Vähä-varaisilta viedään kaikki, yksinhuoltajilta ketkä tekevät kaikkensa kasvattaakseen omaa lastaan tässä kaiken pahuuden keskellä
Tässä yksi asia taas mikä todistaa kaiken mistä olen aina puhunut. Kuinka valheellinen tämä koneisto on ja epäreilu.
Miten sinä voit repiä rahat pois köyhiltä ja esim ÄIDEILTÄ ketkä kasvattaa lapsiaan ja odottaa että yhteiskunnasta tulisi tulevaisuudessa parempi??? Niistä lapsistahan se tulevaisuus kasvaa!!!!!!!!!!
Miten se tulevaisuus voi näyttää paremmalta jos lapsen edestä viedään leipä pois? Tai jos opiskelijoitten ei anneta opiskella koska ne ei enää pysty elättää itseään sillä??
Mä en tajua.
Mutta sotimiseen kyllä riittää rahat. Sehän on aina varma asia. Sieltä ei oteta pois.
Kommentit (40)
Vallankumous on poliittisena käsitteenä syvällinen mullistus, dramaattinen vallansiirto, jossa yhteiskunta syrjäyttää hallituksensa ja instituutionsa. Vallankumouksiin liittyy usein mielenosoituksia, väkivaltaa ja jopa vallanpitäjien teloituksia. Vallankumouksen seurauksena entinen hallintatapa ja elämäntapa korvautuvat uusilla, ja omaisuus ja työ jaetaan uudelleen. Vallankumouksen taustalla on usein tarve päästä eroon itsevaltiaasta tai korruptoituneesta hallinnosta.[1]
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa syntyneiden lasten määrä väheni 8,3 prosenttia vuonna 2022, kertovat Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tiedot. Tämä on suurin vuosikohtainen muutos lasten määrässä yli viiteenkymmeneen vuoteen.//YLE
Eli Marini hallituskaudella.
Maailmantilanteen epävakaus (mm. Ukrainan sota) ei vaikuta sinusta syntyvyyteen, mutta Marinin hallitus romahdutti sinusta myös muiden pohjoismaiden syntyvyyden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia ja etuja sataa yksinhuoltajille joka puolelta. Yksinhuoltajat eivät ole tämän maan huonoimmassa asemassa oleva ryhmä.
Jaa. Kun olin yh sain vain yh-korotuksen lapsilisään. Mitenkäs huima summa se onkaan?? 73,30e/kk. Sillä ruokit, vaatetat, maksat isomman asunnon, harrastukset jne.
Jep jep, todellakin kannattaa kadehtia!!
Eli sait lapsilisän ja unohdit mainita elatusmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää uskaltaa tehdä lapsia kun tietää että jos tulee avioero tai jää työttömäksi niin mitään turvaverkkoa ei lapsillekaan enää ole. En mä ainakaan hsrkitsisikaan, otan mieluummin kissan.
Kuka sulle on tuollaista pajunköyttä syöttänyt? Kaikki turvaverkot on edelleen, nyt ja tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit hankkinut kunnollisen ammatin.
Minulla on yh-kavereita, mutta heillä ei ole mitään ongelmaa kun palkka on melkein 100 000€ vuodessa. Kyllä sillä harrastukset ja matkailut maksaa.
Veikkaan, että 100 000 ei makseta ihan kahdeksasta neljään panostamisella. Sillä yksinhuoltajalla on siis ne lapset, jotka pitää hoitaa.
No minä olin yh, lapsi nyt jo aikuinen, ja hankin itse työnteolla sen leivän lapselle. Minäkin kasvatin lapseni, ja odotan parempaa yhteiskuntaa vieläkin. Silti ehdin käymään sen ohessa myös työssä. Että siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit hankkinut kunnollisen ammatin.
Minulla on yh-kavereita, mutta heillä ei ole mitään ongelmaa kun palkka on melkein 100 000€ vuodessa. Kyllä sillä harrastukset ja matkailut maksaa.
Veikkaan, että 100 000 ei makseta ihan kahdeksasta neljään panostamisella. Sillä yksinhuoltajalla on siis ne lapset, jotka pitää hoitaa.
Kyllä minulla onnistuu lähes pelkällä 8-16 etätyöllä kotoa käsin, harvoin joudun tekemään töitä lasten nukahdettua. Taitaa esim. vuorotyöt olla hankalampi rasti yh:lle.
Paljonko minun pitäisi antaa pois palkastani jotta kaikki saisivat kaikkea mitä haluavat? Tällä hetkellä maksan 1/3 palkastani ja sen noin 8% muita kuluja. Käyn töissä, jotta saisin parannettua omaa ja lasteni elintasoa. Kovin paljon enemmän jos joutuu antamaan pois veroina on ihan sama jäädäkö itse työttömäksi tukien varaan. Olisipahan ainakin aikaa itselle.
Tähän ratkaisuun on päätymässä koko joukko työllisiä, mitäs sitten tehdään kun ei ole enää ketään maksamassa tukia?
Kaali haisee taas. Miksei nämä aloituksen poistu?
Ei köyhältä kukaan mitään ole viemässä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko minun pitäisi antaa pois palkastani jotta kaikki saisivat kaikkea mitä haluavat? Tällä hetkellä maksan 1/3 palkastani ja sen noin 8% muita kuluja. Käyn töissä, jotta saisin parannettua omaa ja lasteni elintasoa. Kovin paljon enemmän jos joutuu antamaan pois veroina on ihan sama jäädäkö itse työttömäksi tukien varaan. Olisipahan ainakin aikaa itselle.
Tähän ratkaisuun on päätymässä koko joukko työllisiä, mitäs sitten tehdään kun ei ole enää ketään maksamassa tukia?
Otetaan lisää pois tukia sieltä minnekkä niitä eniten menee.
Orpohan sanoi ettei köyhimpien toimeentulotuesta leikata. 😁 Pitää mennä sinne hallitukseen valittaan että sulta viedään kaikki. Ei se täällä valittaminen mitään auta. Ei me päätetä sun tuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on totta, että yhteiskunnastamme tullut tosi kova, kylmä ja pelottava paikka. On törkeää leikata huono-osaisilta. Maksaisin itse mieluummin veroa enemmän. Tämä lisää epävakautta ja pahoinvointia.
https://www.valtiokonttori.fi/yhteystiedot/valtiokonttorin-yhteystiedot/
Ole hyvä, sivun alalaidassa on pankkiyhteystiedot, johon voit vapaasti maksaa extraa niin paljon kuin huvittaa.
Yleensä noin sanovat eivät oikeasti juurikaan maksa veroja. Minä maksoin viime vuonna veroja noin 45 000 ja vielä pitää silti maksaa extraa viimevuodesta.
Luulisi palstamammojenkin parisuhdeohjeet monipuolistuvan tästä "jätä se sika" -tasosta, elleivät sitten halua suistaa siskoja köyhyyden luiskaan.
Jos kerran tukia leikataan, pitäisi myös ruoan arvonlisäveroa laskea.
Mutta mitä tekee hallitus: suunnittelee sen NOSTAMISTA.
"Teidän lakinne ja oikeutenne. ha-ha-ha. Niitähän minun pitikin ampua".
Etävanhempi ( lapsen isä) maksaa naisille elämän . Äidit rikastuu ex miehen rahoilla ja lasten isä menee veneen alle nukkumaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia ja etuja sataa yksinhuoltajille joka puolelta. Yksinhuoltajat eivät ole tämän maan huonoimmassa asemassa oleva ryhmä.
Jaa. Kun olin yh sain vain yh-korotuksen lapsilisään. Mitenkäs huima summa se onkaan?? 73,30e/kk. Sillä ruokit, vaatetat, maksat isomman asunnon, harrastukset jne.
Sait kai elaritkin, mutta tosiaan ne eivöt ole yleensä yhteiskunnan tukia.
Tuossa tuttuni teki laskelmaa miten talous muuttuisi jos ottaa yhden Jampan luokseen pysyvästi asumaan.
No ensin innostui, että mahtavaa kun saa jakaa asumiskulut, jotka onkin tuolla tytsällä aika hulppeat.
Sitten huomasi että asumistuki lähtee joka oli kai jotain lähes 600€ ja samalla yh korotukset lapsilisiin eli yht. 750€ lähtee.
Mutta tosiaan vuokraa maksaa sitten puolet vähemmän. En muista tarkkoja summia, mutta melko tasoihin meni nuo tilanteet. Tuo vaan siihen kun monet kuvittelee että yh on niin huonossa tilanteessa, kun ei ole toista jakamassa asumiskuluja.
Se miten tilanne muuttuu riippuu sitten niistä muista kuluista mitä voi jakaa tai jos vaikka kumppani parempituloinen ja suostuu maksamaan vaikka enemmän kuin puolet tai tarjoamaan jotain mihin ei itsellä varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä myös yh-vähennyksen verotukseen ja elatusmaksut joko mieheltä tai Kelalta. Se on ihan mukava lisä harrastusmenoihin.å
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu ja töihin meneminen on tie ulos vähäväraisuudesta.
Eipä enää niin itsestään selvästi kuin parikymmentä vuotta sitten. Minä ehdin siihen "pyörään" mukaan että on työpaikka ettei ihan joka euroa tarvitse laskea. Enkä ottanut opintolainaa.
Eipä ole sama asia niillä jotka nyt opiskelevat. Niillä on paremmin joiden vanhemmat voivat opiskelijaa tukea, vaan on paljon niitä jotka joutuvat sitä lainaa ottamaan ja sitten ovatkin suossa kun isot korot ja takaisinmaksut koittavat eikä töitä olekaan melkoisen etsimisen ja yrittämisenkään jälkeen.
Minäkin olen hyvätuloinen yh, joten rahat kyllä riittävät. Ihmettelen vain, miksei minulle sada niitä "lukuisia yh-tukia", joita joidenkin kirjoittajien mukaan kaikki yh:t saavat? Lapsilisän yh-korotus ei ole "lukuisa määrä yh-tukia". Yh-talouksien palkkatuloja sen sijaan verotetaan rankasti kovemmalla progressiolla kuin kahden vahnemman talouksien palkkatuloja, koska vanhempien tulot verotetaan erikseen.