Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä muita siivoojia toimistosiivous?

Vierailija
27.03.2024 |

Mua on alkanut nyt ärsyttämään. Teen siis iltavuoroja ja siltikin ihmiset on tiellä kun pitäsi siivota. Ja jos vaikka kysyy että voiko tulla siivoamaan niin vastataan että kyllä mutta ei liikahdetakaan kun pitäisi siivota se huone. Sitten huokaillaan kun tulen vaan siivoamaan. Suoraan sanoen vtuttaa!

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 10 v avokonttorissa ja ärsyttää siivoaminen. joka päivä tulee keskeytys kun siivooja tulee hoitamaan yhden pikkuhomman. enempää ne ei ehdi kun pitää olla niin tehokas.

Vierailija
22/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana siivosin ja inhosin toimistosiivousta yli kaiken. Onneksi pääsin hotellisiivouksen puolelle, oli mukavempaa. Pankkitiloja siivotessa ärsytti yhden konttorinaisen asenne, kun vahti etten pölli edelliseltä päivältä pöytään kuivumaan jätettyjä pullia jne. Onnistuin kerran lukitsemaan itseni ja pankinjohtajan samaan porrastilaan :), no, onneksi pääsimme lopulta sieltä ulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun siivoustyötä tein, toimistot olivat onneksi tyhjiä (iltaisin). Tuo olisi ollut minulle ihan painajainen, että pitää mennä sinne ihmisten paikalla ollessa siivoamaan :(

Tsemppiä ap. En käsitä, miksei siivousta järjestetä niin, että tila olisi tyhjä, kun siivooja tulee (joo, jossain 24/7 paikoissa toki ei mahdollista, mutta toimistoissa yleensä kyllä ihan järjestettävissä).

Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.

Mielenkiintoista, en ole koskaan kuullut tällaisesta.

Ihan normimeininki ainakin, jos toimisto on sellainen, jossa käsitellään ihmisten yksityisiä ja/tai arkaluonteisia tietoja tai yritysten arkaluonteisia tietoja. Mutta eihän siivoojat mitään mistään tietosuojista varmaan tiedäkään...

Vierailija
24/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??

En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.

Se läntti on siivoojan työmaa, jota hänen on ohjeistettu puhdistamaan. Sori siitä, mutta olet enemmän toisen ihmisen työn tiellä kuin hän sinun. 

Vierailija
25/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole koskaan ajatellut että pitäis lähteä pois siksi aikaa. Teen töitä päiväkodissa, siivoojat tulee usein nukkariaikaan kun tehdään koneella töitä. 

Aina siirrän tuoliani, jalkojani, väistän. Ja lähes aina siivoojat sanoo että ei tarvi väistää, oo vaan siinä tms. 

Vierailija
26/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yli 10 v avokonttorissa ja ärsyttää siivoaminen. joka päivä tulee keskeytys kun siivooja tulee hoitamaan yhden pikkuhomman. enempää ne ei ehdi kun pitää olla niin tehokas.

No teidän konttori maksaa hyvin siivouksesta. Itse siivonnu aikoinaan, nii esim ma siivous ja to vain roskat. Mut jos sun työpiste ei joka päivä siivoojalta käyntiä vaadi, niin voit ilmottaa että kävisi vaan vaikka maanantaina jos roskiakaan sulla ei kerry ja muutenkin olet " sisäsiisti". 

Vierailija
27/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun siivoustyötä tein, toimistot olivat onneksi tyhjiä (iltaisin). Tuo olisi ollut minulle ihan painajainen, että pitää mennä sinne ihmisten paikalla ollessa siivoamaan :(

Tsemppiä ap. En käsitä, miksei siivousta järjestetä niin, että tila olisi tyhjä, kun siivooja tulee (joo, jossain 24/7 paikoissa toki ei mahdollista, mutta toimistoissa yleensä kyllä ihan järjestettävissä).

Tietosuojasyistä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiaa esim meidän toimistolle yksin ja siivoojat saa tulla vain silloin, kun on työntekijöitä paikalla.

Ihan normimeininki ainakin, jos toimisto on sellainen, jossa käsitellään ihmisten yksityisiä ja/tai arkaluonteisia ti

Tiesitkö, että työhön tullessa siivooja allekirjoittaa salassapitosopimuksen? Ja että heillä on samat digiturvakoulutukset kuin muillakin, jos työskentelevät esim.  sotessa?

Et varmaan, siltä tuntuu  ja vaikuttaa. 

Vierailija
28/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti. Kamalaa työtä.

Yhdessä paikassa minulle ei annettu lainkaan omia avaimia lukittuihin tiloihin jotka piti myös siivota, joten minun piti aina häiritä kiireisiä työntekijöitä ja pyytää heitä arvailemaan minulle milloin mitäkin ovia

Vierailija
29/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkkimaan avonaisia koneita ja levällään olevia papereita?

Luulin, että tuo ajattelutapa jäi 70-luvulle.

Taidat itse olla nyt jämähtänyt 70 -luvulle. Eihän silloin vissiin ollut pahemmin mitään käsitystä tai väliäkään tietosuojasta. Nykyään on lait ja asetukset sen suhteen ihan toista luokkaa kuin tuolloin sinun kultaisissa muistoissasi.

Vierailija
30/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat, nuo ikuiset nyrpeät orjat, katsokaa peiliin. Mikä estää teitä sivistämästä itseänne? Turha vinkua. 

Joihinkin ei näköjäön sivistys tartu sitten millään, mutta trollihan vaan oletkin. 

Vierailija
31/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normimeininki ainakin, jos toimisto on sellainen, jossa käsitellään ihmisten yksityisiä ja/tai arkaluonteisia ti

No ei, jos asiakas on niin tyhmä ettei vaikka osaa vaatia siivousfirmaa ja siivoojaa allekirjoittamaan salassapitosopparia. 

Vierailija
32/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siivoojan kanssa toimiva systeemi. Hän tulee toimistolleni perjantaisin klo 8.30 ja en ole koskaan silloin paikalla. Jos en ole etäpäivällä, niin tulen vasta n. 11, että saa rauhassa tehdä työnsä. Itsellekin olisi vaivaannuttavaa, kun toinen siivoaa ympärillä...Työpapereihin ei saa koskea. Siitä on erikseen sovittu. Vaikka mun pöydät on välillä täynnä papereita ja näyttää sekasortoiselta, niin kaaos on hallittu kaaos minulle. Osat papereista laitan lukkojen taakse. Varmuuden vuoksi.

yksinyrittäjä

Vierailija
33/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä yrittää aloittaa imuroinnin heti kuudelta ettei ihmiset ole edessä. Ja vaikka toimisto aukeaa klo8 niin aina jotkut haluaa olla paikalla jo 6.30 eli ovat edessä kahvia keittämässä ja aamiaistaan syömässä työpaikallaan. Söisivät kotonaan. Pakko sitten siivota taukotila vasta näiden murustelijoiden jälkeen. Enemmän ärsyttää jaksaa sanoa 50 kertaa Huomenta! iloisena heti kun kello on 8-10.

Tiedän toimiston, missä piti erikseen ohjeistaa ettei saa tulla liian aikaisin työhön. 

Vierailija
34/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on töissä kiire, niin sanon siivoojalle, että mun pöytää ei tarvitse pyyhkiä. Toki hyppään sivuun moppauksen ajaksi. Mulla on vain pöytä täynnä papereita ja mappeja, silloin kun on projekti menossa.

Vierailija
35/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on jyrätä se ihminen siinä siivotessasi? Etkö osaa kiertää häntä??

En minä ainakaan siirry paikaltani siivoojan tullessa, jos on jokin työtehtävä just silloin pahasti kesken. Sen verran toki siirryn/katson, että roskiksen saa tyhjennettyä, mutta muuten en näe mitään syytä. Ja itse asiassa noin meitä on ohjeistettu toimimaankin. Siihen neliön kokoiselle läntille, jossa istun, ei sillä siivoojalla ole mitään tarvetta tulla huseeraamaan.

Se läntti on siivoojan työmaa, jota hänen on ohjeistettu puhdistamaan. Sori siitä, mutta olet enemmän toisen ihmisen työn tiellä kuin hän sinun. 

Sen läntti on minun työpisteeni. Minun työnantajanihan se sen siivoojankin palkan maksaa, ja myös määrittelee kumman työ menee etusijalle. Sori siitä, mutta siinä siivooja jää auttamatta kakkossijalle.

Vierailija
36/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työskennellyt siivoojana ja nyt oon toimistotyöläinen. Itse menin siivoojana ajatuksella, että jos ei perse nouse niin ei sit siivota sieltä ja turha valittaa. Nyt toimistotyöläisenä en voi aina nousta kesken asiakaskontaktin (etäyhteys asiakkaan koneeseen) ja näyttöjeni alle on alkanut kokoontua villakoiralauma. en valita siivoojille, tervehdin heitä iloisesti kuitenkin aina. Kerran kun hain kahvia, siivosi siivooja pölyt pöydältä ja moppasi lattian. Tää oli hyvä. 

Vierailija
37/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei siivoojat, teette tosi tärkeää työtä. Voisitte hyvin hihkaista kovalla äänellä ovelta, että nyt huone tyhjäksi minä tulen siivoamaan. Menkääpä  pöytienne äärestä   toisaalle puoleksi tunniksi ( esim). Teillä on oikeus tehdä työnne kunnolla ja rauhassa.

Vierailija
38/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat on kullanarvoisia ja parhaimmat timantteja. Mikään ei ole kamalampaa  kuin olla lian ja sotkun keskellä.

Vierailija
39/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivooja tekee työtään päivällä. Hänelle ollaan ystävällisiä ja ihmiset väistävät siivoustyön tekemisen tieltä. Hän on myös saanut suoraa kiitosta siivoustyöstään niin että paikalla oli useita yrityksemme työntekijöitä kuulemassa siivoojan saaman palautteen.

Vierailija
40/173 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiesitkö, että työhön tullessa siivooja allekirjoittaa salassapitosopimuksen? Ja että heillä on samat digiturvakoulutukset kuin muillakin, jos työskentelevät esim.  sotessa?

Et varmaan, siltä tuntuu  ja vaikuttaa. "

Se on ihan se ja sama mitä siivooja omassa työssään allekirjoittaa. Se ei anna oikeutta huseerata yksin tiloissa, joissa on ulkopuolinen ja joissa riittää, että yksikin asiakas on määritellyt omat tietosuojatasonsa niin, että ulkopuolisilla ei ole yksin mitään asiaa tiloihin, joissa heidän arkaluontoisia aineistoja käsitellään.