Asumistukileikkuri iskee,vuokrien hinnat nousevat.
PIENITULOINEN voi joutua ojasta allikkoon, jos hän yrittää vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon tämän vuoden aikana. Huhtikuusta alkaen voimaan tulevat yleisen asumistuen leikkaukset todennäköisesti nostavat kaikkein edullisimpien ja vaatimattomampien asuntojen vuokria, sanoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.
Vaikka nyt vaihtaisitkin asuntosi edullisempaan,niin todennäköisesti uuden asuntosi vuokra tulee nousemaan viellä tämän vuoden aikana ja parhaassa tapauksessa jopa korkeammaksi kuin tämän hetkisen asuntosi vuokra.
Toisaalta myös tämän hetkisen asuntosi vuokra tulee nousemaan. Miten olet suunnitellut ratkaisevasi tehtävän?
Asumiskulujen nousua,eikä omavastuu osuuden kohoamista ei oikein voi välttää.
Samaan aikaan AY liikkeet lakkoilullaan saavat aikaan työpaikkojen vähenemisen joten tiedossa on kovia aikoja jokaiselle tuloluokalle.
Syksyllä löytyy kyllä marjanpoimijoille töitä kun thaimaalaiset eivät enää pääse viemään suomalaisten työpaikkoja luonnonmarjojen kerääjinä.
Toivoa työllistymisestä siis kuitenkin on.
Kommentit (132)
Kun tuhannen euron vuokrasta maksaa itse vain kolmesataa euroa niin voidaanko mitenkään enää puhua kalliista vuokrasta? Alennus on vuositasolla peräti 8400 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PIENITULOINEN byäääää PIENITULOINEN bööööööö Aina sama virsi.
Veronmaksajat pakotetaan maksamaan asuntosijoittajille asumistukien kautta miljardi-omaisuudet.
Kun asumistuet on leikattu kestää oman aikansa ennenkuin leikkaus siirtyy vuokriin. Leikkurihan ei vielä ole edes voimassa
Jopa hallitus tietää ettei lasku siirry vuokriin.
Kyseessä on SÄÄSTÖLAKI eli köyhät kyykkyyn.
Valinta on
Mene töihin tai muuta halvempaan asuntoon, jos ei muu auta niin takaisin äitin kainaloon
Näin Suomessa. Vahvoista välittävä hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat pakotetaan maksamaan asuntosijoittajille asumistukien kautta miljardi-omaisuudet.
Kun asumistuet on leikattu kestää oman aikansa ennenkuin leikkaus siirtyy vuokriin. Leikkurihan ei vielä ole edes voimassa
Valinta on
Mene töihin tai muuta halvempaan asuntoon, jos ei muu auta niin takaisin äitin kainaloon
Äiti ei ota koska hänellä on vain kaksio ja sisko perheineen asuu jo siellä hänen kanssaan. Isäni asuu Keravalla ja se on liian kaukana keskustan palveluista joten sinne en muuta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asunnottomuuskin on vain ja ainoastaan omavalintainen vaihtoehto kuten työttömyys,kouluttautumattomuus ja kaikki muutkin ihmisen elämässä ja elintavoissa tekemät valinnat. Jopa lasten porsiminen on omaehtoista. Tältä pohjalta tarkasteltuna minulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos joku tukien tippuessa päättää asua kadulla tai näännyttää kersansa nälkään, sillä muitakin valintoja voi ja saa ihan vapaasti tehdä. Ei aina ole pakko valita sitä huonointa vaihtoehtoa.
Sinulle on siis ihan sama, jos tuo asunnoton valitsee itselleen kadulla asumista mieluisamman vaihtoehdon ja päättää ryöstää sinut ja läheisesi. Sinua ei haittaa, että ryöstön aikana tulet pahoinpidellyksi ja menetät työkykysi ja joudut itse tukien piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinta on
Miksi olet niin heikko? Onko sinulla jokin sairaus joka estää sinua elämästä normaalia elämää?
Vierailija kirjoitti:
Eliitti haluaa asua ja elää toisten kustannuksella. Siksi nämä kelasoturit täällä meuhkaavat. Ei heidän oikeuttaan toisten rahoihin saa loukata!
En tarvitsisi asumistukea jos minun ei tarvitsisi palkastani maksaa eläkeisten elättämistä. Kukaan ei ole eläkkeistä leikkaamassa tai valittamassa miksi me niitä elätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asunnottomuuskin on vain ja ainoastaan omavalintainen vaihtoehto kuten työttömyys,kouluttautumattomuus ja kaikki muutkin ihmisen elämässä ja elintavoissa tekemät valinnat. Jopa lasten porsiminen on omaehtoista. Tältä pohjalta tarkasteltuna minulle henkilökohtaisesti on aivan sama jos joku tukien tippuessa päättää asua kadulla tai näännyttää kersansa nälkään, sillä muitakin valintoja voi ja saa ihan vapaasti tehdä. Ei aina ole pakko valita sitä huonointa vaihtoehtoa.
Sinulle on siis ihan sama, jos tuo asunnoton valitsee itselleen kadulla asumista mieluisamman vaihtoehdon ja päättää ryöstää sinut ja läheisesi. Sinua ei haittaa, että ryöstön aikana tulet pahoinpidellyksi ja menetät työkykysi ja joudut itse tukien piiriin.
Sinäpä hassu täti olet 🙂 ikäänkuin minun tarvitsisi pelätä itseäni henkisesti ja fyysisesti heikoimpien ihmisten edessä yhtään mitään. Jos/ kun ihminen on älyllisesti niin heikko, että ei kykene itsestään edes huolehtimaan niin mitä pelättävää sellaisessa reppanassa olisi 🙂 tuntuu huvittavalta kun onanioit siellä fantasioiden kykeneväsi ryöstämään mummoja ja muita itseäsi paremmassa kunnossa olevia ihmisiä vaikka juuri ja juuri kykenet kävelemään sohvalta jääkaapille asti olutta hakemaan. En pelkää vuokrien korotuksia,asun omassa ok talossa. En pelkää työttömyyttä koska en ole milloinkaan joutunut moiseen alennustilaan vajoamaan vaan olen ammattimies jolle on aina töitä ollut tarjolla. Tukia en usko tarvitsevani,sillä pärjään omillani kevyesti vuosia jo pelkästään säästöjeni ja omaisuuteni turvin. Ainoa joka pelkää on sinä ja kaltaisesi jotka elävät kädestä suuhun, syöttöporsaina. SQUIIIK vingu sika .
Vierailija kirjoitti:
On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.
En minä ainakaan iloitsisi siitä että saisin aitiopaikan seipään päästä varoittavana esimerkkinä, sillä välin kun sorretut juhlisi lukaalissani kaiken sen edestä mitä olisin vuosien ajan heiltä riistänyt.
Loppujen lopuksi kukaan ei oikeasti tarvitse asumistukea yhtään mihinkään. Aivan turha jäänne jostain menneisyydestä.
En muutenkaan ymmärrä miksi ihmiset jaksavat meuhkata asumistuesta joka on kuitenkin vain väliaikainen tuki ,eikä sillä kuulukkaan elää muutamaa kuukautta kauempaa .
Pahinta tässä tappelussa on, että korkea verotus ei johdu työttömyyskorvauksista, vaan väestön ikääntymisestä, mikä johtaa eläkekulujen sekä erikoissairaanhoidon kustannusten nousuun. Ja hallituskaan ei tätä suurta äänestäjäryhmää halua suututtaa, sen sijaan sille kyllä sopii lyödä eripuraa ihmisten välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tätä odotettukin! Vihdoin laitetaan ihmiset ottamaan itse vastuuta. Saadaan vihdoin kunnon ero itse asiansa hoitavan ja vapaamatkustajan elintasoihin.
En minä ainakaan iloitsisi siitä että saisin aitiopaikan seipään päästä varoittavana esimerkkinä, sillä välin kun sorretut juhlisi lukaalissani kaiken sen edestä mitä olisin vuosien ajan heiltä riistänyt.
Miten voi riistää ihmiseltä jolla ei ole muuta kuin toisilta lahjoituksina saatu omaisuus? Tukia saava tässä on se riistäjä, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi kukaan ei oikeasti tarvitse asumistukea yhtään mihinkään. Aivan turha jäänne jostain menneisyydestä.
En muutenkaan ymmärrä miksi ihmiset jaksavat meuhkata asumistuesta joka on kuitenkin vain väliaikainen tuki ,eikä sillä kuulukkaan elää muutamaa kuukautta kauempaa .
Mahtava kommentti. Varmaan myös luulet, että työttömyystuesta ja ansiosidonnaisesta ei makseta veroja?
Mä olen töissäkäyvä yksinhuoltaja ja saanut asumistukea vuodesta 2015. Siitä huolimatta, että olen ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä hassu täti olet 🙂 ikäänkuin minun tarvitsisi pelätä i
Ne kuuluisat viimeiset sanat.
Asumistuesta täytyy luopua mutta sitä ennen täytyy luopua myös asumisen maksullisuudesta. Kukaan ei päätä tänne syntyä joten elämisenkään ei tarvitse olla maksullista/vastikkeellista. Vinkukaa, siat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valinta on
Miksi olet niin heikko? Onko sinulla jokin sairaus joka estää s
Hallitus on juuri tällainen. Mitäs läksit loinen. Mikset ole rikas.
Suomi 2024.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä hassu täti olet 🙂 ikäänkuin minun tarvitsisi pelätä itseäni henkisesti ja fyysisesti heikoimpien ihmisten edessä yhtään mitään. Jos/ kun ihminen on älyllisesti niin heikko, että ei kykene itsestään edes huolehtimaan niin mitä pelättävää sellaisessa reppanassa olisi 🙂 tuntuu huvittavalta kun onanioit siellä fantasioiden kykeneväsi ryöstämään mummoja ja muita itseäsi paremmassa kunnossa olevia ihmisiä vaikka juuri ja juuri kykenet kävelemään sohvalta jääkaapille asti olutta hakemaan. En pelkää vuokrien korotuksia,asun omassa ok talossa. En pelkää työttömyyttä koska en ole milloinkaan joutunut moiseen alennustilaan vajoamaan vaan olen ammattimies jolle on aina töitä ollut tarjolla. Tukia en usko tarvitsevani,sillä pärjään omillani kevyesti vuosia jo pelkästään säästöjeni ja omaisuuteni turvin. Ainoa joka pelkää on sinä ja kaltaisesi jotka elävät kädestä suuhun, syöttöporsaina. SQUIIIK vingu sika .
Nyt oli kyllä ihan oma päätelmäsi, että olen täti ja asunnoton. Kyllä ihan asun velattomassa omistusasunnossa (no vähän remonttilainaa on), pankkitillillä, osakkeissa ja rahastoissa on riittävästi rahaa. Olen silti huolissani siitä, millaisen maailman nämä leikkaukset tuovat itselleni ja aikuisille lapsilleni. Ne sinun mielestäsi älylliset heikot kun ovat älykkäämpien rikollisten johdateltavissa tekemään sen likaisen työn ja rikollispomot keräävät voitot. Lisäksi sinunkaan säästösi eivät ole turvassa, kun kyberrikokset kehittyvät.
Onko tämä köyhien solvaaminen nyt ihan todellista?
Eikö historia ole opettanut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä köyhien solvaaminen nyt ihan todellista?
Eikö historia ole opettanut mitään?
Yleensä diktatuureissa ajatellaan kuten sinimusta hallitus nyt ajattelee. Köyhiltä elämisen mahfoll7suuder pois, halpoja orjia ja rahat eliitille.
Outoa että nyt ihan keskitulo7set ja köyhemmät tätä näyttää kannattavan. Miksi? Maaaahanmuuuuttohämäyksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asumisentuet pois. Kaikki vähennysoikeudet vuokra-asunnoilta pois. Asuminen ei ole mikään keinottelun ala. Aikansa ottaa kunnes vakiintuu mutta sitten on kaikkien etu
Jep, kaduilla ei ole vielä tarpeeksi kodittomia, eikä narkkareita. Tehdään Suomesta pohjolan pikku USA.
Missä ne narkkarit nyt asuvatkaan? Kuvitteletko heidän lukumääräisesti lisääntyvän? Ihanko itse päättelit heidän työllistyvän paremmin kun saavat asua valtion maksamissa huumeluukuissaan asumis ym tukien turvin? Itse he ovat elämäntapansa valinneet,niinkuin työttömät ja yh äiditkin. Miksi heitä pitäisi tukea ja elättää heidän omien valintojensa vuoksi?
Sen takia, ettei sun tarvitse kuskata lapsia joka paikkaan, koska yksin liikkuminen on niin vaarallista. Sen takia, ettei sua tapeta kadulle vaikka vaan muutaman euron takia. Mene jenkkeihin katsomaan.
Valinta on