Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa oma lihavuus. Nyt vajaassa 6kk paino noussut yli 10kg. Olen taistellut vuosia,ja aina epäonnistun.

Vierailija
25.03.2024 |

Eli laihdutus /elämäntapamuutos aina epäonnistunut. 

Vihdoin lopetin itseni rääkkäämisen ja paino vaan nousee.

110kg 161cm

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon sokeria, valkoisia jauhoja ja kovia rasvoja ruokavaliosi sisältää?

Vierailija
22/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Mua ahdistaa myös ylipainoni. Sain viime keväänä ja kesänä pudotettua ja muutettua elintapojani, mutta sen jälkeen yhtä lääkitystäni (vaikuttaa aineenvaihduntaan ja nostaa painoa) nostettiin ja aloitettiin hormonilääkitys (yksi sivuvaikutuksista painonnousu), ja paino nousi taas. Välillä täysin epätoivoinen, mitä tehdä. Elintapamuutokseni olen saanut säilytettyä viime keväältä ja jopa saanut muutettua lisää. Siitä huolimatta paino nousi (nuo lääkkeet).

Mitä tässä voi tehdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa YouTube ja etsi brittiläinen Lucy Wyndham-Read. Ole hyvä! Katso hänen videoita ruoasta (noudata ohjeita), kuuntele motivaatiovideoita ja ala tehdä hänen low impact -jumppia. Walking workout -videoista on hyvä aloittaa. 

Vierailija
24/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on siinä että laihdutat ja yrität tehdä kerralla liian isoja muutoksia.

Vierailija
25/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus.

Omasta mielestäni olen syönyt järkevämmin, silti paino nyt 113,4kg

Ap

Voisitko laittaa esimerkin tämän päivän syönneistäsI?

Voisin neuvoa paremmin.

Vierailija
26/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus.

Omasta mielestäni olen syönyt järkevämmin, silti paino nyt 113,4kg

Ap

Voisitko laittaa esimerkin tämän päivän syönneistäsI?

Voisin neuvoa paremmin.

- Neljä sokeridonitsia.

- 1,5 litraa sokerista colaa.

- Perhepitsa.

- Vähän, eli noin 400 g Irtonamuja, koska ei ole varsinainen karkkipäivä

- ja sit vähän lohtuherkkuja, kun masentaa oma lihavuus

Vierailija
27/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesä tulossa

APlle vinkki: Älä pukeudu paljatavasti tiukkoihin vaatteisiin.

Laita säkki päälle niin ei vihlo mun silmiä kun kävelet vastaan.

Vierailija
28/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukun pienennysleikkaus jotta et saa mässytettyy liikaa ruokaa

Vierailija
29/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut liian vähän ja syöt liikaa herkkuja. Minun paino putosi 6 kg viime kuun aikana. Tein 20-40 km pyörälenkkejä  5 kertaa viikossa.

Vierailija
30/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahalaukun pienennysleikkaus jotta et saa mässytettyy liikaa ruokaa

Sehän vaatii laihduttamista ennen leikkausta. Taisi olla 5% painosta. Eikä leikkaus ole oikotie onneen, vaan painon ylläpitäminen vaatii terveitä elämäntapoja.

Vierailija
31/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ehdi nyt vastaamaan, on matkalla ruokakauppaan.

Vierailija
32/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö e-pillereitä? Kokeile niiden lopettamista. Kaikilla ne eivät vaikuta painoon, mutta yllättävän monella kuitenkin. Itselläni ainakin laihduttaminen oli hyvin hankalaa pillereitä syödessä. 

Vierailija
33/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita keinoja aina pyydetään kokeilemaan paitsi sitä ainoaa mikä toimii, eli syömisen vähentäminen kunnes laihtuu. Ei ihme ettei laihdu kymmenistä tukiketjuista huolimatta. Läskit pelottelee säästöliekeistä ja sanoo että laihtuu kun syö enemmän.

Vierailija
34/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot mitattu. Tärkeintä on syödä säännöllisesti tavallista ruokaa, ettei sorru herkkujen naposteluun. Ota oikein asiaksi tehdä/syödä lämmin ateria kahdesti päivässä niin et tarvi muuta. 

Vierailija
35/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama tilanne, viime vuoteen verrattuna +5 kg, ja paino lievän ylipainon puolella (se sama 5kg pois, niin normipainossa). Mutta minulla on 4-vuotias, joka herättää joka yö. Lisäksi työstressiä. Jotenkin luulin, että se yöheräily ei häiritsisi, mutta kun mietin asiaa, luulen, että se on kaiken pahan alku ja juuri. Pitäisi alkaa nukkumaan taas, niin hormonit tasottuisi ja ruokavalio palaisi normaaliksi. Ehkä sullakin on nukkumisessa ongelmia?

Eli joskus 90-luvulla ei ollut  työstressiä ja äipät sai nukkua hyvin aina. 

Vierailija
36/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ilmainen vinkki, millä saa 100% varmasti painon tippumaan. Syö vähän kerrallaan suhteellisen proteiinipitoista ruokaa. Mikäli nälkä jää, syö taas puolen tunnin päästä vähän. Äläkä kärsi nälkää, vaan kun on nälkä, niin syöt vähän ja mikäli se ei lähde, niin syöt puolen tunnin päästä lisää. Jatka niin kauan kunnes olet normaalipainoinen.

Voi syödä myös välillä vaikka pizzaa, jäätelöä, karkkia ym. Mutta niitäkin vain vähän kerrallaan ja suurimmaksi osaksi muuta.

Liikunta nopeuttaa painonpudotusta, mutta ei ole välttämätöntä.

Tämä ei toki onnistu, jos tykkää ähkystä, mutta muuten toimivin ja helpoin painonpudotus mitä on.

Vierailija
37/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia muita keinoja aina pyydetään kokeilemaan paitsi sitä ainoaa mikä toimii, eli syömisen vähentäminen kunnes laihtuu. Ei ihme ettei laihdu kymmenistä tukiketjuista huolimatta. Läskit pelottelee säästöliekeistä ja sanoo että laihtuu kun syö enemmän.

Säästöliekki on ihan todellinen ilmiö ja voi iskeä jos vähentää syömistä liikaa. Siksi pitää säilyttää kohtuus.

Vierailija
38/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudessa kuukaudessa 10 kiloa? Minulla taisi mennä 20 vuotta, että painoa tuli tuonverran lisää. 78kg/166cm/mies.

Vierailija
39/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhlattu jo 400e aikoinaan, muutaman kilon sain pois ja sitten repsahduksen myötä tuli korkoineen takaisin. 

Ap

Mihin käytit? Käytit sanaa tuhlasit

Pt palveluun

Ap

Käytit sanaa "repsahdus". Mitä sitten vaikka repsahdat esim. yhtenä päivänä? Sitten vaan jatkat siitä seuraavana päivänä terveellisemmin etkä liikaa syyllistä itseäsi repsahduksesta. Jos syyllistät itseäsi, että olet huono kun repsahdit ja alan masentumaan, niin sitten vaan jatkat respahdusta. Jos tavoitteena on loppuelämän elämäntapamuutos, niin ei se yhden päivän repsahdus sitä kaada. Älä ole liian ankara itsellesi. Mulla myös rasvan polttaminen tavoitteena (ei välttämättä laihdutus, sillä en ole varsinaisesti ylipainoinen) ja söin epäterveellisen lounaan ja nyt on vähän huono fiilis siitä. Aion kuitenkin syödä terveellisen illallisen ja jatkaa terveellisemmin siitä, mihin jäin enkä jää suremaan yhtä "repsahdusta". Jokainen päivä ja jokainen ateria on mahdollisuus valita terveellisemmin, vaikka edellinen päivä/ateria olisikin ollut huono valinta.

Vierailija
40/85 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 8/16 toimii ja saa lisäksi syödä sen 8 tunnin aikana melkein miten huvittaa..

Tuossa on se hyvä puoli kun elimistö ei mene säästöliekille kun joka vuorokausi osan aikaa myös syö ihan normaalisti.

Insuliinitasot laskee pätkäpaastossa pidemmän päälle ja alempi insuliinitaso tarkoittaa sitä että laihtuu herkemmin.

(Lihomista ei tapahdu ilman insuliinia. Insuliini on se, joka muuntaa ylimääräistä energiaa rasvaksi.)

Mutta on myös muita tapoja laihtua. Jos esim. kävelee useamman tunnin joka päivä, niin kyllä sitä laihtuu melkein pakostakin pidemmän päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä