Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa oma lihavuus. Nyt vajaassa 6kk paino noussut yli 10kg. Olen taistellut vuosia,ja aina epäonnistun.

Vierailija
25.03.2024 |

Eli laihdutus /elämäntapamuutos aina epäonnistunut. 

Vihdoin lopetin itseni rääkkäämisen ja paino vaan nousee.

110kg 161cm

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen on ainoastaan motivaatiosta kiinni. Jokainen pystyy siihen, jos haluaa, mutta se vaatii itsekuria ja kärsivällisyyttä. Jos nämä puuttuvat, niin asialle ei voi tehdä mitään. Eli sama asia kuin sijoittamisessa; tuloksia ei pidä odottaa heti, vaan pikku hiljaa.

Vierailija
82/85 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pätkäpaastoa aloita vaikka 10/14, eli syöt esim aikavälillä 10-20. Tuota jonkun aikaa ja siitä voi lyhentää aikaväliä syömiselle esim 10-18. Tämä ei tarkoita sitä, että junttaat sallitulla ajalla donitseja ja pizzaa, vaan ns normi kotiruokaa. Itse totetutan tuota, mutta yövuorot tuppaavat sotkemaan. Parilla kaverilla on toiminut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia muita keinoja aina pyydetään kokeilemaan paitsi sitä ainoaa mikä toimii, eli syömisen vähentäminen kunnes laihtuu. Ei ihme ettei laihdu kymmenistä tukiketjuista huolimatta. Läskit pelottelee säästöliekeistä ja sanoo että laihtuu kun syö enemmän.

Säästöliekki on ihan todellinen ilmiö ja voi iskeä jos vähentää syömistä liikaa. Siksi pitää säilyttää kohtuus.

Patrik Borgin mukaan dieetillä ei kannata pitää mitään alle 1500 kcal-päiviä kahta viikkoa kauempaa, koska se napsauttaa säästöliekin päälle.

Eri, mutta minun normaalipainoisen lyhyen naisen peruskulutus on rutkasti alle 1500 jos vain makaan ja istun ja kävelen max. jääkaapille ja postin hakemaan etätyöpäivänä. Kun laihdutin, oli minulla ensimmäisen viikon kalorit 750 per päivä, sitten 1100 tosi pitkään. Toimi.

Nykyäänkin jos urheilen ja kävelen tai retkeilen niin kalorit voi olla vaikka 2200, jopa 2500 mutta kyllä se tavallisen liikunnallisena päivänä (ei mitään hikiurheilua eikä tule kävelyä töissä yhtään) on 1550. Ellen siis haluaisi taas olla pian lähes satakiloinen 

Mitään säästöliekkejä ei ole tullut.

Vierailija
84/85 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen on ainoastaan motivaatiosta kiinni. Jokainen pystyy siihen, jos haluaa, mutta se vaatii itsekuria ja kärsivällisyyttä. Jos nämä puuttuvat, niin asialle ei voi tehdä mitään. Eli sama asia kuin sijoittamisessa; tuloksia ei pidä odottaa heti, vaan pikku hiljaa.

Kuka tahansa toki laihtuu jos hänet pistää lukkojen taakse ja säänöstelee sinne ruuan.

Mutta realistisesti on todella eri asia laihduttaa jos on lihonut aikuisiällä ja on edelleen suht nuori mies esimerkiksi. Samoin on helpompi laihduttaa jos kyse on ollut vain elämäntapojen lässähtämisestä ja alla on aiemmin ollut liikunnallinen elämäntapa jne. 

Jos taas on lapsena lihotettu jo sairaalloisen ylipainoiseksi eikä ole ikinä kunnolla liikkunut niin yritä siinä sitten, IHAN eri lähtökohdat. Samoin iäkkäällä naisella jolla nivelrikkoa, huono lihaskunto, kortisonilääkitys. Tai masennuspotilas jolla väsyttää muutenkin ja lääkitykset vaikeuttaa...

Sanon tämän itse onnistuneesti paljon laihduttaneena ja joitain haasteita omaavana. 

Hyvää tässä on että on olemassa tutkimustietoa siitä että itsekuri kehittyy ja vahvistuu kun tekee itselleen vaikeita asioita sinnikkäästi! ...mutta miten päästä sinne, tuskin ainakaan syyllistämällä. :/

Vierailija
85/85 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama. Olen nyt vuoden treenannut 3 päivää viikossa. Kerran kuussa treenaan PT:n kanssa joka laatii ohjelman seuraavalle kuulle. Paino ei ole noussut mutta ei se ole tippunutkaan. Ajattelin aloittaa laihdutuslääkkeen seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän