Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotirouvia vihataan?

Vierailija
27.03.2024 |

Leskeneläkeketjun innoittamana kysyn mikä kotirouvissa ärsyttää?

itse ymmärrän että Suomessa kotiäiti saa pienistä lapsista jotain tukea (kodinhoito/vanhempainraha) ja kotirouva elää miehensä maksamana riippumatta onko lapset 5v tai aikuisia.

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kansalaiselle aivan normaalia vihata ideologisesti työttömiä. 

Vierailija
42/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom ettei kaikki kotirouvat elä millään miehen siivellä, mulla on ainakin ihan omat säästöt, sijoitukset ja rahat joilla porskutan. 

Työelämässä ehdin olla ihan tarpeeksi, lapsiakaan ei ole/ ole ollut eli ihan vapaaherrattarena tässä. 

Minkä ihmeen takia siis määrittelet itsesi kokonaan miehen kautta? Miksi kummassa sanot itseäsi "kotirouvaksi"???

Enpä ole edes tullut ajatelleeksi että määrittelisin itseni miehen kautta... "kotirouva"-nimitys on tavallaan läppä koska varmaan en sit täytä niitä kotirouvanormeja, en ole mikään kodinhengetär vaan itsellinen nainen kuitenkin. 

Uskon kyllä että et tullut ajatelleeksi, mutta niinhän sinä teit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo lyhytnäköisyys. Koska vain voi joutua tilanteeseen, että elättäjää ei enää ole. Tulee avioero, puoliso sairastuu ym. Jos ei ole kerryttänyt työkokemusta, on vaikea tiukan paikan tullen saada työtä muuta kuin ehkä kaupan kassana tai siivoojana. Köyhä vanhuus pelottaisi ainakin itseäni. Olisi kamalaa, jos ei olisi varaa kustantaa tarvitsemaansa hoitoa.

Vierailija
44/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on mukavaa. Työtä piisaa. t. Kotirouva

Vierailija
45/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole vieläkään kukaan kertonut, että miten ja kuka niitä kotirouvia vihaa. Miten se oikein ilmenee? 

Vierailija
46/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Minulla on omaa rahaa paljon!

Vierailija
47/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva, eikä mua kukaan ole ikinä osoittanut vihaavansa. Ei kaikki kotirouvat elä miehensä tuloilla. Itse olen sellainen, mulla on omat rahat ja omina pysyvät. 

Vierailija
48/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kukin pysyköön kotona jos huvittaa. Mutta turha väittää, että kotirouvana olo olisi jotenkin perinteistä tai naisille luonnollisesti sopiva rooli. Tavalliset naiset ovat aina tehneet töitä, joko kotona tai kodin ulkopuolella.

Ongelma onkin siinä että koko yhteiskunta tyrkyttää määrätietoisesti tuota roolia naisille. Paskalehdet nostavat jatkuvasti otsikoissa esiin miesten rahoilla eläviä naisia, eivät esimerkiksi naispuolisia yritysjohtajia. Viihdebisnes on miesten hallussa ja sieltä tursuaa jatkuvasti kotirouvapropagandaa.

Naisille yritetään ihan väkisin syöttää ajatus että miehen elätiksi ryhtyminen on realistinen ja aika seksikäskin valinta. Viis siitä että nainen menettää oman elämänsä hallinnan.

Mediatyrkytyksen takia Suomessakin kuvitellaan että Jenkkilässä olisi muka yleistä että nainen on kotirouva. Ei ole. Eikä ole monessa muussakaan maassa, mistä niin kuvitellaan.

Tämän takia ap kaltaisineen on ongelma.

Vierailija
49/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kukin pysyköön kotona jos huvittaa. Mutta turha väittää, että kotirouvana olo olisi jotenkin perinteistä tai naisille luonnollisesti sopiva rooli. Tavalliset naiset ovat aina tehneet töitä, joko kotona tai kodin ulkopuolella.

Ongelma onkin siinä että koko yhteiskunta tyrkyttää määrätietoisesti tuota roolia naisille. Paskalehdet nostavat jatkuvasti otsikoissa esiin miesten rahoilla eläviä naisia, eivät esimerkiksi naispuolisia yritysjohtajia. Viihdebisnes on miesten hallussa ja sieltä tursuaa jatkuvasti kotirouvapropagandaa.

Naisille yritetään ihan väkisin syöttää ajatus että miehen elätiksi ryhtyminen on realistinen ja aika seksikäskin valinta. Viis siitä että nainen menettää oman elämänsä hallinnan.

Mediatyrkytyksen takia Suomessakin kuvitellaan että Jenkkilässä olisi muka yleistä että nainen on kotirouva. Ei ole. Eikä ole monessa muussa

Naulan kantaan. Naiset halutaan kotiin, mutta sitten nainen on automaattisesti vähempiarvoisempi koska hän ei tienaa rahaa. 

Vierailija
50/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotirouva, eikä mua kukaan ole ikinä osoittanut vihaavansa. Ei kaikki kotirouvat elä miehensä tuloilla. Itse olen sellainen, mulla on omat rahat ja omina pysyvät. 

Miksi sanot itseäsi kotirouvaksi? Sekö on määritelmäsi ihmisenä? Olet kotona ja olet jonkun miehen vaimo.

Kotimiehen määritelmää ei ole olemassa, koska yksikään mies ei määrittele olemassaoloaan vaimonsa kautta. Naiset puolestaan määrittelevät itsensä miehen kautta sitä edes huomaamatta.

Vierailija
51/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kadehtia, he kasvattavat itse lapsistaan kunnon kansalaisia, jää päivähoitopaikkoja niitä tarvitseville, samoin työpaikkoja.

Vierailija
52/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsi, jos oma mies maksais käyttörahaa 500€/kk

-haaveilee-

Vierailija
53/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kadehtia, he kasvattavat itse lapsistaan kunnon kansalaisia, jää päivähoitopaikkoja niitä tarvitseville, samoin työpaikkoja.

Kasvattavat lapsistaan ihmisiä jotka pitävät normaalina että mies tienaa rahat ja omistaa kaiken, vaimo palvelee ja tottelee. Onhan tuo persujen ja kristillisten näkemys kunnon kansalaisesta.

Vierailija
54/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi vitsi, jos oma mies maksais käyttörahaa 500€/kk

-haaveilee-

Maksa sinä miehellesi, niin miehesi saa shoppailla jotain pientä kivaa. Miehesi voi sitten esitellä pikku ostoksiaan kavereilleen ja kehua sinua.

Vierailija
55/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on kateus. He ovat uskomattoman etuoikeutetussa asemassa, johon harva pääsee.

Tuossa miehen pitää olla todella hyvätuloinen ja hyväsydäminen. Millään perusinsinöörin palkalla ei pääse kuin paikkaamaan vaatteita ja etsimään kaupasta päiväystuotteita.

Vierailija
56/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15 vuotta kotirouvana, kun asuimme ulkomailla. Oli kyllä mukavaa aikaa, silloin ehdin tehdä kaikkea sitä, mitä nyt kaipaan. Luin paljon, kävin kaikki taidenäyttelyt, katsoin uudet elokuvat, lounastin usein muiden "rouvien" kanssa, järjestelin kutsuja, meillä kävi paljon vieraita ja meitä kutsuttiin päivällisille. Ja se tuntui luonnolliselta, koska mieheni paikallisten työtovereiden vaimot olivat myös kotona. Näin Chilessä ja Australiassa.

Raha-asiat järjestettiin niin, että tilit ja rahat olivat yhteisiä(ovat edelleenkin) ja mun eläkerahastoon laitettiin mittava summa, jonka sai vähentää verotuksessa. 

Vierailija
57/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on kateus. He ovat uskomattoman etuoikeutetussa asemassa, johon harva pääsee.

Tuossa miehen pitää olla todella hyvätuloinen ja hyväsydäminen. Millään perusinsinöörin palkalla ei pääse kuin paikkaamaan vaatteita ja etsimään kaupasta päiväystuotteita.

"Hyväsydäminen"? Kyllä se vaatii aimo annoksen halveksuntaa naisia kohtaan, jos haluaa vaimonsa keskittyvän pyykkeihin loppuelämänsä.

Vierailija
58/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 15 vuotta kotirouvana, kun asuimme ulkomailla. Oli kyllä mukavaa aikaa, silloin ehdin tehdä kaikkea sitä, mitä nyt kaipaan. Luin paljon, kävin kaikki taidenäyttelyt, katsoin uudet elokuvat, lounastin usein muiden "rouvien" kanssa, järjestelin kutsuja, meillä kävi paljon vieraita ja meitä kutsuttiin päivällisille. Ja se tuntui luonnolliselta, koska mieheni paikallisten työtovereiden vaimot olivat myös kotona. Näin Chilessä ja Australiassa.

Raha-asiat järjestettiin niin, että tilit ja rahat olivat yhteisiä(ovat edelleenkin) ja mun eläkerahastoon laitettiin mittava summa, jonka sai vähentää verotuksessa. 

Näin oli myös puolison Kanadan ja Meksikon komennusten aikaan. Kukaan naapuruston naisista ei käynyt töissä. Ei siis erottunut joukosta. 

Vierailija
59/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chilessä 51% naisista käy töissä, miehistä 72%. Australiassa 62% naisista käy töissä ja 71% miehistä. Joten ei tuo järjestelysi mikään "luonnollinen" ollut. Vaan oma kuplasi, johon syystä tai toisesta hakeuduit.

Vierailija
60/212 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kansalaiselle aivan normaalia vihata ideologisesti työttömiä. 

No yhteiskunta mahdollistaa sen etkä vihaamalla mitään sille voi. Vihaaminehan kuluttaa kamalasti energiaa aiheuttaen sairauksia. Sen sijaan pitäisi keskittyä positiivisiin asioihin ja omaan elämäänsä. Ei toisten tekemisiin voi vaikuttaa mitenkään vaikka kuinka vihaisi. Et itsekkään työttömänä piittaisi muiden vihoista, mielipiteistä.

Jos ei olisi työttömiä niin ei tuntisi itseään arvokkaammaksi ihmiseksi. Pitää olla aina joku alempiarvoinen jota kiusata, halveksia.