Masentaa oma lihavuus. Nyt vajaassa 6kk paino noussut yli 10kg. Olen taistellut vuosia,ja aina epäonnistun.
Eli laihdutus /elämäntapamuutos aina epäonnistunut.
Vihdoin lopetin itseni rääkkäämisen ja paino vaan nousee.
110kg 161cm
Kommentit (85)
En ymmärrä tuota kehoitusta maksaa ravintoterapeutilla tms.
Mulla on sama ongelma kuin ap:llä. Olen vaihtelevasti onnistunut, mutta aina ovat kilot tulleet takaisin enemmän tai vähemmän vauhdilla. En silti ymmärrä mihin tarvitsisin ravintoterapeuttia tms. Syön kasvispainoteisesti ja vain täysjyvää. Aamupala vasta kello 11. Vain puuroa tai Skyriä. Punnitsen myös annokset jne. Eikä nälkää jää.
Mutta syynä on mulla, kuten varmaan monella muullakin, lohtusyöminen tai oikeastaan naposteleminen. En vain raskaan työpäivän jälkeen jaksa pitää itseäni kurissa, vaikken nälkää tuntisikaan.
Melkoinen plussapallo oot. Et kai ole tosissasi edes?
Tuollainen painonlisäys vaatii noin 70.000 kcal ylimääräistä ravintoa. Noin 180 pv:ssä tuo määrä merkitsee jtk 400 kcal liikaa päivässä. Vajaa 100 g suklaata tms. Ilman liikkumista tulee helposti kiloja. Pidä paino ensin samana ja ala vähentää syömistä. Pikakuureista ei ole mihinkään.
Ravintoterapeutit neuvoo vaan lautasmallin mukaista ruokavaliota noudattamaan. Sillä ei tipu kenenkään paino niin nopeasti etteikö motivaatio häviä. Parempi puolen vuoden tarkka ruokailu ja kun paino putoaa nopeasti, motivaatio pysyy yllä ja haluaa jatkaakin sen jälkeen terveellisellä linjalla.
Oletko ajatellut missä mielentilassa syöt?
Usein keskitytään vain fyysiseen puoleen (ravintoon, liikuntaan yms.) mutta ne eivät yksin auta, jos ongelman ydin onkin psyykkisellä puolella.
Noin suuri painonnousu selittyy harvoin pelkällä herkuttelun halulla. Syömishäiriöitä on monenlaisia, niitä jotka saavat syömään liian vähän ja niitä jotka saavat syömään liikaa. Valitettavasti ahminta tai bulimia tulkitaan usein vaan huonoksi itsekuriksi.
Lihavien haukkuminen on täällä tosi raakaa: miten suhtauduttaisiin siihen, jos joku haukkuisi samoin anorektikkoja. Silti kumpikin tappaa itsensä ruualla.
t. traumansa käsitellyt ja sitten elämäntapamuutoksen tehnyt, nyt -50kg :)
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhasarvot mitattu. Tärkeintä on syödä säännöllisesti tavallista ruokaa, ettei sorru herkkujen naposteluun. Ota oikein asiaksi tehdä/syödä lämmin ateria kahdesti päivässä niin et tarvi muuta.
Ruuan lämpötilalla tuskin on mitään merkitystä. Harvalle riittää kaksi kertaa syöminen vuorikaudessa oli ravinto minkä lämpöistä hyvänsä. t. juuri 10 kg laihtunut syöden kuusi kertaa päivässä pieniä määriä kerrallaan klo 6-22
Hakeudu laillistetun ravitsemusterapeutin pakeille ja nimenomaan tällä nimikkeellä toimivan, pitkän koulutuksen saaneen terveydenhuollon ammattilaisen luokse. Ravintoterapeutiksi tai -asiantuntijaksi voi julistautua kuka tahansa. Täällä huudelluista neuvoista ei välttämättä ole mitään hyötyä juuri sinun yksilölliseen tilanteeseesi. Ravitsemusterapian avulla voisitte keksiä yhdessä juuri sinulle toimivat tavat elintapojen muuttamiseksi. Psykologilta taas saisit apua juurisyiden selvittämiseen ja ylipäänsä henkiseen puoleen, mikä myös on hyvin tärkeää. Kestävät muutokset ottavat aina aikaa, mutta ovat sen arvoisia -sinä olet sen arvoinen. Sijoita itseesi!
Minä olen laihtunut vuodessa 10 kg. Tein elämäntaparemontin ja aloitin kuntosalin.
Taas paino noussut 6kg.
Ap
En kestä.
Hyi s---ana! 🤢🤮🤮
Toivottavasti ap ei oikeasti ole tuossa tilanteessa.
Turha on neuvoja antaa jos et siedä epämukavuusaluetta ollenkaan.
kuolet ylipainon seurauksiin nuorena.
AP. Lopeta laihduttaminen ja rupea syömään nyrkkisi kokoisia annoksia aina muutaman tunnin välein. Jos tekee mieli herkkuja, ota pieni suklaan pala tai keksi. Minä olen laihtunut tällä keinolla n. 14 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia muita keinoja aina pyydetään kokeilemaan paitsi sitä ainoaa mikä toimii, eli syömisen vähentäminen kunnes laihtuu. Ei ihme ettei laihdu kymmenistä tukiketjuista huolimatta. Läskit pelottelee säästöliekeistä ja sanoo että laihtuu kun syö enemmän.
Säästöliekki on ihan todellinen ilmiö ja voi iskeä jos vähentää syömistä liikaa. Siksi pitää säilyttää kohtuus.
Ei ole todellinen ilmiö, ja vaikutus on ihan minimaalinen .
Säästöliekki alkaa vaikuttaa vasta kun ihminen on niin anorektisen laiha että hänen kehonsa alkaa taistella hengissä pysymisen vuoksi. On naurettavaa kun tätä puhetta säästöliekistä pitää aina yllä ihmiset joilla on rasvaa useamman ihmisen tarpeiksi.
Syö jotain todella makeaa 3 päivää, juurikaan juomatta vettä.
Niin saat kihdin.
Takaan että sitten laihdut kun jokainen suupala särkee ihan hel***ti.
Mysimba, ozempic... riippuu ongelman syystä. Itselle toimii mysimba.
Jos hullu himo makeaan, voi elimistössä olla candida albicans, joka pitäisi häätää.
Voisit vähän kattoo mitä sinne suuhus oikeen tunget. Höttöhiilarit pois ja tilalle paljon kasviksia, sekä proteiiniä. Sitten täytyy myös pitää annoskoot kohtuullisina.
Ei ole todellinen ilmiö, ja vaikutus on ihan minimaalinen .