Keski-ikäisten (+45) naisten voimakkaasti lisääntynyt kiinnostus avoimia suhteita kohtaan. Mikä on muutoksen taustalla?
Olen 47-vuotias nainen ja meillä on 8 hengen erittäin tiivis ystäväporukka, jonka kanssa ollaan tunnettu alakouluikäisistä asti. Olemme kaikki yhtä lukuunottamatta naimisissa erittäin pitkäaikaisten (yli 20 vuotta) puolisoiden kanssa. Viimeisten parin vuoden aikana keskustelut ovat hyvinkin usein menneet avoimiin suhteisiin tai jonkinlaisiin vastaaviin järjestelyihin ja olemme yhdessä huomanneet, että suurin osa meistä olisi jatkossa kiinnostunut toteuttamaan kokeiluita tällä sektorilla. Esim. tuo joitakin viikkoja sitten Hesarissa ollut artikkeli berliiniläisestä klubista on herättänyt hyvin paljon kiinnostusta meissä ja muutamat jo suunnittelevat reissua.
Koska tiedän ettemme ole ainoita ja tämä asia tuntuu herättävän paljon kiinnostusta nykyisin ikäistemme keskuudessa olisi kiva kuulla mielipiteitä tämän muutoksen taustalla. Onko kyse vain siitä, että asioista uskalletaan nykyisin keskustella avoimemmin vai onko naisten kiinnostus oikeasti lisääntynyt?
Kiitos asiallisista kommenteista, asiattomat voi jättää laittamatta.
Kommentit (841)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin teen oletuksia oman elämänkokemukseni kautta.
Älä romahda!
Aika kapeakatseiselta ja ehdottomalta vaikutat. Et taida olla rakkaudelliseen parisuhteeseen soveltuva.
Kommenttisi on kapeakatseinen ja ehdoton. Et taida rakastaa: ketään
Ehdottomuus johtaa usein perheiden rikkomiseen.
Ketju käsittelee avoimia suhteita: 98% viesteistä on monosuhteiden ylistystä ja näin ollen puhdasta off-topicia.
Vierailija kirjoitti:
Ketju käsittelee avoimia suhteita: 98% viesteistä on monosuhteiden ylistystä ja näin ollen puhdasta off-topicia.
Mitä sitten vaikka olisikin? Mitä se on sulta pois? Elä ja anna toisten elää äläkä tule tänne määräilemään ketjujen sisällöstä.
Sinulle varmaa löytyy sivustoja jossa voit olla kaltaistesi seurassa tai jos ei ole niin ainahan voit perustaa sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka olisikin? Mitä se on sulta pois? Elä ja anna toisten elää äläkä tule tänne määräilemään ketjujen sisällöstä.
Sinulle varmaa löytyy sivustoja jossa voit olla kaltaistesi seurassa tai jos ei ole niin ainahan voit perustaa sellaisen.
Keskustelun tulee käsitellä ketjun aihetta.
Off-topic on kaikilta aiheesta kiinnostuneilta pois.
Toivon että tämä palsta voi olla sellainen jossa keskustelu annetusta aiheesta onnistuu; keskustelusääntöjen mukaisesti.
Molempi parempi. Entisen kumppanini kanssa harrastimme parinvaihtoa miltei kymmenen vuoden ajan. Nykyisen kanssa ei tulisi mieleenikään. Ihan mukavaa se parinvaihtokin ole, mutta en ole sitä kaivannut. Silti hyvä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle varmaa löytyy sivustoja jossa voit olla kaltaistesi seurassa tai jos ei ole niin ainahan voit perustaa sellaisen.Keskustelun tulee käsitellä ketjun aihetta.
Off-topic on kaikilta aiheesta kiinnostuneilta pois.
Toivon että tämä palsta voi olla sellainen jossa keskustelu annetusta aiheesta onnistuu; keskustelusääntöjen mukaisesti.
On ollut aiheesta. Avausta on haastettu ja pöyhitty monelta kulmalta. Mikä pakko olisi ylistää avoimia suhteita?
Tässä on siis ollut pöyhimistä monelta kantilta - mikä on objektiivinen lopputulema? Onko aloitus totta vai tarua?
71 alapeukkua saattaisi kertoa siitä että avauksen tarinaa ei pidetä uskottavana. Mitkä avauksessa herätti epäluulosi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on siis ollut pöyhimistä monelta kantilta - mikä on objektiivinen lopputulema? Onko aloitus totta vai tarua?
Aiemmin jo oli epäilyjä että aloitus olisi naisena täällä kommenttipalstalla esiintyvän miehen kirjoittama sepitelmä.
Hyi olkoon! Olisi ihan pahin painajainen. Joitain hikisiä ukkoja kiimakatse silmissään. En ole nuoruuden jälkeen ollut kiinnostunut mistään muusta kuin täysin yksiavioisesta suhteesta. Naiset ei kiihota yhtään ja hikiset, haisevat, pervot ukot ei sitten yhtään.
Entä jos aloitus onkin vilpitön ja totta?
Mitä jos näistä asioista onkin keskustelua joissain kahvipöydissä? Eihän berliiniläisellä clubilla käynti aivan tavatonta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitusviesti ja mieti sitten, mistä tässä ketjussa on tarkoitus keskustella. Minä olen monisuhteessa kuten moni muukin tänne kirjoittava, niinpä edellisen kommentin kirjoittaja on täälläkin kaltaistensa seurassa. Tämä on vauva piste fi, ei yksikumppanihautaansaakka piste com. Jos et kestä erilaisuutta, älä tule internettiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon! Olisi ihan pahin painajainen. Joitain hikisiä ukkoja kiimakatse silmissään. En ole nuoruuden jälkeen ollut kiinnostunut mistään muusta kuin täysin yksiavioisesta suhteesta. Naiset ei kiihota yhtään ja hikiset, haisevat, pervot ukot ei sitten yhtään.
Kuitenkin ihan sen verran kiinnostaa että osallistuit keskusteluun off-topicills ja nyt täällä puhdas, suihkunraikas, kiimainen ukko kirjoittaa sinulle 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä parempaa etsitä. Vaihtelua vaan. Seksissä ns paremmuus on henkimaailman asioita ja pääkopan sisällä.
Se on juuri noin. Minulla on erittäin hyvä sukupuolielämä mieheni kanssa, mutta silti vaihtelu piristää paljon myös omaa suhdetta.
Mitä muilta muka saa, mitä ei oma mies pysty tekemään? Samat seksivehkeet muillakin miehillä on.
Sinulla ei taida olla kovinkaan paljon kokemusta miehistä? Seksivehkeet on teoriassa samat (mitä nyt koko ja muoto vaihtelee hyvinkin runsaasti), mutta niiden käyttötapoja on lukematon määrä erilaisia 😘
Niin ja kaikkia niitä tapoja voi kokeil
tottakai voi kokeilla, ihan kaikkea. Mutta kuvitteletko, että se tuntuu aina samalta? Niissä on hyvinkin suuria eroja.
Mä olen kesällä 45 täyttävä sinkkunainen eikä mua kyllä kiinnosta avoin suhde. Jos olen parisuhteessa, niin haluan olla vain sen miehen kanssa ja haluan miehen olevan vain mun kanssa.
Kiitos mielipiteestäsi. Aloituksessa ei kuitenkaan ollut tarkoitus kerätä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tämän ketjun tuomitsevaa ja paheksuvaa sävyä. Miksi se suututtaa joitakin noin kovasti, että keski-ikäinen nainen haluaa vielä seksiä?
Kyllä tällaista siis on, tunnen ainakin yhden pariskunnan ja itsekin haluaisin, mutta mies ei suostu (muttei siis suostu seksiinkään).
Jos ap on toimittaja, niin yhä parempi. Toivon enemmän artikkeleita siitä, että nainwn haluaa seksiä, mutta mies ei.
N50+
Meillä mies lopetti seksin ennen 50-vuotispäiviään. Minä harrastaisin seksiä ilomielin ja sen teenkin, jos löydän sopivan seksikumppanin. Minulta vain puuttuu rohkeus ja aloitteellisuus. Mutta siis olen enemmän kuin avoin tälle avoimen suhteen konseptille. Eikä mieskään kiellä minua toteuttamasta seksuaalisuuttani. Tokikaan en tässä iässä ole kovin haluttua kamaa jne.
Pelkästään se, että 8 pitkäaikaisesta ystävästä, seitsemän on vielä naimisissa yli 20 vuotta on jo poikkeuksellista. Tilastollisesti heistä vähintään 4 pitäisi olla eronneita. Sen lisäksi on poikkeuksellista, että tuon kokoinen ryhmä on vielä lähes 40 kymmenen vuoden jäljeen kaikkia ystäviä keskenään ja niin hyviä, että puhuvat jopa seksielämästään muille. Sen lisäksi, jos ihmisillä on suuria ja perustavanlaatuisia ongelmia parisuhteessa yleisin ratkaisu on ero tai terapia, eikä seksiklubille lähtö.
Lopulta sitten lapset. Monella 47 vuotiaalla saattaa olla suht pieniä lapsia, joita ei todellakaan voi jättää kotiin ja 8 hengen ryhmässä, jollain luulisi niitä olevan takuuvarmasti. Joten en näe tuota mitenkään realistisena asiana, että olisi paljonkin näitä naisia, jotka kavereiden kanssa suunnittelee jättävänsä lapset heidän isälle ja omalle aviopuolisolle ja sanoa heipat ja häipyä viikonlopuksi Berliiniin. Kirjoita nyt ap vielä, että saattavat vielä kentälle. Antavat pusut ja äiti lähtee Saksaan seksimatkalle.
joopajoo.
On ollut aiheesta. Avausta on haastettu ja pöyhitty monelta kulmalta. Mikä pakko olisi ylistää avoimia suhteita?
Se, että jättää jauhamatta monosuhteista, ei pakota ylistämään avoimia suhteita. Jos taas avoimista suhteista ei halua keskustella, ei kannata kirjoittaa tähän ketjuun. Yksinkertaista.
En vastaa enää näihin kysymyksiin, täysin asiaan liittymättömiä. Toivottavasti löydät onnen jostain.