Helvetti miten kauhea olo tuli kun jotkut nuoret naiset tirskui kaupassa mulle(?)
En tajua miksi nauroivat, ei ollut hammastahnaa naamassa eikä muutakaan ihmeellistä. Katsoivat mua ja nauroivat ja kun kävelin lähempää ohi, niin toinen kääntyi pois ja toinen jatkoi tuijottamista. Jäivät tirskumaan kun poistuin.
Kommentit (83)
Teinitytöt hirnuvat tietyssä iässä ihan kaikelle kuin sikaa teurastettaisi. Se on varmaan jokin sisäänrakennettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin että teinien aivot ovat vielä niin kehitysvaiheessa että tilaa voi kutsua "vammaksi" eli ovat vammaisia, eivät tajua syy-seuraussuhteita eivätkä kykene tunteitaan hillitsemään joten niille annetaan helposti valta :) Älä huoli, ovat ali-ihmisiä. Rennosti vaan. Mullekkin on tirskuttu ja välillä pelkäänkijn teinejä, osaavat olla hyvinkin julmia ja ahdistavia. Mutta eivät vielä ole minua hakanneet niin toivon että pysyy verbaalisena vain.
"Varhaisnuori on kypsymätön ja niin pitääkin. Kehitystä ei voi kiirehtiä. Nuori elää hetkessä: toiminta on lyhytjännitteistä ja asioista edetään nopeasti toiseen. Energiaa, uhoa ja voimakkaita tunteita riittää, mutta täyttä harkinta- ja riskinarviointikykyä tai syy- ja seuraussuhteiden ymmärrystä ei vielä tarpeeksi."
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/12-15-vu…
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa, olen myös hyperherkkä "kritiikille" Kun olen lukenut miten teinit nykyään käyttäytyvät, jopa kuvaavat ihmisiä ja jakelevat noita videoita somessa, en halua mennä mihinkään missä laumoina muita, varsinkaan nuoria. On minullekkin tirskuttu ja asia vaivaa vieläkin(niin tyhmälle kuin se kuulostaa)
Tutulta kuulostaa. Minäkin olen vielä melko nuori nainen. On kiusattu aikoinaan paljon ja vieläkin puhutaan pahaa. Minua on myös kuvattu. Kaupassa ihan keskellä päivää niin, että selvästi huomasin. Sitten pari kertaa muutenkin. Erään kerran eräs nuori kuvasi ja hänen joku paljon vanhempi läheisensä oli vieressä ja antoi silti kuvata. Ihmettelin tätäkin. Minua myös ahdistaa liikkua jossain niin, että kohtaan jonkun joukon nuoria. Tulee epämukava olo. Samalla en kuvittele mitään ja oikeasti ovat myös kuvanneet minua. Tämä kaikki on kyllä vienyt iloa mennä eri paikkoihin. Käyn kaupassakin mieluusti nykyisin aina aamuisin. Saan rauhassa katsella ja miettiä mitä ostan. Ahdistun vaan jos menen esim illalla ja on muutenkin enemmän ihmisiä sekä näitä nuoria. Minua ollaan myös naurettu. Tuleehan siitä ikävä olo. Tässä vähän aikaa sitten sattui taas tälläinen ikävä juttu. Ehkä sillä on myös väliä missä asuu. Joskus olen käynyt isommilla paikkakunnilla niin siellä ehkä katoaa muiden joukkoon. Kukaan ei jaksa kiinnostua tälläisesta tavallisesta tyypistä, mutta asuessa pienellä paikkakunnalla moni voi alkaa tavallaan seurata sinua ja puhua pahaakin mikä sitten lisää sitä kuvaamista ja naureskelua. Näin itse ajattelen. Kyllä tätä kaikki vaivaa minuakin. Mietin nykyisin, etten halua mennä tiettyihin paikkoihin ja samalla tätä rajoittaa elämäänikin jonkin verran. Typerältä ehkä kuulostaa, mutta ei voi mitään.
Näkivät kun mammalla kenno kindermunia sylissä 😅
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tarvi välittää.
Näinhän sitä sanotaan esim kiusatuille. Minullekin aikoinaan, että ei tarvitse välittää. Sen lauseen hokeminen, kun ei vaan auta asiaa ja se on ihan tyhmää hokea sellaista. Lässytetään, että älä välitä. Kukaan ei tavallaan voi päättää mistä kukin välittää ja kuka ei. Jos jollekin tulee paha mieli niin se ok. Jos sinät itse välitä niin sinä et ole yhtä kuin muut. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Teinit on teinejä. Ei vielä ajattelevia ihmisiä. Olisit naureskellut heitä, koska onhan tuo noloa käytöstä heiltä.
Kerran kassa jonossa oli kaksi tirskujaa , minä käännähdin ympäri ja tuijotin heitä tiiviisti ja kysyn mikä heitä nyt niin naurattaa , nauru loppui ja kummasti löysivät kengän kärjistään mielenkiintoista tutkittavaa. Kun aivotoiminta on vielä niin kehittymätöntä niin eivät ymmärrä että heidän toiminta ei ole fiksua. Kannattaa pysähtyä tirskujien ja kysyä heidän toimintansa syy. Usein se heidän hih hih hih on suureksi osaksi hermostunutta kikatusta.
Semmoisia he ovat välillä. Tuskin mitään vakavaa. Heille sitten aikanaa jotkut tirskuu..
Helpottavaa lukea, että tätä tapahtuu muillekin.
Onneksi itselleni ei käy noin, vaikka syytä ehkä olisi. Omat isommat lapset jo parikymppisiä, nuoremmat nuorempia.
Ei täällä päin onneksi kukaan tirsku eikä pärsky. En tosin välittäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit on teinejä. Ei vielä ajattelevia ihmisiä. Olisit naureskellut heitä, koska onhan tuo noloa käytöstä heiltä.
Kerran kassa jonossa oli kaksi tirskujaa , minä käännähdin ympäri ja tuijotin heitä tiiviisti ja kysyn mikä heitä nyt niin naurattaa , nauru loppui ja kummasti löysivät kengän kärjistään mielenkiintoista tutkittavaa. Kun aivotoiminta on vielä niin kehittymätöntä niin eivät ymmärrä että heidän toiminta ei ole fiksua. Kannattaa pysähtyä tirskujien ja kysyä heidän toimintansa syy. Usein se heidän hih hih hih on suureksi osaksi hermostunutta kikatusta.
Miksi kassajonossa ei saisi nauraa? Ihan pimeetä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa, olen myös hyperherkkä "kritiikille" Kun olen lukenut miten teinit nykyään käyttäytyvät, jopa kuvaavat ihmisiä ja jakelevat noita videoita somessa, en halua mennä mihinkään missä laumoina muita, varsinkaan nuoria. On minullekkin tirskuttu ja asia vaivaa vieläkin(niin tyhmälle kuin se kuulostaa)
Tutulta kuulostaa. Minäkin olen vielä melko nuori nainen. On kiusattu aikoinaan paljon ja vieläkin puhutaan pahaa. Minua on myös kuvattu. Kaupassa ihan keskellä päivää niin, että selvästi huomasin. Sitten pari kertaa muutenkin. Erään kerran eräs nuori kuvasi ja hänen joku paljon vanhempi läheisensä oli vieressä ja antoi silti kuvata. Ihmettelin tätäkin. Minua myös ahdistaa liikkua jossain niin, että kohtaan jonkun joukon nuoria. Tulee epämukava olo. Samalla en kuvittele mitään ja oikeasti ovat myös kuvanneet minua. Tämä kaikki
Kuulostaa kummalta. Itsekin asun pienellä paikkakunnalla, mutta ei täällä kukaan kyttää, tirsku, seuraa.
Tosin tosi pienellä paikkakunnalla ilmoittaisin heti vanhemmille ja kouluun. Tekisin lastensuojeluilmoituksen koska huoltaja ei selvästikään kasvata lastaan.
Luulisi sen jo olevan tarpeeksi noloa, kun kaikki tuntevat kaikki. Sekä lapset että vanhemmat. Sitten kyläläiset nauraisivat niille perheille, joissa pahat lapset. Eivät ole vanhemmat viitsineet eivätkä halunneet kasvattaa lapsiaan. Ehkä hekin jo olivat kiusaajia.
Sellaisia ne (jotkut) teinit välillä on. Eihän se hyvältä tunnu, mutta eihän heidän mielipiteillään päivän päätteeksi ole mitään merkitystäkään elämäsi suhteen, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Näkivät kun mammalla kenno kindermunia sylissä 😅
Mitä tarkoitat tällä?
Minulla on neljä lasta, joilla jokaisella 2-3 lasta. Minä ostan aina 2-4 kennoa munia. Myös virpojille omansa.
Ilmeisesti nämä naurajat eivät ole saaneet tarpeeksi munaa, tai munapalkkaa virpomisreissuiltaan. Tai vanhemmat eivät ole viitsineet auttaa lapsiaan virpomisoksien ja -vaatteiden suunnittelussa ja kyhäämisessä. Rakkautta heiltä on puuttunut ainakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan joku snapchat-tähti tietämättäsi.
Tätä pelkään. Olisi ihan kauheaa.
Ap
Mitä sä sitä pelkäät? Jos et tiedä, niin mitä väliä?
Ylipäätään tuo tilanne saattoi olla ihan mitä vaan, täällä on ollut jo monta hyvää arvausta, ja kaikille niille on yhteistä se, että ei todellakaan tarvitse välittää.
Mitä itse ajattelisit siitä, että olisit joku yleisen pilkan kohde? Mitähän risumies ajatteli siitä silloin, kun vielä eli? Hänet käytännössä kiusattiin heng iltä.
On eri asia olla omista teoistaan naurunalainen.
Asun ylä-ja alakoulun vieressä. Ei tulisi mieleenkään kiinnittää huomiota lasten tirskumiseen. Jos olen pahanteossa nähnyt, niin silloin olen puuttunut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua kommentoi eilen lenkillä pariskunta, joista molemmat ehkä n. 50-vuotiaita. Tuli kyllä paha olo, koska en ole ylipainoinen ja olin asiallisesti pukeutunut jne.
Eli sun mielestä on ok kommentoida ylipainoisia?
Vierailija kirjoitti:
Sano sille, että v**un kuunaama turpa kiinni!
Tai pizzanaama, tai ylilauta, jossei oo mitään ylempiä ulokkeita.
Mä oon yläkoulussa koulunkäynninohjaajana ja tosiaan näistä teinien kikatuksista ei kannata ottaa itseensä yhtään.
Ovat huonolla itsetunnolla varustettuja ja monesti heitä voi naurattaa ihan mikä vaan pienikin juttu, ehkä joku heistä vaikka päästi pierun ja ajattelivat että kuulit sen.
Ylipäätään jos katsoit heitä niin luultavasti nauru yltyi. Jos et ole poikkeavan lihava, ruma tai huomiota herättävä niin et ole kiinnostava. Me aikuiset olemme heille ihan massaa vaan.
Muistutit jotain nettimeemiä ja siksi tirskuivat!