Hei työtön, kiinnostaisiko sinua surkeasti palkattu paskaduuni henkilökohtaisena avustajana?
Runsaasti kaikenlaisten eritteiden kanssa saat olla tekemisissä ja kaupan päälle tulee huutoa ja tiuskimista, kun et osaa lukea avustettavan ajatuksia, etkä osaa kaikkea jo valmiiksi työhön tullessasi, vaikka ilmoituksessa sanotaan, että työhön perehdytetään eikä alalta tarvitse olla ennestään kokemusta.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Kerropa mihin perustuu näkemyksesi 12-13 euron tuntipalkasta?
Lisäksi monet avustajat eivät tee täysiä tunteja, joten vaikka tuntipalkka olisikin tuota luokkaa, niin ei sillä silti itseään elätä.
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut sekä muutaman vuoden kokemukseen ko. työstä. Miten sinä?
Työpaikkailmoituksiin, joita olen lukenut ja lisäksi kokemukseen kyseisestä työstä, josta mulle maksettiin 10 € / kk. Lisiä en saanut, koska työajat ajoittuivat arkipäiviin.
Lisäksi minä en viestissäni esittänyt mitään väitteitä, ih
Sinähän et ensimmäisessä viestissäsi esittänyt asiaa väitteenä vaan faktana. Myöhemmin vasta kerroit, että kyseessä on väite, joka perustuu lähinnä lukemaasi ja omaan kokemukseesi.
Minä toin esiin sen, että tuo 12-13 e / h palkka ei ole mitenkään kiveen hakattu eikä osa avustajista edes tee täysiä tunteja/pyhiä, joten palkka ei silti välttämättä riitä elämiseen.
Minä en missään vaiheessa väittänyt palkan olevan "aina p*skaa".
Ei surkeasti palkattuna paskaduunina, mutta jos asiakas olisi hyväkäytöksinen ja mielellään kuuluisi Heta-liittoon (jotta saisin vähän paremman korvauksen) niin voisin ainakin kokeilla. Tosin en ole ainakaan tällä hetkellä työtön.
Minä toin esiin sen, että tuo 12-13 e / h palkka ei ole mitenkään kiveen hakattu
Missä kohtaa joku väitti, että se on kiveenhakattu?
Mä olen ollut töissä ihan mukavilla avustettavilla.
Tässäkin asiassa täytyy tajuta, että paikkoja ja myös palkkoja on ko. hommissa hyvin monenlaisia. Ei pidä lähteä öyhöttämään, että kaikki paikat on paskoja ja palkka on paskaa jne. koska niin ei kaikkialla ole. On myös todella mukavia avustettavia, jotka ymmärtävät mitä avustajalta voi odottaa ja mitä ei. Myös palkoissa on suurta vaihtelua eli kannattaa ottaa asioista selvää eikä vain mouhota menemään.
Ei kiinnosta edes 40 euron tuntipalkalla. Mielummin vietän kesää työttömänä ja rannalla katsellen kauniita naisia.
Minä olin avustajan aivan ihanalla mummelilla joitain vuosia sitten. Viihdyin todella hyvin ja olinkin hänellä melkein 5 vuotta kaikkinensa. Työsuhde päättyi hänen muuttoonsa palvelutaloon. Sinne ei enää myönnetty avustajatunteja, mutta kävin joskus ihan muuten vain hänen luonaan kylässä. Palkkaa sain yksityisen firman maksamana karvan alle 12€ normaaleine lisineen. Oli se mielestäni parempaa työtä kuin esim. lähihoitajan työ, jota aiemmin tein.
Vierailija kirjoitti:
Minä toin esiin sen, että tuo 12-13 e / h palkka ei ole mitenkään kiveen hakattu
Jos keskustellaan jostakin alasta ja joku tulee sanomaan, että "kumma kun ei 12-13 € tuntipalkka kelpaa", niin tuollaisessa viestissä implikoidaan, että tuo on se alan palkkaus. Ja se ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Jos jonkun hintahaitarin nyt haluaa heittää, niin ehkä 9-14 € olisi ollut realistisempi. Mutta kun puhutaan vain tuntipalkasta, niin siinä myös sivuutetaan kokonaan se fakta, että jotkut hakevat avustajaa esimerkiksi vain pariksi päiväksi viikossa tai pariksi tunniksi päivässä. Siinä tapauksessa tuntipalkka on suhteellisen irrelevantti, koska vaikka se olisi 20 € / tunti, niin et sinä sillä itseäsi elätä jos töitä kuitenkin on vain klo 9-12 ma ja ke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon teille ulisijoille pitäisi maksaa, kun 12-13€ lisineen on ihan paska palkka?
Lisäksi monet avustajat eivät tee täysiä tunteja, joten vaikka tuntipalkka olisikin tuota luokkaa, niin ei sillä silti itseään elätä.
Ei se ole mikään näkemys, vaan ihan normi yksityisissä avustajapalvelufirmoissa. Sinä ilmeisesti et ollut tietoinen, että kaikki avustajat eivät ole kunnan palkkalistoilla.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään näkemys, vaan ihan normi yksityisissä avustajapalvelufirmoissa. Sinä ilmeisesti et ollut tietoinen, että kaikki avustajat eivät ole kunnan palkkalistoilla.
t. eri
Se, että kyseessä on normi jollakin sektorilla tai paikkakunnalla, ei tee siitä kuitenkaan koko alan normia. Sinä et ilmeisesti ollut tietoinen, että alkuperäisessä palkkaukseen liittyvässä viestissä ei otettu kantaa siihen, että onko tuo 12-13 euron palkkaus koko alan keskiarvo vai yksityisen puolen. Kenties kannattaa olla spesifimpi viesteissään jos haluaa välttää väärinymmärryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskustellaan jostakin alasta ja joku tulee sanomaan, että "kumma kun ei 12-13 € tuntipalkka kelpaa", niin tuollaisessa viestissä implikoidaan, että tuo on se alan palkkaus. Ja se ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Jos jonkun hintahaitarin nyt haluaa heittää, niin ehkä 9-14 € olisi ollut realistisempi. Mutta kun puhutaan vain tuntipalkasta, niin siinä myös sivuutetaan kokonaan se fakta, että jotkut hakevat avustajaa esimerkiksi vain pariksi päiväksi viikossa tai pariksi tunniksi päivässä. Siinä tapauksessa tuntipalkka on suhteellisen irrelevantti, koska vaikka se olisi 20 € / tunti, niin et sinä sillä itseäsi elätä jos töitä kuitenkin on vain klo 9-12 ma ja ke.
Miten osaat käyttää noin hienoja sanoja, vaikka et kuitenkaan ymmärrä lukemaasi ilman ratakiskosta vääntämistä? Kukaan ei ole sanonut, että palkkaus on AINA tuon verran. Se oli vain yksi vaihtoehto. Jos meuhkaisit vähemmän ja perehtyisit asiaan enemmän, huomaisit, että yksityisellä puolella tuo 12-13€ tosin on ihan normaalipalkka. Ja suurimmalle osalle palkka on hyvinkin relevantti asia. Monesti jopa se tärkein kriteeri, kun valitaan paikkaa. Sinua lukuunottamatta kaikki tajuavat ilman ratakiskoakin, että työtunnit otetaan tietenkin selville ENNEN työnhakemista niin ei tule yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Se, että kyseessä on normi jollakin sektorilla tai paikkakunnalla, ei tee siitä kuitenkaan koko alan normia. Sinä et ilmeisesti ollut tietoinen, että alkuperäisessä palkkaukseen liittyvässä viestissä ei otettu
Suosittelen sinulle avustajan hommaamista, jos on noin vaikeaa ymmärtää lukemansa. Enempää en kanssasi väännä, kun haluat selkeästi vain haastaa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla kiinnostunut itse työstä, mutta huono palkka ei tietenkään houkuttele.
Paljonko sinulle on palkka, jolla kiinnostut työstä?
Riippuu työn sisällöstä. Voisin tehdä kevyttä avustustyötä tuolla 12-13€/t mitä täällä on mainittu. Mutta itsessään käsite "paska palkka" nyt ei varmaan herätä kenessäkään intoa. Mikä on edes paska palkka? Alle kympin tunti raskaasta työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Se, että kyseessä on normi jollakin sektorilla tai paikkakunnalla, ei tee siitä kuitenkaan koko alan normia. Sinä et ilmeisesti ollut tietoinen, että alkuperäisessä palkkaukseen liittyvässä viestissä ei otettu
Jännästi kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät, mitä tarkoitettiin. Miksiköhän?
t. toinen eri
Vierailija kirjoitti:
Minä olin avustajan aivan ihanalla mummelilla joitain vuosia sitten. Viihdyin todella hyvin ja olinkin hänellä melkein 5 vuotta kaikkinensa. Työsuhde päättyi hänen muuttoonsa palvelutaloon. Sinne ei enää myönnetty avustajatunteja, mutta kävin joskus ihan muuten vain hänen luonaan kylässä. Palkkaa sain yksityisen firman maksamana karvan alle 12€ normaaleine lisineen. Oli se mielestäni parempaa työtä kuin esim. lähihoitajan työ, jota aiemmin tein.
Ei kuulosta hassummalta.
Minulla on ollut sama avustaja 10v, vain 5h/vko. Hyvin on kaikki mennyt ja olen kiitollinen K:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla kiinnostunut itse työstä, mutta huono palkka ei tietenkään houkuttele.
Riippuu työn sisällöstä. Voisin tehdä kevyttä avustustyötä tuolla 12-13€/t mitä täällä on mainittu. Mutta itsessään käsite "paska palkka" nyt ei varmaan herätä kenessäkään intoa. Mikä on edes paska palkka? Alle kympin tunti raskaasta työstä?
Sehän on jokaisen henkilökohtainen mielipide, minkä verran palkan pitää olla, jotta se ei olisi paska. Av-mammoilla alle 50€/tunti on tyypillisesti hyvän ja paskan palkan raja.
Se on oikeasti paskaduuni. Kaiken lisäksi osa-aikaista ja minimipalkka. Varmaan puolet pienemmät ansiot ainakin mitä vuorotyötä tekevällä lähihoitajalla. Niissä hommissa harvoin pysytään pitkään.
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta, onneksi oon työkyvytön. Kärsimys ei ketään jalosta.
Etäs jos kärsit, olet tosiaan työkyvytön mitä teet?
Jos avustajia ei ole, jäät kadulle makaamaan, mätänemään kuten nyt monet USA:n uuden aallon narkkarit.