Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla

Vierailija
24.03.2024 |

Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?

Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.

Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod.näk. siksi, että työtä tehneen perussuomalaisen isolla eläkkeellä on varaa ostaa parempi auto kuin kommunistiavustuksilla ostettu Lada on.

Vierailija
82/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työelämässä 45 vuotta. Ansiot oli hyvät, kun tein pitkää päivää ja raskasta työtä. Olisi kiva tietää kuinka paljon veroa maksoin yhteensä? Nuo vuodet kuluivat neljää lasta hoivatessa ja kasvattaessa uusia veronmaksajia.

Nyt olen eläkkeellä, saan 1500 kuukaudessa. Eläkkeestäkin maksetaan muuten verot. Hoidin omia vanhempiani, kun he sairastivat. Nyt maksan perintöveroa, kun perin heidän vanhan mökkinsä. Perintöveroa varten jouduin ottamaan velkaa 2700e, kun en raaskinut myydä vanhempieni elämäntyötä. Mökkiä pitäisi korjata, maalata, kattoa laittaa, huoh. Kiinteistöveroa menee 400 euroa. Mökille ajelen 20 vuotta vanhalla autolla. Ruuaksi syön paljon perunaa, makaronia, juureksia ja kaalia, mökillä kalastan. 

Rahat riittää, jos ostaa kahvit tarjouksesta ja juo sitä vain kerran päivässä, Verenpaine- ja sydänlääkkeet joudun puolittamaan, kun ovat kalliita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en katsokkaan työpaikkoja kuin omalta kylältä koska auto jos hajoaa niin en pääse kylää pidemmälle töihin eikä säästössä ole rahaa että saisi heti korjattua. Siinä saattaa mennä parikin kuukautta että on varaa korjauttaa. 

Vierailija
84/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ärsyttävää, että maassa jossa köyhyys on valinta ja kaikilla olisi mahdollisuus rikastua nuo kommuunapunikit ovat katkeria meille menestyneille. Kaasuttaa ne pitäisi.

Vierailija
85/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle auto ei ole niin tärkeä asia vaikka mies olenkin. Mulle riittää että on ilmastointi ja auto vie paikasta toiseen. Kaikki muut lisävarusteet avustimet ym. on mulle turhia enkä sellaisia autooni halua mitä nykyajan autoissa on kaikkea mulle täysin tarpeetonta härpäkettä.

Vierailija
86/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa työeläkkeellä. Autosta ja mökistä on luovuttu. Asunto on oma. Tiedoksi vain kaikille, että eläke on noin puolet palkkatulosta vaikka työuraa on molemmilla yli 40 vuotta. Verotus on kova.  Saa kadehtia.

Vierailija
87/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon on opiskeltu ja sitten töitä tehty ja valtavasti veroja maksettu, että ihan hyvillä mielin näin eläkkeellä ollessa ajellaan uudella isolla bemarilla.

Vierailija
88/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
89/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, joku kadehtii jopa äitinsä eläkettä. Menkää opiskelemaan ja  ammatin saatuanne tehkää reippaasti töitä 30 - 50 vuotta ja kas pääsette nauttimaan kuten me, eläkkeestä. Helppoa eikö totta.

Vierailija
90/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kadehtia eläkeläisiä. Me suuret ikäluokat olemme suurelta osin esittäneet itsemme ja myöhemmin perheemme ilman yhteiskunnan tukia. Tämän päivän nuoriso ei osaa edes kuvitella samaa, mikä oli meillä 60- luvulla. Moni lähti tienaamaan elantonsa jo 14 v, niin tein minäkin. Tytöt kotiapulaiseksi, siitä eteenpäin kauppa- apulaiseksi ja jotkut kohosivat sillä saralla eteenpäin. Eläke alkoi kertymään vasta sen jälkeen kun täytti 23v.  Itse lähdin opiskelemaan iltaoppikouluun ja työn ohella kävin lukion. Perhe oli hoidettava myös ja kun oli nuori virtaa riitti.                                                                           Hakeuduin sitten yo- pohjaiseen koulutukseen,  opiskelin yhteensä n 11 vuotta , osan työni ohella , osan kokopäiväisesti. Lainaa joutui ottamaan, mitenkään muuten ei olisi rahat riittäneet. Ikäluokkani ihmisillä ainakin tytöillä oli varsin samanlainen kohtalo. Kohtalo oli täysin omien valintojen käsissä. Mitä teet, mitä opiskelet, minne suuntaat jne. Elämä kulki eteenpäin, eikä työttömyys kohdannut missään vaiheessa. Mietin hiljattain oliko kukaan tutuista työttöminä ja en muista ketään, joka olis ollut. Töitä oli ja oli jopa liikaa, mutta sitä myös otettiin vastaan, eikä nirsoiltu työn kanssa. Kun nyt eläkeläisenä täysin palvelleena summaa mennyttä, voi sanoa, että olipa rikas ja mielenkiintoinen  elämä. Ei rikas rahallisesti, mutta työelämän ja kaikkien muiden kokemusten summana, elämä on ollut rikasta  antoisaa. Elämä on opettanut  paljon ja siitä olen kiitollinen. Lapset ja lastenlapset ovat elämässä kiinni ja pärjäävät, hekin omilla valinnoillaan, jotka näyttää samalta kuin itsellä oli ja olen kiitollinen heidän valinnoistaan. Työtä pitää tehdä ja opiskella, muuten ei mene hyvin. En voi muuta kuin ihmetellä nykymenoa ja erityisesti sitä, miten ns työmoraali on löystynyt ja jopa hävinnyt. Ihmiset eivät halua tehdä työtä elantonsa eteen, vaan yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien pitäisi kustantaa työhaluttomien elämä? Työpaikkoja on paljon ja vielä enemmän työttömiä. Jokin ei täsmää. T. N 78v

Vierailija
91/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset eläkeläiset ovat maksaneet suurista palkoistaan suuret eläkemaksut tosin kuin se pienipalkkainen työläinen.

Kaikkein suurimpia eläkkeitä nostaa ne, ketkä ovat pyöritelleen isot rahansa veroparatiiseissa, eli ei mene näin tuo asia.

Lisäksi suuria tukia ja muita nostaa muualta tulleet ihmiset, jotka eivät ole koskaan maksaneet senttiäkään veroja suomeen, eli asia ei mene ollenkaan näin.

Enpä usko, että talousrikolliset ovat rasittamassa eläkejärjestelmäämme. Jos eläkettä mielii, tulot verotetaan ensin. Tämä ei rikollisia kiinnosta alkuunkaan.

Vierailija
92/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne eläkeläiset ole oman osuutensa tehneet töistä, ja sillä kerryttäneet eläkkeensä.

Ja useimmat ovat SÄÄSTÄNEET. Ennen oli tapana pihistellä ja kituuttaa kaikesta, ja laittaa rahat säästöön pahan päivän varalle.

Äitini on ollut eläkkeellä n. 10 vuotta saa enemmän eläkettä, mitä minä tulen koskaan saamaan. Hän oli meidän lasten kanssa yhteensä 8 vuotta kotona. Sen jälkeen hän opiskeli perushoitajaksi (nyk. lähihoitaja) ja teki pienellä palkalla päivätyötä terveyskeskuksessa.

Minä olen luokanopettaja ja tehnyt niitä töitä 24-vuotiaasta asti. Yksi lapsi on, josta olin töistä pois 1,2 vuotta. Nyt kun katson työeläkeotettani, niin minun tuleva eläkkeodotukseni on pienempi, mitä äidilläni. Jos olen tulevaisuudessa joitain jaksoja töistä pois, niin se pienenee edelleen.

Opettajana kirjoitat tuollaista, miten pystyt lapsia opettaa ajatteluun. Ei opettajat niin pienipalkkaisia ole.

Jos lähihoitaja saa nyt hyvää eläkettä, siitä suurin osa on varmaan leskeneläkettä.

Itse tein tommosia pienipalkkaisia töitä myös, 43 vuotta.   Eläkkeeni oli alle 1000 euroa.    Nyt saan leskeneläkettä eli mieheni elättää minua.  Hänen eläkettään saan 1400  euroa.   Eläkkeestäni tippui leskeksi jäätyäni  pois kansaneläkkeen parisataa jota sain lisäksi.

Olen suuria ikäluokkia.    

Vierailija
93/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. Ei voi olla noin tyhmiä ihmisiä. Eihän ?

Vierailija
94/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli se on. Se on se eläkeläiset ja vanhuksien vihaaja, joka on avannut useita ketjuja. Tänäänkin pyörinyt täällä useampi ketju samasta aiheesta.

Vierailija
95/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli se on. Se on se eläkeläiset ja vanhuksien vihaaja, joka on avannut useita ketjuja. Tänäänkin pyörinyt täällä useampi ketju samasta aiheesta.

Se on todella niin tyhmä, ettei tajua olevansa itsekin eläkkeellä joskus. Toivottavasti tälle puupäälle ei makseta silloin mitään. 

Vierailija
96/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on todella niin tyhmä, ettei tajua olevansa itsekin eläkkeellä joskus. Toivottavasti tälle puupäälle ei makseta silloin mitään. 

Saa mitä tilaa :D

Vierailija
97/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa tuhansia eikä mulla oo autoo

Vierailija
98/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kadehtia eläkeläisiä. Me suuret ikäluokat olemme suurelta osin esittäneet itsemme ja myöhemmin perheemme ilman yhteiskunnan tukia. Tämän päivän nuoriso ei osaa edes kuvitella samaa, mikä oli meillä 60- luvulla. Moni lähti tienaamaan elantonsa jo 14 v, niin tein minäkin. Tytöt kotiapulaiseksi, siitä eteenpäin kauppa- apulaiseksi ja jotkut kohosivat sillä saralla eteenpäin. Eläke alkoi kertymään vasta sen jälkeen kun täytti 23v.  Itse lähdin opiskelemaan iltaoppikouluun ja työn ohella kävin lukion. Perhe oli hoidettava myös ja kun oli nuori virtaa riitti.                                                                           Hakeuduin sitten yo- pohjaiseen koulutukseen,  opiskelin yhteensä n 11 vuotta , osan työni ohella , osan kokopäiväisesti

Niin tuttu tarina suurista ikäluokista.  Itse lähdin myös kaupunkiin töihin kansakoulun jälkeen,   oma jaksamiseni ei riittänyt kuin iltakeskikouluun ja merkonomiksi.   78 myös.

Vierailija
99/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhmiä ootte kun meette mukaan trollin juttuihin.

Vierailija
100/211 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä voisi eläke olla enemmänkin. Eipä ne tasaisesti tai reilusti jakaudu eläkkeetkään. Joku saa 60000e ja joku 1000e.

Paitsi että tuo 60 000 e ei ole työeläkettä, se on eläkesopimuksen mukaisesti maksettavaa korvausta.