Tapailemani mies juo joka ilta oluen tai kaksi. Jättäisitkö?
Kommentit (41)
1-2 olutta illassa. Veikkaan, että mies saa tuosta vain terveyshyötyjä! Niin fyysistä puolelta, että henkiseltä puolelta.
Itsekin harrastan oluita. Pyrin maistelemaan oluita joita en ole aiemmin maistellut.
Ja tuo ei todellakaan ole mitään alkoholismia! Jos juotujen oluiden määrä per ilta alkaa kasvamaan kuukausi kuukaudelta, niin sitten tilanne voi olla erilainen.
Nyt sulla toki olisi hyvä paikka tehdä miehesi elämästä helvettiä. Ryhtyisi nalkuttamaan ja mököttämään sille joka ilta, kun miehesi sen yhden oluen ottaa. Eiköhän se olutmääräkin alkaisi siitä kasvamaan, kun sitä ei otettaisi harrastukseksi tai rentoutumisen takia, vaan vitutukseen.
Uskotko ap tosissaan miehen selitykset, että yhteen viiva kahteen jää :D
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan haisee suudellessa juopolta jos juo päivittäin, vaikka määrät ei olisikaan isoja 🤔
Mun mies joi ihan älytyömiä määriä päivittäin joskus, onneksi lopetti. Harvoin huomasin, että olisi viinalta haissut, korkeintaan suudellessa, kun oli sihauttanut. Hän joi keskivahvoja oluita.
Huomaa tän sairaan suhtautumisen alkoholiin, 2 olutta illassa =alkoholisti...
Vierailija kirjoitti:
1-2 olutta illassa. Veikkaan, että mies saa tuosta vain terveyshyötyjä! Niin fyysistä puolelta, että henkiseltä puolelta.
Itsekin harrastan oluita. Pyrin maistelemaan oluita joita en ole aiemmin maistellut.
Ja tuo ei todellakaan ole mitään alkoholismia! Jos juotujen oluiden määrä per ilta alkaa kasvamaan kuukausi kuukaudelta, niin sitten tilanne voi olla erilainen.
Nyt sulla toki olisi hyvä paikka tehdä miehesi elämästä helvettiä. Ryhtyisi nalkuttamaan ja mököttämään sille joka ilta, kun miehesi sen yhden oluen ottaa. Eiköhän se olutmääräkin alkaisi siitä kasvamaan, kun sitä ei otettaisi harrastukseksi tai rentoutumisen takia, vaan vitutukseen.
Alkoholi pieninäkin annoksina altistaa syövälle.
Suuteletko.
Rakasteletko.
Vai haluatko tyhjennyksen 0-3 min?
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät asian. Näyttää harmittomalta tuossa vaiheessa. Homma voi kuitenkin lähteä lapasesta ajan kanssa, eikä riski ole edes ihan pieni. Neljä vuotta yritin saada alkoholistia takaisin raiteilleen. Ei hänkään ryypännyt tavatessamme, mutta joi paljon kerralla. Enkä älynnyt vaaran merkkejä silloin. Nyt en miettisi sekuntiakaan.
Toisaalta valtavan moni juo vähän joka päivä eikä se muutu siitä ikinä mihinkään pahempaan. Itse join 15 vuotta 6 kaljaa joka ainoa päivä, iltaisin tissutellen, eikä se siitä mihinkään muuttunut, paitsi sitten nelikymppisenä kun havahduin lihavuuteni ja päätin lopettaa jokapäiväisen juomisen. Ja tunnen monia, jotka juo jonkun verran joka päivä, ja tämä menee samalla tavalla aina, ei muutu pahempaan eikä "parempaan". Jotkut on eläkkeelle jäätyään lopettaneet juomisen jos sitä on kaivannut lähinnä stressilääkkeeksi työn takia, joillain taas se ettei ole pakko olla aamuisin selvä ja hyvinvoiva työtä varten on johtanut juomisen pahenemiseen. Mutta onneksi aika harvinaisia nuo on, joilla kontrolli menee kuvatulla tavalla. Koskaan ei toki voi tietää, kenellä niin käy ja kenellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Eli ainun tarinassa on ap:sta tehty jo valmiiksi syyllinen miehen alkoholismiin. Ei mitään uutta auringon alla, alkoholisti ei itse koe koskaan olevansa vastuussa omasta juomisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Juon joka ilta oluen ruoan kanssa. Muuten otan jonkun lasillisen suuremmisssa juhlissa. Olenko siis alkoholisti?
Olet niiden mammojen mielestä jotka syövät joka päivä mielialalääkkeitä eivätkä sen takia voi juoda alkoholia. :)
Oma aviomies juo usein 1-2 kaljaa illassa. Sen sijaan humalassa en ole nähnyt kuin pari kertaa. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päätät asian. Näyttää harmittomalta tuossa vaiheessa. Homma voi kuitenkin lähteä lapasesta ajan kanssa, eikä riski ole edes ihan pieni. Neljä vuotta yritin saada alkoholistia takaisin raiteilleen. Ei hänkään ryypännyt tavatessamme, mutta joi paljon kerralla. Enkä älynnyt vaaran merkkejä silloin. Nyt en miettisi sekuntiakaan.
Toisaalta valtavan moni juo vähän joka päivä eikä se muutu siitä ikinä mihinkään pahempaan. Itse join 15 vuotta 6 kaljaa joka ainoa päivä, iltaisin tissutellen, eikä se siitä mihinkään muuttunut, paitsi sitten nelikymppisenä kun havahduin lihavuuteni ja päätin lopettaa jokapäiväisen juomisen. Ja tunnen monia, jotka juo jonkun verran joka päivä, ja tämä menee samalla tavalla aina, ei muutu pahempaan eikä "parempaan". Jotkut on eläkkeelle jäätyään lopettaneet juomisen jos sitä on kaivannut lähinnä stressilääkkeeksi työn takia, joil
Joka ilta 6 oluttaa aiheuttaa ennen pitkää massiiviset terveyshaitat. Välittömänä haittana käytös ja haju.
Olen ollut 30 vuotta miehen kanssa joka juo sen 1-2 kaljaa illassa. Ei haittaa minua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi pieninäkin annoksina altistaa syövälle.
Niin altistaa todella moni muukin asia maailmassa! Ja vaikka jokaikisen asian niistä lopettaisi, niin se syöpä voi silti isolla todennäköisyydellä jossain vaiheessa elämää iskeä.
Kylläpä palstan alkoholisteilla napsahti, kun päivittäistä juomista ei pidetäkään normaalina ja toivottavana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ainun tarinassa on ap:sta tehty jo valmiiksi syyllinen miehen alkoholismiin. Ei mitään uutta auringon alla, alkoholisti ei itse koe koskaan olevansa vastuussa omasta juomisestaan.
Ap itse on tehnyt jo miehestään alkoholistin omassa mielessään. Kai luit hänen viestinsä loppuun? Kenenkään muun mielestä mies, joka juo pullon olutta illassa ei ole alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tän sairaan suhtautumisen alkoholiin, 2 olutta illassa =alkoholisti...
Ei ole vielä alkoholisti, mutta on kuitenkin alkoholiriippuvainen. Ja nuo päivittäiset alkoholimäärät alkavat kasvaa, kun riippuvuus pahenee. Pari olutta/pv ei enää riitäkään.
Ihan normaalia. Kahdesta oluesta ei mies tule edes humalaan ja pysyy vatsa kunnossa.
Voiko olla ilman niitä oluita? Se on se tärkein kysymys.
Jos mies juo kaksi 0,75l pulloa 12,5% vahvuista belgi-olutta päivässä niin sitten voi olla alkoholiongelmaa. Ehkä.
Riippuu siitä miten itse suhtaudut alkoholiin. Minulla oli kerran tapailumies, joka myös joi olutta joka ilta. Sittemmin ilmeni, että myös perjantaipullo piti aina juoda. Sitten kaverit soitteli baariin ja sinne vei minuakin mukanaan ryyppyporukoihin. Totesin, ettei sellainen elämäntyyli sovi minulle ja jätin hänet.