Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukileikkuri iskee,vuokrien hinnat nousevat.

Vierailija
25.03.2024 |

PIENITULOINEN voi joutua ojasta allikkoon, jos hän yrittää vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon tämän vuoden aikana. Huhtikuusta alkaen voimaan tulevat yleisen asumistuen leikkaukset todennäköisesti nostavat kaikkein edullisimpien ja vaatimattomampien asuntojen vuokria, sanoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.

Vaikka nyt vaihtaisitkin asuntosi edullisempaan,niin todennäköisesti uuden asuntosi vuokra tulee nousemaan viellä tämän vuoden aikana ja parhaassa tapauksessa jopa korkeammaksi kuin tämän hetkisen asuntosi vuokra.

Toisaalta myös tämän hetkisen asuntosi vuokra tulee nousemaan. Miten olet suunnitellut ratkaisevasi tehtävän?

Asumiskulujen nousua,eikä omavastuu osuuden kohoamista ei oikein voi välttää.

Samaan aikaan AY liikkeet lakkoilullaan saavat aikaan työpaikkojen vähenemisen joten tiedossa on kovia aikoja jokaiselle tuloluokalle.

Syksyllä löytyy kyllä marjanpoimijoille töitä kun thaimaalaiset eivät enää pääse viemään suomalaisten työpaikkoja luonnonmarjojen kerääjinä.

Toivoa työllistymisestä siis kuitenkin on.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites käy isojen vuokrayhtiöiden asunnoille? Ainakin omassa kaupungissa Lumoilla sun muilla on aivan järkyttävän isot vuokrat. Asukkaita on silti riittänyt koska suurin osa on saanut asumistukea. Kenellä niissä on enää vara asua? Täällä myös kaupungin vuokra-asunnot kalliita koska voivat nyhtää isompaa vuokraa ihan huoletta. 

Asumistuki pois niin Lumo alentaa vuokria.

Totta,sillä asumistuen poistuessa Lumon kiinteistöjen ylläpitokustannukset laskevat.

Nerokasta.

Toki tämä ei poista sitä tosiasiaa, että tälläkin hetkellä osa suomalaisista saa jo asuntonsa vuokran 70% halvemmalla kuin muut. Voidaanko silloin enää puhua suurista asumiskuluista?

Maksan mielelläni oman vuokrani lisäksi 70% naapurissa asuvan alkoholisoituneen yh äidin vuokrasta. Sehän on täysin luonnollinen asia. Jos en maksaisi,niin hänellä ei olisi varaa viinaan eivätkä hänen lapsensa saisi enää tyhjiä pulloja kauppaan vietäväksi ja he eivät saisi enää lainkaan makarylliä!

Vierailija
82/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.

Niin, mitä siitä että 17 000 lasta lisää alle köyhyysrajan? Mitä väliä, kunhan saadaan rankaista osa-aikatyötä tekeviä yksinhuoltajia jne.?

Lapset voi antaa adopioon, jos pelkää heidän jäävän köyhyyteen. On paljon hyvätuloisia ihmisiä, jotka toivovat lasta. 

No miksei ne hyvätuloiset porsi itse? Älä väitä, että ovat mahoja. Lapsiahan SAADAAN. Ihan niin kuin sinusta töihin vaan MENNÄÄN.

Otapa päivälääkkesi ja rauhoitu. Ei ole mitään tarvetta huutaa. 

P.S. Lapsia voi SAADA myös adoption kautta. Yllättikö?

Ei minulla ole muita lääkkeitä kuin silmätipat. Taisi mennä tunteisiin, kun vastasit viestiin ja huusit myös itse. Minulla on kolme aivan itse synnytettyä ja aikuiseksi kasvatettua lasta. Olisi ollut todella järjetöntä antaa heidät pois, jos olisin joskus joutunut työttömäksi. Minä ymmärrän vähävaraisia lapsiperheitä. Osaan asettua heidän asemaansa, vaikka itsellä ei hätää ollutkaan ja oli varaa osta oma asunto. Olkoot mahot hyvätuloiset vaikka ilman lapsia, jos eivät niitä rahalla saa. Ensisijaisesti suomalaiset adoptiot saisi kyllä olla saman suvun sisällä, vaikkapa isovanhemmat kasvattaisivat äidiksi kypsymättömän teinin lapsen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyti tulee olemaan kylmää jatkossakin. Tukiin ei tehdä korotuksia neljään vuoteen mutta vuokrat, ruoan ja lääkkeiden hinnat nousevat...

Vierailija
84/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, miten tyhmiä ihmisiä täällä on. Ihan kuin jonkun 28m2 kopin ylläpito maksaisi oikeassa elämässä yli 500€/kk. Jännä kun kuitenkaan itse ostamalla ne ylläpitokustannukset eivät ole kuin nipin napin puolet tuosta.....

Kopin yhtiövastike 248,60/kk jää 251,40 josta veroa 30% jää 175e josta lainanlyhennys 220e kuukaudessa. Joka kuukausi 45e miinusta tilille. Siitäpä sinä et ymmärrä yhtään mitään koska sinullehan pitäisi maksaa siitä, että sinulla on katto pääsi päällä.

Vierailija
85/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti haluaa asua ja elää toisten kustannuksella. Siksi nämä kelasoturit täällä meuhkaavat. Ei heidän oikeuttaan toisten rahoihin saa loukata!

Vierailija
86/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites käy isojen vuokrayhtiöiden asunnoille? Ainakin omassa kaupungissa Lumoilla sun muilla on aivan järkyttävän isot vuokrat. Asukkaita on silti riittänyt koska suurin osa on saanut asumistukea. Kenellä niissä on enää vara asua? Täällä myös kaupungin vuokra-asunnot kalliita koska voivat nyhtää isompaa vuokraa ihan huoletta. 

Totta,sillä asumistuen poistuessa Lumon kiinteistöjen ylläpitokustannukset laskevat.

Nerokasta.

Toki tämä ei poista sitä tosiasiaa, että tälläkin hetkellä osa suomalaisista saa jo asuntonsa vuokran 70% halvemmalla kuin muut. Voidaanko silloin enää puhua suurista asumiskuluista?

Oletko oikeasti niin pihalla, että kuvittelet Lumon vuok

Oletko niin pihalla, että kuvittelet Lumon olevan hyväntekeväisyys yhtiö? Oletko niin pihalla,että kuvittelet olevasi niin tärkeä ihminen, että sinulle kuuluu kaikki ilmaiseksi? Jeesus kompleksi?

" Minä olen jumala,älä pidä muita jumalia!"

Lääkkeet!! Ne lääkkeet!! Taas jätit aamulla ottamatta!

Vierailija
87/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta.

Oletko oikeasti niin pihalla, että kuvittelet Lumon vuok

Onko sinusta outoa, että.yritys tuottaa voittoa?

Jopa nollasummapelin hoas joutui nostamaan vuokria, että saa kulut katettua.

Ei niissä vuokrissa ole laskunvaraa. Kun se vuokraus ei ole hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
88/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ihmisillä ei ole mitään järkevää selitystä sille, että juuri hänellä on oikeutus saada elämässään kaikki toisten ihmisten kustannuksella on jokainen tukiraha keskustelu täysin turha ja yhtätyhjän kanssa olevaa höpinää.

Vierailija
89/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, miten tyhmiä ihmisiä täällä on. Ihan kuin jonkun 28m2 kopin ylläpito maksaisi oikeassa elämässä yli 500€/kk. Jännä kun kuitenkaan itse ostamalla ne ylläpitokustannukset eivät ole kuin nipin napin puolet tuosta.....

Höpö höpö. Jo yhtiövastike on yli puolet tuosta. Se asunnon pääoma maksaa. Korjauskulut tulee maksettavaksi taloyhtiössä ja asunnoissa. Tulee tyhjiä kuukausia ym.

Itse ostamalla sen asunnon maksat korkoja jo 600e kuukaudessa. Kun velka on maksettu, maksat sen asunnon julkisivuremontteja, putket, yms.

Ei se 300e yhtiövastike ole ainoa kulu omassakaan asunnossa. Eli ei se 500 vuokra ole oikeasti mikään suuri.

Vierailija
90/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta.

Maksan mielelläni oman vuokrani lisäksi 70% naapurissa

Persupuhetta.

Vierailija
91/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyyti tulee olemaan kylmää jatkossakin. Tukiin ei tehdä korotuksia neljään vuoteen mutta vuokrat, ruoan ja lääkkeiden hinnat nousevat...

Suomi on kohta yhtä joustava kuin USA eli teet kolmea työtä ja asut autossa, kun muuhun ei ole varaa.

Vierailija
92/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.

Just näin. Panosta sinäkin kunnon vakuutuksiin, hälyttimiin, turvakameroihin ja aitoihin sillä rikollisuus ja levottomuus tulee lisääntymään. Kaikki mikä irti lähtee ja jälleenmyytäväksi kelpaa, se lähtee.

Vierailija
93/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin ihmisillä ei ole mitään järkevää selitystä sille, että juuri hänellä on oikeutus saada elämässään kaikki toisten ihmisten kustannuksella on jokainen tukiraha keskustelu täysin turha ja yhtätyhjän kanssa olevaa höpinää.

Persupuhe on nykyään tätä. Halutaan siis kaikki hyvinvointivaltion tuet pois. Eli ajatus on, että jokainen pärjätköön omillaan. Valtio huolehtii vankiloista ja armeijasta. Vahvat selviytyy ja kyynärpäällä eteenpäin.

Persu ei vaan tajua mitä tämä tarkoittaa.

Vierailija
94/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asunnottomuuskin on vain ja ainoastaan omavalintainen vaihtoehto kuten työttömyys,kouluttautumattomuus ja kaikki muutkin ihmisen elämässä ja elintavoissa tekemät valinnat. Jopa lasten porsiminen on omaehtoista. Tältä pohjalta tarkasteltuna minulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos joku tukien tippuessa päättää asua kadulla tai näännyttää kersansa nälkään, sillä muitakin valintoja voi ja saa ihan vapaasti tehdä. Ei aina ole pakko valita sitä huonointa vaihtoehtoa.

Vierailija
95/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta.

Maksa

Ainahan ps on maksanut vihreiden aiheuttamat turhat kustannukset.

Vierailija
96/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIENITULOINEN byäääää PIENITULOINEN bööööööö Aina sama virsi.

Veronmaksajat pakotetaan maksamaan asuntosijoittajille asumistukien kautta miljardi-omaisuudet. 

Kun asumistuet on leikattu kestää oman aikansa ennenkuin leikkaus siirtyy vuokriin. Leikkurihan ei vielä ole edes voimassa 

Vierailija
97/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIENITULOINEN byäääää PIENITULOINEN bööööööö Aina sama virsi.

Veronmaksajat pakotetaan maksamaan asuntosijoittajille asumistukien kautta miljardi-omaisuudet. 

Kun asumistuet on leikattu kestää oman aikansa ennenkuin leikkaus siirtyy vuokriin. Leikkurihan ei vielä ole edes voimassa 

Jopa hallitus tietää ettei lasku siirry vuokriin.

Kyseessä on SÄÄSTÖLAKI eli köyhät kyykkyyn.

Vierailija
98/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsö 🤗 ethän sinä maksa tuosta 500€ vuokrasta edelleenkään kuin 150€ Koska kela maksaa edelleen loput. Älä siis itke ruma lapsi, ota rusina.

Vierailija
99/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asunnottomuuskin on vain ja ainoastaan omavalintainen vaihtoehto kuten työttömyys,kouluttautumattomuus ja kaikki muutkin ihmisen elämässä ja elintavoissa tekemät valinnat. Jopa lasten porsiminen on omaehtoista. Tältä pohjalta tarkasteltuna minulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos joku tukien tippuessa päättää asua kadulla tai näännyttää kersansa nälkään, sillä muitakin valintoja voi ja saa ihan vapaasti tehdä. Ei aina ole pakko valita sitä huonointa vaihtoehtoa.

Hyvä hallitusohjelma 

Vierailija
100/132 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Panosta sinäkin kunnon vakuutuksiin, hälyttimiin, turvakameroihin ja aitoihin sillä rikollisuus ja levottomuus tulee lisääntymään. Kaikki mikä irti lähtee ja jälleenmyytäväksi kelpaa, se lähtee.

Nää vassut on sitten tosi rauhallisia ihmisiä. 

Miksi sinä kuvittelet olevasi joku etuoikeutettu elämään muiden ihmisten iilimatona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi