Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotirouvia vihataan?

Vierailija
27.03.2024 |

Leskeneläkeketjun innoittamana kysyn mikä kotirouvissa ärsyttää?

itse ymmärrän että Suomessa kotiäiti saa pienistä lapsista jotain tukea (kodinhoito/vanhempainraha) ja kotirouva elää miehensä maksamana riippumatta onko lapset 5v tai aikuisia.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse viihtyisin kotirouvana. Mielummin kotirouva kuin tukien nostaja. 

Kela ei lyö tu*aan, rai*kaa, pakota synnyttämään poikia tai alenna arvoasi syntyperäsi takia. Mieti hetki mikseivät miehet ole "rouvia". Voitteko lopettaa tuon seksistisen sanan käytön, ei kukaan kutsu miehiä rouviksi. Mies ei muutu avioliitossa miksikään, miksi nainen muuttuu?

Vierailija
182/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta rouvalla ei ole mitään arvoa. Te olette saaneet ihmisoikeuksia avioliitossa vasta myöhään 90-luvulla, eikä naisella ole mieheen nähden mitään oikeuksia maailmalla. Toisen omaisuutta oleva nainen on alempiarvoinen, miksi muuten vaihtaisitte nimenne mutta mies ei koskaan? Ja jos olette niin tyytyväisiä, miksi te riehutte täällä todistelemassa kuviteltua arvoanne?

Niasethan mm. kehuu olevansa vapaita kun sallivat rai*kaukset, abortoivat oman sukupuolensa pois ja alentuvat appiukon suvun synnytyskoneiksi. Lue tieteellisiä tutkimuksia, missään maasss kotona olevaa eukkoa ei arvosteta. Omassa suvussa olette taakka koska ette jatka nimeä. Appiukon sukuun ette kuulu, teillä on sinne side lähinnä seksikumppanin kautta. Aviomiehen sukuun liittymisen takia tyttöjä poistetaan väestöstä. Kotiakan rooli on täysin passiivinen ja tuottamaton, siksi teitä ei arvosteta. Eniten teitä

Huutonaurua! Akka sivuuttaa kaiken kritiikin kertomalla että toinen on hullu. Menepä kotireikä lukemaan mitä mieltä miehenne ovat paloitellusta Kim Wallista. Ettepä te miehiä käske väkivallan ihailunkaan jälkeen minnekään. Tyypillinen sovinistinen, muita naisia demonisoiva akka.

Joka kolmas nainen saa nyrkistä. Kotirouvakulttuuri-Saksassa suurin osa miehistä pitää naisen lyömistä oikeutettuna.

Selityksiä? Teidänhän piti olla arvostettuja ;) eipä ne miehenne teitä arvosta kun na*ittavat turpaan! Että kukakohan se on sairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole vieläkään kukaan kertonut, että miten ja kuka niitä kotirouvia vihaa. Miten se oikein ilmenee? 

Ihan tässä ketjussa, pari ekaa sivua. Kotirouva "ärsyttää", on "huono esimerkki", on "epätasa-arvoinen". Aika negatiivista. 

Sääli ja myötätunto lienee kotirouvan mielestä vihaa ja kateutta? Jos asemaansa ei ymmärrä, niin no can do.

Ai muka empaattisesti oikein säälit, miksi? Tai miksi (muka) tunnet myötätuntoa? Suomessa ei ketään pakoteta kotirouvaksi, vaan jokainen voi valita myös työn. Jos on varaa olla kotirouvana, oikeasti varaa, niin mitä säälittävää siinä on? Mistä lähtien varakkaita on tarvinnut oikein sääliä?

Ja että joku "ei a

Jos on oikein valinnut kotirouvana olon, niin naisen täytyy olla melko tyhmä. Tänä oli suoraa vittuilua. Ymmärrän niitä paremmin, jotka ovat tilanteeseen ajautuneet esim. mt- tai neurologisen sairauden vuoksi.

Itse en juokse töissä. Työmatka kestää 10 minuuttia ja kuljen sen autolla. Sääli, jos sinulla ei ole varaa autoon. Teen myös etätöitä. Ihana herätä kiireettömästi. Aloitan työt ja juon aamukahvin myöhemmin. Palkka juoksee ja eläke kertyy. Käykö kateeksi, sinä miehesi palvelija?

Millainen palkka, ja millainen eläke?

Pienipalkkaisen (brutto selvästi alle 2000) eläke tulee olemaan lähes samaa luokkaa kuin mitä saisi takuueläkettäkin, eli ihan sama eläkkeen kannalta, tekikö töitä 35 vuotta vai ei.

Saat saman eläkkeen vaikket tekisi päivääkään töitä. Eikö toimikin hienosti tämä sossulandia.

Vierailija
184/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta rouvalla ei ole mitään arvoa. Te olette saaneet ihmisoikeuksia avioliitossa vasta myöhään 90-luvulla, eikä naisella ole mieheen nähden mitään oikeuksia maailmalla. Toisen omaisuutta oleva nainen on alempiarvoinen, miksi muuten vaihtaisitte nimenne mutta mies ei koskaan? Ja jos olette niin tyytyväisiä, miksi te riehutte täällä todistelemassa kuviteltua arvoanne?

Niasethan mm. kehuu olevansa vapaita kun sallivat rai*kaukset, abortoivat oman sukupuolensa pois ja alentuvat appiukon suvun synnytyskoneiksi. Lue tieteellisiä tutkimuksia, missään maasss kotona olevaa eukkoa ei arvosteta. Omassa suvussa olette taakka koska ette jatka nimeä. Appiukon sukuun ette kuulu, teillä on sinne side lähinnä seksikumppanin kautta. Aviomiehen sukuun liittymisen takia tyttöjä poistetaan väestöstä. Kotiakan rooli on täysin passiivinen ja t

"Huutonaurua! Akka sivuuttaa kaiken kritiikin kertomalla että toinen on hullu."

Huutonauru nimenomaan sopii siihen että et ole ihan terve. Kuvaavaa on  "hullunnauru". Siitä huolimatta että tekstejäsi on jopa poistettu, suollat samaa vihaa ja alatyylistä tekstiä ilman että näet olevasi vähän kujalla. Ainoa joka sinua yläpeukuttaa olet sinä itse. 

Vierailija
185/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole vieläkään kukaan kertonut, että miten ja kuka niitä kotirouvia vihaa. Miten se oikein ilmenee? 

Ihan tässä ketjussa, pari ekaa sivua. Kotirouva "ärsyttää", on "huono esimerkki", on "epätasa-arvoinen". Aika negatiivista. 

Sääli ja myötätunto lienee kotirouvan mielestä vihaa ja kateutta? Jos asemaansa ei ymmärrä, niin no can do.

Ai muka empaattisesti oikein säälit, miksi? Tai miksi (muka) tunnet myötätuntoa? Suomessa ei ketään pakoteta kotirouvaksi, vaan jokainen voi valita myös työn. Jos on varaa olla kotirouvana, oikeasti varaa, niin mitä säälittävää siinä on? Mistä lähtien varakkaita on tarvi

Ei Suomessa alle 2000 euron bruttopalkalla kukaan viitsi tehdä töitä. Kotirouva ei tunne palkkatasoa.

Vierailija
186/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muka empaattisesti oikein säälit, miksi? Tai miksi (muka) tunnet myötätuntoa? Suomessa ei ketään pakoteta kotirouvaksi, vaan jokainen voi valita myös työn. Jos on varaa olla kotirouvana, oikeasti varaa, niin mitä säälittä

Ei Suomessa alle 2000 euron bruttopalkalla kukaan viitsi tehdä töitä. Kotirouva ei tunne palkkatasoa.

Ravintola-ala, siivousala, laitoshuoltaja... ja kaikki osa-aikatyöt esim kaupan alalla. Enkä ole kotirouva. 

Vierailija
187/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niasethan mm. kehuu olevansa vapaita kun sallivat rai*kaukset, abortoivat oman sukupuolensa pois ja alentuvat appiukon suvun synnytyskoneiksi. Lue tieteellisiä tutkimuksia, missään maasss kotona olevaa eukkoa ei arvosteta. Omassa suvussa olette taakka koska ette jatka nimeä. Appiukon sukuun ette kuulu, teillä on sinne side lähinnä seksikumppanin kautta. Aviomiehen sukuun liittymisen takia tyttöjä poistetaan väestöstä. Kotiakan rooli on täysin passiivinen ja tuottamaton, siksi teitä ei arvosteta. Eniten teitä

Naurettavaa miten kotiheitukat eivät tajua, että teidän sortamisenne ja vihaamisenne on ihan teissä itsessänne ja miehissänne. Naisen rai*kaaminen on heteroilla pikkujuttu ja laajasti sallittua, kukaan ei tuomitse naiseen kohdistuvaa perheväkivaltaa ja pakotettua seksi. Kiljutte vain olevanne vapaita samalla kun miehet julistaa miten akkaa saa ha*ata ja pakottaa naimaan. Kutsutte naisia susiksi vaikka miehet uhkailevat väkivallalla ja sympatisoivat sitä koko ajan. En ole koskaan elämäni aikana nähnyt miestä joka tuomitsisi naisiin kohdistuvan väkivallan. Se on TOTTA, että olette saaneet ihmisoikeuksia vasta 90-luvulla, ettekä edes käytä naisille taisteltua sukunimioikeutta, jonka takia myös minun oletetaan vaihtavan nimeä jonka takia veljiäni arvostetaan ihmisinä enemmän.

Jos joku täällä vihaa, se on miehenne ja te itse. On ihan täysin normaalia reagoida naisvihaan ja väkivaltaan, se en ole minä joka olen sairas vaan sinä. Jos et kestä kuulla historiallisia totuuksia ja TILASTOFAKTOJA heteroperheiden väkivallasta, mene itse hoitoon.

Vierailija
188/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina niin kliseisiä kirjoituksia.

Minun panostani tuloihin ei ole tarvittu mihinkään, kun mies on tienannut n. 1,5 miljoonaa euroa/vuosi. Ja tietenkin olen huolehtinut asioistani niin, että minulla ei ole hätäpäivää, vaikka mitä tapahtuisi. Eläkekin on hoidettu privaatisti siten, että se olisi jo nyt huomattavasti isompi kuin keskivertoeläke Suomessa (en siis ole vielä eläkeiässä). Kaikki tämä sujuvassa yhteisymmärryksessä miehen kanssa. Kaikki miehet kun eivät ole tavallisia perusduunareita eikä miehiä, jotka kynsin hampain pitävät kiinni siitä, mitä ovat ansainneet. Minun mieheni on aina ollut sitä mieltä, että kaikki on tietenkin yhteistä ja yhteisen hyvän eteen hän työskentelee. Keskinäiset testamentit jne tehty. Minä puolestani olen pitänyt huolen siitä, että kaikki sujuu paremmin kuin hyvin ja koska mielelläni vastaan kotipuolesta, on se oma osuuteni yhteiseen hyvä

Kyllä iso osa kotirouvista on juuri tuon kaltaisia, että mies tienaa niin paljon, että ei ne toisen tulot siinä merkitse  paljon. Elämänlaatu on paljon parempi kaikilla, kun toinen kotona. Minun mieheni on pitkään tienannut noin 500 000 ja muutenkin olemme varakkaita:  on säästöjä,  merkittäviä perintöjä, mies maksanut minulle joka kuukausi tietyn summan, jonka säästänyt/sijoittanut. Lisäksi muuta omaisuutta. Tällä tavoin 4 hengen perhe tullut mukavasti toimeen. Olen korkeasti koulutettu, tehnyt aina töitä ennen lapsia ja nyt taas olen huvikseni koulutusta vastaavassa työssä osa-aikaisesti. Lapset jo isoja. Minua ei kiinnosta pätkääkään, vihaako joku minua. Pääasia, että perheellä hyvin asiat.

Vierailija
189/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niasethan mm. kehuu olevansa vapaita kun sallivat rai*kaukset, abortoivat oman sukupuolensa pois ja alentuvat appiukon suvun synnytyskoneiksi. Lue tieteellisiä tutkimuksia, missään maasss kotona olevaa eukkoa ei arvosteta. Omassa suvussa olette taakka koska ette jatka nimeä. Appiukon sukuun ette kuulu, teillä on sinne side lähinnä seksikumppanin kautta. Aviomiehen sukuun liittymisen takia tyttöjä poistetaan väe

Nämä kotiakathan ovat itse vastustaneet äänioikeuttaan ja tehän poistatte tytöt väestöstä mm. Kiinassa ja ihmettelette miksi teitä pidetään uhkana naisten oikeuksille? Katso itse niitä tilastoja. Ettepä te kotireiät paljoa miesten väkivaltaan puutu, se on teille vain vitsi ja yksittäistapaus. Aina vaatimassa muilta naisilta täydellistä käytöstä, vaikka olette kirjaimellinen turvallisuusuhka. Minun työnantajani ei lyö minua, oleta minua vaihtavan nimeä (joka heikentää ihmisarvoani) ja pidä minun syntyperääni arvottomana. Edelleen, katsopa parisuhteen väkivaltatilastoja ja tule sitten kertomaan kuka on hullu. Kas kun teitä ei miestenne väkivalta paljoa hetkauta, heidän te palkitsette johtajan tittelillä.

Kotiakka ei saa mitään. Mies on pää, mies on nimenjatkaja, miehen suku jatkuu, naisen kuolee. Samalla teette täysin palkatonta työtä väkivaltaisissa olosuhteissa jakamalla reikäänne ja imemällä naamaanne teitä vihaavan ihmisen kermat. Ja kiitos on suuri, miehet halveksivat naisten töitä ja kiitokseksi puolustavat väkivaltaa, pakottavat seksiin, painostavat tahtoonsa väkivallalla ja silti kiljutte olevanne vapaita.

Miehet tutkitusti sallivat vaimoon kohdistuvan väkivallan, ne perinteiset ukot on pahimpia naisvihaaiia. Kas kun akkaa sattuu tajuta tämä niin pitää muita hullutella!

Vierailija
190/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muka empaattisesti oikein säälit, miksi? Tai miksi (muka) tunnet myötätuntoa? Suomessa ei ketään pakoteta kotirouvaksi, vaan jokainen voi valita myös työn. Jos on varaa olla

Miksi miehet eivät ole kotirouvia kerta on niin ihanaa ja kaikki on teille kateellisiahhh!! Se on heikkoa ansaita elanto imemällä kermaa ja pyllistämällä. Teillä ei ole mitään ihmisarvoa, raukat. Oletteko itse kateellisia seksityöläisille? Muhkea tuntipalkka ja he ovat vapaita takomaan rahaa. Teidän miehenne muuten käyvät heidän luonaan. Voisiko kotiakka selittää miksi vain miehet saavat olla moniavioisia, kerta muka vapaita olette? :) Miksi miehet tutkitusti kannattavat väkivaltaa ja naisen pakkoa suostua seksiin kerta vapaita olette? :) Ei ihan tilastot siltä näytä :)

Kotiakalle ei ole taattua MIKÄÄN RAHA. Tiedän akkoja jotka elävät hädin tuskin ruokapalkalla.

Vierailija
191/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niasethan mm. kehuu olevansa vapaita kun sallivat rai*kaukset, abortoivat oman sukupuolensa pois ja alentuvat appiukon suvun synnytyskoneiksi. Lue tieteellisiä tutkimuksia, missään maasss kotona olevaa eukkoa ei arvosteta. Omassa suvussa olette taakka koska ette jatka nimeä. Appiukon sukuun ette kuulu, teillä on sinne side lähinnä seksikumppanin kautta. Aviomiehen sukuun liittymisen takia tyttöjä poistetaan väestöstä. Kotiakan rooli on täysin passiivinen ja t

Onpas kotiakka hiljaa kun pitäisi kommentoida miesten naisvihaa ja väkivaltaa. Mutkuhhh mä oon sijottajaprinsessahh ja kaikki rakastaa muahh!

Miehet pettävät enemmän, vaihtavat nuorempaan, sallivat väkivallan ja pitävät teitä vain hyötyesineinä. Menkää sinne miesten maailmaan itkemään miksi kaikki vihaavat teitä. He siitä ja väkivallasta ovat vastuussa.

Voisiko kotiakka kertoa miksi miehet eivät missään tuomitse parisuhdeväkivaltaa ja rai*kauksia, kerta olette suurenmoisen vapaita ja arvostettuja? :) Hiljaista pitää :)

Vierailija
192/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom ettei kaikki kotirouvat elä millään miehen siivellä, mulla on ainakin ihan omat säästöt, sijoitukset ja rahat joilla porskutan. 

Työelämässä ehdin olla ihan tarpeeksi, lapsiakaan ei ole/ ole ollut eli ihan vapaaherrattarena tässä. 

et sinä kyllä miestäkään elätä säästöilläsi. naiset ottavat aina itseään rikkaamman miehen, joten sinunkin mies on nostamassa elintasoasi, kun lorvailet kotona

Vierailija
193/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vihata vaan katotaan pitkään kun olen kotirouva. Olen mies.

Vierailija
194/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty millään kuvittelemaan, että mieheni raiskaisi tai pahoinpitelisi ketään. Perhettään kyllä puolustaisi jos perhe kokisi fyysistä ja henkistä väkivaltaa , se on varmaa. On tuki ja turva perheelle, sukulaisille ja ystäville, ja jonka tukea arvostetaan kovasti. Seurallinen, huumorintajuinen, täysin raitis ja työelämässä korkealle arvostettu. Tälläinen mies kotirouvalla. 

Vierailija
195/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäiti ja rouva ja hyvin tyytyväisenä olen valintaani. Tai siis en pelkästään tyytyväinen vaan tosi onnellinen 🤗

Ennen miestä ja lapsia olin uraputkessa ja rahaa tuli, mutta jotain puuttui. Nyt elämä on hyvää, rauhallista ja tasaista. Aamulla laitan lapset kouluun, siivoan vähän, pesen pyykkiä, lähden lounaalle ja asioille, näen ystäviä, iltapäivällä yleensä harrastan (oman alan juttuja ilman rahallista tavoitetta) tai käyn punttiksella. Sitten haen lapset koulusta, syödään välipala, hoidetaan läksyt ja harrastukset ja muut iltamenot. Illallinen tai päivällinen koko perheen voimin kun mies palaa töistä. Parisuhde voi hyvin ja rakkautta riittää.

Tämä järjestely toimii meillä tosi hyvin, koska me molemmat halutaan antaa lapsille tällainen alku elämälle. Tämä on myös rahallisesti mahdollista, koska olin ehtinyt tehdä paljon sijoituksia ennen lapsia ja miehen palkka on erittäin hyvä. Pärjäisin, vaikka joskus ero tulisikin, eikä urani kärsi tästä ollenkaan, koska yrittäjänä marginaalialalla voin aina jatkaa siitä mihin jäin. Työni on sellaista, jonka tekijöistä on jatkuva pula eikä vuosien tauko haittaa.

En siis ollenkaan allekirjoita ainakaan omalla kohdallani sitä, että olisin jotenkin aivoton ja alistettuna tässä. Tai yhteiskunnan elätti, kun en mitään tukia itselleni edes saa/tarvitse. Tietysti verotulot jää yhteiskunnalta saamatta, mutta omasta mielestäni panostan yhteiskuntaan sillä, että kasvatan lapset hyvin ja onnellisiksi aikuisiksi.

Ei minua henkikökohtaisesti harmita vaikka joku minua vihaisi. En vain ymmärrä miksi vihata jotain omien mielipiteiden vuoksi vaivautumatta ikinä edes tutustumaan yhteenkään kotiäitiin. En minä vie mitään keneltäkään enkä kuse muroihin. Katkeruus ja viha on kokijalleen itseä sisältä kuluttava voima ja tosi surullista. 

Kannustan kaikkia naisia kotiäitiyteen, jos se vain on mitenkään mahdollista. Ei se haittaa jos joku vihaa, itsehän tätä elämää eletään kukin omalla parhaaksi valitsemallaan tavalla.

Vierailija
196/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa mutta ehkä hieman ihmettelen. Eri asia tosiaan olla lasten kanssa kotona, mutta kun lapset ovat kasvaneet niin mitä hittoa sitä tekisi päivät pitkät kotona?  Näissä ketjuissa kotirouvat aina kertovat, kuinka heillä on kodinhoidon ohella aikaa harrastaa liikuntaa, harrastaa jotain posliininmaalauskursseja, kehittää itseään opiskelemalla ja blaa blaa. Mitä varten vaikkapa opiskella, jos ei pääse niitä opiskelemiaan taitoja käyttämään kun pyörii siellä himassa maailman tappiin? Ei siinä jos joku tykkää, itsellä hajoaisi pää aika nopeasti. 

Vierailija
197/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotiäiti ja rouva ja hyvin tyytyväisenä olen valintaani. Tai siis en pelkästään tyytyväinen vaan tosi onnellinen 🤗

Ennen miestä ja lapsia olin uraputkessa ja rahaa tuli, mutta jotain puuttui. Nyt elämä on hyvää, rauhallista ja tasaista. Aamulla laitan lapset kouluun, siivoan vähän, pesen pyykkiä, lähden lounaalle ja asioille, näen ystäviä, iltapäivällä yleensä harrastan (oman alan juttuja ilman rahallista tavoitetta) tai käyn punttiksella. Sitten haen lapset koulusta, syödään välipala, hoidetaan läksyt ja harrastukset ja muut iltamenot. Illallinen tai päivällinen koko perheen voimin kun mies palaa töistä. Parisuhde voi hyvin ja rakkautta riittää.

Tämä järjestely toimii meillä tosi hyvin, koska me molemmat halutaan antaa lapsille tällainen alku elämälle. Tämä on myös rahallisesti mahdollista, koska olin ehtinyt tehdä paljon sijoituksia ennen lapsia ja miehen palkka on erittäin hyvä. Pärjäisin, vaikka

Niin, sulla on ne lapset siinä. Kotirouva ja kotona oleva äiti ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
198/212 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta en ymmärrä.

Siis miksi joku ei halua kehittää itseään opiskelemalla ja saada onnistumisen kokemuksia työelämässä, vaan mieluummin lojuu kotona pyykkäämässä ja laittamalla miehelle päivällistä?

Siis jos ei ole lapsiakaan enää kotona. Ovatko nämä naiset jotenkin masentuneita, yksinkertaisia ja kouluttamattomia?

Ei kai nuo nyt ole toisiaan poissulkevia asioita? Kyllähän kotirouvalle on hyötyä akateemisesta koulutuksesta. Varsinkin jos kotiopettaa lapsensa.

Kotiopettaa lapsia, asutko sä jossain Alabamassa? :D 

Voi kun asuisikin olisi asiat paljon paremmin kuin liberaalissa feministipaskasuomessa

Vierailija
199/212 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom ettei kaikki kotirouvat elä millään miehen siivellä, mulla on ainakin ihan omat säästöt, sijoitukset ja rahat joilla porskutan. 

Työelämässä ehdin olla ihan tarpeeksi, lapsiakaan ei ole/ ole ollut eli ihan vapaaherrattarena tässä. 

et sinä kyllä miestäkään elätä säästöilläsi. naiset ottavat aina itseään rikkaamman miehen, joten sinunkin mies on nostamassa elintasoasi, kun lorvailet kotona

Hyvin menee meillä naisilla, kun kaikille riittää itseään rikkaampia miehiä. Jännä juttu sekin, että nyt kun oon perinyt sekä isäni että äitini, äidillä olikin paljon enemmän varallisuutta... kumma juttu. 

Vierailija
200/212 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa mutta ehkä hieman ihmettelen. Eri asia tosiaan olla lasten kanssa kotona, mutta kun lapset ovat kasvaneet niin mitä hittoa sitä tekisi päivät pitkät kotona?  Näissä ketjuissa kotirouvat aina kertovat, kuinka heillä on kodinhoidon ohella aikaa harrastaa liikuntaa, harrastaa jotain posliininmaalauskursseja, kehittää itseään opiskelemalla ja blaa blaa. Mitä varten vaikkapa opiskella, jos ei pääse niitä opiskelemiaan taitoja käyttämään kun pyörii siellä himassa maailman tappiin? Ei siinä jos joku tykkää, itsellä hajoaisi pää aika nopeasti. 

Mua taas aina ihmetyttää ihmiset jotka on ihan kauhuissaan kun "joutuvat" eläkkeelle tms. kun ei saa aikaansa kulumaan. Surullisen mielikuvituksetonta jos ei mitään muuta tekemistä elämälleen keksi kuin työnteon.