Miksi eläkeläiset saa eläkettä tuhansia euroja kuukaudessa ja ajavat uusilla autoilla mutta työtön 590 euroa/kk ja ajaa autonromulla
Mihin eläkeläinen tarvii uusia autoja ja tuhansien eurojen eläkkeitä kuukaudessa kun makaavat joutilaina kotona ja käyvät tuliterällä autolla ruokakaupassa?
Työläinen joutuu ajamaan vanhalla autonromulla ja sillä pitäisi kulkea työmatkat ja kuskata lapsia ja kituuttelemaan työttömänä 590 euron tuella.
Kun pitäisi olla toisinpäin että työläinen voisi ajaa työmatkat ja kuskata lapsia joilla elämä edessä turvallisesti uusilla autoilla ja vanhukset voisi ajaa autonromuilla kun niillä on elämä takana.
Kommentit (211)
En ymmärrä ap:n avausta. Eläkeläiset ovat ansainneet eläkkeensä. Ja mitä se ap:lle kuuluu ajaako uudella vai vanhalla autolla.!
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun heität tälläsen niin saat monen ängyrän eläkeläisen vihat niskoillesi.
Itse pääsen eläkkeelle joskus 68 veenä, lapseni todennäkösesti 73 vuotiaina.
Eiköhän tässä just nyt nauti viiminen sukupolvi korkeista eläkkeistä.
Kertokaa nyt nuoremmat, missä niitä korkeita eläkkeitä jaetaan. Mitä olen katsellut noita tilastoja, niin eläkkeeni on just köyhyysrajalla, mutta pärjään, kun ei ole velkaa ja elän taloudellisesti. Mutta jossakin olen nuorempia parempi, osaan kirjoittaa paremmin. :-)
moi
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:n avausta. Eläkeläiset ovat ansainneet eläkkeensä. Ja mitä se ap:lle kuuluu ajaako uudella vai vanhalla autolla.!
Miksi jollekin työttömällä ap lle pitäisi jonkin (yhteiskunta, veronmaksajat, naapurit?) antaa uusi auto?
Työrupeamani oli yli 40 vuotta kokopäivätöitä. Ei mitään osa-aikaisia hommia koskaan. Ylitöitä paljon. Veroja maksoin jumalattomasti. Myös yksityisen eläkkeen järkkäsin itselleni jo kolmikymppisenä. Työtön en ollut päivääkään. Eläkkeeni kaikki yhteensä siis työeläke ja yksityinen eläkkeeni on kolme tonnia netto. Veroja maksan edelleen paljon. Oisko ap:n paras mennä töihin ja pitää vähän pienempää suuta toisten eläkkeistä.
keskieläke 1500 euroa. Suurituloiset ovat ansainneet koska iso palkka ja maksaneet tajuttoman paljon veroa ts pitäneet tätä yhteiskuntaa pystyssä kaikkien työssäkäyvien lisälsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan eläkettä yli 4 000 €/kk, josta lisäeläkettä 1 600 € - verot. Maksoin lisäeläkettä 100 €/kk. Toiset ostivat samalla rahalla kennelin kaljaa viikonlopuksi. Elämä on valintoja.
M 65 v
Joudut siis maksamaan karvan verran raippaveroa?
Sitten säkin voit nauttia, kun pääset eläkkeelle!
Kaikki eläkeläiset eivät saa tuhansia euroja käteen. Itse saan käteen vain alle 1000 €, niin sillä rahalla ei todellakaan ajeta kalliilla autoilla ym. Monet eläkeläiset saavat todella vähän ja ehkä monet saavat enemmän, mutta en ole oikeasti kateellinen heille. Ja minua oikeasti surettaa tämä palkka systeemi nuoria kohtaan, kun heitä ei palkata vakinaiseen työhön lainkaan, on vain pätkätöitä ja nolla sopimuksia. Se on todella törkeää nuoria kohtaan, mutta eivät saa töitä myöskään vanhemmat ihmiset yli 40+ tai siitä eteen päin. Ovat vain jotain jätettä mukamas? En halveksu eläkeläisiä, koska ovat jo aikaisemmin työnsä tehneet, ja toki eläkettä saa enemmän, jos on opiskellut ja saanut hyvää palkkaa töistään. En itse ole koskaan ollut hyväpalkkaisessa töissä ja joten eläkkeeni tulee olemaan todella pieni. Mutta toki ehkä tähän vaikuttaa myös asiat, jos ei nuorena tueta lasta ja vanhemmat ovat myös duunareita. Ja lasta hakataan ja tai käytetään seksuaalisesti hyväkseen ym. ym. Niin toki siitä on vaikea ponnistaa, kun monet traumat estävät saamasta hyvää opiskelu paikkaa tai töitä. En tiedä, että onko se vain karman lakia?
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset eläkeläiset ovat maksaneet suurista palkoistaan suuret eläkemaksut tosin kuin se pienipalkkainen työläinen.
Kaikkein suurimpia eläkkeitä nostaa ne, ketkä ovat pyöritelleen isot rahansa veroparatiiseissa, eli ei mene näin tuo asia.
Lisäksi suuria tukia ja muita nostaa muualta tulleet ihmiset, jotka eivät ole koskaan maksaneet senttiäkään veroja suomeen, eli asia ei mene ollenkaan näin.
Nuohan on kaksi aivan ääripäätä! Ja kaikki syyt löytyvät siltä väliltä. Mitä tuohon on sanomista. Niin makaa kuin petaa tai miten vanhemmat ovat pedanneet...
Vierailija kirjoitti:
Mutta, nämä nykyiset eläkeläiset ovat saaneet eläkkeensä PALJON paremmilla ehdoilla.
Ei tulevaisuudessa tuollaisia eläkkeitä ole monella.
JA lisäksi päässeet paljon aiemmin eläkkeellä.
Höpö höpö. Palkat nousevat keskimäärin koko ajan, ja tämä takaa, että tulevaisuuden työeläkkeet nousevat keskimäärin vastaavasti. Eläkkeelle tosin siirrytään koko ajan hieman myöhemmin.
Tämä ketjun avaus on rasismia ikäihmisiä vastaan. Eläkeläisiä, jotka ovat työnteollaan luoneet maahan vaurautta, jotta ap saa nauttia siitä 600€ työmarkkinatuesta plus asuntotuesta ja monista muista ilmaispalveluista!
Tämä rahajärjestelmä on rakennettu sillä tavalla, että rahan saamisella ei ole paljoakaan tekemistä rahan ansaitsemisen kanssa!
Minulla on kohtalainen eläke. Työssä ollessani varauduin tuleviin eläkevuosiini. Kaikki tulot ei menneet törsäämiseen, eikä naapureille näyttämiseen kuinka hyvin menee. On totta, että minulla on uudehko auto, sieltä halvimmasta päästä. Olen ansainnut se ihan itse, kuten eläkkeenikin. Olin välillä työttömänäkin, kun töitä ei ollut. Ei minun mieleeni tullut, että siitä tilanteesta voisin syyttää jo eläkkeellä olevia.
Pyri samaan!
Vierailija kirjoitti:
Siis työtön vai työläinen? Otsikko ja teksti ei täsmää.
Ja tuo työttömän 590e - kaikkien kulujen jälkeen - on ainakin paljon enemmän, mitä minulle jää palkasta kulujen jälkeen, että tässäkään ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Eläke on itse töitä tekemällä ansaittu.
Mutta kun osalle on "hyvävelikerhossa" maksettu aivan liikaa ja täysin perusteettomasti.
Ja tuolla makoilee miljonääriä, joilla on miljoonia tilille ja turhaan maksetaan satojen tuhansien eläkkeitä, joita he eivät tule ikinä käyttämään mihinkään ja näiden rahojen keräämiseen kuluu lähes jokaisen siivoojan verotulot, että saadaan kerättyä iso potti jollekin juopolle perilliselle, onpa järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa . Pitkä työura takana. Ehkä hyvä koulutus ja katkoton työputki eläkeikään asti. Siitä saakin palkita.
Hoh hoijaa.
Maailma on ihan muuta kuin tuollainen ja muutos on vain kiihtynyt. Vai että palkita.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan eläkettä yli 4 000 €/kk, josta lisäeläkettä 1 600 € - verot. Maksoin lisäeläkettä 100 €/kk. Toiset ostivat samalla rahalla kennelin kaljaa viikonlopuksi. Elämä on valintoja.
M 65 v
Sä olet sitä ikäpolvea, että oli vielä hyvät ehdot tuossa vapaaehtoisessa eläkkeessä. Itse pystyin maksamaan sinne vain muutaman vuoden ja sitten muuttivat verokohtelua, eikä ollut mitään järkeä enää maksaa. Sinänsä kaikki, mitä maksoin on nyt rahastoissa kolmen kertaistunut ja vielä on 15 vuotta eläkeikään. Nyt yritys onneksi maksaa mulla vapaaehtoiseen eläkkeeseen rahaa, mutta siinä ehdot sellaiset, että pääsen nostamaan vasta 70-vuotiaana.
Noissa se hyvä, että jos ennen aikojaan aika jättää, niin jää kaikki rahat vaimolle ja lapsille.
Eiköhän ne eläkeläiset ole oman osuutensa tehneet töistä, ja sillä kerryttäneet eläkkeensä.
Ja useimmat ovat SÄÄSTÄNEET. Ennen oli tapana pihistellä ja kituuttaa kaikesta, ja laittaa rahat säästöön pahan päivän varalle.