Asumistukileikkuri iskee,vuokrien hinnat nousevat.
PIENITULOINEN voi joutua ojasta allikkoon, jos hän yrittää vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon tämän vuoden aikana. Huhtikuusta alkaen voimaan tulevat yleisen asumistuen leikkaukset todennäköisesti nostavat kaikkein edullisimpien ja vaatimattomampien asuntojen vuokria, sanoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.
Vaikka nyt vaihtaisitkin asuntosi edullisempaan,niin todennäköisesti uuden asuntosi vuokra tulee nousemaan viellä tämän vuoden aikana ja parhaassa tapauksessa jopa korkeammaksi kuin tämän hetkisen asuntosi vuokra.
Toisaalta myös tämän hetkisen asuntosi vuokra tulee nousemaan. Miten olet suunnitellut ratkaisevasi tehtävän?
Asumiskulujen nousua,eikä omavastuu osuuden kohoamista ei oikein voi välttää.
Samaan aikaan AY liikkeet lakkoilullaan saavat aikaan työpaikkojen vähenemisen joten tiedossa on kovia aikoja jokaiselle tuloluokalle.
Syksyllä löytyy kyllä marjanpoimijoille töitä kun thaimaalaiset eivät enää pääse viemään suomalaisten työpaikkoja luonnonmarjojen kerääjinä.
Toivoa työllistymisestä siis kuitenkin on.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PIENITULOINEN byäääää PIENITULOINEN bööööööö Aina sama virsi.
Veronmaksajat pakotetaan maksamaan asuntosijoittajille asumistukien kautta miljardi-omaisuudet.
Kun asumistuet on leikattu kestää oman aikansa ennenkuin leikkaus siirtyy vuokriin. Leikkurihan ei vielä ole edes voimassa
Jopa hallitus tietää ettei lasku siirry vuokriin.
Kyseessä on SÄÄSTÖLAKI eli köyhät kyykkyyn.
Valinta on
Mene töihin tai muuta halvempaan asuntoon, jos ei muu auta niin takaisin äitin kainaloon
Näin Suomessa. Vahvoista välittävä hallitus.
Miksi olet niin heikko? Onko sinulla jokin sairaus joka estää s
En minä ole heikko. Minulla on vaan painavat luut.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuhannen euron vuokrasta maksaa itse vain kolmesataa euroa niin voidaanko mitenkään enää puhua kalliista vuokrasta? Alennus on vuositasolla peräti 8400 euroa!
Ei tuo 8400€ ole mikään kovin suuri lahjoitus summa jos on yksinhuoltaja. Yksinhuoltajien kuuluisi saada enemmän koska on lapsia. Lapsista tulee uusia veronmaksajia kuten vanhempansakin ovat ja valtio hyötyy heistä. Yksinhuoltajien pitäisi saada asua kokonaan ilman vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitti haluaa asua ja elää toisten kustannuksella. Siksi nämä kelasoturit täällä meuhkaavat. Ei heidän oikeuttaan toisten rahoihin saa loukata!
En tarvitsisi asumistukea jos minun ei tarvitsisi palkastani maksaa eläkeisten elättämistä. Kukaan ei ole eläkkeistä leikkaamassa tai valittamassa miksi me niitä elätetään.
Olet selvästi pienipalkkainen koska tarvitset asumistukea vaikka käyt työssäkin. Joten kysynpä vaan että miten pystyt pienestä palkastasi säästämään niin paljon että selviät sitten kun et enää pysty työssä olemaan tai työtä löydä ja eläkkeet on toiveesi mukaisesti lopetettu.
Saat olla puolestani vassarihihhuli tai pörvariöyhö mutta älä nyt hyvä henkilöoletettu ole ihan idiootti sentään. Eläkejärjestelmä on kaikkien etu joskin olen kyllä itsekin sitä mieltä että suurimmista eläkkeistä voisi leikata jonkin verran koska kyseisillä ihmisillä on jo muutenkin suuret omaisuudet kerättynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asumisentuet pois. Kaikki vähennysoikeudet vuokra-asunnoilta pois. Asuminen ei ole mikään keinottelun ala. Aikansa ottaa kunnes vakiintuu mutta sitten on kaikkien etu
Jep, kaduilla ei ole vielä tarpeeksi kodittomia, eikä narkkareita. Tehdään Suomesta pohjolan pikku USA.
Missä ne narkkarit nyt asuvatkaan? Kuvitteletko heidän lukumääräisesti lisääntyvän? Ihanko itse päättelit heidän työllistyvän paremmin kun saavat asua valtion maksamissa huumeluukuissaan asumis ym tukien turvin? Itse he ovat elämäntapansa valinneet,niinkuin työttömät ja yh äiditkin. Miksi heitä pitäisi tukea ja elättää heidän omien valintojensa vuoksi?
En ole valinnut työttömyyttäni.
Ja yh-äiti? Jos mies vain lähtee lätkimään tai vaikka kuolee, niin miten niistä kersoista pääsee eroon? Ei niissä tietääkseni ole mitään palautusoikeutta. Meinaatko, että on ma valinta, ettei rupea niin hulttioksi että ne otetaan huostaan eikä koskaan palauteta?
Voi hyvän tähden tätä vihan määrää tässä ketjussa. Miten voi olla, että jotkut ihmiset kehtaavat kirjoittaa edes anonyymeinä toisille ihmisille, lähimmäisilleen, niin rumasti. Kuka tahansa meistä voi yksi kaunis päivä olla sairaana ja tai työttömänä muiden avun ja armeliaisuuden varassa. Se epäonni voi iskeä, vaikka kuinka ajattelisi olevansa vahva ja asioiden olevan niin mallillaan, että on varmasti aina suojassa sellaiselta. Ehkä elämän epävarmuus on niin hirvittävän pelottavaa edes ajatuksen tasolla, että tämä vähäosaisten syyttely saa tuntemaan itsensä vahvemmaksi ja se toimii siten defenssinä.
T. Syöpäsairauden vammauttama FM
Ketä kiinnostaa missä ihmiset asuvat tai ovat asumatta. Jokainen saa asua missä haluaa ja missä on varaa.
Jos ainoa vaihtoehto on teltta tai roskis niin siinäpä on,ei haittaa minua yhtään.
Eipä kiinnostele pätkän vertaa näkeekö jonkun mukula nälkää tai saako joku turpaansa kadulla. Ei ole minun ongelmani ,ratkaiskoon jokainen omansa. En ole huomaavinanikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asumisentuet pois. Kaikki vähennysoikeudet vuokra-asunnoilta pois. Asuminen ei ole mikään keinottelun ala. Aikansa ottaa kunnes vakiintuu mutta sitten on kaikkien etu
Jep, kaduilla ei ole vielä tarpeeksi kodittomia, eikä narkkareita. Tehdään Suomesta pohjolan pikku USA.
Missä ne narkkarit nyt asuvatkaan? Kuvitteletko heidän lukumääräisesti lisääntyvän? Ihanko itse päättelit heidän työllistyvän paremmin kun saavat asua valtion maksamissa huumeluukuissaan asumis ym tukien turvin? Itse he ovat elämäntapansa valinneet,niinkuin työttömät ja yh äiditkin. Miksi heitä pitäisi tukea ja elättää heidän omien valintojensa vuoksi?
En ole valinnut työttömyyttäni.
Ja yh-äiti? Jos mies vain lähtee lätkimään tai vaik
Ehkä niiden yh äitien pitäisi oppia käyttäytymään niin ettei ne miehet lähde? Esimerkiksi uskollisuus ja luotettavuus oisko mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa missä ihmiset asuvat tai ovat asumatta. Jokainen saa asua missä haluaa ja missä on varaa.
Jos ainoa vaihtoehto on teltta tai roskis niin siinäpä on,ei haittaa minua yhtään.
Eipä kiinnostele pätkän vertaa näkeekö jonkun mukula nälkää tai saako joku turpaansa kadulla. Ei ole minun ongelmani ,ratkaiskoon jokainen omansa. En ole huomaavinanikaan.
Saisit varmaan korkeat psykopatiapisteet. Ole aidosti pahoillani. Elämä ei nimittäin ole helppoa ihmissuhderintamalla, kun empatiakyky on niin kovin alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisit varmaan korkeat psykopatiapisteet. Ole aidosti pahoillani. Elämä ei nimittäin ole helppoa ihmissuhderintamalla, kun empatiakyky on niin kovin alhainen.
Niin empatia kuin sympatiakin kannattaa suunnata ainoastaan ihmisiin joilla on jotakin merkitystä ja joka on läheinen. Turhuuteen niitä ei kannata tuhlata. Jos yksilö haluaa itse järjestää elämänsä siten että näkee nälkää niin se on ihan hänen oma asiansa miksi siihen pitäisi millään tavalla puuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin empatia kuin sympatiakin kannattaa suunnata ainoastaan ihmisiin joilla on jotakin merkitystä ja joka on läheinen. Turhuuteen niitä ei kannata tuhlata. Jos yksilö haluaa itse järjestää elämänsä siten että näkee nälkää niin se on ihan hänen oma asiansa
Siinähän se onkin, että ihminen ei valitse järjestää elämäänsä niin, että näkee nälkää. Ei kai siinä olisi mitään mieltä, kaikkihan meistä haluaa voida hyvin ja pitää nälän loitolla. Elämässä tapahtuu kuitenkin yllätyksiä ja vastoinkäymisiä, joihin ihminen ei voi aina itse vaikuttaa. Osaa asioista voi toki vaikuttaa, mutta moniin asioihin ei. Kyllä toisen kärsimys herättää empatiaan kykenevissä henkilöissä empatiaa ihan ilman tietoista yritystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toisten maksamilla veroilla eläminen loppuu, niin se tarkoittaa, että mm. kaikki koulut ja terveydenhuolto muuttuu maksulliseksi. Niitä ei sitten makseta verorahoista opettajien, sairaanhoitajien, lääkärien palkkoja ja eikä myöskään heidän koulutustaan. Joten sinä inisevä porho maksat sitten kersojesi koulutuksen. Joshaluat heille ammatin niin myös ammatillisen koulutuksen. Teiden kunnossapitoa kun ei enäö verorahoista kustanneta, niin siinäpä sitten sovit naapureittesi kesken, että kuka auraa minkäkin tieosuuden, milloin ja mihin hintaan. Vaiko ootko niin varoissas, että palkkaat sen oman auraajan ajamaan kokoajan edelläsi sen mukaan, minne olet menossa?
Meillä on jo nyt käytössä talkkarivuorot osakkaiden kesken. Ei mitään ongelmaa. Eikä kukaan saa siitä edes rahaa.
Hyvä, nehän hoitaa sitten kaiken sen minkä ELY keskus ja sen urakoitsijat ennen.
Hyvä osakkaat, go
Sinulle joka kirjoitit:
Laiskoilta löytyy aina selityksiä. Itse olen ollut työelämässä siitä saakka kun täytin 17v. Ei ole koskaan ollut ongelma löytää töitä. Ei edes 2020-luvulla, joten turha vedota mihinkään "mutkun enää ei voi vain kävellä työpaikalle hakemaan töitä". N48
Olen 51 vuotias ja aloitin kokopäivätyöt 16 vuotiaana. Eli minulla on noin 4 vuotta enemmän työhistoriaa kuin Sinulla, enkä ole ollut päivääkään työtön enkä ole saanut mitään tukia ikinä.
SILTI ymmärrän että aika on nyt aivan erilainen, työn saanti ei yksinkertaisesti ole niin helppoa kuin joskus oli. Kyllä minä olen huolissani ihmisten toimeentulosta, olen myös kiitollinen, että minulla on kokopäivätöitä ja pystyn itseni + lapseni elättämään. Huomaan omassa kukkarossani hintojen nousun tällä hetkellä vahvasti, enkä olisi mitenkään varma siitä jos työpaikkani menisi, että niin vaan löytäisin uutta.