Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?
Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!
Kommentit (173)
Kyllä mä ainakin ihan mieluusti nostan peffan penkistä ja haen vaikka kahvin sillä aikaa kun siivooja on työpisteen ääressä sekä olen iloinen, että paikkani on siisti. Onko se nyt niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole siivooja vaan toimistotyöntekijä ja ai että mua ärsyttää toimistosiivous!!
En ymmärrä miksi pitää aloittaa vielä työaikaan ja pyöriä siinä häiritsemässä työntekoa. Jos vielä siivoojaa ärsyttää, että siinä on ihmisiä tiellä. Lose-lose.
Sä voit ilmoittaa esimiehellesi ja siivoojalle, että tästä päivästä lähtien, sä et halua työnantajasi tarjoamaa siivousta, vaan haluat itse siivota on huoneesi/työpisteesi. Kun asia on tehty selväksi kaikille osapuolille, ei siivooja enää häiritse sinua, vaan hyppää sun yli ja siirtyy seuraavaan kohtaan. Tämä tiedoksi kaikille teille, joita siivous häiritsee: Voitte siivota itse, kunhan asiasta sovitaan.
t. siivooja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.
Kurkkimaan avonaisia koneita ja levällään olevia papereita?
Luulin, että tuo ajattelutapa jäi 70-luvulle.
Tai
Synnyin silloin. Tuosta asennevammasta olen vain lukenut. Näytät kärsivän siitä edelleen.
Arvoisa p-tärkeä: ei siivoojalla ole aikaa saati kiinnostusta leikkiä teollisuusvakoilijaa. Hänellä on kiire ja oma aikataulu, ja yleensä kädet täynnä töitä.
Väistä! Ja anna hänen tehdä työnsä, joka on ihan yhtä tärkeää kuin sinunkin!
Vanhempihan si
Tuskin työsi on sen kummempaa kuin muidenkaan? Minä tiedän että työ on vain työtä, mutta sitä ei saa estää tekemästä.
Niinpä osaan katsoa oikean hetken sen tekemiseen tai kysyä lupaa. En jumita tai tunge väkisin, siirrä tai lue papereita. Se on siivoojan sääntö nro 1.
Minusta pidetään ja saan hyvää palautetta. Pidän taukoni muiden kanssa ja tulen hyvin toimeen ihmisten kesken.
Entä itse?
Vierailija kirjoitti:
Iste istun visusti pöytäni ääressä siivojan tullessa. Meillä nimittäin käy siivooja, joka siirtelee pöydän tavaroita ja PAPEREITA, joihin hänellä ei ole ei niin minkään maan oikeutta edes vilkaista. Ei auta, että on annettu palautetta, että jos työpiste on varattu, niin siihen ei kajota! Ei auta, että on viestitty esimiehen kautta. Ei vaan tajua.
Kerran jopa tuli siirtelemään mun kahvikuppia vaikka istuin pöydän äärellä ja huiskuttelemaan siihen pölyhuiskullaan!
Tuli mieleen ihan meidän konttorin yksi entinen siivooja! Kaikki oli aina ihan hyrskyn myrskyn sen jäljiltä ja se itsekin oli usein kuin yksi myrskynmerkki :D. Sai aina korjailla sen jälkiä jälkeenpäin. Porukat siivosi aina työpöytänsä ennen sen tuloa, ettei se vaan koskisi mihinkään! Luojan kiitos, saatiin sitten uusi siivooja tilalle, kun tarpeeksi valitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.
Tai
Synnyin silloin. Tuosta asennevammasta olen vain lukenut. Näytät kärsivän siitä edelleen.
Arvoisa p-tärkeä: ei siivoojalla ole aikaa saati kiinnostusta leikkiä teollisuusvakoilijaa. Hänellä on kiire ja oma aikataulu, ja yleensä kädet täynnä töitä.
Väistä! Ja anna hän
Voi luoja...
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??
En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.
Meillä pahin on ollut se, että siivooja on tullut etuajassa ja on ruvennut huristelemaan imuria siinä vieressä kun puhut asiakaspuhelua. Toinen siivoja suuttui kun lämmitin mikrossa itselleni syömistä kun olin jäänyt ylitöihin. Ei tullut mitään sotkua, mutta ei kuulemma saisi käyttää kun hän on jo siivonnut keittiön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Väistä! Ja anna hänen tehdä työnsä, joka on ihan yhtä tärkeää ku
Oletko sä kokoaikainen kuukausipalkkalainen, kun sulla on aikaa seilata ees taas katsomassa, että kenenkä huoneeseen tääsä nyt sopisi mennä siivoamaan? Me tuntityöntekijät joudutaan hiki hatussa juoksemaan paikat läpi ja siirtymään kohteesta toiseen, eikä siinä ole aikaa alkaa arpomaan, että kenelle sopisi siivous nyt ja kenelle kymmenen minuutin kuluttua.
Pidä vaan itseäsi mallisiivoojana ja hauku kollegat, mutta et sä siitä mitään pisteitä saa.
t. siivooja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin ihan mieluusti nostan peffan penkistä ja haen vaikka kahvin sillä aikaa kun siivooja on työpisteen ääressä sekä olen iloinen, että paikkani on siisti. Onko se nyt niin vaikeaa?
Kyllä se on toisinaan todellakin vaikeaa, jos oma työ ei ole vain pikkupuuhastelua.
Miten ihmisillä on nykyään näin paha olla ?
Vierailija kirjoitti:
En ole siivooja vaan toimistotyöntekijä ja ai että mua ärsyttää toimistosiivous!!
En ymmärrä miksi pitää aloittaa vielä työaikaan ja pyöriä siinä häiritsemässä työntekoa. Jos vielä siivoojaa ärsyttää, että siinä on ihmisiä tiellä. Lose-lose.
Milloin se siivooja sitten saa tulla, kun ketjun mukaan ei saa olla yksin, muttei myöskään saa häiritä teidän työntekoanne? Sopisiko sulle vaikka itse siivota se toimisto siinä muiden töidesi ohessa? Lisää palkkaa siitä tuskin sulle edes maksetaan, kun sehän on aivotonta rätinpyöritystä, jonka apinakin osaa.
En ole edes itse siivooja, opiskeluaikoina tein ja näin monenmoista v'ttunaamaa työpisteillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Väistä! Ja anna hän
Olen tällä hetkellä. Ja koska hoidan kaiken yksin, 3 erilaista rakennusta päivittäin, joudun kyllä säätämään ja sumplimaan, että kaikki tulee tehdyksi. Olen tehnyt sijaisenkin työt, kun tämä ei oikein viitsinyt. Nyt kamppailen säästökuuria vastaan, että saisin yhdistelmäkoneen hajonneen tilalle.
Tiedän toki mistä puhut. Kokemusta on. Kaikki on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan toimistot viikonloppuisin, Luojan kiitos. Työssä ärsyttää iltapalakeskustelut potilaiden kanssa, haluaisin taulun, jossa vaihtoehdot olisivat nähtävillä.
Sahu
Sahu? Sairaanhuitaja??
Siivosin opiskeluaikana kesäisin toimistoja. Kaikki väistivät. Se jäi mieleen, kun yksi nainen kiitti hyvästä työstä ja sanoi, ettei heidän taulohuoneensa ollut koskaan ollut yhtä siisti. Olen nyt itse toimistotyöntekijä ja mua joskus jollain tavalla nolottaa, että joku siivoaa mun jälkiä. Annan siivoojalle työrauhan. Sen muistan, etten ikinä heitä purkkaa roskiin kietomatta sitä paperiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan toimistot viikonloppuisin, Luojan kiitos. Työssä ärsyttää iltapalakeskustelut potilaiden kanssa, haluaisin taulun, jossa vaihtoehdot olisivat nähtävillä.
Sahu
Sahu? Sairaanhuitaja??
Sairaalahuoltaja. Ei eufemismi tai sievistelyä, kuten monet luulevat. Paikoin yli puolet työvuorosta on muita kuin siivousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iste istun visusti pöytäni ääressä siivojan tullessa. Meillä nimittäin käy siivooja, joka siirtelee pöydän tavaroita ja PAPEREITA, joihin hänellä ei ole ei niin minkään maan oikeutta edes vilkaista. Ei auta, että on annettu palautetta, että jos työpiste on varattu, niin siihen ei kajota! Ei auta, että on viestitty esimiehen kautta. Ei vaan tajua.
Kerran jopa tuli siirtelemään mun kahvikuppia vaikka istuin pöydän äärellä ja huiskuttelemaan siihen pölyhuiskullaan!
Joo, kerran asiakas tuli multa kysymään tehdäänkö erillisiä allergiasiivouksia, kun hänellä on paha pölyallergia. Katsoin sitä sen työpistettä, kun tuhat ja sata posliinikippoa, papereita, lasten ja lastenlasten tekemiä kippoja ja kuppeja ettei työpöytää nähnykkään, että ei tehdä. Pyyhi ite pölys.
Nämä on niin pellejä, oikein allergiasiivousta, hehhee. Pöytä täynnä kaikenmaailman tilpehöörii, nalleja, nukkeja, kuppeja, kippoja, koko suvun kuvat kehyksissä jne jne.Muutaman papereilla vuoratun pöydänkin olen nähnyt, ei milliäkään näkynyt pöydän pinnasta ja paperia sikin sokin monen sentin kerroksissa. Huippu on se jolla oma pikku matto työpisteessä!
Ja ne jotka ei väistä niin ei sitten siivota mutta tasan tarkkaan vartin päästä viimeistään pomo soittaa että ilmoitettiin ja valitettiin että on jätetty joku kohta siivoamati, väistäisi sitten pois tieltä ja valittaisi suoraan eikä kolmen ihmisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, meilläkin on työaika. Ja mielellään halvin mahdollinen.
Voitkin itse ruveta siivoamaan oikeiden töittesi lomassa, kun se ei ole työtä. Vessat myös. Ja kaikki muutkin. Muista tarkistaa ja tilata pesuaineet, paperit ja välineet! Koneta tarpeeksi usein! Suunnittele kausisiivoukset, huolla lattiat oikein! Kilpailuta ikkunanpesu!
No tuota kaikkeahan teen kotonakin.
Ja meidän toimistosiivouksen taso on niin surkea, että 5 min omaa siivousta viikossa olisi parempi. Tekijät vaihtuu koko ajan eivätkä todella vaikuta ammattilaisilta. Likaiset välineet, vessan roskikset tyhjentämättä, imurikin tuntuu ennemmin pölyttävän kuin puhdistavan.
"Siivouksen" jälkeen kun menee vessaan pitää pönttö puhdistaa/kuivata käsipaperilla, muuten ällöttää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, meilläkin on työaika. Ja mielellään halvin mahdollinen.
Voitkin itse ruveta siivoamaan oikeiden töittesi lomassa, kun se ei ole työtä. Vessat myös. Ja kaikki muutkin. Muista tarkistaa ja tilata pesuaineet, paperit ja välineet! Koneta tarpeeksi usein! Suunnittele kausisiivoukset, huolla lattiat oikein! Kilpailuta ikkunanpesu!
No tuota kaikkeahan teen kotonakin.
Ja meidän toimistosiivouksen taso on niin surkea, että 5 min omaa siivousta viikossa olisi parempi. Tekijät vaihtuu koko ajan eivätkä todella
Sun työnantajasi on tehnyt sen perusvirheen, että on valinnut halvimman tarjouksen tehneen siivousfirman. Niissä ei ole ammattilaisia töissä ihan samasta syystä kuin miksi vaihtuvuus on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua.
Tsihhi hihhi hii!! En vingukkaan. Hyvin rullaa elämä. Tuollaisille asiakkaille vaan hymyilen ja pyyhin toimistopöytäsi pinnat sillä käytetyllä vessarätillä. Tsihihii hahaa!
Kyllä, sitä saa mitä tilaa. Meillä siivoojillakin on omat juttumme. Ne jotka vi**uilee saavat samalla mitalla takaisin. tuo wc-rätti-juttu on kaikkien käytössä tai ainakin tiedossa. On meillä muitakin juttuja...Ja nuuskijoille tiedoksi, osaamme myös tehdä lumesiivouksia ettekä huomaa mitään. Eli sitä saa mitä tilaa.
Pätee myös kotisiivouksiin, jos aletaan valehtelemaan ja keksimään jotain mitä siivooja ei ole tehnyt tai tehnyt väärin tulee "palaute". Ainakin kannattaa jättää ne esineet mattojen alta ja keksiä parempia keinoja tutkia onko matot roudattu kartanolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Väistä! Ja anna hän
Entäs kun toimistotyöntekijä häiritsee siivoojaa sammuttamalla avokonttorin valot? Tätä pelleilyä kesti tovin kun yhden kanssa ja parisenkymmentä muuta katsoi sivussa kun minä laitan valot, että näen siivota ja yks marssii sammuttamaan. Läksin ovesta, huusin heipat etten näe pimeässä siivota. Sinne jäivät.
Jos ja kun siivooja on noin vajaalla älyllä varustettu, ettei tajua etajuyksinkertaista ohjetta, niin silloin on pian entinen siivooja. Hyvä siivooja on äänetön ja näkymätön, ei häiritse toimistotyöntekijöitä. Niin se vain on. Siivoojakin on asiakaspalvelutyössä, mikä taitaa olla sinulle ihan vieras juttu.