Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla
Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?
Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.
Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.
Kommentit (211)
Ihmisten, erityisesti nuoremman polven pitäisi tajuta se, että jotta pärjää elämässä pitää opiskella ja tehdä työtä. Kun on vahva tahto noihin, voi saada ihan itselleen ( ja perheelleen)hyvän elämän. Tavoitteet voi laittaa vain itse itselleen. Työeläke jää kertymättä jos ei ole työhistoriaa. Vanhuus menee sitten kansaeläkkeen tai takuueläkkeen turvin. Ja jokaisen pitäisi nähdä millaisen elämän niillä saa. Kannattaa pysähtyä miettimään mitä elämältään haluaa ja minkä mallin antaa myös jälkipolville. Mitä vanhemmat neuvotte lapsillenne? Käykää koulut loppuun vai , lopettakaa opiskelut? Kyllä yhteiskunta elättää.
Selitätkö vielä miten työtön tarttee autoa työmatkoihin?
No en tule ikinä saamaan eläkettä tuhansia.
Sitä paitsi se eläkeläinen on ikänsä tehnyt töitä ja maksanut jokaisesta palkasta eläkemaksua.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä luopui autosta. Ei ole varaa pitää autoa. Ikänsä teki duunarin töitä, n. 40v. ajan. Nettoeläke on 1000e. Tunnen monia jotka saa alle 1000e. Hekin olleet kauan työelämässä.
Ilmeisesti pimeitä töitä. Jos 40v työtä, niin eläke on 2000e
Mihin työtön tarvii autoa, sillä on aikaa kävellä niin ei lihoa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 28-vuotisen työurani aikana ansainnut bruttona 1,4M€. Työnantajani on siis maksanut eläkemaksuja 350.000€ ja minä itse noin 100.000€. Tästä hyvästä eläkekarttumani on nyt 53-vuotiaana noin 2200€/kk.
Paljonko työtön aloittaja on maksanut eläkemaksuja?
Noilla eläkemaksuilla voit olla eläkkeellä 17 vuotta. Jos olet sitä pidempään niin alat syödä muiden maksamia eläkemaksuja
Vierailija kirjoitti:
Mihin työtön tarvii autoa, sillä on aikaa kävellä niin ei lihoa liikaa.
Meillä on paljon mersulla ajelevaa sukujuurta, ollut toki vuosikymmeniä mutta nyt lisääntynyt huimasti.
Pimeitä puljuja nousee joka kortteliin, puljuja joissa kukaan ei maksa veroja. Säällisen ajan kuluttua perustetaan aina uusi pulju eri nimellä, näin saadaan kaikki lypsettyä mahdolliset tuet.
Koska eläkeläisiä on valtava määrä ja he kaikki äänestävät. Kukaan ei uskalla uhmata heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti isoilla kirjaimilla. Tietääkö hän että työnantajien sivukuluihin kuuluu myös maksu sosiaaliturvamaksu. Työnantajat tilittävät sen ennakopidätysten kanssa valtiolle , en jaksa tarkkoa miten iso prosentti brutoista, ehkä jo 15%? Työurani aikana se oli noin 11 %.
Minulle tuli jo veropäätös, verotuksestani 300 euroa sairauspäivärahamaksun nimellä.
Eli veroistani menee enemmän kelalle kuin mitä vuodessa saan hyvitystä lääkkeistä apteekissa. Olen 79
Paljonko luulet, että terveytesi hoidon todelliset kustannukset ovat? Ne on hyttysen kakka mitä sinä maksat niistä. Jos täällä aletaan ulvomaan jostain parin satasen asumistuesta ja haukutaan näiden saajia loisiksi, niin samalla logiikalla vanhukset voivat alkaa maksaa todellisia kustannuksia terveysmenoistaan: lonkkaleikkaus 50 000 euroa. Polven proteesi 15
Kukaan täällä ei maksa mistään leikkauksista 50 000 euroa. Ei nuori eikä vanha. Terveysmenoja aiheuttaa nuori polvi ihan yhtä lailla. Kyllä niitä lapsia, nuoria ja työikäisiä yhtä lailla hoidetaan sairaaloissa ja lääkärien vastaanotoilla ymv.
Paljonkos itse olette maksaneet todellisia kulujanne terveytenne huollosta ja hoidosta?
Paljonko todellisuudessa maksaa yhteiskunnalle työikäisten työterveyshuolto? Juuri ennen eläkkeelle pääsyä leikkuutetaan vielä polvet ja lonkat, että saadaan ilmaiseksi yhteiskunnalta ja mukavasti vielä sairauslomapäiviä siihen päälle.
Entä nämä vahingot ja hoidot, joita aiheuttavat nuoret kaaharit älyttömillä ajotavoillaan, ajetaan kännissä ja huumeissa ja aiheutetaan valtavat vahingot, joita sitten yhteiskunta joutuu maksamaan.
Kyllä työttömällä nyt yleensä auto lähtee ensimmäisenä jollei niin välttämätön pakko jos kerran julkiset sitten kulkee.
Oliskohan se niin, että eläkeläinen on tienannut eläkkeensä, maksanut eläkemaksuja joista osa on mennyt muiden eläkkeisiin. Itse aloitin työnteon 13 vuotiaana kesätöillä, 15-vuotiaana pääsin tehtaaseen töihin ja tein 6-tuntista päivää kunnes täytin 16 vuotta. Samalla kävin oppikoulua ym. iltakouluna, sitten opiskelin päivisin ja tein iltaisin ja viikonloppuisin töitä. Ja koko ajan tietysti maksoin eläkemaksuja vaikka työni ei omaa eläkettä kerryttänytkään. Työura ja eläkemaksut jatkuivat katkeamattomana lähes 50 vuotta, Jossain vaiheessa olin lomautettuna lyhyissä jaksoissa yhteensä 23 päivää. Enköhän minä ole oman eläkkeeni ansainnut ja rahoittanut sinunkin eläkettäsi. Ja kiitokseksi pitkästä työurasta veroprosenttia nostettiin kun pääsin eläkkeelle.
Minua ei kuitenkaan haittaa, että olen joutunut maksamaan niidenkin eläkettä, joille sitä ei ole kertynyt. Ymmärrän, että aina ei voi saada töitä, suurin työttömyyshän on siellä, missä vähiten on avoimia työpaikkoja. Ja ikärasismikin valitettavasti rehottaa, kun lähestyy 50 ikävuotta, on auttamattomasti liian vanha kelvatakseen töihin vaikka olisi kuinka pätevä.
Minä muutin Helsinkiin työn perässä, lapsiperheen kohdalla se ei ole niin helppoa, kun täällä saa asunnoita maksaa maltaita Eikä tilannetta auta vaikka olisi jossain pääkaupunkiseudun ulkopuolella, "syrjemmällä" oma talo, sitä ei saa myytyä jos ei ole paikkakunnalla tarjota työpaikkaa ostajalle.
Kinkkinen juttu, mutta älä siitä meitä eläkeläisiä syytä, käännä katseesi päättäjiin. Parasta aikaakin hallitus tekee parhaansa pahentaaksesi tilannettasi.
PS. En omista autoa, en uutta enkä vanhaa:)
Yli 40 v töitä , josta yli 30 v 7 pv viikkoa ympäri vuoden . Eläke 980 e
Mä saan 1200 e käteen, ei autoa kun ei ole korttiakaan. Kadehdi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 v töitä , josta yli 30 v 7 pv viikkoa ympäri vuoden . Eläke 980 e
Olisiko kannattanut YEL:iä hieman enemmän maksaa? Tuon takia itse otin yrittäjän vapaaehtoisen eläkevakuutuksen. Maksimisumman 8500 vuodessa maksan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten, erityisesti nuoremman polven pitäisi tajuta se, että jotta pärjää elämässä pitää opiskella ja tehdä työtä. Kun on vahva tahto noihin, voi saada ihan itselleen ( ja perheelleen)hyvän elämän. Tavoitteet voi laittaa vain itse itselleen. Työeläke jää kertymättä jos ei ole työhistoriaa. Vanhuus menee sitten kansaeläkkeen tai takuueläkkeen turvin. Ja jokaisen pitäisi nähdä millaisen elämän niillä saa. Kannattaa pysähtyä miettimään mitä elämältään haluaa ja minkä mallin antaa myös jälkipolville. Mitä vanhemmat neuvotte lapsillenne? Käykää koulut loppuun vai , lopettakaa opiskelut? Kyllä yhteiskunta elättää.
Ongelmana onkin tämä ihme buumi, jota määrätty joukkio viimeisen päälle ajaa tähän maahan.
Hoetaan kuinka sinulla on oikeuksia, sinulla on mahdollisuuksia, sinä saa kaiken. Sinulla on oikeus, olla mies tai nainen tai kymmentä muuta siltä väliltä, ihan mitä haluat.
Sinulla oikeus maata yötä päivää Mannerheimintiellä, Kone oy ja muutama muu jakaa kyllä rahaa. Poliisilla on velvollisuus kantaa sinut maijaan, jos sataa ja tulee kylmä.
Kukaan ei kerro, että jokaisella meillä on myös velvollisuuksia, siis velvollisuuksia.
Mikään yhteiskunta ei pidemmän päälle toimi, jos jokaisella on vain oikeuksia. Tulee tuho ja sekasorto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työttömällä nyt yleensä auto lähtee ensimmäisenä jollei niin välttämätön pakko jos kerran julkiset sitten kulkee.
Jos on auto.
Eläkeläiset ovat ikänsä raataneet ilman tukiaisia. Sallittakoon heille ne eläkkeet, varsinkin kun lääkäri- ja lääkekulut tulevat kasvamaan. Tee töitä niin pääset itse samaan!
10 kertanen sähkölasku vanhemmillani. Itse insinööri kehnolla palkalla myyjänä. 300 euroa jää rahaa nykyään nettona ja ilman autoa ei mahdollista olla. Elkää valittako
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on. Ei voi olla noin tyhmiä ihmisiä. Eihän ?
Trolli se on. Se on se eläkeläiset ja vanhuksien vihaaja, joka on avannut useita ketjuja. Tänäänkin pyörinyt täällä useampi ketju samasta aiheesta.
Se on todella niin tyhmä, ettei tajua olevansa itsekin eläkkeellä joskus. Toivottavasti tälle puupäälle ei makseta silloin mitään.
Suomi on korviaan myöten veloissa. Tulevaisuuskaan ei hyvältä näytä. Voi olla, että kansaneläkkeitä ei tulevaisuudessa enää jaeta. Trollin olisi parasta etsiä vaan työtä, eikä keskittyä moittimaan niitä jotka ovat työuransa tehneet.