Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?

Vierailija
27.03.2024 |

Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia meidän siivoojan kanssa. Meillä on vakio-siivooja, ja olen halunnut tutustua häneen, siinä missä muihinkin työkavereihin. Olen kyllä huomannut, että suurin osa työkavereistani sivuuttaa tämän siivoojan täysin. Huomenta sanovat, mutta eivät muuten juttele. Mä yleensä kyllä aina vaihdan hänen kanssaan kuulumiset, ja ollaan välillä kahvit juotu yhdessä myös, jos sattuu tauko samaan aikaan. Hän ei meidän kahvihuoneeseen tule, jos siellä on muita, kun se ei olikeasti ole hänen taukotilansa, mutta jos ei muita ole siellä, saattaa pyynnöstäni hetkeksi istahtaa juttelemaan. Jos mulla on tosi paljon töitä, saan suuni auki, ja sanon hänelle ettei sinä päivänä tarvitse siivota huonettani ollenkaan. Oma valintani, jos on vähän pölyistä silloin kun mulla on kiire. Silloim kun hän siivoaa, poistun tietenkin hänen tieltään. Siivoan myös itse omat pikkusälän

Siivouskomero, tai jos on monta kohdetta niin auto. Jossain pääsee muiden taukotiloihin.

Vierailija
162/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??

En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.

Niin. Minusta on kyllä ihan kiva, että se siivooja käy huoneessa, vaikka olisinkin vielä töissä. Sillä jos se siivooja ei käy, niin melko äkkiä se huone on niin pölyinen, että meikäläinen saa oireita. Voin väistää, voin poistua huoneesta siksi ajaksi, kun siivous tehdään. Sillä ei se siivous kauan vie. Pahinta on se, ettei käydä siivoamassa. Yhdessä paikassa oli niin, että siivooja vain kurkkasi ovelta jos huoneessa joku oli vielä töissä. Ja yhdessä paikassa, jossa siivous tehtiin työpäivän aikana, niin ei edes käyty siinä huonessa. 

Kyllä siivoojan on osattava siivota vaikka huoneessa olisikin joku. Ja avotoimisossa ei tule koskaan hetkeä, etteikö joku olisi paikalla. Tietenkin on eri asia, jos on sovittu, että joihinkin huoneisiin ei mennä silloin, jos ne ovat varattuja. 

Ja jos siivooja tulee lounasaikaan siivoamaan, niin on hänen osattava toimia silloinkin, jos taukohuoneessa on ihmisiä syömässä. Kenenkään ei tosiaankaan tarvitse keskeyttää ruokailuaan vain siksi, että siivoja haluaa touhuta yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimistosiivoja hölpöttelee kaikenlaista siinä siivotessaan, jos väistetään niin ottaa kohdalta, jos ei väistetä niin kiertää sen työpöydän alusen sillä viikolla. Pöydän pinta koitetaan jättää tyhjäksi siivousta varten lomilla. Meillä on mukava siivooja.  Hän saattaa kysyä saako keittää kahvit jos pannussa ei ole valmiina, tietää että saa sen kupillisen meidän seurassa juoda. Erillinen siivousfirma siis käy homman meillä hoitamassa.

Joskus sillä on seuranaan maah nmuut ajia harjoittelemassa mutta jostain syystä ne ei montaa viikkoa tuota hommaa tee. Eikä yhtäainotta suomenkieleistä harjoittelijaa ole näkynyt.

Vierailija
164/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Eikö siivoojat voisi työskennellä öisin kun normaalit ihmiset ovat kotona? t. Virastotäti

Todellakin haluaisin tehdä töitä silloin kun talo on tyhjä. Mutta ehei, ei nyt yölisää haluta maksaa ja toisekseen siivooja on niin epäluotettava olento että sehän nuuskii kaikkea tärkeä arvoista mitä ei saisi, kun yksin saa touhuta ja avaimilla pääsee suunnilleen minne vaan.

Parempi siivota tarkkaavaisten katseiden alla jolloin voi kätevästi huomauttaa jos jokin kohta jää myös pyyhkimättä.

Olen monessa kohteessa ehdottanut että voisin tehdä töitä joko aikaisin aamulla kun ketään ei ole paikalla tai illalla kun talo tyhjenee, eipä onnistu. Ennen siivous oli hyvä uravalinta niille jotka tykkää tehdä hommia yksin, nyt pitää olla kova nahka koska pitää pujotella asiakkaiden välissä ja aukaista se suu et

Missä saa siivota öisin? Ei osunut silmään yhtäkään sellaista työpaikkaa. Myymäläkin pitää siivota aamuisin niin että asiakkaat jo sinne tunkee

-eri

Vierailija
165/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua. 

Sivistymättömän tekstiä.

Vierailija
166/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja tekee sen, mitä palvelusopimuksessa määritellään (jos pystyy). Jos joku risoo, niin yhteyttä palvelua tuottavaan firmaan. 

Vierailija
167/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousala on 20 % siivoamista ja 80 % asiakaspalvelua, mikäli ei siivoile esim. varikolla liikennevälineistöä. Harva tulee ajatelleeksi sitä, kun lähtee siivoushommiin. Olen monesti saanut pienellä diplomatialla suostuteltua ne änkyrätkin pois tieltä ilman konflikteja.

Vierailija
168/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi sinä et osaa laittaa tavaroita paikoilleen siivouksen jälkeen? Tätä meillä joka ikinen kerta ihmetellään siivoojan jälkeen. Jos istun omalla paikallani, niin siivooja osaa ottaa sen roskiksen nätisti siitä viereltäni, tyhjentää ja laittaa takaisin samalle paikalle."

Ja minä ihmettelen, ettet ymmärtänyt lukemaasi. 

Kyllä minä ymmärsin ja siksi tuota kysyinkin 🤦🏻. Sanoit selvästi, että otat roskiksen yhdestä paikasta ja laitat sen aivan eri paikkaan. Joten olepa hyvä ja vastaa.

Huoh.. kyllä on todella paha olla joidenkin ihmisten. Ei voi muuta sanoa. Sivusta.

Vierailija
169/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousala on 20 % siivoamista ja 80 % asiakaspalvelua, mikäli ei siivoile esim. varikolla liikennevälineistöä. Harva tulee ajatelleeksi sitä, kun lähtee siivoushommiin. Olen monesti saanut pienellä diplomatialla suostuteltua ne änkyrätkin pois tieltä ilman konflikteja.

Ja sitten siivoojan työtä suositellaan ujoille sekä introverteille. Höpö höpö, siivoojan työ sopii rääväsuille jotka osaa kohdata hankalia ihmisiä. Verrattavissa kaupan kassalla oloon

Vierailija
170/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten siivoojan työtä suositellaan ujoille sekä introverteille. Höpö höpö, siivoojan työ sopii rääväsuille jotka osaa kohdata hankalia ihmisiä. Verrattavissa kaupan kassalla oloon

Minä vaihdoin alaa koska itse siivoojakollegat olivat niin kamalia hiljaista ja ahkeraa työntekijää kohtaan, asiakkaat olivat mukavia 

Vierailija
171/173 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin alaa koska itse siivoojakollegat olivat niin kamalia hiljaista ja ahkeraa työntekijää kohtaan, asiakkaat olivat mukavia 

Olisit pyytänyt siirtoa sellaiseen kohteeseen, jossa saa siivota yksin. Itse olen nähnyt siivoojakollegoita viimeksi pari vuotta sitten, kun perehdytin pari tyyppiä tuuraamaan lomani. Muuten näen vain esimiestäni, joka hakee minulta joskus avaimia loman tai sairasloman vuoksi.

Vierailija
172/173 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua. 

Tsihhi hihhi hii!! En vingukkaan. Hyvin rullaa elämä. Tuollaisille asiakkaille vaan hymyilen ja pyyhin toimistopöytäsi pinnat sillä käytetyllä vessarätillä. Tsihihii hahaa! 

Toivottavasti tuo oli mauton vitsi. Jos ei niin toivon, että jäät kiinni ja saat vammantuottamuksesta syytteen. Ulostebakteerit voi lisääntyessään tuhota silmän. 

Vierailija
173/173 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsihhi hihhi hii!! En vingukkaan. Hyvin rullaa elämä. Tuollaisille asiakkaille vaan hymyilen ja pyyhin toimistopöytäsi pinnat sillä käytetyllä vessarätillä. Tsihihii hahaa! 

Toivottavasti tuo oli mauton vitsi. Jos ei niin toivon, että jäät kiinni ja saat vammantuottamuksesta syytteen. Ulostebakteerit voi lisääntyessään tuhota silmän. 

Silmä silmästä.