Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.

Vierailija
25.03.2024 |

Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle. 

Kommentit (594)

Vierailija
481/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle sulla on muuttaa, jos et pysty edes takuuvuokraa maksamaan? 

Voi olla semmoinen pakkomielle, että asuu liian kalliiksi katsotussa asunnossa, eikä pysty maksamaan sitä asumistuesta ylimenevää osaa itse. Tämä i ole mikään harvinainen tilanne varsinkaan lakiuudistuksen jälkeen. Asumistukinormit on niin matalat, että niihin menevää asuntoa on ollut jo kauan todella vaikea löytää ja nyt kun puuttuvaa osaa ei välttämättä enää korvata tt-tuestakaan, niin on pakko yrittää löytää halvempi asunto, jos töitä ei kertakaikkiaan löydy.

Kummasti alkaa löytyä halvempi kämppä tai töitä, jos vaihtoehtona on muutto kuusen alle. Nämä on niiiiin nähty. 

Vierailija
482/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä laki kieltää tt-tukiasiakkaalta vuokravakuuden hoitamisen henkilövakuudella tai ihan itse siitä perusosasta maksamalla?"

No se perusosa ei ikinä oo takuuvuokraa riittävä. 

Onhan. Minäkin pystyin sillä maksamaan 200€ takuun. Älä ryyppää kaikkea niin jää rahaa muuhunkin. 

Minulla tuo takuu oli 1600€, mistä työtön tuommoisen summan saa?

Nykyisen asunnon takuu vapautuu kun muuttaa pois nykyisestä asunnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa taitaa olla ihmiset,jotka ihan täysin yksin omin avuin pelkästään muuttaneet yhtään mihinkään.

Onnistuu toki,jos ei omista yhtään mitään.

Onnistuu hyvin, kun soittaa muuttofirmaan ja varaa kuljetuksen ja kantajat. Helppoa ja vaivatonta. 

Eihän se silloin muuta yksin omin avuin.

Mutta osaa hoitaa asiansa yksin omin avuin ilman Kelalle ulvomista. 

Vierailija
484/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kelan listassa mainitaan muuttaminen halvempaan asuntoon?

Wau! Osasit lukea! Edistystä!

Häh? Olen täällä sympatisoinut, ja nyt vattuilet siinä. Hienoa. 

Vierailija
485/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau! Osasit lukea! Edistystä!

Häh? Olen täällä sympatisoinut, ja nyt vattuilet siinä. Hienoa. 

Juuri siksi vattuilen, koska loisille ei kuulu mitään sympatiaa, jos eivät edes yritä tehdä itse jotain. 

Vierailija
486/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Tämänkin ajan, jonka käytät täällä jankkaamiseen, voisit käyttää työpaikan hakemiseen tai edes irtaimiston (tai perseen) myymiseen. Ei tarvitsisi Kelalta kerjätä rahaa, vaan voisi tienata sitä ihan itse niin kuin aikuiset tekevät. 

Tässähän ei ollut kyse mun omista asioista, vaan yhteiskunnallisesta kysymyksestä, joka tuli ainakin itselleni yllätyksenä. Kyllä mun mielestä veronmaksajana on aika älytöntä, että Kela käyttää meidän rahoja noin typerästi, ettei köyhät pysty muuttamaan Helsingistä halvemmille paikkakunnille. Ihanko oikeasti sellainen on järkevää valtion rahojen käyttöä? 

Miksi ei pystyisi? Minulta onnistui ihan helposti muutto Helsingistä Kouvolaan. Veli kävi pakulla hakemassa tavarat ja itse menin junalla perässä. En tarvinut Kelaa missään vaiheessa, vaikka o

Avainsanat veli ja paku. Niin uskomatonta kuin se onkin, niin kaikilla ei ole noita.

Vierailija
487/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa taitaa olla ihmiset,jotka ihan täysin yksin omin avuin pelkästään muuttaneet yhtään mihinkään.

Onnistuu hyvin, kun soittaa muuttofirmaan ja varaa kuljetuksen ja kantajat. Helppoa ja vaivatonta. 

Paljon muuten maksaa? Mä haluaisin muuttaa. Tarvitsisin siivouspalvelun myös.

Vierailija
488/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Tämänkin ajan, jonka käytät täällä jankkaamiseen, voisit käyttää työpaikan hakemiseen tai edes irtaimiston (tai perseen) myymiseen. Ei tarvitsisi Kelalta kerjätä rahaa, vaan voisi tienata sitä ihan itse niin kuin aikuiset tekevät. 

Tässähän ei ollut kyse mun omista asioista, vaan yhteiskunnallisesta kysymyksestä, joka tuli ainakin itselleni yllätyksenä. Kyllä mun mielestä veronmaksajana on aika älytöntä, että Kela käyttää meidän rahoja noin typerästi, ettei köyhät pysty muuttamaan Helsingistä halvemmille paikkakunnille. Ihanko oikeasti sellainen on järkevää valtion rahojen käyttöä? 

Miksi ei pystyisi? Minulta onnistui ihan helposti muutto Helsingistä Kouvolaan. Veli kävi pakulla hakemassa tavarat ja itse menin junalla peräs

Niin uskomatonta kuin se onkin, kaikki muut paitsi sinä osaavat hankkia apua, jos sitä tarvitsevat. Miksi sinä et osaa?

Vierailija
489/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy ketään tuttua/tuttuja,jotka auttaisivat muuttamaan?

Tämä kai usein ihmisillä se lähtökohta?

Itse ymmärrän miten vaikea voi olla muuttaa jos ei ole vaikka autoa/ajokorttia. tai muuten voimia muuttamiseen.

Olen itse muuttanut aina joidenkin avulla. Siis sukulaisten/perheen etc. Kun olen sinkku.

Sitten on tapauksia,joissa ei ole apua tarjolla. Ja vaikka kyky muuttaa on huono (terveydelliset syyt esim). En tiedä miten noissa tilanteissa toimitaan?

Tavallaan tämä yhteiskunta on hassu. Osalla on tuttava/ystäväpiiri joka auttaa. Osalla ei. Osa ei halua vaivata.

Joskus toivoisin,että yhteiskunnan sijasta saisi/pyydettäisiin ihan niitä tuttuja apuun. Tämä yksilökeskeisyys varmaan osaltaan syynä pahoinvointiinkin.

"Ei kuulu mulle, pyydä jostain kelalta tms apua"

Kelalla on sääntönsä, joista ei jousteta. Sosiaa

En tiedä, mutta ylempi teksti jostain syystä pisti rintaan. Vaikka näin tuntemattomana, toivoisin että löytäisitte joskus jonkun tai joitakin jotka oikeasti välittää ja auttaa.

Vierailija
490/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei pystyisi? Minulta onnistui ihan helposti muutto Helsingistä Kouvolaan. Veli kävi pakulla hakemassa tavarat ja itse menin junalla peräs

Niin uskomatonta kuin se onkin, pakun ajamiseen ei tarvita sukulaisuussuhdetta. Pakun vuokraaminen hoidetaan tietysti rahalla. Ei maksa paljoa. 

Vierailija
491/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä laki kieltää tt-tukiasiakkaalta vuokravakuuden hoitamisen henkilövakuudella tai ihan itse siitä perusosasta maksamalla?"

Onhan. Minäkin pystyin sillä maksamaan 200€ takuun. Älä ryyppää kaikkea niin jää rahaa muuhunkin. 

Tt-tukiasiakkaan edellinen vuokratakuu on tietenkin se Kelan takaus, joka ei siis oo rahaa. 

Vierailija
492/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon muuten maksaa? Mä haluaisin muuttaa. Tarvitsisin siivouspalvelun myös.

No sehän riippuu siitä, minne muutat, millä tavalla jne. Kysy muutto- ja siivousfirmoista tarjouksia. 

Vierailija
493/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukiasiakkaan edellinen vuokratakuu on tietenkin se Kelan takaus, joka ei siis oo rahaa. 

Tt-.tukiasiakas saa tietenkin sen takauksen myös uuteen asuntoon, jos muutto on välttämätön esim. halvemman vuokran takia. Soita Kelaan ja ota asioista selvää. 

Vierailija
494/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain saman paikkakunnan sisällä. 

Vierailija
495/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti näkee näitä "köyhiä" kaupassa maksavan sileillä satasilla.

Kun on rahat pitänyt nostaa käteiseksi.

Mitähän tämäkin on tarkoittavinaan? Itse kuulun sellaiseen porukkaan kuin palvelualan yksinyrittäjät, joille toisinaan asiakkaat maksavat käteisellä, ja sen sijaan, että roudaisin sitä käteistä pankkiin ja maksaisin pankille siitä palvelumaksuja, käytän käteistä sieltä kassasta kaupan kassalla maksamiseen. Enkä tee pimeästi hommia, vaan kuitti tulee asiakkaalle myös jokaisesta käteismaksusta. Kaikki täysin laillista ja näkyy kirjanpidossa.

Vierailija
496/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaa! Mitä teen, kun on kakkahätä eikä Kela korvaa vessan vetämistä tai vessapaperia! 

Vierailija
497/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota jotain oikeasti konkreettista keinoa sellaiselle ihmiselle, jolla ei ole rahaa eikä tukiverkkoja. Se ei nyt riitä, että tekin olette pärjänneet omillanne.

Täältä tulee oikeasti monta kertaa muuttaneen köyhän rakentava ehdotus. Myy kaikki huonekalut ja tavarat pois ennen muuttoa. Saat rahaa! Jätä vain yhteensopivia vaatteita ja yhdet pyyhkeet ja lakanat, mitkä mahtuu matkalaukkuun. Et tiedä millainen uusi asuntosi uudessa paikassa on, ei ne vanhat huonekalut kuitenkaan välttämättä sinne sovi. Eikä tarvitse ostaa uusia tilalle, vaan käytettyjäkin voi ostaa. 

Ei tt-tukiasiakas voi ansaita rahaa mistään, kun sitten lähtee se tt-tuki. Eikä tt-tukiasiakkaalle yleensä ole oikein rahanarvoisia huonekaluja, vaan niitä kierrätyskeskuksen halvimpia. Eikä tt-tukiasiakkaalle tietenkään ole rahaa ostaa uusia huonekaluja. 

Vierailija
498/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme sentään. Kun sillä tt-tukiasiakkaalla ei ole antaa henkilövakuutta tai maksaa siitä perusosasta, joka on siinä 500€ kieppeillä.

Elämä on valintoja. Tt-tukiasiakkaaksi ei päädy ellei itse sössi asioitaan. 

Itsekö ihmiset yleensä työkyvyttömyytensä aiheuttaa? 

Vierailija
499/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota jotain oikeasti konkreettista keinoa sellaiselle ihmiselle, jolla ei ole rahaa eikä tukiverkkoja. Se ei nyt riitä, että tekin olette pärjänneet omillanne.

Täältä tulee oikeasti monta kertaa muuttaneen köyhän rakentava ehdotus. Myy kaikki huonekalut ja tavarat pois ennen muuttoa. Saat rahaa! Jätä vain yhteensopivia vaatteita ja yhdet pyyhkeet ja lakanat, mitkä mahtuu matkalaukkuun. Et tiedä millainen uusi asuntosi uudessa paikassa on, ei ne vanhat huonekalut kuitenkaan välttämättä sinne sovi. Eikä tarvitse ostaa uusia tilalle, vaan käytettyjäkin voi ostaa. 

Ei tt-tukiasiakas voi ansaita rahaa mistään, kun sitten lähtee se tt-tuki. Eikä tt-tukiasiakkaalle yleensä ole oikein rahanarvoisia huonekaluja, vaan niitä kierrätyskeskuksen halvimpia. Eikä tt-tukiasiakkaalle tietenkään ole rahaa ostaa

No sehän on vain hyvä, jos tuki lähtee ja rupeaa pärjäämään omalla työllä ansaitulla rahalla. Tt-tuki ei ole tarkoitettu pysyväksi elannoksi, vaan väliaikaiseen käyttöön. Siksi sen pitäisikin olla määräaikainen, jotta sinunlaisesi ihmiset eivät jäisi lillumaan tt-tuen varaan avuttomana uikuttamaan. 

Vierailija
500/594 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-.tukiasiakas saa tietenkin sen takauksen myös u

Eikä saa jos muuttais toiselle paikkakunnalle. Juuri sehän aloituksen aiheena oli! Että Kela ei suostu tukemaan toiselle paikkakunnalle muuttamista, eli ei myönnä vuokravakuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi