Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla punainen vaate täällä, että julistin nykyaikana olevan vallalla liberaaleja arvoja. Saa sitä olla. Itsekin nuorempana olin liberaalimpi kuin nyt. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Antakaa vanhankin olla konservatiivi. Jos minulle sydän on vain rakastavaisten symboli, niin ei kait se keneltäkään ole pois. Moni kanssani samoilla linjoilla kuitenkin, että I am not the only one. Eiköhän tämä keskustelu saatu pakettiin. Jokaisella on oma näkemys. kiitos kaikille keskustelusta. Saa tätä keskustelua jatkaa, mutta itse siirryn nyt sivummalle ainakin.

Ap

Minä olen vanha ja konservatiivi. En silti analysoi mitä ihmiset emojeillaan tarkoittavat koska se on täysin turhaa. 

Niinhän se vähän näyttäisi olevan joo. Kiitti vinkistä. Mutta tulipahan nyt kysytty mitä mieltä jengi asiasta. Kiitos!

Ap

Vierailija
142/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen edes vahtaa jotain kumppanin sometykkäyksiä??

Teineiltä tällaista voi odottaakin, mutta ei kyllä kuulu aikuiseen käytökseen parisuhteessa.

Sinäkö et kumppanisi somessa koskaan oo käyny. Rauhotu nyt sääki jo ja mee lenkille välillä.

Minä en muista koska viimeksi olisin kumppanini somessa käynyt... Joskus ennen korona-aikoja varmaan. Vaihdamme kuulumiset ihan livenä niin ei ole tarvetta hänen somessaan pyöriä. 

Eri

Jaa et siellä somessa vaan pörrätään vähän maisteltujen ja eksien kanssa ja uusien ihastuttavien työromanssien perässä vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos mä saisin tietää, että puolisoni pitäisi mun someani "varamiespankkina"... varmaan lähtisin suhteesta heti."

... 

Hahaha, varamiespankki laittoi naurattamaan! 😁 Samaa mieltä, kuulostaa jokseenkin sairaalta ajatella että ihmiset olisivat siellä somelistalla jonain varamiehinä. Ap alkaa saamaan aika pelottavia piirteitä. 

Ei se ehkä sulle oo varamiespankki, mutta joillakin on. Menisitkö sääki jo lenkille välillä uhoomaan siitä.

Taidat projisoida. Sinulle se on varanaispankki ja kuvittelet että muillekin on. 

Todella harvalle se todellisuudessa on mikään varaihmispankki, suurimmalla osalla ei tuollainen ole edes käynyt mielessä. Siellä on ihmisiä joita on joskus tavannut ja sillä sipuli. 

Vierailija
144/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen edes vahtaa jotain kumppanin sometykkäyksiä??

Teineiltä tällaista voi odottaakin, mutta ei kyllä kuulu aikuiseen käytökseen parisuhteessa.

Sinäkö et kumppanisi somessa koskaan oo käyny. Rauhotu nyt sääki jo ja mee lenkille välillä.

Minä en muista koska viimeksi olisin kumppanini somessa käynyt... Joskus ennen korona-aikoja varmaan. Vaihdamme kuulumiset ihan livenä niin ei ole tarvetta hänen somessaan pyöriä. 

Eri

Jaa et siellä somessa vaan pörrätään vähän maisteltujen ja eksien kanssa ja uusien ihastuttavien työromanssien perässä vai?

Minä katson sieltä mitä kuuluu kavereille ja tutuille joita en hetkeen ole nähnyt. 

Vierailija
145/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyyppihän paljastui aivan täyssekopääksi. 🤔

Pelottava tapaus, toivottavasti puolisonsa on kunnossa. <3

Vierailija
146/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se on hyvä asia, että eksien kanssa tulee toimeen ja välit silleen seesteiset eikä katkeruutta. Pitääkö heitä kuitenkaan hillota someen? Kyllä lasten isät ymmärtäisin, mutta jotkut merkityksettömät fuckbuddyt? Kyllä se nykyistä miestä vaan loukkaa, kun noita pitää siellä "varamiespankissa" hillota. Ja jos ne vain olisi siellä, mutta sydämien lähettely mahdollisista yksityisviesteistä puhumattakaan. En sitten tiedä. ketään ei voi kieltää, mutta minä olen ollut erilaisissa parisuhteissa ennen. Minusta hyvässä parisuhteessa ei mitään tarvitse tehdä toisen selän takana eikä muutenkaan toista tarvitsisi loukata viestimällä vieraiden miesten kanssa määräänsä enempää. kyllä noissa sydämien lähettelyissä alkaa mulla oikeasti menemään raja. Ei tunnu enää hyvälle. pitäiskö sitten lähteä tästä suhteesta? Jaa-a? Sitäpä tässä miettiin, kun muuten niin k

Kyllä sieltä jotain haetaan sieltä somesta. Ehkäpä sellaista miesten ihailua naiset hakevat myös ja testaavat hieman viehättävyyttään, vähän flirttaillaan yms. Kyllä parisuhde voisi paremmin, kun ei olisi somea ensinkään, mutta mutta jokainen tavallaan. Tässä ei oo kyse niinkään itsetunnosta kuin mustasukkaisuudestakaan, vaan oikeudenmukaisuudesta. Kyllähän Tinderprofiilitkin poistetaan, kun parisuhteeseen lähdetään. Samoin pitäisi minusta toimia näissä muissa somealustoissa eli eksät niistäkin molemmilta pois. Reilu ja oikeudenmukainen peli. mihin niitä eksiä tarvii???Ei tajua. Lasten isät kuten kirjoitinkin aiemmin, niin ymmärrän.

Ap

Vierailija
147/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystäväni on varakkaista sukupuolta, ja oikeastaan suurin osa muistakin kavereista. Usein tulee laitettua sydämiä. Viimeksi toossapäivänä laitoin tsemppisydämen kun yksi kaveri oli menossa leikkaukseen. 

Tämän ymmärrän. Kuitenkaan mitään muiden kuin oman mieheni selfieitä en kävisi "sydämettämässä". Mies ei kyllä ole somessa, mutta jos olisi, ei se kivalta tuntuisi jos jakelisi sydämiä muiden naisten omiin kuviin. 

Vierailija
148/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt jo ulos lenkille kahjo!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
149/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos mä saisin tietää, että puolisoni pitäisi mun someani "varamiespankkina"... varmaan lähtisin suhteesta heti."

... 

Hahaha, varamiespankki laittoi naurattamaan! 😁 Samaa mieltä, kuulostaa jokseenkin sairaalta ajatella että ihmiset olisivat siellä somelistalla jonain varamiehinä. Ap alkaa saamaan aika pelottavia piirteitä. 

Ei se ehkä sulle oo varamiespankki, mutta joillakin on. Menisitkö sääki jo lenkille välillä uhoomaan siitä.

Taidat projisoida. Sinulle se on varanaispankki ja kuvittelet että muillekin on. 

Todella harvalle se todellisuudessa on mikään varaihmispankki, suurimmalla osalla ei tuollainen ole edes käynyt mielessä. Siellä on ihmisiä joita on joskus tavannut ja sillä sipuli. 

Varmasti suurella osalla näin. Mutta edelleen minusta Facebook ei saisi olla mikään datingalusta ja sitähän se monelle nykyään jo on. Surullista tavallaan.

Ap

Vierailija
150/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa menisit itse, sinä tunnut olevan enemmän sen tarpeessa huutomerkkien määrästä päätellen. Lenkin jälkeen voisit etsiä apua sairaalloiseen muatasukkaisuuteesi. 

Vierailija
151/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystäväni on varakkaista sukupuolta, ja oikeastaan suurin osa muistakin kavereista. Usein tulee laitettua sydämiä. Viimeksi toossapäivänä laitoin tsemppisydämen kun yksi kaveri oli menossa leikkaukseen. 

Tämän ymmärrän. Kuitenkaan mitään muiden kuin oman mieheni selfieitä en kävisi "sydämettämässä". Mies ei kyllä ole somessa, mutta jos olisi, ei se kivalta tuntuisi jos jakelisi sydämiä muiden naisten omiin kuviin. 

Empä olisi itse voinut paremmin kirjoittaa.

Vierailija
152/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sydämen käyttö on kaikkien kohdalla sama, eli kuka vaan voi saada sen hyvästä päivityksestä, se on ok. Mutta jos sydämen saa vain joku yksi sellainen, jota kohtaan kumppanilla on ollut tunteita ja saanut tältä esimerkiksi pakit, niin ei mielestäni ole kovin mukavaa, varsinkaan jos se kumppani ei anna sydämiä enemmän omalle kumppanille, vaan ne menee tälle jollekin muulle tutulle.

Vierailija
153/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asiayhteyskysymys. Jos lähetän sydämen luontokuvaan, se on ok, mutta jos lähetän sydämen bikinikuvaan, se ei ehkä ole ok.

Vierailija
154/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa menisit itse, sinä tunnut olevan enemmän sen tarpeessa huutomerkkien määrästä päätellen. Lenkin jälkeen voisit etsiä apua sairaalloiseen muatasukkaisuuteesi. 

Rauhotu nyt jo hyvä ihminen pelkoinesi. Ap on ihan asiallisesti keskustellut näkymyksistään. 

Vierailija
155/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en pääse tähän mukaan ystäväni. Mitä pelottavaa siinä on, jos keskustellaan tässä some-etiketistä parisuhteessa? Jokainen käyttää laitteitaan omalla tavallaan. Tässä vain keskustellaan. Ymmärrän, jos sinulla on traumoja esimerkiksi sairaan mustasukkaisesta miesystävästä. Mutta minä en ole siihen syyllinen. Ymmärrän kyllä. Huutosi kuulen, mutta enempää auttaa en voi, jos et kerro mistä kyse. Kaikki on kuitenkin hyvin.

Ap

Vierailija
156/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on asiayhteyskysymys. Jos lähetän sydämen luontokuvaan, se on ok, mutta jos lähetän sydämen bikinikuvaan, se ei ehkä ole ok.

Juuri näin

Ap

Vierailija
157/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en pääse tähän mukaan ystäväni. Mitä pelottavaa siinä on, jos keskustellaan tässä some-etiketistä parisuhteessa? Jokainen käyttää laitteitaan omalla tavallaan. Tässä vain keskustellaan. Ymmärrän, jos sinulla on traumoja esimerkiksi sairaan mustasukkaisesta miesystävästä. Mutta minä en ole siihen syyllinen. Ymmärrän kyllä. Huutosi kuulen, mutta enempää auttaa en voi, jos et kerro mistä kyse. Kaikki on kuitenkin hyvin.

Ap

No lol. 

Vierailija
158/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama ääni, niin julkaisen tulokset. Näyttäisi siltä, että noin 2/3-osaa sitä mieltä, että ok ja 1/3-osaa sitä mieltä, että ei. Toistan edelleen, että oma näkemykseni on, että ei ole hyvä tapa lähettää sydämiä vastakkaiselle sukupuolelle parisuhteessa, koska sydän on kuitenkin klassinen romanttisen rakkauden symboli ja tästä johtuen hyvin suuri vaara, ettei tiedä mitä lähettäjä sillä tarkoittaa. Tämä ei minusta ole mustasukkaisuutta, vaan järkevää viestintää. Eihän sitä vastakkaista sukupuolta olevalle kirjoitetakaan tai sanota, että rakastan sinua. Nämä sanotaan vain kumppanille, minun maailmassani ei siis eksille ainakaan tai treffikumppaneille.

Ap

Koen täysin samalla lailla.

Ap kirjoittaa maltillisen viisasti. Ihmettelen kovasti ettei hän saa täällä ymmärrystä.

Vierailija
159/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin selfieiden sydän kommentointi on täysin tarpeetonta eikä anna kovin huomioivaa kuvaa ihmisestä.   Selfien sydän kommentointi on täysin eri asia kuin maiseman tai lemmikin sydäntykkääminen.

Vierailija
160/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ap:n roolissa tässä kerron omaa näkokantaani. Olen sitä mieltä, että Instagrammissa sydän on ok, kun siellä se on käsittääkseni ainoa vaihtoehto tykätä. Facessa taas on muitakin vaihtoehtoja kuten peukutus eli sydän-hymiön lähettäminen vastakkaista sukupuolta olevalle on ainakin melkoisen rohkea veto. Ehkä joissain tapauksissa, jos esimerkiksi ikäero niin suuri, ettei voi sekoittaa ystävärakkautta romanttiseen vastaavaan, niin voisin nähdä olevan ok. Tapailukumppanien laittaessa sydämen kumppanilleni, niin katson kyllä karsastaen ja oudoksun.

Ap

Sanoin on ok, tosin tapauskohtausta. Olisi outoa jos sydämettäisi joka kuvan tai viestin. Yksittäistapauksenakin herutuskuvan kommentointi  sydämellä olisi varminta jättää väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän