Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla

Vierailija
24.03.2024 |

Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?

Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.

Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lähipiirini on eläkeläisiä, mutta kukaan ei saa edes 2000 e eläkettä. Eikö pitäisi olla ainnakin 3000 e eläke, että voi puhua tuhansista euroista.🙄. 

Vierailija
182/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä luopui autosta. Ei ole varaa pitää autoa. Ikänsä teki duunarin töitä, n. 40v. ajan. Nettoeläke on 1000e. Tunnen monia jotka saa alle 1000e. Hekin olleet kauan työelämässä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, jos on tehnyt töitä 40 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko lähipiirini on eläkeläisiä, mutta kukaan ei saa edes 2000 e eläkettä. Eikö pitäisi olla ainnakin 3000 e eläke, että voi puhua tuhansista euroista.🙄. 

Käytännössä 3000e eläkettä saa alle 5% eläkkeensaajista. Netistä löytyy eläketurvakeskuksen tietoja miten eläkkeet jakautuvat.

Vierailija
184/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit uttaa tämän Tiltun ininä. Eläkeläiset on eläkkeensä itse ansainneet, työtön makaa kotona.

Vierailija
185/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta en oo katkera, mutta itse olen onaishoitaja ja saan sen alimman eli n.400e kuussa rahan. Omat ja miehen eläkeläisvanhemmat saa tosiaan kaikki tonneja ja kehuskelee kuinka pääsee uimaan, teatteriin, junaan, hotelliin edullisesti yms yms kun saa alennukset..kyllä se vähän kaivelee kun ite ei tienaa mitään ja ei saa mitään alennuksia, ajattelen, että eläkeläisetuuksissakkn ois tulorajat. Kuitenkkn pitäis kuluttaa niitten kellä rahaa on, mutta juuri ne saavat vaikka nyt Scandiciin halvemman yön niin mitä järkeä.

Vierailija
186/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntö rautalangasta, eläkeläinen on ollut töissä josta kertynyt eläke, siis töis, ei kelannut elämäänsä. Olis niin kiva laittaa entistäkin syvemmälle kädet toisen taskuun ja ottaa rahaa. Vielä on osin mahdollista käyttää omia rahojaan. 

Vierailija
187/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurtenikäluokkien suuri kusetus.Kun he ovat mullan alla,Suomi on köyhä kuin Moldova.

Vierailija
188/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600€  brutto /   38   vuotta  työelämää   takana.  Ei ole  varaa  pitää  autoa. 

Vierailija
189/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisalennuksia tulee kaikesta, myös matkalipuista. Se tietysti kannustaa kuluttamaan eli pitää nähdä myös se toinen puoli.

Vierailija
190/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurituloiset työelämässä ovat eläkeläisinäkin hyvätuloisia. Valtaosa eläkeläisistä on kuitenkin ollut pienituloisia työelämässä, joten heidän eläkkeet on todella pieniä. Ei kannata yleistää, että kaikilla on suuret eläkkeet.

Vierailija
191/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne eläkeläiset ole oman osuutensa tehneet töistä, ja sillä kerryttäneet eläkkeensä.

Ja useimmat ovat SÄÄSTÄNEET. Ennen oli tapana pihistellä ja kituuttaa kaikesta, ja laittaa rahat säästöön pahan päivän varalle.

Joo, mutta koita nyt tajuta, että eläkeläiset ovat parikymppisinä "menneet töihin" sillä sen ajan matalan riman taktiikalla, työnantajalle on riittänyt se että tyyliin lompsii sisään ja katsoo silmiin. Samassa paikassa on saatettu olla eläkeikään asti. Nykyään työura on silppuinen, ja kilpailu todella kovaa. Harvalle tämän ajan työntekijälke pystyy edes kertymään kunnon eläkettä, vaikka kuinka yrittäisi. 

Kun oli koulutus ja kunnianhimo vähän paremmin palkattuihin hommiin, niin aivan yhtälailla kuin nyt joutui kilpailemaan työpaikoista. Nuo, mihin vaan käveltiin sisään ja aloitettiin työt, tarkoittaa ilman koulutusta olevia, joille kelpasi ihan mikä työ vaan. Se työ oli fyysisesti raskasta eikä todellakaan kaikkien paikat kestä semmoista eikä pääkoppa. Siksi koulutus kannatti silloin ennen ja nykyäänkin.

Vierailija
192/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, nämä nykyiset eläkeläiset ovat saaneet eläkkeensä PALJON paremmilla ehdoilla.

Ei tulevaisuudessa tuollaisia eläkkeitä ole monella.

JA lisäksi päässeet paljon aiemmin eläkkeellä.

Et ole aiemmin huomannut, että maailma muuttuu? Ennen ei ollut kaupoissa myöskään myynnissä avokadoja ja banaaneja, oli pulaa ruuasta ja ei ollut kännyköitä ja internetiä, ajokorttien uusimiset vaihtuneet, erilaisia veroja tullut jnejne. Mitä sinä kitiset siitä mitä on joskus ollut? Joo, ennen jotkut asiat oli paremmin ja jotkut huonommin, aivan kuin nykyäänkin. Turhaa valittaa katkeroituneena asioille joille ei mitään mahda, kannattaisi vaan keskittyä oman elämän parantamiseen.

Vierailija
193/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos ap, onko ymmärryksessäsi vikaa? Tämä tuhansia euroja eläkettä saava on tehnyt 45 v töitä. Lähtenyt joka arkiaamu klo 8 töihin. Ei ole lusmuillut kotona.

Vierailija
194/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurtenikäluokkien suuri kusetus.Kun he ovat mullan alla,Suomi on köyhä kuin Moldova.

No tehkää inisijät jotain asialle. Tyhjästä ne suuret ikäluokatkin kaiken aloittivat.

Vierailija
195/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vai uusilla autoilla ajellaan? :D Niinpä niin. Eläkkeeni on 1050 euroa/kk. 

Asun ns. hevonkuusessa. Jos täältä joskus sivistyksen pariin pääsee muuttamaan, hävitän auton heti. Ei minulla oikeastaan sen ylläpitoon olisi varaakaan. Paljonkohan saan siitä myydessäni. Ostin sen hiljattain, se on 1987 mallin Fiat, maksoi 450 e. Oli juuri katsastettu kylläkin ostaessani. Olen kyllä ylpeäkin siitä. 

Eilen katselin Top Gearia. Sydäntäni särki, kun miehet romuttivat siinä toimillaan noin 3000 euron autot. He haukkuivat niitä ohjelman ajan. Minulle olisi ihan luksusta jos joskus saisin sellaisen mersun vaikka, jolla se yksi miehistä ajoi.  Kaipa ne rahamiehille on romuja, meille köyhille pelkkä unelma. 

Vierailija
196/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nykypäivänä tekisi työtä jota tein 70-luvun alussa.

Olin vaneritehtaalla kolmivuorotöissä. Toisessa päässä konetta kaksi naista syötti märkää viilua koneeseen, toinen toisesta päästä pitäen, toinen toisesta.  Kuivassa päässä samoin kaksi  naista ottamassa vastaan.  Tuuraaja kiersi päästämässä tauolle vuoron perään.   Vaneria tuli ja tuli , 24 h taukoamatta.

Palkka riippui paljonko viilua vuorossa tuli koneen läpi.

Miehet kärräsivät pinoja eteenpäin.   Naiset paikkasivat, liimasivat,  epäilemättä kuitenkin nää  trukkimiehet olivat parempipalkkaisia.

Vierailija
197/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää asiallejotain, älkääkä vaan valittako. Tyhjästä ne suuret ikäluokatkin aloittivat. Maa oli köyhä kuin kirkon rotta sodan jälkeen.

Vierailija
198/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, nämä nykyiset eläkeläiset ovat saaneet eläkkeensä PALJON paremmilla ehdoilla.

Ei tulevaisuudessa tuollaisia eläkkeitä ole monella.

JA lisäksi päässeet paljon aiemmin eläkkeellä.

JA aloittaneet työuransa PALJON AIEMMIN KUIN NYT JA TULEVAISUUDESSA ELÄKKEELLE JÄÄVÄT

Vierailija
199/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 28-vuotisen työurani aikana ansainnut bruttona 1,4M€. Työnantajani on siis maksanut eläkemaksuja 350.000€ ja minä itse noin 100.000€. Tästä hyvästä eläkekarttumani on nyt 53-vuotiaana noin 2200€/kk.

Paljonko työtön aloittaja on maksanut eläkemaksuja?

Niin eläkemaksu kusetus ! Jos sinulla nyt olisi tuo 1.400.000 + 350.000 tilillä niin voisit jäädä eläkelle heti.

Vierailija
200/211 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos ap, onko ymmärryksessäsi vikaa? Tämä tuhansia euroja eläkettä saava on tehnyt 45 v töitä. Lähtenyt joka arkiaamu klo 8 töihin. Ei ole lusmuillut kotona.

Juuri noin. Me 60-70-80 luvun ja vielä 90- luvun kokeneet ja eläneet tunnemme tuon. Edes 90- luvun lama jäi tuntemattomaksi, koska töitä oli niin paljon kuin vaan jaksoi ja ehti tehdä. Ainakin hoito- alalla. Itsekin tein useassa työpaikassa muutaman vuoden aikana, työajat sovittaen. Ei lusmuiltu kotona. Eläkettä kertyi usealta taholta ja nyt voi olla tyytyväinen, kun pärjää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi