Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuljettaa pellillinen porkkanapiirakkaa bussissa töihin?

Vierailija
26.03.2024 |

Hei!

Sain vakipaikan töistä ja meillä ollut tapana silloin tarjota työkavereille jotain yleensä itseleipomaa. Yksikössä on ihmisiä noin 30. Porkkanakakkua olen osannut tehdä ja se on sopivasti hyvä tehdä jos edellisenä päivänä. Voisin siis tehdä pellillisen porkkanakakkua mutta ainut vaan, etten ymmärrä miten saan tämän pellillisen kakkua sitten aamulla työpaikalle. Bussimatkat ruuhkassa kestää noin tunnin ja automahdollisuutta ei ole. Voin tietty jakaa porkkanakakkupalat lukuisiin mataliin rasioihin mutta miten saan ne työpaikalla sitten kauniisti esille? Jaan eri lautasille? Ja pitääkö minun sitten ostella lukuisia matalia säilytysrasioita? En oikein ymmärrä tätä komboa. Osaisitteko viisaampina auttaa ja neuvoa! Vai pitääkö tyytyä kaupan kääretorttuun?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina pulloon, pullo reppuun ja leipaset piirakan työpaikan taukotuvan uuniossa. 

Vierailija
22/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poraa pellin reunaan reikä ja laita siitä naru vetonuppiin. Kulkee bussin perässä kuin pulkka. Perillä irrotat pellin. Ja ei kun syömään.

Nyt on suuria vaikeuksia pitää pokka täällä työpaikalla :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo itse siitä kääretorttuversio

Vierailija
24/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pellin voi laittaa bussissa hattuhyllylle?

Vierailija
25/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin jotain muuta, esim.kääretorttuversio porkkanakakusta.

Porkkanakakku on kamala kuljetettava kun kuorrute on niin tahmea. 

Vierailija
26/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on hyvä idea, kiitos! Tosin kun noita foliovuokia pahvikansineen kokoaa päällekäin, eikö pahvi tartu kuorrutteeseen ja lopputulos ei ole kovin houkutteleva?

-ap

Lopputulos on sellainen kuin se on. Vaihda piirakkaa jos ei onnistu.

Vierailija
27/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet ne on näköjään ihmisen murheet.

Parhaatkin kommentoijat. Jauhatte ite jaskaa täällä joka päivä kaikesta maan ja taivaan väliltä.Täysin typeristä asioista.

- Ei Ap

Vierailija
28/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusastiat erikseen ja tarjoilulautanen mukaan tarjoilua varten. Jos tulee kuorrute, tee se vasta aamulla työpaikalla. 

Vierailija
29/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut piirakkaa kerroksittain isompaan vuokaan, leivinpaperi kerrosten väliin. Mutta jos kakussasi on kuorrute, niin ei toimi.

Siinä on kuorrute, eihän muuten mulla ongelmaa olisi. Ja toisin kuin joku tuolla sanoi, en voi laittaa kuorrutetta vasta myöhemminkään koska se on porkkanakakku. Ja se kuorrute on sellaista, että kaikki mikä osuu siihen, tekee ruman jäljen.

Näköjään mun aiempi lainaus jäi pois mutta siinä siis kommentoin folioideaa, joka oli hyvä myös mutta ne pahvikannethan painuu kakkuun ja vie kaiken kuorrutteen mukanaan.

-ap

Vierailija
30/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiva ketju.

Vierailija
31/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut piirakkaa kerroksittain isompaan vuokaan, leivinpaperi kerrosten väliin. Mutta jos kakussasi on kuorrute, niin ei toimi.

Siinä on kuorrute, eihän muuten mulla ongelmaa olisi. Ja toisin kuin joku tuolla sanoi, en voi laittaa kuorrutetta vasta myöhemminkään koska se on porkkanakakku. Ja se kuorrute on sellaista, että kaikki mikä osuu siihen, tekee ruman jäljen.

Näköjään mun aiempi lainaus jäi pois mutta siinä siis kommentoin folioideaa, joka oli hyvä myös mutta ne pahvikannethan painuu kakkuun ja vie kaiken kuorrutteen mukanaan.

-ap

Unohda sitten koko kuorrutus. Työkaveri toi kerran porkkanakakun kuivakakkuna ja se oli hyvää. Hyvää on myös Hesarin ohjeen mukaan tehty taateli-porkkanakakku. Olen tehnyt senkin kuivakakuksi.

Vierailija
32/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniskö samalla tavalla kuin pellillinen mustikkapiirakkaa.

Vierailija
33/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet taksilla töihin. Ei voi muuten viedä. Pelti takakonttiin ja kelmu päälle.

Vierailija
34/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloiksi ja rasioihin. Tai vaihtoehtoisesti paloiksi, pusseihin ja kuorrutat paikan päällä. 

Vierailija
35/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaisin jotain muuta, esim.kääretorttuversio porkkanakakusta.

Porkkanakakku on kamala kuljetettava kun kuorrute on niin tahmea. 

Niinhän se on! Siksi oli pakko tulla kysymään Vauva.fistä vinkkejä :D Mutta täälläkin ihmiset sanoo vain, että vaihda kakkua tai vitsailee. Mutta en ole kovin hyvä leipuri ja en mitenkään jaksaisi alkaa yrittämään mun luottoporkkanakakun muuttamista cupcakeiksi tai kääretortuiksi, kun kuulostaa omiin korviin vähän mahdottomalta. Kuivakakkuna jää tosi kuivaksi, parasta porkkanakakussa on se kuorrute.

Vierailija
36/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paloiksi rasioihin.

Vierailija
37/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ihan siinä uunipellillä: päälle leivonpaperi, ja päälle pari muovipussia, ja pyytäisi työkaveria hakemaan autolla töihin, ja sitten paloittelisin töissä aamulla tarjolle, ja veisin uunipellin iltapäivällä muovipussissa kotiin! Näin olen itse joskus tehnyt.

Vierailija
38/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi et muka voi porkkanakakkuun laittaa kuorrutetta paikan päällä? 😀

Vierailija
39/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/72 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasiat toimii ilman leivinarkkia myös. Mutta on pieniä ja isoja, montako palaa yhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä