Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti miten kauhea olo tuli kun jotkut nuoret naiset tirskui kaupassa mulle(?)

Vierailija
24.03.2024 |

En tajua miksi nauroivat, ei ollut hammastahnaa naamassa eikä muutakaan ihmeellistä. Katsoivat mua ja nauroivat ja kun kävelin lähempää ohi, niin toinen kääntyi pois ja toinen jatkoi tuijottamista. Jäivät tirskumaan kun poistuin. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa, olen myös hyperherkkä "kritiikille" Kun olen lukenut miten teinit nykyään käyttäytyvät, jopa kuvaavat ihmisiä ja jakelevat noita videoita somessa, en halua mennä mihinkään missä laumoina muita, varsinkaan nuoria. On minullekkin tirskuttu ja asia vaivaa vieläkin(niin tyhmälle kuin se kuulostaa)

Jos nyt ihan aikuisena mietit siinä, niin MITÄ väliä sillä on vaikka jotain tirskuvat tai vaikka kuvaisivatkin? Ei ihan yhden yhtään mitään merkitystä. Anna olla vaan.

Aikuisuudessa on vapaus olla sellainen millainen haluaa. Mua ei haittaa vaikka olisin koko maailman vitsi. Hyvä vaan jos naurattaa ja hauskuus maailmassa lisääntyy. Mulla on minun ihana vapaus ja ihana elämä 🤗

Vierailija
62/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan joku snapchat-tähti tietämättäsi.

Tätä pelkään. Olisi ihan kauheaa.

Ap

Mitä sä sitä pelkäät? Jos et tiedä, niin mitä väliä? 

Ylipäätään tuo tilanne saattoi olla ihan mitä vaan, täällä on ollut jo monta hyvää arvausta, ja kaikille niille on yhteistä se, että ei todellakaan tarvitse välittää. 

Mitä itse ajattelisit siitä, että olisit joku yleisen pilkan kohde? Mitähän risumies ajatteli siitä silloin, kun vielä eli? Hänet käytännössä kiusattiin heng iltä.

On eri asia olla omista teoistaan naurunalainen.

Jokainen saa puuhata mitä haluaa. Ei muilla ole oikeutta arvostella tai arvioida mitä kukakin saa tehdä tai harrastaa, mitä pukee päälleen jne. 

Omia tekosia sekin on, jos vanhenee,eikä käy leikkauksissa tai käytä filttereitä ruokakaupassa käydessään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et liittynyt millään lailla tirskumiseen.

He ovat varhaisessa kehitysvaiheessa ja hihittävät kaikelle mahdolliselle - yleensä omalle ulkonäölleen ja ajatuksilleen. 

Vierailija
64/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuhdilla tädillä kenties maanantain herkkuostokset kärrissä Prismassa?

Vierailija
65/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauran aina teineille takaisin. Niillä on yleensä erittäin rumat vaatteet ja älyvapaat jutut. 😆

Ainakin olet jäänyt huonotapaiset teinin tasolle.

Vierailija
66/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nauran aina teineille takaisin. Niillä on yleensä erittäin rumat vaatteet ja älyvapaat jutut. 😆

Ainakin olet jäänyt huonotapaiset teinin tasolle.

huonotapaisen*

Vierailija
67/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne välttämättä edes nauraneet sinulle, ja jos nauroivat, syy voi olla joku aivan mitätön. Ehkä sinusta tai jostain olemuksessasi tuli mieleen joku niiden inside-vitsi. Eivät ne aina tajua ajatella sen pidemmälle.

Vierailija
68/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret lonnivat kaupoissa ja kauppakeskuksissa, koska niillä ei ole rahaa ostaa mitään. Ovat vain norkoilemassa. 

Vierailija
69/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vielä lapsia, vaikka eivät siltä näytä. Eivätkä käytöstavatkaan taida olla vielä hallussa, jos milloinkaan. Minulle ovat tirskuneet joskus aikuisetkin, hetken sitä mietin, mutta kun ihan tavalliselta näytän niin ihan sama. Heidän ongelmansa, ei minun. 

Vierailija
70/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret käyttävät joukkovoimaa tuekseen ja ottaakseen tilaa, tehdäkseen itsensä näkyviksi. 

Vierailija
71/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinitytöt hirnuvat tietyssä iässä ihan kaikelle kuin sikaa teurastettaisi. Se on varmaan jokin sisäänrakennettu juttu.

No jaa, minä en koskaan ollut tuollainen. Koulukiusaajat ja aivovammaiset käyttäytyvät noin.

Vierailija
72/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja ahdistun sosiaalisissa tilanteissa, olen myös hyperherkkä "kritiikille" Kun olen lukenut miten teinit nykyään käyttäytyvät, jopa kuvaavat ihmisiä ja jakelevat noita videoita somessa, en halua mennä mihinkään missä laumoina muita, varsinkaan nuoria. On minullekkin tirskuttu ja asia vaivaa vieläkin(niin tyhmälle kuin se kuulostaa)

Tutulta kuulostaa. Minäkin olen vielä melko nuori nainen. On kiusattu aikoinaan paljon ja vieläkin puhutaan pahaa. Minua on myös kuvattu. Kaupassa ihan keskellä päivää niin, että selvästi huomasin. Sitten pari kertaa muutenkin. Erään kerran eräs nuori kuvasi ja hänen joku paljon vanhempi läheisensä oli vieressä ja antoi silti kuvata. Ihmettelin tätäkin. Minua myös ahdistaa liikkua jossain niin, että kohtaan jonkun joukon nuoria. Tulee epämukava olo. Samalla en kuvittele mitään ja oikeasti ovat myös kuvanneet minua. Tämä kaikki

Tässä vähän aikaa sitten sattui taas tälläinen ikävä juttu. Ehkä sillä on myös väliä missä asuu. Joskus olen käynyt isommilla paikkakunnilla niin siellä ehkä katoaa muiden joukkoon. Kukaan ei jaksa kiinnostua tälläisesta tavallisesta tyypistä, mutta asuessa pienellä paikkakunnalla moni voi alkaa tavallaan seurata sinua ja puhua pahaakin mikä sitten lisää sitä kuvaamista ja naureskelua. Näin itse ajattelen. Kyllä tätä kaikki vaivaa minuakin. Mietin nykyisin, etten halua mennä tiettyihin paikkoihin ja samalla tätä rajoittaa elämäänikin jonkin verran. Typerältä ehkä kuulostaa, mutta ei voi mitään.

Juoruaminen, kaikenlainen paskapuhuminen sekä jopa varsinainen stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin kaikkialla somen ja kännyköiden myötä, ette edes uskoisi mitä kaikkea jopa ihan ns. aikuiset ihmiset touhuavat somessa.

Ja itse kohteelle harva menee kertomaan mitään, mikä on kummallista.

Vierailija
73/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohda koko episodi. Tyhmiä teinejä...

Vierailija
74/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on teinejä. Ei vielä ajattelevia ihmisiä. Olisit naureskellut heitä, koska onhan tuo noloa käytöstä heiltä.

Kerran kassa jonossa oli kaksi tirskujaa , minä käännähdin ympäri ja tuijotin heitä tiiviisti ja kysyn mikä heitä nyt niin naurattaa , nauru loppui ja kummasti löysivät kengän kärjistään mielenkiintoista tutkittavaa. Kun aivotoiminta on vielä niin kehittymätöntä niin eivät ymmärrä että heidän toiminta ei ole fiksua. Kannattaa pysähtyä tirskujien ja kysyä heidän toimintansa syy. Usein se heidän hih hih hih on suureksi osaksi hermostunutta kikatusta.

Miksi kassajonossa ei saisi nauraa? Ihan pimeetä porukkaa.

Itse olet pimeä. Ei voi olla niin riemukasta joku kassajonossa seisominen. Valoja päälle nyt, vai onko kaikki lamput rikki ja roskiksessa?

eri

Vierailija
75/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyteineissä on ihan oikeasti ihan saatanan typerää porukkaa. Tuntuu että etenkin tytöillä on joku käsittämätön ajatusmalli että mitä enemmän lähtee ääntä, sitä coolimpia ovat. On tullut useampaan kertaan bussissa kourallinen niitä ja ovat alkaneet ihan täysillä huudattaa musiikkia puhelimesta ja rääkyvät päälle. Jos ei olisi ollut itsellä juuri tavarankuljetus reissu päällä, olisin mennyt vetämään hampaat kurkkuun. Helvetin raivostuttavaa. 

Vierailija
76/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juoruaminen, kaikenlainen paskapuhuminen sekä jopa varsinainen stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin kaikkialla somen ja kännyköiden myötä, ette edes uskoisi mitä kaikkea jopa ihan ns. aikuiset ihmiset touhuavat somessa.

Ja itse kohteelle harva menee kertomaan mitään, mikä on kummallista."

Vastasit viestiini, kun kerroin aiheesta. En vaan saa lainattua molempia viestejä.On toisaalta hyvä, että joku ymmärtää mitä kirjoitan. Ei siinä auta ne vähättelyt ja ihmettelyt, että ei meidän paikkakunnalla ole sellaista. Se nyt vaan on totuus, että minä koen välillä tuota mistä kirjoitit ja minua ollaan kuvattu. Ei mikään poista sitä totuutta. Ei, vaikka joku epäilisi minun jo olevan vähäjärkinen. Näin on hyvä tietää, että joku ymmärtää tätä kaikkea. Samoin kirjoitit, että miksi kohteelle ei kukaan mene kertomaan. Ehkä syy on itsellenikin sen , etten tunne oikeastaan ketään ja minulla ei ole ystäviä. Näin kukaan ei tavallaan ole se minun ystäväni joka piittaisi minusta ja kertoisi missä mennään. Olen omillani tämän asian kanssa. Ja kyllä jaan senkin ajatuksen, että aikuisetkin osaavat olla ilkeitä. Minua on jotkut aikuisetkin pilkanneet. Ei ole yllätys tämä kaikki.

Vierailija
77/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän teinin äiti, ja ne kyllä kuhisevat ja kikattavat ihan kaikkea. Minä olen heille varmaan suurin tirskumisen aihe, mutta vedän kasvoille tiukimman ilmeeni ja vilkaisen heitä närkästyneenä silmiin sanomatta sanaakaan. Sitten vaan jatkan omia puuhiani kuin heitä ei olisi olemassakaan. Hirveitä pentuja, mutta omia ja rakkaita. Ja nehän kasvavat kyllä vielä aikuisiksi.

Kerran kyllä tuntemattomat nuoret saivat sappeni kiehahtamaan. Sairastin aggressiivista syöpää ja mieheni joutui vuoden ajan saattamaan minua hoitoihin ja takaisin. Kaljuni olin peittänyt pipolla, mutta mitään kulmia tai silmäripsiä en viritellyt ihmisten ilmoille. Sairaalan edustalla oli lauma teinityttöjä, jotka alkoivat kuvata meitä ihan siitä automme vierestä sairaalan sisäänkäyntiin saakka. Kyllä loukkasi! Olin liian väsynyt raivotakseni heille, ja mieheni ei sitten tietenkään huomannut mitään (ei miehet ikinä tajua). 

Ei teinit ymmärrä, kun ovat niin keskeneräisiä vielä, epävarmoja kaikesta, varsinkin itsestään. Maailmassa on monenlaisia ihmisiä ja sekin voi olla nuorille ihan uteliaisuutta herättävää. Lisäksi vanhemmat ihmiset edustavat nuorille jotain persoonatonta stereotyyppien massaa - eivät yksilöitä, tai aina edes ihmisiä. 

Vierailija
78/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olin hakemassa pakettia postista ja sen jälkeen tuli vastaan teinityttölauma joista yksi sanoi kovaan ääneen "Oikeesti, tilaaks joku muka tuolta vaatteita" ja muut räjähäti nauruun. Ei kannata ottaa niin vakavasti.

Eikö tuohon puuttunut edes postin henkilökunta? Pihalle tollaset käkättäjät ja porttikielto. Päivitetyillä käytöstavoilla vasta voi anoa uutta kulkulupaa. 

Vierailija
79/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juoruaminen, kaikenlainen paskapuhuminen sekä jopa varsinainen stalkkaaminen on räjähtänyt käsiin kaikkialla somen ja kännyköiden myötä, ette edes uskoisi mitä kaikkea jopa ihan ns. aikuiset ihmiset touhuavat somessa.

Ja itse kohteelle harva menee kertomaan mitään, mikä on kummallista."

Vastasit viestiini, kun kerroin aiheesta. En vaan saa lainattua molempia viestejä.On toisaalta hyvä, että joku ymmärtää mitä kirjoitan. Ei siinä auta ne vähättelyt ja ihmettelyt, että ei meidän paikkakunnalla ole sellaista. Se nyt vaan on totuus, että minä koen välillä tuota mistä kirjoitit ja minua ollaan kuvattu. Ei mikään poista sitä totuutta. Ei, vaikka joku epäilisi minun jo olevan vähäjärkinen. Näin on hyvä tietää, että joku ymmärtää tätä kaikkea. Samoin kirjoitit, että miksi kohteelle ei kukaan mene kertomaan. Ehkä syy on itsellenikin sen , etten tunne oikeastaan ketään ja minulla ei ole ystäviä. Näin kukaan ei tavallaa

Tämä on kokonaan tämän uuden ajan ilmiö, sen perusteella miten hitaasti tiettyihin asioihin otetaan kantaa julkisesti, veikkaan että näistäkin aletaan puhumaan enemmän yleisesti joskus tyyliin kymmenen vuoden päästä, sillä mittakaavalla mikä on ilmiön laajuus.

Vierailija
80/83 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't worry. Itse vain hymyilen teiniporukoille, tai jos sanovat jotain niin heitän omasta mielestäni jotain hauskaa ja ystävällistä takaisin. Suloisiahan he kaikessa hölmöydessään ovat, tosin joskus ihan fiksujakin <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi