kotonakin.
Ja meidän toimistosiivouksen taso on niin surkea, että 5 min omaa siivousta viikossa olisi parempi. Tekijät vaihtuu koko ajan eivätkä todella
Sun kotisi ei ole laitos. Teetkö kotona etänä työtäsi ja ison siivouksen päivittäin? Yhtä Noita aikaa? Eihän noita voi verrata keskenään, 2 eri ympäristöä.
Teillä on ilmeisesti kilpailutettu halvin ja surkein riistofirma. Niissä ei ole tärkeää kuin voitto ja yhtiön imago/yrittäjän ego. Kukaan ei neuvo ketään, aikaa on vähän, välineet puutteelliset, laiskat vakkarit syö ulos uudet ja ahkerat. Tämä on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua.
Tsihhi hihhi hii!! En vingukkaan. Hyvin rullaa elämä. Tuollaisille asiakkaille vaan hymyilen ja pyyhin toimistopöytäsi pinnat sillä käytetyllä vessarätillä. Tsihihii hahaa!
Kyllä, sitä saa mitä tilaa. Meillä siivoojillakin on omat juttumme. Ne jotka vi**uilee saavat samalla mitalla takaisin. tuo wc-rätti-juttu on kaikkien käytössä tai ainakin tiedossa. On meillä muitakin juttuja...Ja nuuskijoille tiedoksi, osaamme myös tehdä lumesiivouksia ettekä huomaa mitään. Eli sitä saa mitä tilaa.
Pätee myös kotisiivouksiin, jos aletaan valehtelemaan ja keksimään jotain mitä siivooja ei ole tehnyt tai tehnyt väärin tulee "palaute". Ainakin kannattaa jättää ne esineet mat
Varsinainen "ammattilainen" siellä 🙄. Ja sitten jotkut vielä ihmettelee, miksi siivoojien työtä ei arvosteta 🤭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.
Kurkkimaan avonaisia koneita ja levällään olevia papereita?
Luulin, että tuo ajattelutapa jäi 70-luvulle.
Tai
Synnyin silloin. Tuosta asennevammasta olen vain lukenut. Näytät kärsivän siitä edelleen.
Arvoisa p-tärkeä: ei siivoojalla ole aikaa saati kiinnostusta leikkiä teollisuusvakoilijaa. Hänellä on kiire ja oma aikataulu, ja yleensä kädet täynnä töitä.
Väistä! Ja anna hän
Millä 60-luvulla elät? silloin siivoojakin oli näkymätön, nykyään yhdenvertainen muiden kanssa, muuten ei hommat toimisi ellei kaikki olisi yhtä tiimiä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja meidän toimistosiivouksen taso on niin surkea, että 5 min omaa siivousta viikossa olisi parempi. Tekijät vaihtuu koko ajan eivätkä todella vaikuta ammattilaisilta. Likaiset välineet, vessan roskikset tyhjentämättä, imurikin tuntuu ennemmin pölyttävän kuin puhdistavan.
Säkin vain istut ja näpytät konetta, ellet juorua tauolla.
Siltä se näyttää ulkopuolisen silmin, jos se ei tiedä sun työstä mitään.
No en mä ainakaan tuosta kysymyksestä ymmärtäisi, että täytyy poistua huoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä nyt tosissasi väität, ettei normi-ihminen tietäisi siivouksesta mitään? 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
T. Eri
Olin pataljoonan kirjurina intissä ja hommaan kuului esikunnan roskakorien päivittäinen tyhjentäminen. Piti muista se toimistokäyttäytyminen kun meni upseerien toimisothuoneisiin. "Herra everstiluutnantti, vien roskat". Kas siinä jotain joka liippaa aihetta ehkä hieman...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua.
Tsihhi hihhi hii!! En vingukkaan. Hyvin rullaa elämä. Tuollaisille asiakkaille vaan hymyilen ja pyyhin toimistopöytäsi pinnat sillä käytetyllä vessarätillä. Tsihihii hahaa!
Kyllä, sitä saa mitä tilaa. Meillä siivoojillakin on omat juttumme. Ne jotka vi**uilee saavat samalla mitalla takaisin. tuo wc-rätti-juttu on kaikkien käytössä tai ainakin tiedossa. On meillä muitakin juttuja...Ja nuuskijoille tiedoksi, osaamme myös tehdä lumesiivouksia ettekä huomaa mitään. Eli sitä saa mitä tilaa.
Pätee myös kotisiivouksiin, jos aletaan valehtelemaan ja keksimään jotain mitä siivooja ei ole tehnyt tai tehnyt väärin tulee "
Eihän tuo ole kuin trolli. Tai sitten elämäänsä kyllästynyt, huonon työnantajan listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun siivoustyötä tein, toimistot olivat onneksi tyhjiä (iltaisin). Tuo olisi ollut minulle ihan painajainen, että pitää mennä sinne ihmisten paikalla ollessa siivoamaan :(
Tsemppiä ap. En käsitä, miksei siivousta järjestetä niin, että tila olisi tyhjä, kun siivooja tulee (joo, jossain 24/7 paikoissa toki ei mahdollista, mutta toimistoissa yleensä kyllä ihan järjestettävissä).
Silloinhan tietosuoja juuri on vaarassa, kun ihmisillä on koneet auki ja papereita pöydällä. Nykyisin papereita ei pitäisi lojua kenenkään pöydillä, kun he ovat lähteneet töistä, vaan ne pitäisi osata säilyttää lukkojen takana.
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan tuosta kysymyksestä ymmärtäisi, että täytyy poistua huoneesta.
Sama. Itse käsittäisin tuon juuri niin, että saako siivooja tulla siivoamaan vaikka minä teen siinä samalla työtäni.
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanha toimistokurppa jätti jokaikinen kerta klemmarin saman tuolin alle samaan kohtaan, nostin aina sen klemmarin kurpan pöydälle näkyvälle paikalle. Näin hän sitten varmistui että lattia oli pesty, tai niin hän luuli .... :D
Niinkö te aina luulette, että lattialle tippuneet klemmarit ja pikkukolikot on teidän vakoilemiseksi? Siksikö siivooja aina asettelee pöydälleni klemmareita näkyvälle paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä nyt tosissasi väität, ettei normi-ihminen tietäisi siivouksesta mitään? 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
T. Eri
Koska olet tehnyt ammattisiivousta ja missä?
Mä olen siivonnut kouluja, vanhainkoteja, sairaalaa, päiväkoteja, toimistoja, rekkaterminaalia, arvorakennuksia, koteja, laivoja, rappuja, neuvoloita,uimahallia....ja tiedän että ne on jokainen eri ympäristöjä, jotka vaatii tietyt taidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan tietosuoja juuri on vaarassa, kun ihmisillä on koneet auki ja papereita pöydällä. Nykyisin papereita ei pitäisi lojua kenenkään pöydillä, kun he ovat lähteneet töistä, vaan ne pitäisi osata säilyttää lukkojen takana.
Miten se siivooja edes pääsisi sisälle ilman avaimia? Eihän kenellekään ulkopuolisia mitään avaimia luovuteta omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanha toimistokurppa jätti jokaikinen kerta klemmarin saman tuolin alle samaan kohtaan, nostin aina sen klemmarin kurpan pöydälle näkyvälle paikalle. Näin hän sitten varmistui että lattia oli pesty, tai niin hän luuli .... :D
Niinkö te aina luulette, että lattialle tippuneet klemmarit ja pikkukolikot on teidän vakoilemiseksi? Siksikö siivooja aina asettelee pöydälleni klemmareita näkyvälle paikalle?
Yhdessä kohteessa oli iso työhuone, joka piti siivota ennenkuin työntekijät tulivat töihin. Oven päälle oli asetettu aina klemmari. Joku siivooja laittoi sen takaisin sinne siivouksen jälkeen ja tuli valitus ettei tilaa ole siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan tietosuoja juuri on vaarassa, kun ihmisillä on koneet auki ja papereita pöydällä. Nykyisin papereita ei pitäisi lojua kenenkään pöydillä, kun he ovat lähteneet töistä, vaan ne pi
No eiväthän kaikki avaimet sovi kaikkiin lukklukkoihin, ellet ole huomannut
Ei pätkääkään ärsyttänyt toimistosiivous vaan se just oli helpointa! Jouduin koronan takia lomautetuksi ravintola-alalta. Kun on 2 kouluikäistä lasta, äkkiä alkoi miettiä, mitä voi tehdä. Siivoustyö tuli eteen ja päätin kokeilla. Alkoi loppuvuonna 2020. Aikaisin aamulla tai myöhään illalla kävin siivoamassa toimistoja. Esimerkiksi yhdessä toimistossa oli toisessa kerroksessa 28 työhuonetta ja yleiset tilat ja toisessa kerroksessa vähän vähemmän työhuoneita ja enemmän avointa tilaa. Helppoa hommaa. Lista oli kansiossa, mitä siivoat. Jos oli 4 tunnin vuoro, niin lähes aina kuitenkin viimeistään varttia aiemmin oli valmista.
Jossain vaiheessa sain toimistojen lisäksi kotitaloussiivouksia lisäksi. Ne oli kyllä raskaita. Ahtaita asuntoja, liikaa tavaraa. Ihmettelin, mitä varten ihmiset ostaa sänkyjä tai sohvia, joiden alta joutuu imuroimaan kontaten. Omassa kodissa on aina sohvaa ostettaessa katsottu, että on niin korkeat jalat, että saa imuroitua kunnolla. Sanotaanko näin, että jos lattian ja rungon väli on alle 10 cm, niin sen alta imuroiminen vaatii joko sohvan siirron tai pitää polvillaan tunkea imuria väkisin sohvan alle.
Olen nyt taas ravintola-alalla, tosin eri yrityksessä kuin silloin ennen koronaa. Se paikka, jossa olin monta vuotta, keskittyi työpaikkalounaisiin ja kokoustarjoiluihin. Nyt olen ruokaravintolassa, jossa eri konsepti. Tekisin siivoustyötä toimistoissa mielelläni, jos siitä saisi saman palkan kuin nykyisestä työstä. Ei se vaan kannata, jos täydellä työajalla palkkaero 600€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Koska olet tehnyt ammattisiivousta ja missä?
Mä olen siivonnut kouluja, vanhainkoteja, sairaalaa, päiväkoteja, toimistoja, rekkaterminaalia, arvorakennuksia,
Olen kyllä tehnyt laitosapulaisena siivoustyötä. Jokainen, jolla on normaalit siivoustaidot, osaa myös nähdä, jos siivouksen jälki on huonoa. Ne likaiset rätit haisevat ja jättävät haisevat tasot. Pölypallerot ja roskat lattialla näkee kuka tahansa, jos on silmät päässä. Jokainen joka vähänkin tietää lattioiden pyyhkimisestä, osaa nähdä ja arvioida, jos lattiat luututtu liian märällä mopilla. Jokainen näkee itse onko pölyjä pyyhitty tasoilta vai ei.
Ei nämä asiat ole mitään rakettitiedettä tiedettä!