Miten kuljettaa pellillinen porkkanapiirakkaa bussissa töihin?
Hei!
Sain vakipaikan töistä ja meillä ollut tapana silloin tarjota työkavereille jotain yleensä itseleipomaa. Yksikössä on ihmisiä noin 30. Porkkanakakkua olen osannut tehdä ja se on sopivasti hyvä tehdä jos edellisenä päivänä. Voisin siis tehdä pellillisen porkkanakakkua mutta ainut vaan, etten ymmärrä miten saan tämän pellillisen kakkua sitten aamulla työpaikalle. Bussimatkat ruuhkassa kestää noin tunnin ja automahdollisuutta ei ole. Voin tietty jakaa porkkanakakkupalat lukuisiin mataliin rasioihin mutta miten saan ne työpaikalla sitten kauniisti esille? Jaan eri lautasille? Ja pitääkö minun sitten ostella lukuisia matalia säilytysrasioita? En oikein ymmärrä tätä komboa. Osaisitteko viisaampina auttaa ja neuvoa! Vai pitääkö tyytyä kaupan kääretorttuun?
Kommentit (72)
Mikset laita kuorrutusta vasta työpaikalla? Sehän tehdään tuorejuustosta ja tomusokerista ja voista. Laitat kuorrutuksen valmiiksi muovirasiaan ja sitten isoon rasiaan porkkanapalat päällekkäin. Esim. Lidlistä saa isoja rasioita.
Laitat piirakan lastenvaunuihin ja matkustat ilmaiseksi bussin vaunupaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Paloina.
Mutta kun ei ole sellaista rälläkkää vai mikä se on että sais sen pellin pienemmäksi.
Sujautat porkkanan piirakkaan, puet hamosen päälle ja hyppäät bussiin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaat paloiksi ja laitat rasioihin. Rasiat kassiin päällekkäin.
Tähän käy ihan muoviset tai lasiset vähän syvemmät eväsrasiat, niin kuorrute ei leviä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita kuorrutusta vasta työpaikalla? Sehän tehdään tuorejuustosta ja tomusokerista ja voista. Laitat kuorrutuksen valmiiksi muovirasiaan ja sitten isoon rasiaan porkkanapalat päällekkäin. Esim. Lidlistä saa isoja rasioita.
Mitenkäs tuo kuivakakku ja kuorrute tai kuorrutteen tapainen kastike erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Pään päällä.
Kannattaa muistaa kiinnittää pelti leuan alle ettei pääse putoamaan.
Osta kakkulaatikoita. Mihin tehtävään sinut palkattiin kun et pysty edes tuollaista ongelmaa ratkomaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska se haluaa jankuttaa ja tarkoituksena ei edes ole kyetä ratkaisemaan ongelmaa.
Osta kakkulaatikoita. Mihin tehtävään sinut palkattiin kun et pysty edes tuollaista ongelmaa ratkomaan?
Logistiikkapäälliköksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pään päällä.
Pelti jesarilla kiinni pyöräilykypärään ja kypärä päähän. Avot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen laittanut piirakkaa kerroksittain isompaan vuokaan, leivinpaperi kerrosten väliin. Mutta jos kakussasi on kuorrute, niin ei toimi.
Siinä on kuorrute, eihän muuten mulla ongelmaa olisi. Ja toisin kuin joku tuolla sanoi, en voi laittaa kuorrutetta vasta myöhemminkään koska se on porkkanakakku. Ja se kuorrute on sellaista, että kaikki mikä osuu siihen, tekee ruman jäljen.
Näköjään mun aiempi lainaus jäi pois mutta siinä siis kommentoin folioideaa, joka oli hyvä myös mutta ne pahvikannethan painuu kakkuun ja vie kaiken kuorrutteen mukanaan.
-ap
Painuuko ne jos varsinkaan jos vuoka on tarpeeksi syvä. Ja sitten kassi semmoinen tukeva jossa pysyy vaakatasossa hyvin, kuten joku kaupan kestokassi.
Soseuta kakut tehosekoittimella, kuljeta missä astiassa tahansa ja järjestä työystävillesi tee se itse kakkutikkari-hetki.
Matalat, tyhjät karkkilaatikot ovat hyviä tuohon tarkoitukseen. Itse säilytän kuorrutetut mokkapalat sellaisissa. Sinulla ei taida olla niitä? Jos ei, saisitko jostain kaupasta tms.?
Leipomoista voi saada kakkulaatikoita.
Itse sain porkkanapiirakan menemään puolet pienempään tilaan tekemällä siitä kerrosversion. Eli kuorrutteen jähmettymisen jälkeen leikkasin sen puoliksi ja nostin toisen puolikkaan päälle. Sitten leikkasin pieniksi paloiksi ja kuljetin isossa kakkukuvussa.
Tämä oli tarjolla 20 hengen juhlissa ja kaikki meni, vaikka tarjolla oli muitakin kakkuja. Eli 30 hengelle tekisin kyllä 2 pellillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pään päällä.
Pelti jesarilla kiinni pyöräilykypärään ja kypärä päähän. Avot.
tää päänpäällä kantaminen on kyllä hyvä idea :D kädet jää vapaaks
Leikkaat paloiksi ja laitat rasioihin. Rasiat kassiin päällekkäin.