Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
Vierailija kirjoitti:
Jatkan edelliseen: tarkoilla ehdoilla tarkoitan, että minulle oli selkeitä toiveita ennakkoon, en saanut esim. suudella pariskunnan naista, en saanut itse ehdottaa mitään jne. Olin siis vain lelu, kuten aikaisempi kirjoitti.
Tuo kieltämättä kuulostaa vastenmieliseltä järjestelyltä, mutta jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin tuollaiselle seksiklubille hakeutuvilla toki olettaisi olevan käsitys ettei sinne mitään elämänmittaista rakkautta olla menossa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku on noin tyhmä että valehtelee vasten artikkelia? Tätä minä en ymmärrä.
Artikkeli oli VAIN Tiinan mielipide, että syyhy on tarttunut mieheltä ja mies on saanut sen sukupuoliteitse. Ei miehen kertomusta, EIKÄ EDES lääkärin kertomusta. Medialukutaito taitaa olla sulla hukassa?
Ikävän syyllistäviä ja väkivaltaisia kommentteja lauseita sinulta.
Vau. Taito se on vääristelyn taitokin. Mistä löydät syyllistämistä tai väkivaltaa tuosta kommentista?
Normaalisti tolkuissaan ole henkilö a) ei kommentoi tuollaiseen aivopieruun b) ei kirjoita syyhypunkista avointen suhteiden ketjuun.
Taudit on ihan validi pointti, kun puhutaan irtoseksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku on noin tyhmä että valehtelee vasten artikkelia? Tätä minä en ymmärrä.
Artikkeli oli VAIN Tiinan mielipide, että syyhy on tarttunut mieheltä ja mies on saanut sen sukupuoliteitse. Ei miehen kertomusta, EIKÄ EDES lääkärin kertomusta. Medialukutaito taitaa olla sulla hukassa?
Vau. Taito se on vääristelyn taitokin. Mistä löydät syyllistämistä tai väkivaltaa tuosta kommentista?
Normaalisti tolkuissaan ole henkilö a) ei kommentoi tuollaiseen aivopieruun b) ei kirjoita
Meillä kuoromaailmassa ovat hengitysteitse tarttuvat taudit todellinen ongelma. Kerralla saattaa sairastua kymmeniä henkilöitä eikä mitkään suojat tosiasiassa toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tästä asiasta provosoitua, mutta ihan mielenkiintoista olisi kuulla, mitä tuollaista harrastavat saavat tuosta järjestelystä? Itse olen ehkä vanhanaikainen, mutta jotenkin tuntuu että omasta parisuhteesta puuttuu jotain, jos on tarve tuollaiselle?
No ainakin meille se on tuonut todella paljon jännitystä ja ekstrapotkua omaan suhteeseen. Olen tosi ylpeä, että minulla on vaimo, jota muutkin miehet haluavat.
Itse olet muijaasi kyllästynyt, mutta kuten huomaat, hänellä onkin markkina-arvoa, olet kiinnostunut häneen herännyt? Ei jatkoon.
Avoimet suhteet ovat sama asia kuin olisi sinkkuna, mutta vanha tohveli aina seurana kun ei muuta saa/ löydä. Kätevä järjestely, voi syödä kakun ja voi pitää kakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli(t) eri mieltä hänen kanssaan ja arvosteli(t) hänen medialukutaitojaan. Kolme sanaa isoilla kirjaimilla.
Hän "koki" olonsa epämiellyttäväksi = olet syyllistävä ja väkivaltainen.
Se on varmaan se medialukutaito. Tai lukutaito. Tai mitätöintitarve. 🤷🏿
Vierailija kirjoitti:
Jatkan edelliseen: tarkoilla ehdoilla tarkoitan, että minulle oli selkeitä toiveita ennakkoon, en saanut esim. suudella pariskunnan naista, en saanut itse ehdottaa mitään jne. Olin siis vain lelu, kuten aikaisempi kirjoitti.
Joskus uteliaisuudesta kirjoittelin hetken pariskunnan kanssa, he olivat hakemassa naista kolmanneksi pyöräksi yhteisiin hetkiinsä. Ilmoitus oli fiksummin laadittu kuin vastaavat yleensä (näitä löytyy pilvin pimein alustoilta, joilla nainen etsii naista). Mitä enemmän kirjoiteltiin, sitä enemmän alkoi tulla ehtoja. Niitä tuli niin paljon, että totesin, ettei homma todellakaan ole minua varten. Jätin sikseen.
Uskon kyllä, että orpo fiilis voi iskeä jälkikäteen tuollaisen kohtaamisen ollessa kyseessä.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette lähteneet trendiin mukaan, ohimenevä ilmiö.
Tämä ei palstan vakioasiakkaiden mielestä ole trendi.
btw. Kohta sinulta pyydetään tutkimusta väitteesi tueksi.
Muutamaan lesbon tai miehen käytös ja ajattelu, ei tee tästä asiasta trendiä. Ehkä näiden lesbonaisten parissa se sitten on suurempi trendi, jota heteronaiset eivät ole huomanneet. Luettuani aloituksen, niin tosiaan siinä puhutaan parisuhteesta, mutta ei miehen kanssa olevasta parisuhteesta.
Ok, sovitaan, että tämä on trendi 45+ lesboilla, mutta ei todellakaan heteronaisten parissa, jotka ovat olleet sen saman puolison kanssa pidemmän aikaa. Itse näen, että eroaminen on paljon suurempi trendi tuossa ikäryhmässä tai vaikka kokonaan ilman seksiä oleminen. Näitä on jo määrällisesti tarpeeksi, että sitä voi kutsua trendiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
btw. Kohta sinulta pyydetään tutkimusta väitteesi tueksi.Muutamaan lesbon tai miehen käytös ja ajattelu, ei tee tästä asiasta trendiä. Ehkä näiden lesbonaisten parissa se sitten on suurempi trendi, jota heteronaiset eivät ole huomanneet. Luettuani aloituksen, niin tosiaan siinä puhutaan parisuhteesta, mutta ei miehen kanssa olevasta parisuhteesta.
Ok, sovitaan, että tämä on trendi 45+ lesboilla, mutta ei todellakaan heteronaisten parissa, jotka ovat olleet sen saman puolison kanssa pidemmän aikaa. Itse näen, että eroaminen on paljon suurempi trendi tuossa ikäryhmässä tai vaikka kokonaan ilman seksiä oleminen. Näitä on jo määrällisesti tarpeeksi, että sitä voi kutsua
Siellä on defenssit korkealla, huomaan :)
Ihan turhaan, ei sinua kukaan pakota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
btw. Kohta sinulta pyydetään tutkimusta väitteesi tueksi.Muutamaan lesbon tai miehen käytös ja ajattelu, ei tee tästä asiasta trendiä. Ehkä näiden lesbonaisten parissa se sitten on suurempi trendi, jota heteronaiset eivät ole huomanneet. Luettuani aloituksen, niin tosiaan siinä puhutaan parisuhteesta, mutta ei miehen kanssa olevasta parisuhteesta.
Ok, sovitaan, että tämä on trendi 45+ lesboilla, mutta ei todellakaan heteronaisten parissa, jotka ovat olleet sen saman puolison kanssa pidemmän aikaa. Itse näen, että eroaminen on paljon suurempi trendi tuossa ikäryhmässä tai vaikka kokonaan ilman seksiä oleminen. Näitä on jo määrällisesti tarpeeksi, että sitä voi kutsua
Ai, nytkö ne kaikki Himoksen swingereiden rouvat ovat lesboja? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, sovitaan, että tämä on trendi 45+ lesboilla, mutta ei todellakaan heteronaisten parissa, jotka ovat olleet sen saman puolison kanssa pidemmän aikaa. Itse näen, että eroaminen on paljon suurempi trendi tuossa ikäryhmässä tai vaikka kokonaan ilman seksiä oleminen. Näitä on j
Bi-uteliaita ;)
Jos on todella tarve tuollaiselle vapaalle suhteelle, sitä ei kysele täällä, vaan menee ja toteuttaa.
Seksi on niin puisevaa hommaa ettei se kiinnosta tippaakaan. Been there, done that. Joku avoin suhde parisuhteen kylkeen olisi ihan painajainen, tai paremminkin turha koska sille ei ole kummallakaan tarvetta. En vaan jaksaisi. On niin paljon muuta mielenkiintoista hommaa ja ollaan molemmat onnellisia nykytilanteessa ilman sekstailua.
Juu ja kukaan kaveri ei ole tuollaisesta haaveesta koskaan maininnut. Voihan ne tietysti harrastaa parinvaihtoa salaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on niin puisevaa hommaa ettei se kiinnosta tippaakaan.
Ei kuulosta normaalin heteronaisen puheelta,
Vierailija kirjoitti:
Seksi on niin puisevaa hommaa ettei se kiinnosta tippaakaan. Been there, done that. Joku avoin suhde parisuhteen kylkeen olisi ihan painajainen, tai paremminkin turha koska sille ei ole kummallakaan tarvetta. En vaan jaksaisi. On niin paljon muuta mielenkiintoista hommaa ja ollaan molemmat onnellisia nykytilanteessa ilman sekstailua.
Juu ja kukaan kaveri ei ole tuollaisesta haaveesta koskaan maininnut. Voihan ne tietysti harrastaa parinvaihtoa salaa.
Haluttoman elämän onnellisuuden korostajia näillä sivuilla riittää. Aika usein muistetaan mainita "me". Ei siinä, en epäile, etteikö tälläisiäkin pariskuntia ole paljon. Kommentissasi on positiivista, ettet esitä halveksuntaa niitä kohtaan, joille seksi ei ole puisevaa. Sellaisiakin kommentteja on paljon. Itselläkin on ollut pitkiä haluttomia kausia. En ole osannut niistä iloita, vaan tuntunut, että jokin tärkeä osa elämästä mennyt off-asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen järjestely olisi se ainoa, jonka itse hyväksyisin. Eli toinen mies olisi minulle ja vaimolleni vain kasvoton ihminen isolla kalulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen järjestely olisi se ainoa, jonka itse hyväksyisin. Eli toinen mies olisi minulle ja vaimolleni vain kasvoton ihminen isolla kalulla.
Ymmärrän pointin, mutta yleisempää kaiketi on noissa järjestelyissä se, että kookkaamman miehen on nimenomaan tarkotus tuoda vähän sitä nöyryytystä pariskunnan miehelle. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Siis että toiset miehet nimenomaan toivovat sitä isompaa partnerin, jotta voisivat tulla nöyryytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten seksuaalisuuden ominaispiirre taitaa olla, että tuohonkin halukkaita miehiä on helppo löytää. Ilman "Mitä minä tästä saan?" kysymyksiä.
Aloittaja ei maininnut kuinka tärkeänä heidän kaveriporukassaan pidetään kookasta penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole juuri siitä että tästä koetetaan saada tehtyä houkuttelevaa. Ratkaisua pitkän suhteen ihan tavanomaiseen jumiintumiseen.
En vaan ymmärrä mihin jäi kaikki avioliittoneuvonta tai muu keskusteluun ja avoimuuteen perustuva suhteen syventäminen. Nähtävästi koetaan nyt liian vaivalloisena että sen sijaan seksi muualta haettuna ja/tai yhteisenä harrastuksena kehystetään uutta läheisyyttä luovana.
Anteeksi mutta kuulostaa melkoisen ällöttävältä tavalta luoda yhteyttä jonkun kolmannen pyörän tai toisen parin kautta. En voi välttyä perverssiltä ololta. Miten tälläisestä tirkistelykulttuurista halutaan tehdä nyt ihan harmitonta, virkistävää, normaalia? Ei ymmärrä. Kyse ei ole edes mustasukkaisuudesta vaan kaikesta muusta mikä tuohon liittyy. Omituisuudesta.