Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos omistat asunnon tai talon ja olet yhä velkaa ja jäät työttömäksi olet jatkossa pulassa!

Vierailija
27.03.2024 |

Vaikka pystyisit ansiosidonnaisen ajan maksamaan lainanhoitokulut yms. menot niin porrastuksen jälkeen se loppuu ja viimeistään kun ansiosidonnainen päättyy. Asumistukea ei enää jatkossa myönnetä.

Joudut myymään asunnon halvalla ja velka jää ja sitten joudut maksamaan velkaasi jollain rahalla. 

Teille työttömyys on jatkossa katastrofi!

Älkääkä väittäkö ettekö voi olla työttömiä! Jokainen voi joutua työttömäksi tai sairastua vakavasti.

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minulle ainakaan ollut mikään katastrofi enkä ole ollut kertaakaan pulassa kun lopetin työt ja heti perään sairastuin.  Lainaa oli vielä vajaa kymppitonni. Säästöjä vähän enemmän. Ensin pärjäsin hyvin ansiosidonnaisella, säästin ja makselin lainaa nollakorolla. Sitten tipuin työmarkkinatuelle ja maksoin lainat kokonaan pois kun korot alkoi nousta. Nyt sairauspäivärahalla ja maksan vain vastikkeen. Hyvin olen toistaiseksi pärjännyt, säästöjä kertyy joka vuosi ja aloitin sijoittamaankin pari vuotta sitten.

Mutta nyt maailma on muuttunut. Hallitus poisti ansiosidonnaisen käytännössä kokonaan. Nollakorot on ohi. Työmarkkinatuki laskenut, sairaspäiväraha laskenut. Asumistuki leikattu minimiin.

Kohta Sannin yleistuki tekee kaikista tuista vasteekklilisia ja ne pienenee huomattavasti.

Orpo tuhosi tämän maan.

Vierailija
322/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suvut oli suuria ja piti huolen jäsenistään. Työvoiman palkkaaminen oli helppoa ja halpaa."

Ei, vaan kaikkien työpanosta tarvittiin, että ylipäätään saataisiin kasvatettua ruista, ohraa, juureksia ja koottua karjalle rehua. Huolenpito ei ollut kenenkään mielessä, vaan jokainen tiesi ja tajusi, että mikäli viljaa ei saatu keväällä maahan ja syksyllä maasta pois, kukaan ei syönyt talvella. Samaten heinänniittoon täytyi jokaisen kynnelle kykenevän osallistua, että saatiin karjalle ja hevosille riittävästi evästä pitkän talven ajaksi. Ihmisten hyvinvointi ja huolenpito oli toissijaista, eläinten huolenpito oli ensisijaista, koska lehmien tuottama maito ja lannoite oli jokaisen ihmisen elämisen edellytys.

Sen vuoksi olemme niin vihaisia työttömille. Meihin on periytynyt esi-isien henki: joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Näissä oloissa oli selviytymisen vuoksi aivan olennaista, että jokaisen oli tehtävä pitkiä päiviä ruumiillista työtä ahkerasti kevään, kesän ja syksyn ajan - vain keskitalvella pystyi olemaan vähemmällä työtaakalla. 

Meidän kulttuurimme ei ole sopeutunut nykyaikaiseen tilanteeseen, jossa ihmisten tekemä fyysinen työ on muuttunut miltei tarpeettomaksi. Suurin osa fyysisestä työstä on muuttunut koneelliseksi ja/tai automatisoiduksi. Tarpeettomaksi. Silti ajattelemme samalla tavalla kuin 1860-luvulla: nälkäkuolema tulkoon heille, jotka eivät ole tehneet riittävän ahkerasti töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin tuloihin nähden (netto 7000€) pieni laina ja korkosuojaus, joka saatiin halvalla. Pärjätään mainiosti yhdenkin tuloilla, molemmat myös sellaisissa ammateissa, että työttömäksi jääminen hyvin epätodennäköistä (juristi ja ekonomi). Lisäksi vielä lainassa on vakuutus, joka kattaa työttömyyden, vammautumiset ja toisen kuoleman, joten ei ole hätäpäivää. Toki jos lainat on tapissa ja ammatti epävarma niin asia on eri.

Vierailija
324/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otettiin tuloihin nähden (netto 7000€) pieni laina ja korkosuojaus, joka saatiin halvalla. Pärjätään mainiosti yhdenkin tuloilla, molemmat myös sellaisissa ammateissa, että työttömäksi jääminen hyvin epätodennäköistä (juristi ja ekonomi). Lisäksi vielä lainassa on vakuutus, joka kattaa työttömyyden, vammautumiset ja toisen kuoleman, joten ei ole hätäpäivää. Toki jos lainat on tapissa ja ammatti epävarma niin asia on eri.

Ymmärrät varmaan että juristi on ensimmäisiä ammatteja jotka tulevat tekoälyn korvaamaksi. 

Vierailija
325/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi olen nähnyt ihan omassa työssä, mitä tekoälyllä saa aikaan ja ollaan vielä varsin kaukana siitä, että ihmiset uskoisivat elämänsä ja rahansa jonkun kielimallin käsiin. Teknologiajuristina olen kyllä hyvin perillä tästä.

Vierailija
326/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos oma työ on sitä, että kirjoittaa testamentteja ja avioehtoja niin olisin huolissani, mutta oma osaaminen on vähän toisaalla.

Vierailija
327/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vuokralainen ole pulassa jos joutuu työttömäksi tai sairastuu? 

Silloin suurin pulma on se sairastuminen, mutta omistusasunnon omistaja menettää kotinsa ja kaikkein pahimmassa tapauksessa hänelle jää asunnon myynnistä huolimatta asuntolainaa maksettavaksi.

sama idiootti jankuttaa päivästä toiseen omistus asunnon lainan voi laittaa tauvolle minä laitoin noin vuodeksi ja maksoin korkoja alle 100e kuukaudessa mut vuokra luukusta lentaa ulos jos ei maksa vuokraa joten lopeta toi paskan jankutus täällä trolli.

Vierailija
328/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte ketä äänestää. Kokoomus vihaa tavallisia kansalaisia.

Vierailija
329/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vuokralainen ole pulassa jos joutuu työttömäksi tai sairastuu? 

Omaisuus varmaan lasketaan. Kovat on vähennykset, jos lapsia voi mennä tiukille. Yt- menossa/ tulossa monissa paikoissa. Kiva on kyllä nähdä työllisyyden nousu,ostovoima? 

Vierailija
330/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ap ei ole asumisen kanssa ongelmia kun laitoksessa asut voit jankuttaa jokapäivä tätä samaa paskaa.

Vierailija
331/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi olen nähnyt ihan omassa työssä, mitä tekoälyllä saa aikaan ja ollaan vielä varsin kaukana siitä, että ihmiset uskoisivat elämänsä ja rahansa jonkun kielimallin käsiin. Teknologiajuristina olen kyllä hyvin perillä tästä.

Ruotsissa lähti 700 työpaikat samasta firmasta ja lisää tulossa! Kohta lähtee kassat kaupoista jne. 

Vierailija
332/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa lähti 700 työpaikat samasta firmasta ja lisää tulossa! Kohta lähtee kassat kaupoista jne. 

jankuti jankuti jankuti.

Vierailija
333/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tän ap hullun mielestä meidän n 2 miljoonalle omistus kämopälle käy? kukahan ne sit omistaa?.

hullu se jaksaa jankuttaa.

Vierailija
334/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lähtee väärästä ajatksesta että kaikki työttömätät ovat köyhiä. Myös varakas ja rikaskin voi olla välillä työtön. Tiedän monia  varakkaita  jotka vat joskus olleet työttömiä vähän aikaa. Silloin ei ole mitään ongelmaa  huolehtia lainoista ja  koroista..  Ei kaikki menetä  omaa asuntoa   työttömyysaikana.  Ja lyhennysvapaita saa  aika helposti jos on muuten hoitanut asiansa.

Vierailija
335/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lähtee väärästä ajatksesta että kaikki työttömätät ovat köyhiä. Myös varakas ja rikaskin voi olla välillä työtön. Tiedän monia  varakkaita  jotka vat joskus olleet työttömiä vähän aikaa. Silloin ei ole mitään ongelmaa  huolehtia lainoista ja  koroista..  Ei kaikki menetä  omaa asuntoa   työttömyysaikana.  Ja lyhennysvapaita saa  aika helposti jos on muuten hoitanut asiansa.

kyl tän jankuttajan mielestä me kaikki menetetään omistus asunnot.ei muutakun vuokranantajat vuokria ylös niin jankuttajanki vuokra nousee.

Vierailija
336/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä näkemystä, että työttömyydestä pitäisi tehdä vähemmän kannattavaa. Eihän se ole ikinä kannattavaa, työttömäksi jäävä menettää valtavan palan elämänsä perusrakenteesta, tulevaisuutensa ja turvansa. Minä ottaisin koska tahansa työni takaisin sillä vaatimattomalla palkalla, enkä yrittäisi räpiä itseäni pinnalle työttömyystuella. En tunne ketään, joka ei mieluummin ottaisi tilille vaikka 1200€/kk kuin 595€/kk. On ihan uskomatonta, että marginaalinen osa tahallaan töitä välttelevistä saa päättäjätkin ajattelemaan, että me kaikki olemme sellaisia. Minä olen yrittänyt päästä töihin, mihin tahansa töihin kohta kolme vuotta. En ole päässyt edes haastatteluun, koska hakijoita on suorittaviinkin töihin niin paljon, että totta kai työnantaja palkkaa mieluummin kolmikymppisen kuin nelivitosen, kun taidoilla ei ole merkitystä. 

Samaa mieltä. Suurin osa työttömistä sinnittelee pakon alla kovassa stressissä miettien mihinkä pienet roposet riittävät, alle köyhyysrajoilla ja kuinka joku voi sitä sanoa kannattavaksi.

Vierailija
337/337 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen turvannut selustani kattavalla vakuutusturvalla. En tosin ole ottanut sitä osaksi asuntolainaa (jonka olen jo maksanut pois) vaan erillisenä osana taloudenpitoani. Mulla on sekä henki- että vakavan sairauden vakuutukset turvaamaan sekä oma että lasteni toimeentulo tarvittaessa. Velaton, uudehko asunto takaa sen että asuinkulut on pienet. 

Kyllä mä kenelle tahansa suosittelisin vakuutuksia. Itselleni yksinhuoltajana ne oli ihan itsestäänselvä valinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi