Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?

Vierailija
24.03.2024 |

Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua. 

Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt? 

Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.

Kommentit (841)

Vierailija
741/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette lähteneet trendiin mukaan, ohimenevä ilmiö.

Vierailija
742/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette lähteneet trendiin mukaan, ohimenevä ilmiö.

Tämä ei palstan vakioasiakkaiden mielestä ole trendi.

btw. Kohta sinulta pyydetään tutkimusta väitteesi tueksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä satu jatkuu? Ei olla lähdetty mukaan tähän mielikuvitustarinaan.

Vierailija
744/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekanismi jolla tunteet estetään - hyvä kysymys. Joillain toisiinsa sitoutuneilla pareilla sellainen on ja TIS-maailmassa ymmärtääkseni ei ole. 

Toisessa ei ole draamaa ja toisessa on. 

Keskustelua ja varovaista kokeilua yhdessä; näin yhdessä luotu turvallinen tila mahdollistaa harrastuksen johon ei liity kolmansien osapuolien siviili- ja tunne-elämää.

Hedonistista? Ehdottomasti! Ja tuplana. 

Meillä tämä mekanismi on ollut se, että olen saanut aina itse olla paikalla eikä vaimoni ole koskaan ollut kuin kerran saman kumppanin kanssa. Eli siis tällainen perinteinen cuckcolding-tilanne. Sitä en tiedä katsotaanko tämä nyt sitten avoimeksi suhteeksi vai jonkinlaiseksi toiseksi järjestelyksi. Sen tiedän, että oma pääni ei kestäisi ajatusta vaimosta toisten kanssa ilman omaa läsnäoloani.

Hyi, oksettaa ajatuskin omasta miehestä vieraan kanssa. Kyllä sitä pitäisi oikeasti inhota, että olisi ihan ok panna muita.

Vierailija
745/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku on noin tyhmä että valehtelee vasten artikkelia? Tätä minä en ymmärrä. 

Artikkeli oli VAIN Tiinan mielipide, että syyhy on tarttunut mieheltä ja mies on saanut sen sukupuoliteitse. Ei miehen kertomusta, EIKÄ EDES lääkärin kertomusta. Medialukutaito taitaa olla sulla hukassa?

Ikävän syyllistäviä ja väkivaltaisia kommentteja lauseita sinulta. 

Vau. Taito se on vääristelyn taitokin. Mistä löydät syyllistämistä tai väkivaltaa tuosta kommentista?

Vierailija
746/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku on noin tyhmä että valehtelee vasten artikkelia? Tätä minä en ymmärrä. 

Artikkeli oli VAIN Tiinan mielipide, että syyhy on tarttunut mieheltä ja mies on saanut sen sukupuoliteitse. Ei miehen kertomusta, EIKÄ EDES lääkärin kertomusta. Medialukutaito taitaa olla sulla hukassa?

Vau. Taito se on vääristelyn taitokin. Mistä löydät syyllistämistä tai väkivaltaa tuosta kommentista?

Normaalisti tolkuissaan ole henkilö a) ei kommentoi tuollaiseen aivopieruun b) ei kirjoita syyhypunkista avointen suhteiden ketjuun. 

Vierailija
747/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti tolkuissaan ole henkilö a) ei kommentoi tuollaiseen aivopieruun b) ei kirjoita syyhypunkista avointen suhteiden ketjuun. 

Ei jos joku latelee valheita syyhypunkista avointen suhteiden ketjuun, niin siihen jos vastaa tosiasioilla, niin syyllistää ja on väkivaltainen. Okei, asia selvä 🤭

Vierailija
748/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä mennään ja se meidän tulee kestää. Kyse on kuitenkin kaistapäisten kokoontumisajoista. 

Vierailija
749/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset nyt vaan on sellasia tuuliviirejä. varsinkin kun ton ikäisillä naisilla ne seksihalut on viimeinkin löytyneet.

Vierailija
750/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset nyt vaan on sellasia tuuliviirejä. varsinkin kun ton ikäisillä naisilla ne seksihalut on viimeinkin löytyneet.

Toiset taas ketjussa väittävät että tuolloin ne ovat jo kadonneet lopullisesti. 

Vierailija
751/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset taas ketjussa väittävät että tuolloin ne ovat jo kadonneet lopullisesti. 

Sehän on ihan tutkittua että naisilla seksihalut lisääntyvät 40 jälkeen ja päinvastoin miehillä vähentyvät.

Vierailija
752/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit heräilee vielä viimeistä kertaa tuossa iässä. Kun elimistö haluaa epätoivoisesti vielä kerran lisääntyä, panettaa niin ettei oma mies riitä.

Vierailija
753/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit heräilee vielä viimeistä kertaa tuossa iässä. Kun elimistö haluaa epätoivoisesti vielä kerran lisääntyä, panettaa niin ettei oma mies riitä.

Onko sinulla tästä omakohtainen kokemus?

Vierailija
754/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"......Ja ihmisistä ylipäänsä. Minä olen erakkoluonne, lopetin laitesukelluksenkin siksi että sitä ei oikein passaa tehdä yksin enkä tykkää harrastaa muiden kanssa."

Kuulostaa aika varmalta, että ryhmäseksikään ei sitten ole sinun juttusi. Ole rauhassa, kukaan ei varmaan ole vaatimassa sitä sinulta.

Vierailija
755/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä keskustelussa on itselleni herättänyt ajatuksia se, kuinka iso vaihtelu on myös avoimissa suhteissa elävien välillä. Itselleni ei ole mikään ongelma käydä ja antaa vaimon käydä seksibileissä, mutta taas polyamoria tms. on täysin poissuljettu. Eli seksistä en osaa tuntea lainkaan mustasukkaisuutta, mutta jos taas ajattelen, että vaimoni olisi ihastunut toiseen, tuntuu erittäin ahdistavalta.

Julkisessa keskustelussa nämä variaatiot niputetaan samaan "muuta kuin perinteinen monogamia"-nippuun. Motiivit ovat hyvin moninaiset, mutta itse jaan mielessäni karkeasti:

Polyamoria: Romanttis-eroottiset tunteet ovat keskeinen syy ja motivaatio monisuhteisuuteen. Elämää ja arkea halutaan jakaa seksin ulkopuolella, seksi ei ole välttämättä edes olennaisinta.

Avoin suhde: Pariskunta on sopinut toisilleen seksuaalisia vapauksia kolmansien osapuolten suhteen. Ehkä pikemmin vältellään romanttisia tunteita kuin haetaan niitä. Seksi lienee suht olennainen osa kohtaamisia parisuhteen ulkopuolella. "Sopimus" vaihtelee dont ask dont tell-tyyppisestä täyteen avoimuuteen ja myös katseluun.

Swingaus/"parinvaihto": Pariskunnan yhteinen mielenkiinnon kohde ja usein nimenomaan päätetty tehdä asioita yhdessä ulkopuolisuuden ja mustasukkaisuuden tunteiden välttämiseksi. Jotkut etsivät aktiivisesti ystäviä/ystäväpareja "myös sängyn ulkopuolelle", jotkut taas pikemmin välttävät sitä.

Vierailija
756/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laaja on kaveripiiri minullakin ja kaikesta juttelemme, mutta tiedän 100% varmasti ettei kukaan tuollaisesta haaveile. Hyvin uskollisia kaikki omassa kaveripiirissä. Ja olen myös samaa ikäluokkaa.

Sama. Ei kenelläkään olisi edes tuollaiseen aikaa. Hyvä kun ehtii siippaansa panna, saati että muita.

Eiköhän nuo ole niiden juttuja, joilla ei ole mitään omaa elämää. Ainakin kaikista katsomistani dokumenteista tulee se vaikutelma, että seksistä tehdään harrastus, kun mitään muuta mielenkiinnon kohteita ei ole.

Tämä. Ja kun edellistä sivua lukee keskustelusta, jeesus sentään miten uuvuttavaa touhua, sopia ja diskuteerata että saako olla tunteita vai pelkkää seksiä ja jos sun mitä.

Itse en ole ikinä jaksanut mitään ihmissuhteisiin liittyvää säätämistä. Jos homma

Ja kuten ylitsepursuavan itseriittoisesta vastauksestasi voi päätellä, tiedät 100% varmasti että oma elämäntapasi ja kaikki valinnat ovat ainoita oikeita, ja kaikki toisenlaiset puolestaan vääriä. On varmasti ihanaa, kun oma maailmankuva on noin simppeli.

Vierailija
757/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä keskustelussa on itselleni herättänyt ajatuksia se, kuinka iso vaihtelu on myös avoimissa suhteissa elävien välillä. Itselleni ei ole mikään ongelma käydä ja antaa vaimon käydä seksibileissä, mutta taas polyamoria tms. on täysin poissuljettu. Eli seksistä en osaa tuntea lainkaan mustasukkaisuutta, mutta jos taas ajattelen, että vaimoni olisi ihastunut toiseen, tuntuu erittäin ahdistavalta.

Julkisessa keskustelussa nämä variaatiot niputetaan samaan "muuta kuin perinteinen monogamia"-nippuun. Motiivit ovat hyvin moninaiset, mutta itse jaan mielessäni karkeasti:

Polyamoria: Romanttis-eroottiset tunteet ovat keskeinen syy ja motivaatio monisuhteisuuteen. Elämää ja arkea halutaan jakaa seksin ulkopuolella, seksi ei ole välttämättä edes olennaisinta.

Avoin suhde: Pariskunta on sopinut toisilleen seksuaalisia vapauksia kolmansien osapuo

Hyvä selvennys. Kaksi jälkimmäistä ymmärrän, ensimmäinen ei mahdu mulla mitenkään jakeluun.

Vierailija
758/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä tämä mekanismi on ollut se, että olen saanut aina itse olla paikalla eikä vaimoni ole koskaan ollut kuin kerran saman kumppanin kanssa. Eli siis tällainen perinteinen cuckcolding-tilanne. Sitä en tiedä katsotaanko tämä nyt sitten avoimeksi suhteeksi vai jonkinlaiseksi toiseksi järjestelyksi. Sen tiedän, että oma pääni ei kestäisi ajatusta vaimosta toisten kanssa ilman omaa läsnäoloani."

"Omasta mielestä tuo ei ole avoin suhde, vaan enemmänkin pelkästään fetissi, jossa hyödynnetään ulkopuolisia leluina. Toki siinäkään ei mitään vikaa ole, jos tämä avoimesti kommunikoidaan myös sille toiselle osapuolelle."

Yllä kopioituna kommentti ja vastaus siihen.

Swingauksessa tai parinpaihdossa samankaltainendynamiikka voi olla mukana. Siinä toinen pariskunta täyttää toisen parin "fetissin" kohdata pariskunta/kokea ryhmäseksiä. Ja samalla itse täyttää toisten "fetissin."

Kenenkään ei tarvitse kokea tässä tulleensa esineellistetyksi tai hyväksikäytetyksi sen enempää kuin tehnyt saman toisille. Harvoin näissä kohtaamisissa haetaan syvää sielujen ja arvojen sympatiaa, vaan riittävää henkilkemiaa ja fyysistä vetovoimaa.

Ja pakko sanoa, että jos mies kokee menneensä rikki ja tulleensa esineellistetyksi osallistuessaan pariskunnan cuckold-fetissiin, niin kannattaa oppia kerrasta ja suosia muunlaisia kohtaamisia jatkossa.

Vierailija
759/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä tämä mekanismi on ollut se, että olen saanut aina itse olla paikalla eikä vaimoni ole koskaan ollut kuin kerran saman kumppanin kanssa. Eli siis tällainen perinteinen cuckcolding-tilanne. Sitä en tiedä katsotaanko tämä nyt sitten avoimeksi suhteeksi vai jonkinlaiseksi toiseksi järjestelyksi. Sen tiedän, että oma pääni ei kestäisi ajatusta vaimosta toisten kanssa ilman omaa läsnäoloani."

"Omasta mielestä tuo ei ole avoin suhde, vaan enemmänkin pelkästään fetissi, jossa hyödynnetään ulkopuolisia leluina. Toki siinäkään ei mitään vikaa ole, jos tämä avoimesti kommunikoidaan myös sille toiselle osapuolelle."

Swingauksessa tai parinpaihdossa samankaltainendynamiikka voi olla mukana. Siinä toinen pariskunta täyttää toisen parin "fetissin" kohdata pariskunta/kokea ryhmäseksiä. Ja samalla itse täyttää toisten "fetissin."

Meillä on järjestely, jossa saan luvalla harrastaa seksiä paremmin varusteltujen kanssa (on myös mieheni fetissi), mutta vain siten, että mieheni sanelee reunaehdot. Nämä ehdot myös selkeästi kommunikoidaan ennakkoon miehille, joten en koe tässä harrastavani kenenkään eksploitaatiota.

Vierailija
760/841 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Swingauksessa tai parinpaihdossa samankaltainendynamiikka voi olla mukana. Siinä toinen pariskunta täyttää toisen parin "fetissin" kohdata pariskunta/kokea ryhmäsek

Nyt on pakko sanoa tähän vastakkainen argumentti. Olen ollut mukana tällaisessa vastaavassa järjestelyssä, jossa pariskunta ei ollut kiinnostunut minusta muun kuin peniksen koon takia, ja tilanteille oli hyvin tarkat ehdot. Vaikka joku varmasti ajattelee, että tuollainen tilanne voisi olla itsetuntoa buustaava niin ei kyllä ollut, vaan koin itseni nimenomaan vähän hyväksikäytetyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme