Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?
Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Meitä ärsytti kun siivooja ei pitänyt kiinni sovitusta päivästä ja siitä, että lähetti meille kiinalaisia vaikka oli sovittu, että siivotaan päivänä X ja vain henkilöt X ja z saavat käydä ja muista pitää ilmoittaa. Koska jouduimme antamaan siivoojalle ovikoodin ja neuvon, miten hälytys sammutetaan ja laitetaan taas päälle. Koetettiin tehdä niin, että ei olla ylitöissä siivouspäivänä kiireiseen aikaan ja kun oli sovittu että siivooja käy torstaisin, niin pölähtikin paikalle keskiviikkona, ei varmaan arvannut että jää kiinni siitä ettei teekään sovittujen sääntöjen mukaan. Sopimuksessa siis luki nimet, ketkä saa tulla. Asun vain muutaman sadan metrin päässä työpaikasta ja usein teen iltalenkin ohi. Kerran näin kun siivooja lähti pois 16.50 kun olin itse lähtenyt neljältä ja laskutus oli kaksi tuntia/viikko. Näimme kyllä että hommia oli jätetty tekemättä, esim. lattiasta näki ettei ole kuin imuroitu keskeltä. Sanoimme firman ir
Iltalenkki 16-17 aikaan?! Hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ärsytti kun siivooja ei pitänyt kiinni sovitusta päivästä ja siitä, että lähetti meille kiinalaisia vaikka oli sovittu, että siivotaan päivänä X ja vain henkilöt X ja z saavat käydä ja muista pitää ilmoittaa. Koska jouduimme antamaan siivoojalle ovikoodin ja neuvon, miten hälytys sammutetaan ja laitetaan taas päälle. Koetettiin tehdä niin, että ei olla ylitöissä siivouspäivänä kiireiseen aikaan ja kun oli sovittu että siivooja käy torstaisin, niin pölähtikin paikalle keskiviikkona, ei varmaan arvannut että jää kiinni siitä ettei teekään sovittujen sääntöjen mukaan. Sopimuksessa siis luki nimet, ketkä saa tulla. Asun vain muutaman sadan metrin päässä työpaikasta ja usein teen iltalenkin ohi. Kerran näin kun siivooja lähti pois 16.50 kun olin itse lähtenyt neljältä ja laskutus oli kaksi tuntia/viikko. Näimme kyllä että hommia oli jätetty tekemättä, esim. lattiasta näki e
Niin ja oli just 16.00 päässyt töistä, juttu pikkasen haisee kyttäykseltä jos jo 16-17 aikaan lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua.
Mä olen FM, ensimmäisessä ammatissani. Yllättäen toinen ei työllistä. En vingu, toimistosta sain pukamat ja niskajumin.
Minä myös FM.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin ihan mieluusti nostan peffan penkistä ja haen vaikka kahvin sillä aikaa kun siivooja on työpisteen ääressä sekä olen iloinen, että paikkani on siisti. Onko se nyt niin vaikeaa?
Näin teen itsekin. Meillä on töissä vain tappotahti monena päivänä kuukaudessa, jolloin kerron, että työpöytääni ei tänään tarvitse pyyhkiä. Moppauksen ajaksi hyppään sivuun, sillä teen usein töitä sähköpöydän ääressä myös seisten.
Sellaiset toimistosiivouspaikat ovat olleet hyviä, joissa on sovittu päivä(t) ja kellonaika (esim 10-12 välillä), milloin siivotaan, jos paikkaa siivotaan päiväsiivouksena. Sitten on erikseen ne paikat, jotka on hyvä siivota kun paikka on kiinni tai työntekijöitä on vähemmän. Itselläkin oli aikoinaan päivän aikaan paljon aikaan sidottuja muita siivouskohteita, joten en voinut oikein joustaa näiden toimistojen siivousajankohdassa. Jos ei päässyt siivoamaan niin oli pakko jättää siivoamatta tai siivota seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä tärkeilijöitä kun niin tärkeää työtä. Kumma kyllä että toimitusjohtajat ehtivät jokaisessa kohteessani väistämään kun siivoan. Räkänokka nuoret miehet eivät.
Johtajat ovat niitä, joilla ei ole muuta tekemistä, kuin ottaa vastuu alaistensa töistä. Tottakai heillä on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??
En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.
Se läntti on siivoojan työmaa, jota hänen on ohjeistettu puhdistamaan. Sori siitä, mutta olet enemmän toisen ihmisen työn tiellä kuin hän sinun.
Jep. Minä jätän siivoamatta jos on paikalla. Pyyhkiköön itse pöytänsä ja vieköön roskansa. Hän on minun työmaalla en minä hänen.
Et pysty tyhjentämään roskakoria, jos joku on työpöytänsä ääressä? Onneksi meillä on parempi siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua.
Mä olen FM, ensimmäisessä ammatissani. Yllättäen toinen ei työllistä. En vingu, toimistosta sain pukamat ja niskajumin.
Minä myös FM.
Minä kandi, totesin siivoustyön sopivan luonteelleni ja jäin siihen.
Nuorena vähän tunsin alemmuutta koska vielä ysärillä oli isompi hierarkia, mm toimistosiivouksen koin hieman nihkeänä (hah)), mistä siirryinkin koulun lattioita luuttuamaan :)
Olen mies ja tein joskus siivoustöitä. Toimistosiivoukset oli ihan ok, kun ne sai tehdä toimistojen ollessa tyhjillään. Naisten pukuhuoneiden siivous taas oli aivan perseestä, kun aina siellä oli joku akanlänkyrä ulisemassa. Voi hirveetä jos alkuinen mies sattuisi vaikka vilaukselta tissin näkemään. Usein jätin tekemättä ja laitoin esimiehelle jo valmiiksi viestiä, että jos valitusta tulee, niin syy on se, ettei päästetty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ärsytti kun siivooja ei pitänyt kiinni sovitusta päivästä ja siitä, että lähetti meille kiinalaisia vaikka oli sovittu, että siivotaan päivänä X ja vain henkilöt X ja z saavat käydä ja muista pitää ilmoittaa. Koska jouduimme antamaan siivoojalle ovikoodin ja neuvon, miten hälytys sammutetaan ja laitetaan taas päälle. Koetettiin tehdä niin, että ei olla ylitöissä siivouspäivänä kiireiseen aikaan ja kun oli sovittu että siivooja käy torstaisin, niin pölähtikin paikalle keskiviikkona, ei varmaan arvannut että jää kiinni siitä ettei teekään sovittujen sääntöjen mukaan. Sopimuksessa siis luki nimet, ketkä saa tulla. Asun vain muutaman sadan metrin päässä työpaikasta ja usein teen iltalenkin ohi. Kerran näin kun siivooja lähti pois 16.50 kun olin itse lähtenyt neljältä ja laskutus oli kaksi tuntia/viikko. Näimme kyllä että hommia oli jätetty tekemättä, esim. lattiasta näki e
Iltalenkki 16-17 aikaan?! Hih
Kyllä, käyn usein töiden jälkeen vaihtamassa vaatteet ja sen jälkeen käyn heti lenkillä ennen syöntiä. Myös eräs jumppa alkoi 17.00 ja menin usein siihen entisen työpaikan ohi. Koti kun sen verran lähellä ehdin käydä vaihtamassa vaatteet. Tai no sanotaanko sitten että iltapäivälenkki tai before dinner-lenkki, mikä sanonta kelpaa?
"Et pysty tyhjentämään roskakoria, jos joku on työpöytänsä ääressä? Onneksi meillä on parempi siivooja."
Monesti se roskis on jostakin syystä aina potkittu sinne työpöydän alle, vaikka sen tyhjentäessään jättää siihen viereen. Jos siinä työpisteellä istutaan liikahtamatta, en todellakaan ala konttaamaan/ryömimään kenenkään jalkojen juuressa. Saa jäädä tyhjentämättä minun puolestani.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen luottamuksellisista papereista nämä ihmiset oikein puhuu? Miks ne on papereilla? Olen tottunut jo vuosia toimimaan paperittomassa konttorissa, enkä oikein keksi, miksi muut ei tee niin.
Siivosin pankkia kesätyönä ja kyllä siellä on paperilla ihan asioita oli jotka MINUN piti silppurilla silputa. Ennen kun aloitin työt siellä piti tehdä salassapitopaperit.
Olen alusta asti jättänyt työpisteet siivoamatta, jos siinä istuva henkilö ei tee elettäkään siirtyäkseen. Eipä tarvitse sitten valittaakaan, eikä tarvitse muutoin häiritä minun työtäni, kun en minäkään häiritse heidän työtään.
Tästä syystä ärsyttääkin nämä taukotilan steppaajat. Magneetin lailla vedän niitä puoleeni, kun astun tyhjään taukotilaan. Hetken päästä jo joku on hakemassa/keittämässä kahvia, täyttämässä juomapulloa, valuttaen vettä pitkään ja hartaasti, samoin jonkun kahvimuki kaipaa just silloin perusteellisen pesun niin, että seison siinä sitten odottaen vuoroani päästäkseni siivoamaan.
Muutaman kerran olenkin älähtänyt, jos näitä steppaajia tulee ja keskeyttää jo alkaneen siivouksen - en siirry, en väistä -vaan totean, ettei minulla tässä kauaa mene tai sitten vain poistun jättäen taukotilan siivoamatta.
Hyi! Eikö siivoojat voisi työskennellä öisin kun normaalit ihmiset ovat kotona? t. Virastotäti
Vierailija kirjoitti:
"Et pysty tyhjentämään roskakoria, jos joku on työpöytänsä ääressä? Onneksi meillä on parempi siivooja."
Monesti se roskis on jostakin syystä aina potkittu sinne työpöydän alle, vaikka sen tyhjentäessään jättää siihen viereen. Jos siinä työpisteellä istutaan liikahtamatta, en todellakaan ala konttaamaan/ryömimään kenenkään jalkojen juuressa. Saa jäädä tyhjentämättä minun puolestani.
-eri
Siksi ne potkii sen sinne perälle että orjat joutuisi konttaamaan ja ryömimään.
Olipa kerran setä joka oli saanut toimistotöitä, oli niitä jotka ei väistä senttiäkään, ei tervehdi huonompipalkkaista, ne on sille ilmaa. Sen lempinimi oli jostain syystä Mullqw**t ...
Menin siivoamaan ja totesin ettei taaskaan väistä, pyöräytin moppia siinä missä oli tilaa ja poistuin. Pääsin just ja just sen huoneesta pois kun työkänny soi. Se oli jo ehtinyt valittaa että siivooja kävi pyöräyttämässä moppia oven edessä eikä muuta, sanoin ettei herra väistänyt senttiäkään enkä jää silloin asiasta neuvotteleen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Eikö siivoojat voisi työskennellä öisin kun normaalit ihmiset ovat kotona? t. Virastotäti
Kiitos mielelläni ja varmasti moni muukin siivooja, mutta harvassa on ne asiakkaat, jotka ovat valmiita maksamaan yötyön teosta. Siivoushan ei saisi maksaa mitään, vaan sitä pitäisi tehdä hiljaa, näkymättömästi, häiritsemättä, tehokkaasti, tunnollisesti ja mieluiten ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen luottamuksellisista papereista nämä ihmiset oikein puhuu? Miks ne on papereilla? Olen tottunut jo vuosia toimimaan paperittomassa konttorissa, enkä oikein keksi, miksi muut ei tee niin.
Siivosin pankkia kesätyönä ja kyllä siellä on paperilla ihan asioita oli jotka MINUN piti silppurilla silputa. Ennen kun aloitin työt siellä piti tehdä salassapitopaperit.
Millä vuosikymmenellä tämä tapahtui? Eikö siellä ollut tietoturvasäiliöitä?
Näistä syistä mitä täällä on kirjoitettu siirryyin aikoinaan sairaala(laitos-)huoltajaksi. Palkka nousi, arvostus nousi (jopa lääkärit juttelee ja tervehtii), suosittelen! Siivotkoon friidut itte pöytänsä. Niin ja voi pitää lakisääteiset tauot siellä missä muukin henkilökunta, saman ajan, eikä tarvi jossain pienessä kopissa likaisten siivousrättien seassa syödä eväitään kovalla kiireellä kun takuulla joku ottaa aikaa kauanko menee.