Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Paljon on semmosiakin tapauksia näissä, joissa on alle 10 euron palkka. Mitä paskaisempi ja huonosti käyttäytyvämpi avustettava, niin sitä korkeampi pitää palkankin olla, mutta ei toistaiseksi mene niin.
Eli et tiedä alasta yhtään mitään. Oikeastihan asia menee niin, että se pienin palkka on niillä huonoimmilla avustettavilla. Korkeampi palkka on merkki siitä, että avustettava kuuluu Heta-liittoon ja on kiinnostunut siitä, että avustaja saa oikeudenmukaisen korvauksen. Heillä on muutenkin asiat paremmin hoidossa kuin näillä minimipalkalla orjaa hakevilla. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Kerropa mihin perustuu näkemyksesi 12-13 euron tuntipalkasta?
Lisäksi monet avustajat eivät tee täysiä tunteja, joten vaikka tuntipalkka olisikin tuota luokkaa, niin ei sillä silti itseään elätä.
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut sekä muutaman vuoden kokemukseen ko. työstä. Miten sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on semmosiakin tapauksia näissä, joissa on alle 10 euron palkka. Mitä paskaisempi ja huonosti käyttäytyvämpi avustettava, niin sitä korkeampi pitää palkankin olla, mutta ei toistaiseksi mene niin.
Eli et tiedä alasta yhtään mitään. Oikeastihan asia menee niin, että se pienin palkka on niillä huonoimmilla avustettavilla. Korkeampi palkka on merkki siitä, että avustettava kuuluu Heta-liittoon ja on kiinnostunut siitä, että avustaja saa oikeudenmukaisen korvauksen. Heillä on muutenkin asiat paremmin hoidossa kuin näillä minimipalkalla orjaa hakevilla. Tiedän kokemuksesta.
Minun entinen avustettava kuului Hetaan. Hänen kanssaan työskentely oli ehdottomasti kamalin kokemus mitä olen työelämässä saanut. Hän ei myöskään ollut erityisen kiinnostunut siitä saanko oikeudenmukaisen korvauksen; hän toimitti tuntilistoja eteenpäin vähän miten sattuu, täytti niitä vasemmalla kädellä ja työsuhteeni päätyttyä kieltäytyi toimittamasta viimeistä listaa.
En sano, että kaikki avustettavat olisivat huonoja ihmisiä, koska minulla on vain tämä yksi kokemus. Mutta ehkä sinunkaan ei kannata oman kokemuksesi perusteella myöskään yleistää.
Olen työtön ja pelkään että työkkäri alkaa painostaa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi monet avustajat eivät tee täysiä tunteja, joten vaikka tuntipalkka olisikin tuota luokkaa, niin ei sillä silti itseään elätä.
Tuossa nyt minuutissa löytämäni ilmoitus te-toimiston sivuilta esimerkiksi aiheesta:
https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/894780cf-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen avustettava
Ja nyt sitten kuvittelet, että yksi kokemus=kaikki ovat samanlaisia? :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi h....ttiä, jos joutuisit töihin. Joka ammattiin täällä keskitään joku syy miksei työ kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin oikein meinaa päästä töihin, kun eivät vastaile hakemuksiin. Ja lisäksi monilla on niin kovat vaatimukset, ettei tavikset meinaa kelvata. Välillä tuntuu melkein kuin noilla olisi unelmien deitti hakusessa avustajan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut sekä muutaman vuoden kokemukseen ko. työstä. Miten sinä?
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut ja lisäksi kokemukseen kyseisestä työstä, josta mulle maksettiin 10 € / kk. Lisiä en saanut, koska työajat ajoittuivat arkipäiviin.
Lisäksi minä en viestissäni esittänyt mitään väitteitä, ihmettelin vain sun väitettäsi ja sitä mihin se perustuu. Yritin itseasiassa Hetan sivuilta katsoa jos sieltä olisi löytänyt nopealla silmäyksellä jokin hintahaarukka, mutta en löytänyt. Olisi kiinnostavaa lukea ihan faktoja eikä vain mutuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen avustettava
Miksi hän toimitti tuntilistat etkä sinä? Normaalistihan se on avustajan vastuulla toimittaa tuntilistat, koska avustaja sen työnkin tekee ja hänen palkastaan siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa viestissähän luki, että kirjoittaja puhuu vain omasta kokemuksestaan eikä halua yleistää...
Kannattaa ehkä lukea viesti ensin alusta loppuun ennen vastaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut ja lisäksi kokemukseen kyseisestä työstä, josta mulle maksettiin 10 € / kk. Lisiä en saanut, koska työajat ajoittuivat arkipäiviin.
Lisäksi minä en viestissäni esittänyt mitään väitteitä, ihmettelin vain sun väitettäsi ja sitä mihin se per
Kyseenalaistit minun väitteeni, joten halusin tietää, millä perusteella sen teet. Olet näköjään lukenut ilmoituksia varsin valikoivasti, kun sinulta on mennyt ohi 12-13€/tunti paikat, joita etenkin yksityisellä puolella on vaikka millä mitalla. Sen minäkin tiedän, että kunnallisella puolella monikaan ei kuulu Hetaan ja palkka on siksi kympin pintaan. Mutta he ovat vain pieni kourallinen kaikista avustettavista. Ei sillä perusteella voi sanoa, että palkka on aina paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et tiedä alasta yhtään mitään. Oikeastihan asia menee niin, että se pienin palkka on niillä huonoimmilla avustettavilla. Korkeampi palkka on merkki siitä, että avustettava kuuluu Heta-liittoon ja on kiinnostunut siitä, että avustaja saa oikeudenmukaisen korvauksen. Heillä on muutenkin asiat paremmin hoidossa kuin näillä minimipalkalla orjaa ha
Haluaa vain öyhöttää, vaikka muuta väittää. Koko tämä aloitushan perustuu avutettavien haukkumiseen.
Ei kestä pää tuollaista. Taistelen jo nyt sen kanssa, että saisin oman asuntoni pidettyä siinä kunnossa, että ei tule häätöä. Ja ihan työtön työnhakija olen, jos joku tulee siitä inttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä pää tuollaista. Taistelen jo nyt sen kanssa, että saisin oman asuntoni pidettyä siinä kunnossa, että ei tule häätöä. Ja ihan työtön työnhakija olen, jos joku tulee siitä inttämään.
Mitä taistelemista siinä on? Perussiivous riittää.
En ole työtön, mutta hyvinkin voisin tehdä. Ongelmana näissä on se, ettei niissä ole juuri kokoaikatyötä tarjolla.
Ehkä hallituksen toimet on vain tapa varmistaa, että hallitukselle riittää henkilökohtaisia avustajia, kun tulevat siihen ikään. Tai mikä ettei jo ennen sitäkin.
Sanokaa hep, jos haluatte Purran henkilökohtaiseksi avustajaksi!
Voisin olla kiinnostunut itse työstä, mutta huono palkka ei tietenkään houkuttele.
Avustajan työ sopii ihmiselle, joka osaa pitää kiinni oikeuksistaan eikä ole lapanen, joka alistuu mihin tahansa. Itse teen tarvittaessa hyvin selväksi, että minä olen avustaja, en orja ja minä teen sen, mitä työsopimukseen on kirjattu, en muuta. Jos tämä ei kelpaa, aina löytyy uusi paikka. Onneksi ei ole kovin montaa kertaa tarvinut laittaa kovaa kovaa vastaan, vaan pääosa avustettavista on ihan tavallisia ihmisiä. Teen siis keikkana yksityisen kautta ja voin itse valita, kenelle menen ja kenelle en. Töitä on noin 20h/viikko eri kohteissa. Lisineen ihan hyvä palkka.