Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla

Vierailija
24.03.2024 |

Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?

Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.

Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke on itse töitä tekemällä ansaittu.

Tuhannen euron eläkkeen saa vaikka ei olisi päivääkään tehnyt töitä. Tuohon päälle vielä eläkkeensaajan asumistuki, joka on huomattavasti suurempi kuin tavallinen. 

Eläkkeensaajan asumistuki ei ole parempi kuin yleinen. Se on erilainen. Siinä on tiukemmat rajat. Esim säästöillä. 

Vierailija
122/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediaanieläke on n. 1700 euroa. Puolet eläkeläisistä saa eläkettä alle tuon summan. 

Keskieläke. Mediaani on pienempi. Mediaani on se, minkä suurin osa saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertyykö iso eläke jos nostaa härskisti kaikki tuet mitä irtoo, eikä tee koskaan töitä?

Tämäkin nostaa 5500e kuussa, vaikka ei tee töitä, eikö tuosta kerry aika suuri eläke, varmaan enemmän kuin jollekin joka siivoo jollain tonnin palkalla?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Ei lapsilisistä ja asumistuesta tai toimeentulotuesta kerry eläkettä. Elatustiesta. 

Vierailija
124/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediaanieläke on n. 1700 euroa. Puolet eläkeläisistä saa eläkettä alle tuon summan. 

Keskieläke. Mediaani on pienempi. Mediaani on se, minkä suurin osa saa. 

Joo, mediaani oli viime vuonna 1614. Vuoden vaihteessa tuli isot korotukset, joten kyllä se alkaa aika lähellä 1700 euroa olla.

Vierailija
125/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paras jos ei tapeltaisi tuista. Mietittaisiin mihin Suomen rahat on mennyt ennemmin

No elvytyspaketteihin yms . Suomi on mennyt alas samaa tahtia kun on maallistuttu. Olisiko kristilliset arvot kuitenkin pelastavia.. Sama jenkeissa, hirveaa menoa kaduolla. Siis pahempaa kuin Suomessa. Zombit hortoilee. Sirkushuveja vaan kansalle, baalin palvontaa

Vierailija
126/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset eläkeläiset ovat maksaneet suurista palkoistaan suuret eläkemaksut tosin kuin se pienipalkkainen työläinen.

Samoin myös se aikoinaan pienipalkkainen työläinen on maksanut ikänsä eläkemaksuja toisin kuin tukien varassa makaava loinen. Vanhuuseläkkeellä olevat on tienanneet työtä tekemällä omat eläkkeensä ja siksi täysin oikeutettuja nyt ne rahansa saamaan. Sen sijaan asumistukea ym ei kukaan ole luvannutkaan ikuiseksi oikeudeksi vaan se oma asumismuoto ym on valittava niin, että sen pystyy omilla ansiotuloillaan myös kustantamaan. Jos se vaatii asumista parin tunnin työmatkaa suuntaansa niin sitten vaatii. Aina voi myös katsella uutta työpaikkaa lähempää sitä asuinpaikkaa jossa asumisen oma talous kestää eikä tarvitse olla käsi ojossa yhteiskunnan suuntaan. Lisäksi niistä asuinneliöistä, asumismuodosta, asuinalueesta, asunnon iästä jne on aina vara alkaa tinkimään.

Vierailija
127/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. Ei voi olla noin tyhmiä ihmisiä. Eihän ?

Trolli se on. Se on se eläkeläiset ja vanhuksien vihaaja, joka on avannut useita ketjuja. Tänäänkin pyörinyt täällä useampi ketju samasta aiheesta.

On se kumma että ihmiset silti menee kokoajan halpaan. Trollit tuhoaa koko keskustelukulttuurin. Jotain pitäisi tehdä.

Vierailija
128/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä, kun tämmöisiä kyselet?

Vierailija
129/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niiiiiiiiiin raivostuttavaa, että nykypäivän eläkeläiset kuvittelevat, että valtiolla on jokin säästötili jonne heidän verot on laitettu säästöön kun ovat töitä tehneet! EI OLE! SEURAAVA SUKUPOLVI MAKSAA NYKYISTEN ELÄKELÄISTEN ELÄKKEET!!!!!!!! Lisäksi myös muut tuet. Toki suuri osa tuista maksetaan esim. arvonlisäverosta, jota maksaa kaikki. Mutta TE ETTE OLE ELÄKKEITÄNNE MAKSENEET! EI OLE MARJAPENTIN ELÄKESÄÄSTÖTILIÄ VALTIOLLA! MINÄ MAKSAN SINUN ELÄKKEEN!

Vierailija
130/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset eläkeläiset ovat maksaneet suurista palkoistaan suuret eläkemaksut tosin kuin se pienipalkkainen työläinen.

Samoin myös se aikoinaan pienipalkkainen työläinen on maksanut ikänsä eläkemaksuja toisin kuin tukien varassa makaava loinen. Vanhuuseläkkeellä olevat on tienanneet työtä tekemällä omat eläkkeensä ja siksi täysin oikeutettuja nyt ne rahansa saamaan. Sen sijaan asumistukea ym ei kukaan ole luvannutkaan ikuiseksi oikeudeksi vaan se oma asumismuoto ym on valittava niin, että sen pystyy omilla ansiotuloillaan myös kustantamaan. Jos se vaatii asumista parin tunnin työmatkaa suuntaansa niin sitten vaatii. Aina voi myös katsella uutta työpaikkaa lähempää sitä asuinpaikkaa jossa asumisen oma talous kestää eikä tarvitse olla käsi ojossa yhteiskunnan suuntaan. Lisäksi niistä asuinneliöistä, asumismuodosta, asui

Kyllä olet hirvittävä ihminen, kun vertaat tuen saajaa loiseksi. Mikä sinunkin elämässäsi on mennyt vikaan. Tiesitkö, että suurimman osan kelan tukirahoista menee yli 75-vuotiaille eli käytännössä teidän sairastamisen maksaa nuoret sukupolvet, ne joita nimittelet loiseksi. Häpeä nyt tuota myrkkyäsi. Moni saa tukea vain vähän aikaa, jotta selviää työkykyisenä.

Vierailija
131/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo te elätettävät luuserit käyttäisitte edess pienen pienen osan ajastanne opiskeluun ja työntekoon oma elonne kohentuisi hetkessä. Sensijaan laskette muiden tuloja ja omaisuutta kieli pitkällä, kuin odottaen olevanne saamapuolella.

Jokaisen tulee järjestäytyneessä yhteiskunnassa kantaa kortensa kekoon, eikä loisia ja loikkia sieltä mistä aita on matalin.

Olette kai huomanneet kuinka käy yhteskunnan,  jos kaikki istuvat akasiapuun alla korsi suussa, odottaen että leipä lentää suuhun.

Irvistellen ettei paskatöihin kannata ryhtyä.

Vierailija
132/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on tehneet jo pitkän työuran ja eläneet kauemmin kuin sinä.  

Eläkeläisillä ei ole enää sitä elinaikaa kauhean paljon.  Sinulla sen sijaan on vielä pitkä elämä edessä.

Ajat työhösi ja kuskaat lapsiasi huonolla vanhalla autolla.  Olisin ollut onnellinen mistä tahansa rotiskosta noina vuosina, kun kävin töissä ja kuskasin lasta päivähoitoon.  Minun ajopelini oli polkupyörä.  Talvella kuljin bussilla, mutta se vaati mennen tullen pitkän kävelymatkan pysäkille ja takaisin, mikä verotti aikaa ja jouduin lähtemään aikaisemmin.

Ehdit kohentaa olosuhteitasi vielä monet kerrat.  Sinulla on vielä paljon mahdollisuuksia edessäsi, meillä eläkeläisillä ei ole muuta kuin kunnon ja terveyden huononeminen ja lopulta kuoleminen.  Tämä on ainoa, mutta lyhyt, aika, jolloin voimme elää hiukan huolettomammin.  Tosin valitettavan monet eivät vieläkään, monilla on vaikeuksia elämässään vielä eläkkeelläkin.  Ei ne eläkkeet niin suuria ole kuin luullaan.  

Minulla on ensimmäistä kertaa elämässäni kunnon auto, se on jo pakko olla, koska jos ajan huonolla autolla ja se hajoaa, olen ihan avuton.  Ilman autoa en tässä vaiheessa vielä voi olla, muuten olisin toisten varassa.  

Olen kolmelle lapsenlapselleni ostanut auton ja jokainen tajuaa, etten todellakaan ole pystynyt ostamaan heille mitään uutta ja hienoa menopeliä, ei minulla siihen rahaa ole.  Ihan omista säästöistäni olen koittanut heitä auttaa.  Kaksi on jo omillaan, mutta yhtä on vielä autettava.

En minäkään niitä aamuja kaipaa, jolloin oli vaan pakko lähteä tuuleen ja tuiskuun ja hiukan kyllä illoin kadehdin naapurin eläkeläispariskuntaa, jotka saivat jäädä istuskelemaan kahvipöytäänsä, mutta ajat muuttuvat.  Nyt he ovat molemmat mullan alla ja minä saan rauhassa lukea aamulehteni.  En kadehdi heidän viimeisiä aikojaan, ei se vanheneminen mitään herkkua ole.

Vierailija
133/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti isoilla kirjaimilla.  Tietääkö hän että työnantajien sivukuluihin kuuluu myös maksu sosiaaliturvamaksu.   Työnantajat tilittävät sen ennakopidätysten kanssa valtiolle , en jaksa tarkkoa miten iso prosentti brutoista, ehkä jo 15%? Työurani aikana se oli noin 11 %.

Minulle tuli jo veropäätös,  verotuksestani 300 euroa sairauspäivärahamaksun nimellä.

Eli veroistani menee enemmän kelalle kuin mitä vuodessa saan hyvitystä lääkkeistä apteekissa.   Olen 79

Vierailija
134/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä korkeista eläkkeistä nyt nauttii viimeinen sukupolvi? Olen tehnyt työtä koko ikäni ,ensimmäiset työvuodet eivät tosin eläkettä kerryttäneet.Olen tehnyt työtä ja työtä ,tosin melko pienipalkkaista terveysalalla.Eläkkeeni on noin 1200 e kk netto.On tänä päivänä taiteilemista vuokran,laskujen,lääkkeiden,ruokalaskujen kanssa. Helsingissä.Mutta on vaikea ajatus muuttaa elämän viime vuosina johonkin maaseutukylään istumaan kämppään,vaikka vuokra olisikin halvempi.Tunnen monia köyhiä naisia,jotka samassa tilanteessa,he ovat tehneet työtä "koko ikänsä",ja eläke on kituuttamista.

Vierailija
135/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti isoilla kirjaimilla.  Tietääkö hän että työnantajien sivukuluihin kuuluu myös maksu sosiaaliturvamaksu.   Työnantajat tilittävät sen ennakopidätysten kanssa valtiolle , en jaksa tarkkoa miten iso prosentti brutoista, ehkä jo 15%? Työurani aikana se oli noin 11 %.

Minulle tuli jo veropäätös,  verotuksestani 300 euroa sairauspäivärahamaksun nimellä.

Eli veroistani menee enemmän kelalle kuin mitä vuodessa saan hyvitystä lääkkeistä apteekissa.   Olen 79

Paljonko luulet, että terveytesi hoidon todelliset kustannukset ovat? Ne on hyttysen kakka mitä sinä maksat niistä. Jos täällä aletaan ulvomaan jostain parin satasen asumistuesta ja haukutaan näiden saajia loisiksi, niin samalla logiikalla vanhukset voivat alkaa maksaa todellisia kustannuksia terveysmenoistaan: lonkkaleikkaus  50 000 euroa. Polven proteesi 15 000 euroa jne.

Vierailija
136/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko luulet, että terveytesi hoidon todelliset kustannukset ovat? Ne on hyttysen kakka mitä sinä maksat niistä. Jos täällä aletaan ulvomaan jostain parin satasen asumistuesta ja haukutaan näiden saajia loisiksi, niin samalla logiikalla vanhukset voivat alkaa maksaa todellisia kustannuksia terveysmenoistaan: lonkkaleikkaus  50 000 euroa. Polven proteesi 15

No kertopa paljonko on terveydenhoitoni kustannukset?  Ehkä itse enemmän käytät terveydenhoitoa kuin minä.   Lääkärissä olen viimeksi käynyt 2021.   Kerran vuodessa peruslabrat  ja hoitaja soittaa niistä .  Reseptit uusin kannassa.  Kääkkeistä maksan enemmän itse kuin mitä kela hyvittää.

Tiedän, saan olla kiitollinen kun olen näin terveenä saanut olla,  vain perusvaivat.

Vierailija
137/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrättyä lekottelulaumaa kuvaa tämä ilmiö nyt kristallin kirkkaasti. Lekottelivat tyytyväisinä vuodesta toiseen, kun edes luukulle ei tarvitse vaivautua, kaikki tulee nappia painamalla. Kun hallitus vaihtui ja alkoi vietittää  kuinka rahat on loppu ja menoja pitää supistaa saivat ikäänkuin sähköiskun. Lekottelijat ja heidän avustajansa heräsivät horroksestaan ja hyökkäävät nyt vanhusten kimppuun. Näinhän se teki Sanna Marinkin, määräsi 70 vuotiaat mökkeihinsä pois kuleksimasta,  kun korona iski.

Onneksi useimmilla meillä on omia lapsia, olemme hoitaneet  ja kouluttaneet lapsemme, he kyllä pitävät meidän puoliamme. Rakkaus kantaa.

Jos kaikki yrittäjät ja palkansaajat ajetaan tästä maasta, monelle tulee hätä jopa nälkä. Sitä hallituskin viestittää, yhä useamman on tehtävä töitä.

Vierailija
138/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä noin lasketa, jos yksi saa 100 000 eläkettä, niin aika monen pitää saada vaikkapa tonni, että summa tasoittuu tuohon 1700e kulmille.

Itse asiassa lasketaan. Mediaani nimenomaan on keskiluku, siis keskimmäinen kaikista eläkkeistä. Noin puolet ihmisistä saa siis tuon alle ja puolet yli. Sinä puhut nyt jostain muusta, keskiarvosta ehkä?

Vierailija
139/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke on itse töitä tekemällä ansaittu.

Tuhannen euron eläkkeen saa vaikka ei olisi päivääkään tehnyt töitä. Tuohon päälle vielä eläkkeensaajan asumistuki, joka on huomattavasti suurempi kuin tavallinen. 

Ei tasan saa. Kansaneläke on800e

Päälle saa sitten eläkkeen saajan asumistuen. Just oli juttu, että jos sinulla on mediaanipalkka 3400 euroa, niin sinun pitää 23 vuotta tehdä sillä palkalla duunia ennen kuin olet kerännyt eläkettä, niin paljon kuin se henkilö saa, joka ei ole eläissään tehnyt päivääkään töitä! Kun siis huomioidaan myös se eläkkeensaajan asumistukii

Eihän toi voi olla totta, jätät jotain kertomatta

Työtön saa sen minimieläkkeen, minkä kaikki saa vähintään, on sitten ollut töissä 0 päivää tai koko elämänsä. Ihminen joka on töissä ollut ikänsä saa myös vähintään sen eläkkeen, ei sitä varten tarvi tehdä töitä 23 vuotta.

Vierailija
140/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. Ei voi olla noin tyhmiä ihmisiä. Eihän ?

Trolli se on. Se on se eläkeläiset ja vanhuksien vihaaja, joka on avannut useita ketjuja. Tänäänkin pyörinyt täällä useampi ketju samasta aiheesta.

Onko täällä joku toinenkin eläkeläisiä vihaava kuin Tradenomi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi