THL kannattaa terveysperusteista verotusta elintarvikkeiden sisältämän sokeri-, suola- ja rasvapitoisuuden mukaan.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vehnäjauhoja sitten varmaan vaan.
😄 Joo ja kaurapuuroa, ilman suolaa ja voinokaretta. Njam, aamupala vehnäjauho, lounas mauton kaurapuuro, tosin eihän sitä pakko oo keittää, liottaa tunnin vedessä niin kyllä se alas menee, illallinen koktailina, eli vehnäjäuhokauraryynimössö. Kyllä katoo äkkiä maan uumeniin tuolla ruokavaliolla, mutta olipa terveellistä. 😀
Veteen keitetty kaurapuuro vegetekovoisilmällä, lapsille esanssimansikkahillo stevialla. 5 euron appelsiini "Sisältää hedelmäsokeria"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolassa pitäisi katsoa sen alkuperä ja terveellisyys. Koska niissä on eroja. Jodia voi olla. Liian vähäinen suolamäärä voi johtaa ongelmiin osalla.
Ihminen saa liikaa suolaa koska sitä on kaikissa joko lisättynä tai luonnostaan. Jodia myös lähes kaikessa.
Einespaskaa syövä ihminen saa. Itse ruokansa laittava ei.
Jos teet lämpimän ruuan lisäksi leivät, juustot, maidot, lihat, nuudelit, tonnikalat yms. itse niin toki. Mutta einesruuat ei ole ainoa tuote jossa suolaa on lisätty. Sitä on kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin ja tupakan veron voisi nostaa 200%.
Ilman alkoholia ei olisi lääkäripulaa https://yle.fi/a/74-20079448
Mitenkähän tyhmä sitä voi oikein ihminen olla? Meillä on jo nyt koko EU:n ylivoimaisesti korkeimmat olut- ja alkoholiverot ja siksi valtava osa kulutuksesta hankitaan ulkomailta. Ihmisen pitää olla ihan totaalisen aivoton, jos kuvittelee tällä meikäläisellä hintapolitiikalla saatavan yhtään mitään järkevää aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolassa pitäisi katsoa sen alkuperä ja terveellisyys. Koska niissä on eroja. Jodia voi olla. Liian vähäinen suolamäärä voi johtaa ongelmiin osalla.
Ihminen saa liikaa suolaa koska sitä on kaikissa joko lisättynä tai luonnostaan. Jodia myös lähes kaikessa.
Jos teet lämpimän ruuan lisäksi leivät, juustot, maidot, lihat, nuudelit, tonnikalat yms. itse niin toki. Mutta einesruuat ei ole ainoa tuote jossa suolaa on lisätty. Sitä on kaikkialla.
Leivät lienee ainoa asia tuolla listalla, jossa sitä suolaa voi olla merkittävän paljon. Jos sitä ei tieten tahtoen ole lisätty. Eli sen kun tekee itse tai jättää syömättä, niin ei tarvitse koko asiaa miettiä sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivät lienee ainoa asia tuolla listalla, jossa sitä suolaa voi olla merkittävän paljon. Jos sitä ei tieten tahtoen ole lisätty. Eli sen kun tekee itse tai jät
Tonnikalat, leikkeleet jne. niissä on suolaa ja yleensä moninkertaisesti mitä leivissä.
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei alkoholia kielletä. Jokainen tietää että suuri osa rikoksista ja onnettomuuksista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena.
Vielä kun alkoholi, toisin kuin ruoka, ei edes ole mitenkään pakollista.
HALOO, onkos ketään kotona. Jos alkoholi ja (vaikka tupakkakin) kiellettäisiin / tulisi laittomaksi, konsteja löytyy on löytynyt ennenkin sen valmistamiseksi.
Nyt kerro sitten MILLÄ KORVAATAAN NE JÄTTIMÄISET VEROTULOT. Läheskään kaikki alkoholin käyttäjät ei sairastu vaikka sillä perusteella yritetäänkin verotusta aina nostaa. Alkoholiveroja maksetaan kyber paljon enemmän kun mitä sen ns. terveyshaittoihin menee. Ihan sellaiset oikeat alkoholistit ei juurikaan hoitoja koskaan saa kun kupsahtavat kuka mihinkin, ennekuin edes tajuavat olevansa sairaita ja jos vaikka sairaalaan sattuvat ehtimään kyllä se lyhyen lännäksi se reissu jää ja taas THL kirjaa alkoholikuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei alkoholia kielletä. Jokainen tietää että suuri osa rikoksista ja onnettomuuksista tapahtuu alkoholin vaikutuksen alaisena.
Kumma, että joku ei vieläkään tajua sitä, että se alkoholin kieltäminen ei onnistu vaan johtaa täyteen katastrofiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että joku ei vieläkään tajua sitä, että se alkoholin kieltäminen ei onnistu vaan johtaa täyteen katastrofiin.
Aivan kuten huumeiden kielto. Siksi kaikki huumeet laillistettava. Tulee myös veroja mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vero johtaa siihen että sokeri korvataan makeutusaineilla (=ei sokeria = ei veroa), suola korvataan arominvahvennusaineilla, ei veroa ja rasva poistetaan keinotekoisella tehdasrasvalla eli ei veroa.
Tähän on menty Britanniassa jossa myös mm. sokerivero. Aineet korvataan muulla jolla vero kierretään mutta kate pysyy samana heikommalla laadulla.
Bon apetit!
Tämä se juuri on. Se on ihan uskomatonta, että tätä veroa kannattavat aasit eivät tajua tätä lopputulosta.
Toinen, mitä sillä saadaan aikaan on kulutuksen siirtyminen Suomen rajojen ulkopuolelle, jolloin kaikki verotulot Suomeen on nolla. Samalla ne tulee ne sokeriset tavarat kuin alkoholikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tupakan ostaminen vähentynyt veroista huolimatta tarpeeksi? entä alkoholin käyttö.
aivan. Ei ole vähentynyt tarpeeksi. Vieläkin suomijuopot on katukuvassa tai juopottelevat kotonaan ja röyhyttävät parvekkeillaan
Älä ole kateellinen. Anna ihmisten elää ja pidä huoli omista asioistasi.
Ehkä älykkäin kommentti koko vauavapalstan historiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivät lienee ainoa asia tuolla listalla, jossa sitä suolaa voi olla merkittävän paljon. Jos sitä ei tieten t
Hei onko suolan avulla säilytettävässä lihassa lihajalosteessa suolaa? Vähempikin älyllinen epärehellisyys riittää kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Ilman muuta samalla tavalla vaarallista on tuo sokerin imeminen ja syöminen liiallisesti, kuin tupakan ja alkoholinkin käyttö.Ja lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoito maksaa 2800 euroa vuodessa yhteiskunnalle per lihava.
Ei se vero estä ostamasta kohtuullista määrää "herkkuja", mutta kun tääläkin monella tuntuu olevan tapana syödä mahdolisimman halpa suklaalevy joka päivä.
Lapsien terveyttä varsinkin pitäisi koettaa parantaa opettamalla syömään oikeaa ruokaai ilman karkkipalkintoa-.
Koulussa lapset saa tikkareita, jos opettajan ei tarvitse huutaa kokonaiseen oppituntiin. Eli palkitaan ihan normaalista käytöksestä. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, täytyy lopettaa hedelmien ja vihannesten ja tuorejuuresten osto kun en tiennyt, että kaikkialla on suolaa. Onkohan hanavedessäkin, uskaaltohan sitäkään enää käyttää. Taitaa jäädä enää kanamunat mitä voi syödä, vai onkohan niihinkin ruiskutettu suolaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivät lienee ainoa asia tuolla listalla, jossa sitä suolaa
Kuullut kaasusta tai e-aineista? Säilytysaineilla eli kemikaaleilla ne ruuat säilyy halvemmalla kuin suolalla, mikäli vero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, täytyy lopettaa hedelmien ja vihannesten ja tuorejuuresten osto kun en tiennyt, että kaikkialla on suolaa. Onkohan hanavedessäkin, uskaalto
Hedelmät yms. aiheuttaa rasvamaksan. Vedessä on lyijyä ja elohopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, täytyy lopettaa hedelmien ja vihannesten ja tuorejuuresten osto kun en tiennyt, että kaikkialla on suolaa. Onkohan hanavedessäkin, uskaalto
🤣🤣🤣
Minä kannatan thl:n lakkauttamista, kun siellä ei näköjään mitään fiksua osata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tupakan ostaminen vähentynyt veroista huolimatta tarpeeksi? entä alkoholin käyttö.
aivan. Ei ole vähentynyt tarpeeksi. Vieläkin suomijuopot on katukuvassa tai juopottelevat kotonaan ja röyhyttävät parvekkeillaan
olipas sinulla kummallinen tulkinta viestistäni.